Перший урок циклу інфтергованих уроків зі всесвітньої історії та інформатики. Розробка містить конспект уроку, мультимедійну презентацію та відеофрагмент, який використовувався учителями під час проведення уроку.
Бродівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2
з вивченням англійської мови з 1 класу Львівської області
Перший урок циклу інтегрованих уроків зі всесвітньої історії та інформатики у 10 класі
Всесвітня історія. США у 20-30 рр. ХХ ст.
Інформатика. Поняття комп’ютерної презентації, її призначення. Створення презентації за допомогою майстра автовмісту та шаблонів оформлення.
Урок підготували та провели:
Матвєєва Людмила Олексіївна, вчитель історії та правознавства, ВК, «Старший вчитель»
Власік Руслана Богданівна, вчитель інформатики та фізики, ВК, «Старший вчитель»
Тема.
Всесвітня історія.США у 20-30 рр. ХХ ст.
Інформатика.Поняття комп’ютерної презентації, її призначення. Створення презентації за допомогою майстра автовмісту та шаблонів оформлення.
Мета:
Всесвітня історія:
Інформатика:
Тип уроку: вивчення нових знань.
Основні поняття:
Всесвітня історія:«проспериті», «Велика депресія», «Новий курс», фондова біржа, кейнсіанська теорія державного регулювання економікою.
Інформатика: презентація,комп'ютерна презентація, слайдова презентація, потокова презентація.
Основні дати:
Обладнання: підручник, мультимедійне обладнання, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент:(підготовка учнів до уроку, емоційне налаштування, оголошення мети і завдань на уроці).
Учитель історії оголошує тему і мету уроку, учитель інформатики пропонує учням обрати зі скриньки побажань кольорову стрічку із побажаннями на сьогоднішній урок. Побажання:
ІІ. Мотивація.
Все супроводжується демонстрацією презентації.
Учитель історії:
Економічна криза - порушення рівноваги між попитом і пропозицією на товари та послуги. Протягом останніх 150 років кризи траплялись близько 150 разів через певний час. Вчені економісти говорять про циклічність цього явища.
Проблема подолання циклічності економічного розвитку досьогодні є актуальною. Знайти ліки від цієї хвороби досі не вдалося.
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
Метод «Мозковий штурм».
Учитель інформатики:
Об’єднання учнів у дві групи – це здійснюється за допомогою стрічок, які витягували учні на початку уроку (за кольорами).
Група перша:
1 США після І світової війни.
Самостійна робота учнів «Асоціативний кущ» Побудова схеми
Перемога в І світової війні
Не зазнали воєнної розрухи
незначні людські втрати
збільшення емігрантів, зростання інтелектуального потенціалу:
Зростання промислового потенціалу
Зростання виробництва.
Нові технології
Зростання зарплати
скорочення безробіття
Раціоналізація виробництва.
Втручання у сфери світової політики
Зростання експорту
Група друга:
Пошукова робота. За допомогою всесвітньої мережі Інтернет знайдіть значення слова «презентація» та подумайте, для чого призначені презентації, де їх застосовують.
Очікувані результати роботи:
У звичайному значенні презентація (від англ. presentation — подання, вистава) — це виступ, доклад, захист проекту тощо. Кажучи узагальнено, демонстрація ідей, людей, виробів, матеріалів і послуг — це завжди презентація.
Один із напрямів підвищення ефективності презентацій — це використання наочності, зокрема плакатів, діаграм, фотоматеріалів, також можуть використовуватися кіно-, відео- і діапроектори, комп'ютерна техніка тощо.
Комп'ютерні презентації — це електронні документи особливого роду. Вони відрізняються комплексним мультимедійним вмістом і особливими можливостями керування відтворенням (показом). Відтворення може бути автоматичним або інтерактивним, у тому числі б дистанційним. Документи цього типу готують за допомогою спеціальних програмних засобів, але при цьому широко використовують і традиційні універсальні засоби: текстові і табличні процесори, графічні редактори, засоби обробки аудіо- і відеоінформації тощо.
Учитель інформатики:
Комп'ютерні презентації поділяють на два типи: слайдові і потокові.
Слайдова презентація — це набір картинок-слайдів із певної теми, які зберігаються у файлі спеціального формату.
На кожному слайді можна вміщувати довільну текстову, графічну, відеоінформацію, анімації, звук. Слайдова презентація надає можливість інтерактивної взаємодії користувача з презентацією, розширені можливості керування порядком показу слайдів (розгалужені презентації).
Потокова презентація — це вид подання мультимедійних даних, що зібрані й перекодовані в потоковий файл (фільм).
Зрозуміло, що для створення презентацій необхідне спеціальне програмне забезпечення, наприклад:
Слайдові презентації: Потокові презентації:
Microsoft Office (PowerPoint); MovieMaker;
OpenOffice (Presentations); Microsoft Producer;
AshampooOfficc (Presentations) та ін. ProShowProducer та ін.
Перегляд відеоролика «Причини економічного буму» - приклад потокової презентації.
Учитель історії: уважно переглядаючи потокову презентацію, заповніть схему «Фактори, що призвели до економічного буму у США у 1920-х рр..». Картки додаються.
Дискусія (з елементами дебатів)
а) Робота в групах.
Використовуючи підручник, роздатковий матеріал, всесвітню мережу Інтернет, проаналізуйте періоди президентства В.Гардінга і К. Куліджа:
Група перша – прихильники:
Група друга – опоненти:
Висновок: безсумнівні досягнення в економіці на фоні достатньо загрозливих тенденцій у політичному і суспільному житті.Кулідж в останньому посланні Конгресу «Країна може дивитись на теперішнє з задоволення, на майбутнє - з оптимізмом».
б) заповніть таблицю
Сильне |
Слабке |
|
|
Чому «проспериті» виявилося недовгим?
Проблемне питання: «Чи можна вважати, що у швидкому промисловому розвитку США в 20 рр. ХХст. Були закладені передумови економічної кризи?»
Велика депресія розвіяла всі ілюзії стосовно «безкінечного проспериті».
2.«Велика депресія» в США (1929-1933)
29 жовтня 1929 року – крах на Нью-Йоркській фондовій біржі («чорний вівторок»), який показав, що розпочалася «Велика депресія», найбільш глибока економічна криза в світовій історії. Обвал вартості цінних паперів за 1 день становив 10 млрд. $.
Які причини, на вашу думку, «Великої депресії»?
Причини |
Наслідки |
|
|
Учитель інформатики:
Ознайомимося із можливостями комп’ютерних презентацій:
Ми будемо вивчати слайдові презентації на основі прикладної програми, яка є складовою MicrosoftOffice – MicrosoftOfficePowerPoint. Прошу запустити програму на виконання. (Усі коментарі учителя учні досліджують паралельно із пояснення учителя).
Створення презентації за допомогою:
Файл – Створити - Із шаблонів оформлення – вибрати шаблон оформлення – оформити презентацію;
Файл – Створити – Нова презентація – вибрати макет оформлення слайда – оформити слайд;
- однієї презентації на базі іншої
Файл – Створити – Із готової презентації… - вибрати файл, з якого буде створена презентація – Створити новий – змінити оформлення слайдів.
- фотоальбом
Файл – Створити – Фотоальбом… – вибрати зміст фотоальбому: добавити текст або малюнок з певного джерела – Створити – відредагувати фотоальбом.
Відкриття презентації
1) Файл – Відкрити – вибрати файл – Відкрити.
2) натиснути на панелі швидкого доступу – вибрати файл – Відкрити.
3) знайти необхідний файл через Провідник – двічі натиснути лівою кнопкою миші на ярличку.
Збереження презентації в різних форматах.
1) Файл – Зберегти – для першого збереження дати назву та визначити місце збереження файлу – Зберегти.
2) на панелі швидкого доступу обрати - для першого збереження дати назву та визначити місце збереження файлу – Зберегти.
3) для збереження повторно відкритого файлу з існуючим іменем досить виконати команду «Зберегти»; для збереження повторно відкритого файлу з новим іменем треба виконати команду «Зберегти як…»
4) Формати файлів. Прошу ознайомитися із можливими форматами збереження презентації.
Інтерактивна вправа. Знайдіть у вікні програми спільні і відомі уже вам елементи. Назвіть їх та прокоментуйте їхнє призначення.
Закрийте програму. Відкрийте потокову презентацію – «Наслідки Великої депресії» (папку із усіма потрібними файлами та заготовками учителі встановлюють раніше на кожен учнівський комп’ютер). Перегляньте її та заповніть картку зі схемою.
У соціальній сфері зростали настрої расизму, людиноненависництва
Запитання учителя.
Звісно, що така напружена ситуація не могла тривати довго, провалом республіканців скористалися демократи, які перемогли на виборах у 1932 році. Перемогу отримав Франклін Делано Рузвельт. 32 Президенту США судилося стати найвизначнішим із американських політиків ХХ століття.
3. «Новий курс»
Апогеєм діяльності Рузвельта було запровадження «Нового курсу». В основі курсу лежала теорія економіста Кейнса.
Учитель інформатики: переходимо до практичної частини – роботи за комп’ютером. Пам’ятайте про правила ТБ під час роботи з комп’ютером. Прошу відкрити програму MSPowerPoint.
Об’єднуємося у чотири групи «Банкіри», «Промисловці», «Фермери», «Громадяни». Завдання для груп. Виділіть основні заходи уряду в реформуванні певної сфери економіки ( група 1-3) або соціальної сфери (група 4). Усі свої думки прошу написати на слайді презентації. Презентація повинна складатися зі слайду заголовку, де буде написано назва групи та її склад. На другому слайді повинні міститися аргументи групи. Прошу пам’ятати про форматування тексту – принципи роботи аналогічні до текстового процесора.
Очікувані аргументи:
Сфера проведення |
Зміст реформи |
Фінансово-банківська система
|
1. Березень 1933 р.— закрито всі банки. Відновили роботу лише ті, що могли здійснювати фінансові операції. 2. Встановлено повний державний контроль над золотом і цінними паперами (бар'єр спекулятивним операціям на чорному ринку). 3. Створено корпорацію для страхування банківських вкладів (цей захід дав можливість заспокоїти дрібних акціонерів і вкладників). 4. Реформовано Національний банк (федеральна резервна система). |
Промисловість
|
16 червня 1933 р. — прийнято «Закон про відновлення промисловості» (НРА): 1. Промисловість США поділено на 17 груп. 2. Кожна група повинна виробити «Кодекс чесної конкуренції», який встановлював: — умови обсягу виробництва; мінімальні ціни та зарплату; — максимальну тривалість робочого часу; — розподіл ринків збуту між фірмами ; — робітники отримали право на створення профспілок і укладання колективного трудового договору (вперше). |
Сільське господарство
|
1933 р. — прийнято «Закон про допомогу фермерам»: 1. Створено адміністрацію сільського господарства (ААА) 2. Скорочення посівних площ. 3. Зменшення поголів’я худоби. 4. Скуповування державою с/г продукції. 5. Надання значних кредитів фермерам. 6. Надання фермерам вигідних кредитів. 7. «Молочні кодекси» встановлювали умови виробництва і ціни на молочну продукцію
|
Трудові відносини Соціальне забезпечення
|
1933 р. — прийнято «Закон про громадське будівництво»: 1. Створено Адміністрацію громадських робіт. 2. Безробітні мали змогу працювати на будівництві та ремонті доріг (за 5 років - 9 млн осіб) 3. Створено трудові табори для молоді (оплата — З0 $ на місяць) 1935 р. — «Закон про трудові відносини» («Закон Вагнера»): Закріплювалося право на вступ робітників до профспілок, право робітників на мирні методи боротьби за свої права, право робітників на підписання колективних договорів. - «Закон про соціальне страхування»: 1. Запроваджено пенсії за віком (вперше). 2. Допомога з безробіття. 3. Допомога вдовам, сиротам, інвалідам. 1938 р.- «Закон про справедливі умови праці» 1. Встановлено мінімальну заробітну плату (25 центів за годину) 2. Встановлено максимум робочого тижня. 3. Заборонено використання дитячої праці .
|
Представлення роботи груп. Аналіз аргументів з точки зору історика. Аналіз створеної презентації з точки зору інформатика – оголошення плюсів та мінусів роботи учнів.
Учитель історії:
Інтерактивна вправа. Метод «Гронування».
Метод «Передбачення», спрогнозуйте наслідки «Нового курсу»
Реформи відбувались на фоні опору великого бізнесу, але Ф.Рузвельт щотижня виступав по радіо перед нацією «Промови біля каміну» де простими ясними словами пояснював мету реформ, заспокоював свій народ та вивів країну на шлях поступального збалансованого прогресу. Його слова: ми за демократію, інакше фашизм або комунізм.
Висновки з теми: США пережила протягом 1920-1930-х рр. піднесення і стрімке падіння, яке зламало багатьох у суспільстві. Реалізація «Нового курсу» Ф. Рузвельта до кінця не досягла успіху. Економіка власне знаходилась у стані застою впродовж 1930-х рр.. Зберігалися значне недовантаження виробничих потужностей та масове безробіття. Адміністрації Рузвельта не поталанило оволодіти мистецтвом регулювання ринковою економікою. Але вагомі були соціальні реформи. Держава взяла на себе роль гаранта соціальної захищеності.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Підготувати письмову відповідь на запитання: «Які уроки могла б винести сучасна Україна з досвіду подолання «великої депресії» в США?»