Урок покликаний повторити і узагальнити знання про написання складних прикметників; сформувати уміння та навички використання прикметників у мовленні; розвивати мовну здогадку, фонематичний слух, вміння логічно висловлювати свою думку; виховувати позитивнее ставлення до вивчення іноземної мови; виховувати культуру спілкування, доброзичливість, активність; виховувати любов, повагу, патріотичні почуття до своєї Батьківщини.
Урок
Тема. : Україна – це ми
We are Ukraine
(Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Правопис прикметників» )
Мета. Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності ;
загальнокультурну – розвивати увагу, пам’ять, удосконалювати культуру усного й писемного мовлення.
Формувати систему предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:
мовної і мовленнєвої: систематизувати і узагальнити вивчене з теми «Правопис прикметників»; удосконалювати вміння застосовувати здобуті знання на практиці;
формувати навички грамотного письма, правильної вимови слів;
діяльнісної: розвивати культуру усного і писемного мовлення; збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;
соціокультурної: проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.
Обладнання: мультиплікаційний фільм «Садок вишневий біля хати…», таблиці, презентація до уроку, кросворд, карта України, портрет Т.Г.Шевченка, проекти, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Слово вчителя
Кожна людина з великою любов'ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство з дивосвітом-казкою. З материнською ласкою у затишній батьківській хаті.
2. Бесіда
Beside the house, the cherry’s flowering,
Above the trees the May bugs hum,
The ploughmen from the furrows come,
The girls all wander homeward, singing,
And mothers wait the meal for them.
Beside the house, a family supper,
Above, the evening star appears,
The daughter serves the dishes here;
It’s useless to advise her, mother,
The nightingales won’t let her hear.
Beside the house, the mother lulls
The little children for the night,
Then she, too, settles at their side.
And all is still… Only the girls
And nightingales disturb the quiet.
Клас поділено на 3 групи
1. Любов - Love
2. Радість - Joy
3. Щастя - Happiness
Слово вчителя
Ви вже зрозуміли, що урок у нас не звичайний, а інтегрований: українська та англійська мови.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.
1.Розгадування кросворда (слайд 3)
• Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
• Вишита сорочка. (Вишиванка.)
• Найбільша річка в нашій країні.. (Дніпро.)
• Він мостить гнізда на дахах,
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ану, скажіть хутчіш!.. (Лелека.)
• Столиця нашої держави. (Київ.)
• У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина.)
• Плаче красуня над річкою:
• Пов’язала б коси стрічкою,
Та вітер весь час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
2. Бесіда
(Діти відповідають.)
Буває, часом
Сліпну від краси...
Спинюсь, не тямлю,
Що воно за диво?.. -
Оці степи,
Це небо, ці ліси,
Усе так гарно,
Чесно, незрадливо.
Усе, як є —
Дорога, явори,
Усе моє -
Все зветься Україна!
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
Тема уроку: Україна – це ми
We are Ukraine
Мета уроку:
- повторити і узагальнити знання про написання складних прикметників;
- сформувати уміння та навички використання прикметників у мовленні;
- розвивати мовну здогадку, фонематичний слух, вміння логічно висловлювати
свою думку;
- виховувати позитивнее ставлення до вивчення іноземної мови;
- виховувати культуру спілкування, доброзичливість, активність;
- виховувати любов, повагу, патріотичні почуття до своєї Батьківщини.
- to revise the vocabulary on the topic «Ukraine»;
- to develop listening, speaking and writing skills;
- to develop a creative way of thinking;
- to encourage students to work on projects;
- to bring up student’ personal values.
V. Опрацювання навчального матеріалу
1. Асоціативна павутина
Слово вчителя
- Із чим ви асоціюєте слово Україна?
- Утворіть словосполучення(іменник + прикметник)
Україна Ukraine
Рідна Батьківщина Native Motherland
прекрасна країна a wonderful country
незалежна держава an independent state
гостинний народ generous people
працьовиті люди hard-working people
безмежні поля large fields
високі гори high mountains
чудова природа beautiful nature
багата земля rich soils
- What colour is Ukraine?
Діти називають кольори англ.мовою, прикріплюючи до карти квіти із відповідним кольором(Ukraine is red, pink, blue, yellow, green, brown, white). Потім утворюють укр., але уже складні прикметники.
Слайди
Слайд ( прості і складні прикметники)
Слайд-відповідь
Підберіть українські відповідники до слів іншомовного походження
«І чужому научайся і свого не цурайся!»
Аеропорт - летовище – an airport
Фотокартка – світлина – a photo
Фонтан – водограй – a fountain
Карта – мапа – a map
Монумент — пам'ятник – a monument
Слово вчителя
Щодня ми спілкуємося, використовуючи сотні різноманітних слів. Але завжди захоплюємося умінням людини красиво говорити.
Що робить наше мовлення красивим? Так, уміння користуватися багатством і розмаїттям нашої мови. Як весна прикрашає землю розмаїттям квітів, так і ми своє мовлення прикметниками.
Отже, наступне завдання.
Робота в групах
Скласти невелике есе про Україну(1), Київ(2), державні символи(3) у групах, використавши 10 прикметників( простих і складених), 2 синоніми, і одне прислів’я.
Make up a short story about Ukraine (1), Kyiv (2), National symbols of Ukraine (3)
in groups and present it to the class.
1 group
Make up a short story about Ukraine and present it to the class. Use the following words: an independent state, a wonderful country, beautiful nature, generous and hard-working people, rich soils, golden fields, large steppes, high mountains, long rivers, green forests.
2 group
Make up a short story about Kyiv and present it to the class. Use the following words: the National symbols, the National Flag, the National Coat of Arms, the Ukrainian Anthem, clear blue sky, golden wheat fields, a beautiful song.
3 group
Make up a short story about the National symbols of Ukraine and present it to the class. Use the following words: a beautiful city, picturesque banks, a political centre, an economic centre, an industrial centre, a scientific centre, a cultural centre, a green city, attractive parks.
Зразки виступів
1 група
Україна
Батьківщина – це найдорожче, що є у людини. Не даремно вона співзвучна слову «батьки». Для кожного вона починається по-різному: щасливим дитинством, спогадами про лагідно-голублячі материнські руки, сходом червоногарячого сонця, сяянням срібно-яскравих зірок… Моя Батьківщина – це Україна. Я вважаю її найкращою країною у світі. Бо я тут народилась, тут мої батьки і друзі. Я люблю її за широкі лани, густі діброви, що завтра під мої вікном знову розквітне запашна білосніжна акація, люблю за важке колосся стиглої жовтогарячої пшениці на пишних українських полях. «Рідна земля — мов колиска золота»,- говорить народне прислів’я.
2 група
Символи
Розповідь легенди.
Давно-давно жила колись прекрасна жінка. І було в неї три чудових сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? (Тризуб). Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? (Прапор). А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн. «Та земля мила, де мати родила»,- стверджує прислів’я.
3 група
Київ
Київ – це місто над Дніпром. Немає, певно, більш величної та могутньої ріки. Це прекрасне місце, де можна відпочити, подумати, побути наодинці з собою. Саме з Дніпра відкриваються неповторні панорами на місто, з його кремезними кручами та позолоченими церквами. Їх у Києві дуже багато. Києво-Печерська Лавра, Володимирський собор, Софія Київська, Андріївська церква. До речі, остання красується на схилах старовинної частини Києва – Андріївському узвозі. Також місто славиться зеленими парками, різноманітними музеями, затишними кав’ярнями, особливо красиве навесні, коли розквітають пишно-горді каштани. Це серце нашої країни, її гордість і краса. «У ріднім краю, як у раю»,- такими словами народного прислів’я завершуємо свій виступ.
Фізкультхвилинка .
Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною крокуєм.
Ось побачили Карпати,
Як вершину нам дістати?
Заглядаємо в озерця,
Не торкнутися нам денця!
Так ми довго-довго йшли,
І до групи знов прийшли!
Відновіть прислів’я і приказки, доберіть їх продовження.
«Народ скаже – як зав’яже». (слайд )
Слово вчителя
Український народ має свої традиції, культуру. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз необхідно правильно з’єднати прислів’я.
Прислів’я
Без верби і калини … (нема України).
За рідний край … (життя віддай).
Кожному мила … (своя сторона).
Де рідний край, там….( і під ялиною рай).
Кожному птаху своє … (гніздо миле).
Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).
Та земля мила, … (де мати народила).
За морем тепліше…(,а вдома миліше).
Слово вчителя
We are going to learn some English proverbs about native land.
East or West - home is best.
There is no place like home.
Home is where the heart is.
My home is my castle.
7. Гра «Аукціон». Пригадайте і запишіть якомога більше прислів’їв і приказок про рідну землю, Україну.
Наша слава – Українська держава.
Батьківщина — мати, умій за неї постояти.
Без Батьківщини немає людини.
Без калини немає України.
Бережи Вітчизну, як око, і вона тебе завжди берегтиме.
Будь-кому мила своя країна.
В чужий край не залітай, щоб крилечка мати.
В чужім краю і солов’ї не цвірінькають.
Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.
Всюди добре, а дома найліпше.
Всюди на світі добре, а вдома найкраще.
Всяка пташка своє гніздо знає.
Грудка рідної землі дорожча за золото.
V. Підсумок уроку
Продовжіть речення, висловивши свої враження від уроку.
Я зумів(ла) …
Я знав(ла) …
Я зрозумів(ла), що …
Найбільші труднощі я відчув(ла) …
Мені б хотілося ще …
Яке завдання було найскладнішим?
Яке завдання було найцікавішим?
Настрій після уроку ( учні підбирають смайли, що відповідають їх настрою в кінці уроку).
Слово вчителя
Зверніть увагу на карту. Наша Україна розквітла, ми її своїми знаннями прикрасили. А ось наші проекти, що свідчать про любов, гордість за свою Батьківщину.
Слайди
Звучить пісня «Україна – це ми».
VІ. Домашнє завдання
Удома розкажіть своїм батькам або братикам чи сестричкам, що цікавого ви дізналися на уроці. Поділіться своїми враженнями.