Матеріал містить конспект інтегрованого уроку всесвітня історія та інформатика за темами Всесвітня історія.Німеччина в 20-30рр. ХХст.Інформатика.Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації. Практична робота № 8. Анімація в слайдових презентаціях, а також презентацію з історії
Інформатика.Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації. Практична робота № 8. Анімація в слайдових презентаціях.
Мета:
Всесвітня історія:
Інформатика:
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття:
Всесвітня історія: «репарації», «Веймарська республіка», «фашизм», нацизм, антисемітизм, Третій рейх, гестапо.
Інформатика: мультимедійні дані та їхні формати, відео, звукові ефекти, мовний супровід.
Основні дати та події:
30.10.1918р. — 31.07.1919р. — Листопадова революція в Німеччині;
31 липня 1919 р. — проголошення Веймарської республіки;
7—9 листопада 1923 р.— «пивний путч» фашистів у Мюнхені;
30 січня 1933 р.— призначення Гітлера канцлером Німеччини;
23 березня 1933 р.— прийняття рейхстагом закону про надання Гітлерові надзвичайних повноважень;
2 серпня 1934 р.— затвердження Гітлера довічним президентом і канцлером.
Особистість в історії: фон Гінденбург, А. Гітлер
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку.
Побажання:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учитель інформатики. Перевірка домашнього завдання здійснюється за допомогою комп’ютерного тестування у програмі MyTest. Прошу виконати тест «Анімації у комп’ютерних презентаціях».
Учитель історії
1) Необмежене володарювання однієї особи або якоїсь верстви чи групи, яке спирається на насильство і не пов’язане жодними законами. (Диктатура)
2) Основний та універсальний засіб здійснення політичної влади. (Держава)
3) Система політичних, правових, релігійних поглядів та ідей, у яких оцінюється та усвідомлюється ставлення людей до дійсності. (Ідеологія)
4) Різновид фашизму і найбільш повне його втілення. (Нацизм)
5)Політична організація, яка представляє частину певної соціальної групи, націлена на одержання та здійснення влади і прагне з цією метою здобути народну
підтримку. (Партія)
6) Одна з форм державного ладу, для якої характерний повний контроль над всіма сферами життя суспільства. (Тоталітаризм)
7) Соціально-політичний рух, ідеологія та державний режим тоталітарного типу. (Фашизм)
8) Політика усунення, придушення політичних супротивників насильницькими засобами, аж до фізичного знищення. (Терор)
3. Бесіда.
ІІІ . Актуалізація опорних знань
Робота з таблицею. За допомогою карти заповніть таблицю «Територіальні зміни у Німеччині за Версальською угодою (1919)».
Орієнтовний вигляд таблиці
Території, що були вилучені у Німеччини |
|
Франція |
Ельзас і Лотарингія |
Данія |
Північний Шлезвіґ |
Польща |
Частину Познані, Сілезії, Померанії, Східної Пруссії |
Чехословаччина |
Частина Сілезії |
Бельгія |
Округи Ейпен, Мальмеди, Морене |
Учитель інформатики
ІV. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
V. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення із використанням мультимедійної презентації.
До слайду комп’ютерноїслайдової презентації можна додавати:
Відеофайл для додавання до презентації повинен бути попередньо змонтований і збережений у форматі:
Для додавання відео на слайд потрібно:
На Стрічці з'явиться тимчасовий розділ Знаряддя для відеозаписів з вкладками Формат і Відтворити, які дозволяють виконати усі потрібні операції для якісного відтворення відео фрагменту.
До презентації можна додавати також звукові файли та звукові ефекти. У програмі PowerPoint передбачено роботу зі звуковими файлами форматів:
Для додавання звукового файлу до презентації потрібно:
На Стрічці з'явиться тимчасовий розділ Знаряддя для аудіозаписів з вкладками Формат і Відтворити.
Щоб додати мовний супровід до слайдів, його спочатку записують у звуковий файл і зберігають на комп'ютері. У MicrosoftPowerPointвбудовано засоби для звукозапису.
Щоб викликати редактор звукозапису, слід на вкладці Вставлення обрати інструмент Аудіо та вказівку Записати аудіо...
У презентаціях можна додавати звукові ефекти, які будуть відтворюватися після вибору певних текстових і графічних об'єктів або наведення на них вказівника.
Для додавання звукових ефектів потрібно:
Учитель історії
1. Причини, хід і наслідки Листопадової революції.
Із кінця 1918 р. економічне становище Німеччини безупинно погіршувалося. Втративши багаті на сировину Ельзас і Лотарингію й передавши Франції на 15 років право експлуатації ресурсів Саарської області, у Німеччині на 75 % скоротився видобуток залізної руди, на 25 % — вугілля, на 35 % — виплавки сталі. Згортання військової промисловості та демобілізація з армії спричинили (1924–1929 рр.) масове безробіття. Країні відчутно бракувало сировини, продовольства, палива. Спекулянти дедалі більше роздували ціни. Курс марки падав, почалась інфляція. 1922 р. марка упала до 1/10 своєї вартості у 1920 р. Життєвий рівень населення знижувався.
Повоєнний розвиток Німеччини відбувався за вкрай несприятливих для неї зовнішньополітичних умов.
За допомогою підручника учні складають тезовий план за темою «Листопадова революція в Німеччині» і заповнити таблицю.
Причини |
Хід |
Наслідки |
Поразка Німеччини в І світової війні (загострення соціально-економічної ситуації через величезні матеріальні і людські втрати); Дорожнеча, голод, інфляція; Відсутністьреальних прав і свобод; Рістробітничогоруху; Революційніподії в Росії. |
З листопада 1918 р. у Кілівибухнулоповстанняморяків і солдатів - почаласяреволюції в Німеччині. 9 листопада - збройнеповстання в Берліні, Імператор у відставку; створено коаліційний уряд — Раду народнихуповноважених (РНУ),. Очолив уряд Ф. Еберт. Новий уряд здійснив низку демократичних реформ: скасуваввоєнний стан, деякіреакційнізакони, проголосив свободу слова, друку, зборів. Цей уряд закінчиввійну, підписавши 11 листопада угоду про перемир'я з державами Антанти. 30 грудня 1918 - створення КП, щовідкидаламирнізасобиборотьби, закликала бойкотувативибори до Установчихзборів, взяла курс на захопленнявлади і встановленнядиктатурипролетаріату. Січень 1919 р. збройнеповстання придушено урядовимивійськами. відбулисявибори до Установчих (Національних) зборів. Лютий 1919р. президентом обранийЕберт, створенийкоаліційний уряд. |
Поваленнямонархії, проголошенняреспубліки й демократичних свобод. Вихідізвійни Створювалисясприятливіперспективи для демократичного розвиткуНімеччини.
|
Проблемне питання: Яка з причин Листопадової революції була вирішальною? Відповідь обґрунтуйте.
Розповідь вчителя.
Веймарська конституція. 11 серпня 1919 р.
(Витяг)
… Стаття 20. Рейхстаг складається з депутатів німецького народу.
Стаття 21. Депутати є представниками всього народу. Вони підкоряються тільки своїй совісті та не зв’язані мандатами.
Стаття 22. Депутати обираються загальною, рівною, прямою й таємною подачею голосів на засадах пропорційного представництва, чоловіками і жінками, які досягли 20-річного віку.
Стаття 23. Рейхстаг обирається на 4 роки.
Стаття 41. Президент імперії обирається всім німецьким народом. Може бути обраний кожний німець, якому виповнилося 35 років.
Стаття 43. Президент імперії обирається на 7 років. Переобрання можливе ...
Стаття 109. Всі німці рівні перед законом. Чоловіки і жінки мають у принципі однакові права і несуть однакові обов’язки. Публічно-правові привілеї та обмеження, зумовлені народженням або станом, підлягають скасуванню.
Стаття 114. Свобода особистості є недоторканною.
Стаття 115. Житло кожного німця є його вільним сховищем. Воно недоторканне.
Стаття 118. Кожний німець має право в межах загальних законів вільно висловлювати свої думки усно, у пресі, засобами зображення або інакше. У цьому праві його не повинні стримувати жодні відносини у праці або службі, і ніхто не має права завдавати йому збитків за те, що він користується цим правом. Цензура не допускається.
Стаття 123. Усі німці мають право збиратися мирно та без зброї, не роблячи попередньої заяви й не питаючи особливого дозволу.
Стаття 124. Усі німці мають право утворювати союзи або спілки в цілях, що не суперечать кримінальним законам. Це право не може наражатися на обмеження заходами примусового характеру.
Стаття 125. Гарантуються свобода й таємниця виборів.
Стаття 153. Власність забезпечується конституцією.
Запитання до документа:
1.Доведіть, що Веймарська конституція мала демократичний характер.
2. Визначте державний лад ( форми правління, територіального устрою та політичного режиму )Німеччини за Конституцією 1919р.
Конституція перетворила Німеччину на буржуазну республіку на чолі з президентом.
Проблемне питання
3.Веймарської республіки
Метод «Мозковий штурм». Які економічні проблеми стояли перед Веймарською республікою?
Перша група працює зі схемою «Економіка Веймарської республіки»
Завдання.
Зразок схем:
Друга група аналізує програму НСДАП та матеріал підручника.
Програмові цілі НСДАП (витяг)
1. Ми вимагаємо об’єднання всіх німців у Великій Німеччині на основі права самовизначення народів.
2. Ми вимагаємо рівноправності німецького народу з іншими націями, скасування Версальського і Сен-Жерменського мирних договорів.
3. Ми вимагаємо територій та земель для прогодування нашого народу і для поселення нашого надлишкового населення.
4. Громадянином держави може бути тільки той, хто належить до німецького народу. Належати до німецького народу може тільки той, у чиїх жилах тече тільки німецька кров, без різниці віросповідання. Тому євреї не можуть належати до німецького народу.
5. Хто не є громадянином держави, може жити в Німеччині тільки на правах гостя і підлягає законам про чужоземців.
6. Необхідно перешкодити всякій подальшій імміграції осіб не німецького походження. Ми вимагаємо, щоб усіх осіб не німецького походження, що оселилися в Німеччині з 2 серпня 1914 року, зобов’язати негайно залишити країну...
7. Ми вимагаємо свободи всіх релігійних віросповідань у межах держави, поки вони не загрожують її існуванню та не виступають проти моральності та моральних почуттів германської раси.
Мюнхен. 24 лютого 1920 р.
Третя група аналізує події соціально політичного життя
Нестабільність, виступи.
Зразок схеми «Причини кризи»
4. Прихід нацистів до влади
1. Словник:
Нацизм (націонал-соціалізм) — соціально-політичний рух, ідеологія й державний режим тоталітарного типу в Німеччині у 1933–1945 рр. Основні ознаки нацизму: масовий терор, шовінізм, геноцид.
Ідеологія нацизму: націоналізм, шовінізм, антисемітизм, пангерманізм, расизм.
Антисемітизм — одна з форм національної та релігійної нетерпимості, що виражається у ворожому ставленні до євреїв у різних формах, аж до знищення.
Третій рейх — назва націонал-соціалістичної держави в Німеччині у 1933–1945 рр. Згідно з доктриною нацизму, Першим рейхом булла Священна Римська імперія (962–1806), Другим — Німецька імперія (1871–1918).
Розповідь вчителя історії
Поділ класу для подальшої роботи на варіанти.
Перший варіант. Скласти хронологічну таблицю «Прихід нацистів до влади»
Другий варіант. Скласти хронологічну таблицю «Встановлення нацистської диктатури 1933р.»
В умовах світової економічної кризи нацисти стали здобувати дедалі більше голосів виборців на виборах до рейхстагу: 1928 р.-2,6 % голосів, 1930 р. - 18,3 %, липень 1932 р. - 37,4 %.
А. Гітлер віддавав собі звіт у небезпеці для його кар'єри відходу виборців від партії, а тому категорично вимагав від Президента республіки П. фон Гінденбурґа, щоб той призначив його канцлером. 30 січня 1933 р. в Німеччині було сформовано коаліційний уряд з представників НСДАП та Німецької народної партії, а А. Гітлера президент П. фон Гінденбурґ призначив канцлером.
Вночі 28 лютого 1933 р. фашисти підпалили рейхстаг, звинувативши в цьому КПН. Протягом цієї ж ночі було заарештовано 10 тис. осіб. В умовах терору й залякування 5 березня 1933 р відбулися вибори до рейхстагу, в результаті яких нацисти разом з іншими націоналістичними групами набрали майже 52 % голосів.
Уже через два тижні в Німеччині було створено перший концентраційний табір Дахау, який заповнювався тисячами демократів. За перші чотири місяці гітлерівського панування до в’язниць було кинуто 60–70 тис. людей. 9 березня КПН було офіційно заборонено. 2 травня 1933р. фашисти заборонили вільні профспілки і конфіскували їхнє майно, а невдовзі розігнали решту профспілок. Натомість було створено «Німецький трудовий фронт», підпорядкований націонал-соціалістській партії. 22 липня гітлерівці звинуватили СДПН у зрадницьких діях проти Німеччини й оголосили про розпуск партії. Було видано закон, що забороняв у Німеччині існування будь-яких політичних партій. підпорядкований націонал-соціалістській партії. .
Веймарську конституцію було ліквідовано. Гітлеру було надано необмежені повноваження. Законом від 1 серпня 1934 р. (після смерті президента Гінденбурга) Гітлеру було присвоєно довічні звання «фюрер» та «рейхсканцлер». Знаряддям кривавого режиму стали створені ним спеціальні органи насильства і терору — державна таємна поліція (гестапо), штурмові загони (СА), охоронні загони (СС), служба безпеки (СД).
На початку 1934 р. гітлерівський уряд видав закон про національну працю, що надавав роботодавцям необмежену владу над робітниками (підприємець мав змогу встановлювати на власний розсуд тривалість робочого дня, розмір заробітної платні, запроваджувалася загальна трудова повинність). Після того як нацисти прийшли до влади, було розпочато заходи щодо ліквідації безробіття. Значну частину безробітних було відправлено на примусові роботи — будівництво стратегічних шляхів, військових укріплень, а також до трудових таборів.
Головна увага приділялася прискореному розвиткові військової промисловості. Військові витрати збільшилися з 620 млнрейхсмарок 1933 р. до 15,5 млрд 1938 року. Для стимулювання економічного зростання було запроваджено податкові пільги. В умовах дефіциту бюджету збільшувався випуск паперових грошей. Щоб уникнути їх знецінення та зростання цін, уряд запровадив контроль над цінами й заробітною платнею та розпочав поступовий перехід до карткової системи розподілу. Ці заходи збільшували масштаби державного регулювання економікою.
12 липня 1933 р. було видано закон про захист німецького народного господарства, що санкціонував пограбування осіб «неарійського походження» та усіх небажаних гітлерівцям.
У другій половині 30-х рр. економіку Німеччини було кардинально змінено. Ринок товарів і послуг, ринок праці замінили державним регламентуванням. Практично припинила існування ринкова економіка. Безперечно, комплекс цих заходів прискорив вихід Німеччини з кризи. 1935 р. вона досягла докризового рівня виробництва, а 1939 р. значно перевищила його. Істотно скоротилося безробіття.
Пожвавлення економіки відбувалось з 1933 р. в усіх країнах Заходу. Більш високі темпи економічного розвитку Німеччини значною мірою пояснювалися мілітаризацією її економіки. Упродовж перших трьох років нацистської диктатури до ладу стало понад 300 військових заводів.
Насильство в нацистській Німеччині стало масовим явищем. Тільки до початку 1935 р. було вбито понад 4 200 противників нацизму, заарештовано 517 тис. осіб. На початку 1939 р. в ув’язненні через політичні мотиви перебувало понад 300 тис. осіб. 1933 р. було сформовано міністерство пропаганди, очолюване І. Геббельсом. Народна освіта, преса, радіо, бібліотеки, музеї, театри, кіно — всі засоби духовної культури міністерство взяло під свій контроль. Бюджетні асигнування міністерству Геббельса становили:1934 р. —21,6 млн марок, 1935 р. — 40,8 млн, 1938 р. — 70,7 млн. Дреселер-Андерс, керівник нацистського радіомовлення, так сформулював головне завдання пропаганди: «Тотальний вплив на народ, забезпечення єдиної реакції на події». Контроль над масовою свідомістю здійснювався через тотальне охоплення населення нацистськими організаціями й політичними кампаніями. До складу «Німецького трудового фронту» входило 23 млн членів, молодіжна організація «Гітлер-югенд» нараховувала понад 8 млн. Членство в них було практично обов’язковим. Антисемітизм став офіційною політикою нацистської держави.
Уже навесні 1933 р. почалося організоване владою бойкотування усіх установ, що належали євреям. 1935 р. було прийнято серію законів, що позбавили євреїв німецького громадянства та забороняли їм обіймати посади в державному апараті. Мішані шлюби було заборонено. Тисячі євреїв емігрували, з-поміж яких — весь цвіт наукової й творчої інтелігенції: фізик Альберт Ейнштейн; письменники Томас Манн і Генріх Манн, Ліон Фейхтвангер, Бертольт Брехт; композитори Ганс Ейслер, Отто Клемперер, Пауль Гіндеміт та ін. Із 1939 р. євреїв почали переселяти до спеціально призначених для них будинків і кварталів. Їм було заборонено з’являтись у громадських місцях, займатись будь-якою діяльністю. У ніч проти 10 листопада 1939 р. влада організувала єврейський погром — «кришталеву ніч», під час якої було розбито вітрини магазинів, що належали євреям. Жертвами погрому стали десятки тисяч людей. Так було підготовлено ґрунт для винищення євреїв у Німеччині, що тривав протягом всієї війни: 6 млн євреїв стали жертвами расового безумства нацистів.
Зразки хронологічних таблиць та схем, які могли скласти учні за розповіддю учителя:
Дата |
Подія |
31липня 1932р. 30 січня 1933 р Березень 1933р.
1 серпня 1934 р |
На виборах до рейхстагу отримали37,4% голосів Гітлерпризначений канцлером Вибори до рейхстагу отримали 52% голосів Гітлерубулонаданонеобмеженіповноваження. Гітлерубулоприсвоєнодовічнізвання «фюрер» та «рейхсканцлер |
Представлення та захист робіт учнями.
Метод « Мозковий штурм». Які причини встановлення нацистської диктатури?
Яким шляхом нацисти прийшли до влади?
Проблемне питання: Чи існувала в Німеччині в 1933р. альтернатива приходу нацистів до влади?
VІ. Закріплення нових знань та навичок.
Бесіда.
VІІ. Підсумки уроку. Оцінювання знань і навичок учнів.
VІІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2. Учнів отримують випереджальне завдання — підготувати повідомлення:
1-ша група. Муссоліні – особистість, політик, диктатор.
2-га група. Гітлер – особистість, політик, диктатор.
3-тя група. Франко – диктатор, особистість, політик.