24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Урок. Інтерактивний урок «У мовному кафе» . Зв'язок прикметників з іменниками

Про матеріал

Розробка уроку допоможе учням засвоїти матеріал про зв'язок прикметників з іменниками. Увесь урок пронизений любов'ю до Батьківщини, до рідної домівки, до матері, до народної пісні, до природи рідного краю.

Перегляд файлу

 

                           

 

 

 

                                                                Довга Лариса Миколаївна,

                                                                 вчитель початкових класів,

                                                              спеціаліст вищої категорії,

                                                                        Рингацький НВК

                                                                        Новоселицького району

                                                                        Чернівецької обл.

 

Інтерактивний урок «У мовному кафе»

Тема. Зв'язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками

Мета. Розширювати знання учнів про прикметник. Допомогти учням засвоїти матеріал про зв’язок прикметників з іменниками. Встановлювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови. Розвивати вміння аналізувати, співставляти і робити висновки. Виховувати любов до Батьківщини, до рідної домівки , до матері. до народної пісні, до природи рідного краю.

Обладнання. Меню, вірші, прислів'я про Батьківщину, запис "Пісні про рушник" на сл. А. Малишка, кросворд, мультимедійний центр.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  Організація класу до уроку.

 - Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми проведемо його у кафе. Що це таке? Ви були у кафе? Що там робили ?.

    Але кафе у нас не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти всі страви, що стосуються української мови.

  Особу, яка обслуговує відвідувачів кафе, називають офіціантом. Сьогодні я буду офіціантом, ви – відвідувачем. Отже, сьогодні в меню :

 

Меню

 

Вартість

І.

Організаційна частина

 

 

ІІ.

Повторення вивченого матеріалу

1. «Мозковий штурм»

2.Перевірка домашнього завдання

3.Кросворд

 

 

ІІІ.

Хвилинка каліграфії

 

 

ІV.

Вивчення нового матеріалу.

1. Реклама

2. Проблема.

3. Дослідження

 

 

V.

Активний відпочинок. Фізкультхвилинка.

 

 

VІ.

Тренувальні вправи.

1. Обід на двох.

2. Фірмова страва.

3. Поетична страва.

4. Приготуй сам.

5. Дегустація.

 

 

VІІ.

Десерт.

1.Доповніть страву

2. Загубився продукт.

 

 

VІІІ.

 

Розрахунок.

 

 

ІХ.

 

Покупка додому.

 

 

 

Валюта:

- увага        

- правильність

 - згуртованість

- дисципліна

 - швидкість

Це – валюта, за яку ви можете придбати будь-яку страву із нашого меню.

II.  Повторення вивченого матеріалу.

1.  «Мозковий штурм»

   Яка частина мови називається іменником?

   За чим змінюється іменник?

   За допомогою чого іменники зв’язуються з іншими словами ?

   Що таке прийменники?

   Яка частина мови називається прикметником?

2.    Перевірка домашнього завдання. (Вправа 86.)

   Розкажіть продовження   казки .

— Який дібрали заголовок.

    Які слова ви виписали?

   Прочитайте.

3. Розгадування кросворду.

-   Розгадайте кросворд.

1.   Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей. (Добрий.)

2.   Непотрібний; без якого можна обійтись. (Зайвий.)

3.   Який буде згодом, настане пізніше. (Майбутній.)

4.  Який говорить правду; чесний, справедливий. (Правдивий.)

5.  Сліпучий, сяючий. (Яскравий.)

   Приємний на смак. (Смачний.)

 

3

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             4.

             5.

              6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Прочитайте слово у виділеному стовпці. (Ознака.)

- Складіть речення зі словами добрий, яскравий, смачний.

- Випишіть сполучення прикметників з іменниками.

 III. Каліграфічна хвилинка.

Бб  ба   ать   щі  вн   Батьківщина

 Можна все на світі вибирати, сину,

вибрати не можна тільки Батьківщину.                                   (В. Симоненко)

- Як ви розумієте рядки поезії "Лебеді материнства"?

- Доберіть прикметники до іменника Батьківщина.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Реклама

 - А зараз я пропоную рекламну кампанію нової страви!

Зв'язок прикметників з іменниками – це дуже смачна страва, вітамінна та корисна у нашому «мовному кафе».

2. Проблемне питання.

 - З чим  прикметники зв’язані  в реченні?

- Від чого треба ставити питання до прикметника в реченні?

3. Дослідження. Робота з підручником.

а) Вправа 87 (усно)

б) Вправа 88.  Встановлення , в якому значенні вжито слово срібний

в) Вправа 88. Виписати виділені іменники і зв’язані з ними прикметники

г)  Ознайомлення з правилом, с. 40.

V. Фізкультхвилинка.

Ми в кафе відпочивали,

Смачні страви куштували.

Подивіться вправо, вліво –

Тут і там – знання на диво!

Треба їх усі придбати,

Щоб розумними зростати!

VІ. Тренувальні вправи.

1. Обід на двох.

Робота з прислів'ями. Робота в парах.

Відновіть прислів'я, поясніть їх зміст. Спишіть прислів'я.

У рідній стороні                                                          і в жмені мила

Рідна земля                                                                  від чужої — холодом

Від рідної землі віє теплом,                                       і камінець знайомий

Всюди добре,                                                              а в рідній хаті найкраще

- Підкресліть прикметники .

2. Фірмова страва.  

Самостійна робота

Вправа 90.

3.  Поетична страва .(Діти розказують вірші , в яких зустрічаються прикметники)

                       Батьківщина


            Що таке Батьківщина?

            За віконцем калина,

            Тиха казка бабусі,

             Ніжна пісня матусі,

             Дужі руки у тата,                                                                                                

             Під тополями хата,

              Під вербою криниця,

              В чистім полі пшениця,

              Серед лугу лелека,

              І діброва далека,

              І веселка над лісом,

              І стрімкий обеліск. 


 

- Які прикметники допомагають відповісти на питання: що таке Батьківщина?

4. Приготуй сам

Творча робота  в групах . Гра «Квіти для мами»

  А зараз, діти, ми з вами трохи пограємося.

   Кожному з вас я роздам частинку квітки, ви повинні об’єднатися так, щоб вийшло єдине ціле, тобто вся квітка. І ви дізнаєтесь, як буде називатися команда.

       Діти групуються в команди «Тюльпан», «Нарцис», «Троянда».

   Мозкова атака.

 Завдання 1.

- Що ви знаєте про цю квітку?

- Де вона росте?

 - Якого кольору бувають?

Завдання 2.

До кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можна сказати про маму, і подаруйте їх мамам.

Н          ніжна                             Т       тендітна                  Т         трудяща

А          акуратна                        Ю     юна                          Р         розумна              

Р           роботяща                      Л      любляча                   О        особлива

Ц          цікава                             Ь      ласкава                    Я         яскрава

И          красива                          П      працьовита             Н         наша

С          симпатична                   А       артистична             Д        добра

                                                    Н       надійна                   А        активна

  В якому тексті доцільно використати  утворені прикметники -  в художньо­му тексті, чи — в науковому?

- Дуже добре! А зараз подаруйте ці слова мамам, можливо, ви їх ще не говорили раніше.

    Звучить музика (магнітофонний запис). Діти заплющують очі. Під звуки цієї ніжної мелодії уявляють свою маму і подумки складають їй побажання. (Після 1-хвилинного сну кожна команда радиться, а потім презентує проекти побажань рідній матусі.)

5. Дегустація

Робота із загадкою

-   Відгадайте загадку.

- До слова-відгадки доберіть ознаки.      

         Загадка       

У вінку зеленолистім, у червоному намисті

Видивляється у воду на свою хорошу вроду

                              КАЛИНА

 

              яка?                             яка?

                                       яка?

 

червона                    солодка               гірка

Довідкове бюро.

Калина – символ дівочої краси. Споконвіку любили українці червону калину. Садили її коло хати у садку у лузі над ставком на узліссі. У калини білий цвіт пахучий рясний. А ще більше милують око ягоди калини. Калина – це символ рідної землі отчого краю батьківської хати. Існував звичай: біля щойно зведених осель у першу чергу садили калину. Існує така легенда. Утік козак зі своєю милою та ніде не міг знайти притулку. Після поневірянь і багатьох пригод обернувся він терном у полі а дівчина – калиною. Та ще символізує мужність і незалежність духу нашого народу.

 

VІ. Десерт.

Підсумок уроку.

1.  Доповніть страву.

 Продовжіть речення.

-      Прикметники в реченні  зв’язані з  ... .

-        Питання треба ставити ....

2.    «Загубився продукт»

    Гра "Загубився прикметник".

— Пригадайте і вставте у текст "Пісні про рушник" А. Малишка про­пущені прикметники.

... (Рідна) мати моя, ти ночей не доспала,

і водила мене у поля край села,

і в дорогу ...(далеку) ти мене на зорі проводжала,

і рушник ...(вишиваний) на щастя дала.

Хай на ньому цвіте ...(росяниста) доріжка,

і ...(зелені) луги, й ...(солов'їні) гаї,

і твоя незрадлива ...(материнська)... (ласкава) усмішка,

і засмучені очі ...(хороші) твої.

 (Використовується запис пісні.)

VІI. Покупка додому. Домашнє завдання. С. 40, правило; вправа 91.

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку