Позакласний захід "Реальність та пам’ять про неї"

Про матеріал

Мета: 1) проаналізувати чи однаково пам'ятають ті ж самі події різні люди та чи завжди побачене однозначно говорить про історичні події; 2) сприяти розвитку творчого потенціалу учнів

Очікувані результати:

  • 1.Учні навчяться аналізувати свідчення в різних ситуаціях та відокремлювати емоційне забарвлення від реальних подій;
  • 2.Зможуть порівнювати різні історичні «докази», враховуючи обставини та роль свідків у них.
Перегляд файлу

 

НАЗВА: Реальність та пам’ять про неї

 

Мета: 1) проаналізувати чи однаково пам’ятають ті ж самі події різні люди та чи завжди побачене однозначно говорить про історичні події; 2) сприяти розвитку творчого потенціалу учнів

 

Очікувані результати:

  1. Учні навчяться аналізувати свідчення в різних ситуаціях та відокремлювати емоційне забарвлення від реальних подій;
  2. Зможуть порівнювати різні історичні «докази», враховуючи обставини та роль свідків у них.

 

Тривалість: 45 хв.

 

Формат: урок

 

Необхідні матеріали: бажано смарт дошка із підключенням до Інтернету, роздруковані фотографії із віртуальної виставки «Бабин яр: пам’ять на тлі історії» розділ «Після погрому»

 

 

План заходу

Крок 1 Об’єднання у групи. Вчитель просить учнів об’єднатися у групи по 5 осіб в кожній та розподілити ролі в групі відповідно: 1) людина з кращою зоровою пам’яттю, тобто «свідок»; 2) «художник»; 3) «журналіст»; 4) «історик»; 5) «письменник»

 

Крок 2 Проведення «експерименту». Від кожної групи вчитель просить «свідків» підійти до нього та показує їм фотографію в додатку 1. Завдання для кожного: запам’ятати як можна більше всього, що зображено на фотографії та розповісти групі так, щоб вони змогли відобразити на ватмані це фото (хоча б схематично). У свідків є 2 хвилини, щоб розглянути фотографію і повернутися до груп.

 

Крок 3 Робота в групах. «Свідки» повертаються в групи. «Журналісти» опитують «свідків» про те, що вони побачили (задають різні питання на свій розсуд). «Художники» за допомогою інших членів групи відображають на ватмані те, що розповідають «журналістам» «свідки». «Історики» роблять припущення, коли відбувались події на фотографії і де.

 

Крок 4 Загальне обговорення. Вчитель виводить на дошку фото із додатку 1 і просить групи порівняти те, що вони зобразили із оригіналом.

Питання до учнів:

  1. Чому версії «фотографій» відрізняються?
  2. Які деталі є спільними для всіх «фото»? Чому?
  3. Що, на погляд учнів, впливає на опис свідками історичних подій? Чи можуть вони змінитися з часом?

Звернути увагу учнів на те, що пам’ять про ті чи інші події у різних людей може різнитися в залежності від особистих характеристик людини, ситуації навкруги, часу тощо. Тому кожну подію слід розглядати з точки зору різних свідків, порівнюючи їх свідчення, та враховуючи обставини.

 

Крок 5. Демонстрація і обговорення інших фото. Вчитель демонструє на дошці інші фотографії експозиції «Після погрому» і просить «істориків» дати остаточну оцінку, коли і де відбувалися ці події. Учні порівнюють відповіді із реальністю: Київ 1941 рік, після окупації німцями.

 

Крок 6. Творче завдання. Групи отримають завдання написати невеличке оповідання про те, що трапилося у квартирі на фото, але з від імені різних категорій людей. Кількість обраних категорій повинна відповідати кількості груп (наприклад, господар квартири, сусід, дитина господаря, двірник, поштар, німецький офіцер, друг сім’ї тощо).

 

Крок 7. Презентація оповідань груп.

 

Крок 8. Обговорення оповідань. Питання для учнів: що схожого, чим відрізняються? Чому, з точки зору учнів, є різниця, від чого це залежить?

Звернути увагу учнів на те, що від того хто «свідок» - жертва, кат чи сторонній спостерігач, також залежить його пам’ять про події.

 

Крок 9. Підведення підсумків. Вчитель підводить підсумок, підкреслюючи, що не завжди історія збігається із пам’яттю про неї.

 


Додаток 1

 

E:\пособие Бабий Яр\inst_01.jpg

docx
Додав(-ла)
Фрідман Ірина
Додано
27 липня 2018
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку