Тема уроку: Здоров’я найбільше багатство. Клас об’єднують у 2 групи – дослідницькі лабораторії: лікарі, експерти групи «Здоров’я», експерти з фізичної культури. Кожний етап роботи висвітлюється на дошці (розшифровані відповіді учні кріплять на дошці в спеціально відведеному для цього місці). Це дає змогу створити «галерею» учнівських здобутків та з її допомогою узагальнити і систематизувати опрацьований протягом уроку матеріал, підбити підсумок уроку. Мета: дати уявлення про здоров'я людини в цілому, про чинники, що впливають на нього; поширити думку про необхідність постійного піклування про власне здоров'я та способи його збереження; систематизувати і узагальнити знання учнів з математики про дії над натуральними числами, закріпити практичні навички їх застосування; виховувати пізнавальну активність учнів, активну позицію в навчанні та житті; сприяти розвитку математичної культури учнів; формувати вміння відповідально працювати у складі малих навчальних груп; формувати навички аналізу, систематизації, узагальнення; розвивати логічне мислення.
Обладнання. Картки для індивідуальної та групової роботи, таблиці, схеми, робочий конспект, заготовки (формат А-1, А-2) для висвітлення результатів роботи груп.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Учитель. Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок.
У вас на столах для кожного лежать картки з прикладом або рівнянням і таблиця кодш до них. За знайденою відповіддю ви маєте знайти літеру і записати її в таблицю відповідей над номером картки. Виконавши це завдання всі разом, ми дізнаємося тему уроку та розгадаємо зашифровану народну мудрість. Індивідуальні завдання на картках
Учитель. Отже, сьогодні ми говоритимемо про здоров'я, його значущість для кожної людини, про те, яких зусиль треба докладати, щоб зберегти його.
Етапи нашої роботи
II. Основна частина.
1. Джерелами народної мудрості.
Учитель. З давніх-давен досвід минулих поколінь відігравав у житті людей величезну роль. То ж давайте звернемося до джерел народної мудрості, дізнаємося, чого навчає нас народна мудрість.
Робота в групах: для кожної групи зашифровано приказку. Після розв'язування кожна група кріпить на дошку свій результат-відповідь і ознайомлює з ним членів інших груп за методом «мікрофон».
2. Вивчаємо поняття.
Учитель. Хто з вас може пояснити, що таке здоров'я, як ви його розумієте? («Мозковий штурм».)
Після обговорення питання вчитель відкриває дошку, на звороті якої зображено основні аспекти здоров'я, та узагальнює результати «мозкового штурму».
Конкретизація і систематизація результатів «мозкового штурму» У цілому здоров'я складається з таких аспектів:
Учитель. Тільки за умови єдності та гармонії всіх аспектів здоров'я людина вважається цілком здоровою.
Отже, ми знаємо, з яких аспектів складається здоров'я, а тепер дізнаємося, які чинники впливають на нього.
Групам роздаються завдання, і вони вписують знайдені відповіді, використавши код, у заготовки для висвітлення результатів.
Завдання групам учнів
Результати роботи своєї групи керівник повідомляє членам інших груп. Робота в режимі «Спільний проект».
Завдання для експертів групи «Здоров 'я»
Складіть орієнтовний режим дня школяра (учня 5-го класу).
Інструкція
Завдання для групи експертів з фізичної культури.
Складіть щоденний обсяг рухових дій, користуючись таблицями 1 або 2.
Таблиця 1
Норми рухової активності
Зауваження. Норма рухової активності 15—20 умовних кілометрів або 1,5—2 год на день.
Учитель. Чим менша інтенсивність виконання фізичних вправ, тим більше затрачайте часу на ' їх виконання, адже час працює на здоров'я. Чим інтенсивніше ваші тренування — тим міцніше ваше здоров'я. Поспішайте повільно! Щомісяця порівнюйте свої досягнення з попередніми.
III. Підсумок уроку.
І. Дискусія на тему: «Життя є найвищою цінністю, а здоров'я — найбільшим багатством людини».
Робота в режимі «Метод ПРЕС».
Наприкінці уроку всі учні отримують пам'ятку з рекомендацією вклеїти її в щоденник і дотримуватися зазначених порад.
ПАМ'ЯТКА УЧНЯМ
Здорові люди — міцна держава!
Твоє здоров'я — суспільна цінність. Зміцнюй його!
Для цього:
Пам'ятай! Здоров'я — всьому голова, а воно на 45 % залежить від способу життя.
2. Виставлення оцінок за урок.
Обговоріть у групі, хто і який внесок зробив для розкриття теми уроку, виставте колективно оцінки (при цьому брати до уваги індивідуальний внесок кожного учня щодо розв'язування поставленого запитання, спосіб спілкування з товаришами, готовність до співпраці та власну самооцінку).
Спираючись на одержані різними групами результати, вчитель узагальнює та систематизує всі складові уроку, а потім відкриває заздалегідь підготовлений на зворотній стороні дошки напис:
Здоров'я — це безцінний дар природи, воно дається, на жаль, не навіки, його потрібно берегти.
І. П. Павлов
IV. Домашнє завдання.
Термін виконання — 1 тиждень.
3. Підрахуйте, за скільки днів ви обійдете нашу країну вздовж її кордону, якщо кордон України з Росією простягається на 2063 км, Білоруссю — 975 км, Польщею — 543 км, Словаччиною — 99 км, Угорщиною — 175 км, Румунією — 625 км, Молдовою — на 119 км.