Інтегрований захід "Щасливі мандри"

Про матеріал
Інтегрований захід з математики та фізики для учнів 7-х класів. Гра "Щасливі мандри".
Перегляд файлу

ЩАСЛИВІ  МАНДРИ (інтегрований захід з математики та фізики для учнів 7-х класів)

 

АВТОР: Осініна  Інна  Олександрівна – вчитель математики Одеського НВК № 19, спеціаліст вищої категорії

МЕТА  ЗАХОДУ:

  • систематизувати вивчене з фізики та математики, показати близькість цих наук;
  • розвивати логічну компетентність, самостійне, творче мислення учнів, вміння аналізувати, робити висновки, розвивати фізико-математичну мову учнів;
  • виховувати увагу, спостережливість, швидкість реакції, вміння вболівати за команду, активність, винахідливість, кмітливість, доброзичливість; виховувати науковий світогляд учнів; у процесі підготовки до гри формувати навички самостійної роботи з літературою; привчати учнів до виступів перед багаточисленною аудиторією.

 

ОБЛАДНАННЯ: «пісочний» годинник, гонг, плакати із завданнями для   конкурсу капітанів, турнірна таблиця, інтерактивна дошка, скринька із фішками, реквізит для музично-літературних пауз, музичне оформлення.

 

Х І Д   З А Х О Д У:

 

І ведучий

 Добрий день! Чудова ця фраза!

 Вона єднає нас з вами одразу.

 Після дня трудового, разом, до речі,

 Щоб був у нас дійсно чудовий вечір,

 Упоравшись з ділом, хіба не варто

 Зустрітися з піснею, дотепом, жартом?

 

ІІ ведучий

 І сурова, і солов’їна

 Математики країна.

 Праця тут іде завзята,

 Вмій лиш спритно рахувати,

 Вмій ділити, віднімати,

 Множить швидко й додавати,

 Вмій кмітливо все збагнути,

 Першим в відповіді бути.

 

І ведучий

 Ледарів у нас немає.

 Хто руки не підіймає?

 Вирушаймо всі у путь –

 Нас цікаві речі ждуть.

 

 

ІІ ведучий

 Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль,

 Лебедєв, Попов, Столєтов…

 Не полічиш всіх, на жаль,

 Хто відкрив її секрети.

 

І ведучий

 Тут Ейнштейн і Фарадей,

 Резерфорд, і Бор, й Гальвані.

 Скільки вже було ідей!

 Віримо: це не останні.

 

ІІ ведучий

 Галілей у цім ряду,

 Архімед, Ферма, Курчатов,

 Що на щастя чи біду

 Приручили дикий атом.

 

І ведучий

 Все, що навколо, при чому живемо,

 Словом «природа» ми звично зовемо.

 Знати природу і вмити в ній жити,

 Фізика вчить нас, її нам хвалити.

 

ІІ ведучий

 Входиш в світ цей графіків, законів,

 З ними тоді ти навіки, ти вже у них у полоні.

 Тут вже і творчий пошук, логіки дивне диво.

 Фізика й математика – це неповторно,

 Фізика й математика – це звабливо.

 

І ведучий. Добрий день! Ми запрошуємо вас на гру «Щасливі мандри».

(на інтерактивній дошці демонструється початок презентації гри: назва гри, епіграф:

 «Гра – це шлях дитини до пізнання світу, в якому вона живе; це -  іскра, яка запалює вогник допитливості».

       В. О. Сухомлинський

 

 «Розум – це добре організовані знання».

       К. Д. Ушинський)

ІІ ведучий

 Ось настав чудовий час,

 Команди запрошуємо до нас.

 Подивимося залюбки,

 Ось – справжні ватажки.

 

І ведучий. Ми запрошуємо команди на сцену.

 

ІІ ведучий. Спершу познайомимося з командою 7 – А класу.

(Команда виходить на сцену і представляється: привітання, девіз, емблеми, представляє тренера команди).

 

Дружба з нами назавжди –

І  в розлуці, і  в журбі,

І в бажанні, і в біді,

І в роботі, і  в дорозі,

І у школі на уроці.

Тож приєднуйтесь до нас –

Будем друзі – вищий клас!

 

(разом): Ми команда

 

Д – дружних,

Р – розумних,

У – українців,

Ж – життєрадісних,

Б – бадьорих,

А – активних.

 

(разом):   ДРУЖБА!!!

 

Наш девіз:

 

(разом):  Нам допоможуть рівняння і теореми

Гідно подолати труднощі й проблеми!

 

Тренер команди «Дружба» *********.

 

І ведучий. А тепер познайомимося з командою 7 – Б класу.

(Команда виходить на сцену і представляється: привітання, девіз, емблеми, представляє тренера команди).

 

     Команда 7-Б класу «Атоми»:

«А» - активні

«Т» - творчі

«О» - організовані

«М» - мудрі

«И» - інтелектуальні

 

Наш тренер: вчитель фізики *********.

 

Наш девіз: Думати – колективно

                        Діяти – оперативно

                        Сперечатися – доказово

                        Це для всіх – обов’язково.

Привітання:

Сьогодні в фізичнім зійшлись поєдинку,

Хто любить дотепне, веселе й нове.

Вітання, змагання, а через годину

Журі переможцем когось з нас назве.

І щоб нам не випало трохи пізніше,

Супернику, наші вітання прийми.

Нехай переможе з нас той, хто сильніший,

А краще нехай переможемо ми!         

 

ІІ ведучий. Ви хвилюєтесь? Хай вам щастить!

 

І ведучий. А експертами сьогодні будуть… (Представляє членів журі – лічильної палати).

 

ІІ ведучий. Лічильну палату сьогодні очолює…

 

І ведучий. Як правило, у кожній грі є свої закони.

 

ІІ ведучий. Закон поваги.

 

І ведучий. Закон часу.

 

ІІ ведучий. Закон чіткості.

 

І ведучий. Порушення цих правил веде до штрафу – зняття з команди 10 балів.

 

ІІ ведучий. У нашій грі беруть участь уболівальники.

 

І ведучий. Ну що? Почали! Щасливих мандрів!

 

ІІ ведучий. Успіхів вам! Або, як кажуть досвідчені моряки, - «сім футів під кілем»!

 

І ведучий. Гра почалася! Перший блок «Рушаймо! Вперед!»

(на інтерактивній дошці з’являється фрагмент презентації з назвою першого блоку гри).

 

ІІ ведучий. Вам треба за дві хвилини відповісти на якомога більше запитань. Кожна правильна відповідь – 1 бал

 

 

І. ЗАПИТАННЯ БЛОКУ «РУШАЙМО! ВПЕРЕД!»

 

Запитання для І команди

 

  1. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить кут навпіл. (Бісектриса)
  2. Основна одиниця швидкості. (м/с)
  3. Скільки точок перетину у двох прямих? (Одна)
  4. Процес переходу з твердого стану в рідкий. (Плавлення)
  5. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Неправильний)
  6. Як називаються зміни, що відбуваються у природі? (Явища)
  7. Простим чи складеним є число, записане за допомогою шести одиниць? (Складене)
  8. Рівність двох відношень називається… (Пропорцією)
  9. Яку фізичну величину вимірюють за допомогою мензурки? (Об’єм)
  10.  Як інакше називається розв’язок рівняння? (Корінь)
  11.  За допомогою яких приладів можна вимірювати розміри тіл? (Лінійка, рулетка)
  12.  Як з англійської мови перекладається слово multiplication? (Множення)
  13.  Що ви знаєте про вертикальні кути? (Вони рівні)
  14.  Що вимірює термометр? (Температуру)
  15.  Градусна міра розгорнутого куту дорівнює… (180 градусам)
  16.  Яку природу мають сили взаємодії між Землею та Сонцем? (Гравітваційну)
  17. Посудина, яку використовував Архімед в лабораторних цілях. (Ванна)
  18.  За рахунок якої енергії працює ваш калькулятор? (Енергії Сонця)
  19.  Одне з натуральних чисел позначене буквою а. Назвіть попереднє число.(а – 1)
  20.  Фізична величина, що вимірюється у кілограмах. (Маса)
  21.  Кут, градусна міра якого дорівнює 30 градусам, називається… (Гострим)
  22.  Що вимірює секундомер? (Час)
  23.  Назвіть у відсотках число 3/10. (30 %)
  24.  Одне з основних понять математики, яке виникло у зв’язку з потребою лічити предмети. (Число)
  25. Що таке барель? (Міра об’єму)

 

Запитання для ІІ команди

 

  1. Твердження, що потребує доведення. (Теорема)
  2. В яких одиницях вимірюється вага? (Ньютонах)
  3.  Кут, менший від прямого називається… (Гострим)
  4. Чи змінюється густина твердого тіла або рідини внаслідок нагрівання? (Так)
  5. Відрізок, що сполучає будь-яку точку кола з центром називається… (Радіусом кола)
  6. Чи однакові молекули води в гарячому чаї та шматку льоду? (Так)
  7. Як називається дріб, у якого чисельник менший за знаменник? (Правильний)
  8. Процес переходу рідини в газоподібний стан. (Випаровування)
  9. Яке з двох тверджень «означення» чи «ознака» є теоремою? (Ознака)
  10.  Скільки балерин танцюють соло? (Одна)
  11.  Одиниця вимірювання площі. (м²)
  12.  Чому наближено дорівнює число π? (3,14)
  13.  Які частинки входять до складу атома? (Електрони, протони, нейтрони)
  14.  Чи може повітря бути рідким? (Так)
  15.  Як називається число, у якого тільки два дільники? (Просте)
  16.  Як називаються прямі на площині, які не перетинаються? (Паралельні)
  17.  Чи буває колись пляшка дійсно порожньою? (Ні)
  18.  Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через центр кола. (Діаметр)
  19.  Яку фізичну величину вимірюють за допомогою терезів? (Масу)
  20.  Чому дорівнює 2/3 прямого кута? (60 градусів)
  21.  Процес переходу газоподібного стану в рідкий. (Конденсація)
  22.  Як називається многочлен, що містить три одночлена? (Тричлен)
  23.  Яка з частинок у складі атома має найменшу масу? (Електрон)
  24. Як називається добуток чисел, змінних та їх степенів? (Одночлен)
  25.  Яке фізичне явище використовують у процесі засолення огірків? (Дифузію)

 

 

І ведучий. Дякуємо за гру. Просимо лічильну палату оголосити результати.

 

ІІ ведучий. Продовжуємо гру. Наступний блок «Інтелектуальний поєдинок».  (На інтерактивній дошці демонструється відповідний фрагмент презентації).

 Тепер проводимо змагання

 В інтелектуальному бою.

 Запрошуєм на конкурс капітанів

 Кмітливість, мудрість виявити свою.

 

І ведучий. Після того, як ви отримаєте завдання, ви маєте 15 секунд на обдумування завдань.

 

ІІ ведучий. Поки капітани розмірковують над завданнями, пропонуємо вам літературну паузу. Зустрічайте Незнайка з команди «Дружба»!

 

Загадки від Незнайка

 

Десять яблук мав Данило,

І рум’яних, і красивих.

Якщо два із них він з’їсть,

То залишиться їх … (не 6, а 8!)

 

Думає вправно твоя голова:

П’ять плюс один, ти отримаєш… (не 2, а 6!)

 

Любить зайченя стрибать,

Бо у нього лап аж … ( не 5, а 4!)

 

Добре знає наша Іра,

Що два більше, ніж … (не 4, а 1!)

 

Ось п’ять ягідок в траві,

З’їж одну і буде … (не 2, а 4!)

 

Два апельсина було у Юрка.

Татко один ще купив для синка.

Довго тепер син не вийде з квартири,

Поки всі фрукти не з’їсть, всі … (не 4, а 3!)

 

Шість наборів олівців

По 16 кольорів

Має дівчинка Іринка.

Розмальовує картинки.

Скільки ж має олівців?

Відповідь, друзі, отримати просто:

Ви лиш помножте 16 на 6.

Отже, всього олівців … (не 90, а 96!)

 

З аквалангом я пірнав,

Досвід цінний я прибдав.

Якщо всі години ті,

Що провів я під водою, записати,

То  в воді я п’ять діб був з головою!

Мені позаздрив би Кусто,

Бо всіх годин я плавав … (не 100, а 120!)

 

 

ІІ. ЗАВДАННЯ БЛОКУ «ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ ПОЄДИНОК»

(Асистенти демонструють плакати з текстами завдань)

1. Скільки зображено кутів?                         1. Скільки зображено трикутників?

  (десять)                                                     (одинадцять)

 

 

 

 

2. Скільки рибок важать стільки,                  2. Скільки котів важать стільки,

скільки важить порося?                                  скільки важить хлопчик?

(демонструється малюнок)                          (демонструється малюнок)                

 


                                                                                     IMG_0758


 

І ведучий. Дякуємо вам. Нагадуємо, що правильна відповідь на перше завдання принесе команді два бали, а на друге – три бали. Слово лічильній палаті.

 

ІІ ведучий. До речі, великі винахідники не весь час займались наукою, вони вміли й відпочивати.

 

І ведучий. Альберт Ейнштейн мав другу професійну освіту – музичну. Оптик Томас Юнг був професійним циркачем й інкогніто виступав у цирку Единбурга. Абрам Федорович Йоффе грав на сцені. А гумористичні вірші Стефана Больцмана відомі всім.

 

ІІ ведучий.

 Века стоит земная твердь,

 На ней всего важнее разум.

 Мозгов ты можешь не иметь,

 Но физику учить обязан.

 Она царица всех наук,

 (Но это строго между нами),

 Чтоб вам не оторвало рук,

 Не трогайте её руками.

 

 

І ведучий.  А зараз представники команд презентують домашнє завдання «Невідоме про відомих».

 

ІІІ. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

 

Команда «Дружба»

(представник команди демонструє на інтерактивній дошці презентацію з коментарями)

  1. Саме він, як учений виділив алгебру в окрему науку.

Він пропонував замінити 5-й постулат Евкліда на інший, висловлений ще Аристотелем. На базі цього майже 8 століть потому виникла геометрія Лобачевського.

 

  1. Він обіймав посаду головного астронома при султані, підготував реформу календаря, зробив його не місячним, а сонячним. Цей календар майже не відрізняється від сучасного.

Він був справжнім революціонером в астрономії, бо вважав, що Земля, як і всі інші небесні тіла, рухається в  безмежному просторі Всесвіту.

У 86-томному Енциклопедичному словнику Брокгауза і Ефрона йому присвячено дві великі статті в 42 і 73 томах, мабуть, через те, що писав як арабською, так і персидською мовами. Тепер відомо, що це була одна людина, вчений, який бачив світ як поет, і поет, який мислив, як вчений.

 

  1. Він запропонував теорію розв’язання рівнянь третього степеня за допомогою  конічних перерізів.

Про взаємозв’язок геометрії з арифметикою пише так: «Геометрії потрібні числа». Цим він випередив Декарта, творця аналітичної геометрії.

Він розв’язав класичну задачу Архімеда «Про мистецтво визначення кількості золота та срібла в тілі, яке з них складається». 

 

  1. Закінчив своє життя самотнім, спілкуючись тільки з книгою і намагаючись знайти сенс життя.

Як поет, радить у своїх рубаях:

 Чтоб мудро жизнь прожить, знать надобно немало.

 Два важних правила запомни для начала!

 Ты лучше голодай, чем что попало есть,

 И лучше будь один, чем вместе с кем попало.

 

  1. Омар Хайам – персидський математик і поет.

     Вважають, що він закінчив своє життя   у 1023 році, 885 років    тому,                                         хоча точно про це невідомо.               

 

Команда «Атоми»

(представник команди демонструє на інтерактивній дошці презентацію з коментарями)

 

  1.               Малиновий колір – улюблений колір цього вченого. В останні роки життя його оточували речі саме цього кольору: малинові штори, покривало ангорської вовни на ліжках, драпі, балдахін, шпалери і портьєри, диван-канапе.
  2.               Він був кволою дитиною і ніхто не вірив у те, що виживе. Хоч народився в сім’ї бідного фермера, у 1705 році королева Англії Анна, враховуючи заслуги вченого, надала йому дворянське звання і нагородила титулом лицаря.
  3.               У квартирі аптека Кларка, де він мешкав, знаходилась невеличка майстерня з повним набором інструментів. Користуючись ними, юнак виготовляв моделі, а потім і самі машини. Він побудував водяний і сонячний годинники, самохідну карету й оригінальний вітряк, який рухала миша, спеціальна до цього привчена.
  4.               У 1661-1665 р. навчався у Кембріджському університеті. У 1668 році став магістром.
  5.               Він був творцем диференціального та інтегрального числення, закони механіки та всесвітнього тяжіння носять його ім’я. Він побудував перший дзеркальний телескоп – рефлектор: відкрив дисперсію світла; створив теорію «Кольца Ньютона»; теорію інтерференції світла.
  6.               Жозеф Ланграж писав про нього: «Він найщасливіший – систему світу можна встановити лише один раз».

     Павло Антокольський поетично сказав про нього:

В ніч оту, коли все в світі спало,

І замовкли голоси церков і шкіл,

Не яблуко, а формула упала.

Із Всесвіту аж на робочий стіл…

     У повсякденному житті він був скромним і мовчазним, завжди дотримувався суворого режиму й дуже рідко хворів. Помер у 84 роки.

     На статуї, встановленій вченому у 1755 році у Трініті-коледжі висічені вірші із Лукреція: «Разумом он превосходил род человеческий».

  1.               Ісаак Ньютон – англійський фізик, математик, астроном. 4 січня виповнилося 360 років від дня його народження.

 

І ведучий. Слово надається лічильній палаті. Просимо оголосити результати. Максимальна оцінка – 3 бали.

 

ЛІТЕРАТУРНА ПАУЗА

Учні 7-Б класі пропонують відгадати фізичні загадки.

1. Узимку – гріє,

Навесні – жевріє,

Улітку – умирає,

Восени – літає.  (Сніг)

 

2. Блакитна хустка,

Червоний колобок,

По хустці катається,

Людям посміхається. (Сонце)

 

3. Пушистая вата плывет куда-то. (Тучи)

 

4. Разноцветный мост встал на 100 верст. (Радуга)

 

5. Я увидел свой портрет,

Отошел – портрета нет. (Изображение в зеркале)

 

6. На стене висит тарелка,

По тарелке ходит стрелка,

Эта стрелка наперед

Нам погоду узнает. (Барометр)

 

7. Я в Чернигове, он в Харькове,

В разных комнатах сидим.

Далеко, а будто рядом

Разговариваем с ним.

Кто нам помогает? (Телефон)

 

8. Книги читають, а грамоти не знають. (Окуляри)

 

ІІ ведучий . Переходимо до блоку «Сюрприз із скриньки».

(Демонстрація фрагменту презентації)

 

І ведучий. Учасники по черзі витягують із скриньки фішки-«сюрпризи» з номерами питань.

 

ІІ ведучий. На обговорення – 10 секунд. Кожна правильна відповідь 1 бал.

 

І ведучий. Якщо команда не відповідає, то є шанс у команди суперників.

 

ІІ ведучий. У скриньці є також одна фішка «Тобі пощастило!», за виконання завдання якої команда отримує   2 бали.

 

ІV. ЗАВДАННЯ БЛОКУ «СЮРПРИЗИ ІЗ СКРИНЬКИ»

  1. Пропелер у Карлсона зламався, і вони з Малюком сіли у приміський потяг, в якому шість вагонів. Малюк сів у третій вагон, а Карлсон – у четвертий. При цьому вони опинилися в одному вагоні. Як це могло трапитись? (Друзі йшли з різних кінців потяга)
  2. Два у квадраті – чотири, три у квадраті – дев’ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90 градусів)
  3. Чи існує просте парне число? (Два)
  4. Дмитрик йшов у селище. Йому назустріч їхали 3 легкових автомобілі і 4 вантажних. Скільки автомобілів їхало у селище? (Жодного)
  5. 5 жабок спіймають 5 мух за 5 хвилин. Скільки потрібно жабок, щоб спіймати 50 мух за 50 хвилин? (5)
  6. «Тобі пощастило!» (завдання для хлопчика – представника команди).

Заспівати частівки:

Розв’язав Петрусь задачу,

Тільки мінуса не бачив,

От і сталось, що лимон

Важить майже 8 тон!

 

 Знають Ігор, Діма, Вася:

 Залік наближається,

 А в них з алгебри у класі

 Двійки прибавляються!

 

Біля дошки я стояв

І придумав чудо –

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.

 

На контрольній ловив гав,

Одиницю упіймав,

Підглядав у всі книжки,

Переплутав сторінки!

 

І ведучий. Просимо лічильну палату оголосити результати блоку.

 

ІІ ведучий. Лідирує команда…

 

І ведучий. До вашої уваги  - сценка «Трикутник і Квадрат» від команди «Дружба».

 

Квадрат і Трикутник

 

Ведучий.    Жили були два брати:

                   Трикутник з квадратом.

  Старший – квадратний,

  До всього придатний;

  Менший – трикутний,

  Завжди надутий.

 

IMG_0800

(По сцені проходять двоє учнів із зображеннями відповідно розмальованих квадрата і трикутника)

 

Ведучий.    Став питать його Квадрат.

Квадрат.  Ти чому сердитий, брат?

Ведучий.    Той сказав йому…

Трикутник. Бо ти

  Ширший за мене, як не міряй,

  У мене три всього кути,

  А в тебе їх – чотири!

Ведучий.    А квадрат промовив:

Квадрат.    Брат,

  Я ж бо старший, я – Квадрат!

Ведучий.    І додав зовсім спокійний:

Квадрат.   Може, з нас ти більш потрібний!

(Квадрат сідає в кутку на стілець, ніби спить).

Ведучий.    Та настала ніч, й до брата

Менший лізе в темноті

Навшпиньки, злодійкувато

Зрізать старшому кути…

 

(По сцені йде, скрадаючись, з великими ножицями, Трикутник. Підходить до сплячого Квадрата, зрізає йому по намічених лініях кути і задоволений, повертається по сцені назад).

Трикутник. Приємних снів!

  Спать лягав чотирикутним,

  А проснешся – без кутів!

Ведучий.    Та на ранок менший брат

  Страшній помсті був не рад,

  Глянув він: нема Квадрата,

  Занімів, стояв без слів…

Трикутник. Ну, й помстивсь! Тепер у брата

  Стало вісім аж кутів!

(Повільно проходить по сцені колишній Квадрат – тепер Восьмикутник).

 

Ведучий.    А як ви думаєте, друзі, хто з них частіше зустрічається в житті:         

                    Квадрат чи Трикутник?

 

І ведучий. Останній гейм «Гонка за лідером».

(Демонстрація фрагменту презентації).

 

ІІ ведучий. За дві хвилини треба відповісти на якомога більшу кількість питань, кожна правильна відповідь - 1 бал.

 

V. ЗАПИТАННЯ БЛОКУ «НАЗДОЖЕНИ  ЛІДЕРА»

 

 Запитання для І команди

 

  1. Форма глобуса. (Куля)
  2. Процес переходу з рідкого стану у твердий. (Кристалізація)
  3. Сума одночленів. (Многочлен)
  4. Чому цистерну для збереження або перевезення рідини не заповнюють повністю. (Об’єм збільшується)
  5. Твердження, яке не потребує доведення. (Аксіома)
  6. Що доводить явище дифузії? (Рух молекул)
  7. Найменше натуральне число. ( 1 )
  8. Відрізок, що сполучає дві несусідні вершини многокутника. (Діагональ)
  9. Многочлен з одним членом. (Одночлен)
  10.  Інтенсивне випаровування при незмінній температурі. (Кипіння)
  11.  Трикутник, у якого всі кути гострі. (Гострокутний)
  12.  Чи змінились розміри молекул тіла після нагрівання? (Ні)
  13.  Результат додавання. (Сума)
  14.  Як взаємодіють два однойменні заряди? (Відштовхуються)
  15.  Чому дорівнює ( - 2)4 ? (Шістнадцять)
  16.  Що є траєкторією руху молекул газу? (Ламана лінія)
  17.  Прямі, що перетинаються під кутом 900. (Перпендикуляри)
  18.  Як називається маса одиниці об’єму даної речовини? (Густина)
  19.  Як називається прилад для вимірювання кутів? (Транспортир)
  20.  Що є причиною зміни швидкості тіла? (Сила)
  21.  Що легше 1 кг вати чи 1 кг заліза? (Їх маси рівні)
  22.  В якому агрегатному стані може перебувати речовина, якщо вона набуває форми посудини? (Рідкому, газоподібному)
  23.  Скільки музикантів у квартеті? (Чотири)
  24.  Як можна прискорити явище дифузії? (Нагріти)
  25.  Який кут утворюють хвилинна і годинна стрілки годинника о 15 годині? (900)

Запитання для ІІ команди

 

  1. Як змінюється довжина тіла при нагріванні? (Збільшується)
  2. Якщо сума внутрішніх односторонніх кутів 1800, то прямі… (Паралельні)
  3. Що трапиться, якщо заповнену доверху й щільно закриту пляшку з водою залишити на морозі? (Трісне)
  4. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
  5. З якою метою трубку термометра, де міститься стовпчик ртуті, зроблено такою тонкою? (Для швидшого нагрівання ртуті)
  6. Результат ділення. (Частка)
  7. Процес переходу з твердого стану в рідкий. (Плавлення)
  8. Градусна міра прямого кута. (900)
  9. Приклад для вимірювання. (Динамометр)
  10.  Чому дорівнює градусна міра кута, суміжного з кутом 350? (1450)
  11.  У якому агрегатному стані вода утворює туман? (Газоподібному)
  12.  Скільки різних прямих можна провести через дві точки площини? (Одну і тільки одну)
  13.  Пристрій, який зберігає постійною температуру. (Термос)
  14.  Результат множення. (Добуток)
  15.  Одиниця вимірювання густини речовини. ()
  16.  Чому дорівнює 25% від 360? (Дев’яносто)
  17.  Скільки співаків співають у дуеті? (Двоє)
  18.  Одиниця вимірювання кутів. (Градус)
  19.  У якому агрегатному стані вода утворює туман? (Газоподібному)
  20.  При діленні степенів показники…(Віднімаються)
  21.  Чому свіжі жирні плями на одязі легше видалити, ніж давні? (Відбувається дифузія більше)
  22.  Назвіть найбільше ціле від’ємне число. ( - 1)
  23.  Як взаємодіють різнойменні заряди? (Притягуються)
  24.  Яким словом позначають третій степінь числа? (Куб)
  25.  Як називаються протони і нейтрони? (Нуклони)

 

І ведучий. Слово – лічильній палаті.

 

ІІ ведучий. Настав час уболівальникам допомогти своїм командам.

 

І ведучий.

 У світі небачені почнуться зараз мандри,

 У приказки з числами ведуть всі дороги.

 Уболівальники! Підтримайте свої команди,

 Без вас їм не добитись перемоги!

 

ІІ ведучий. Завдання для уболівальників таке: по черзі представники різних команд від уболівальників згадують відомі приказки та прислів’я. Та команда, чия приказка або прислів’я буде останнім, отримає один додатковий бал.

 

І ведучий. До речі, прислів’я та приказки можна згадувати як українською, так і російською мовами.

 

ПРИСЛІВ’Я ТА ПРИКАЗКИ

 

  1. Один за всіх і всі за одного.
  2. Сім раз відмір, а раз відріж.
  3. За одного битого двох небитих дають.
  4. У семи нянек дитя без глазу.
  5. Бог любит троицу.
  6. Семеро одного не ждуть (не чекають).
  7. Сім п’ятниць на тиждень.
  8. Два чоботи пара.
  9. Один у полі не воїн.
  10.  За двома зайцями поженешся, - жодного не впіймаєш.
  11.  Сім верст пішки за шматок кішки.
  12.  Від одного берега відстав, а до другого не пристав.
  13.  Працює до сьомого поту.
  14.  Робить п’яте через десяте.
  15.  Знає, як свої п’ять пальців.
  16.  Розум добре,  а два краще.
  17.  Біда не приходить одна.
  18.  П’яте колесо до воза.
  19.  Шукати п’ятий кут.
  20.  Де двоє, там третій зайвий.
  21.  Два рази в одну воду не увійдеш.
  22.  Заблукав поміж трьох сосен.
  23.  Не имей сто рублей, а имей сто друзей.

 

ІІ ведучий. Просимо членів лічильної палати підвести підсумки гри, а в цей час ми послухаємо фізичні коломийки у виконанні учнів 7-Б класу.

1. Ми вивчаємо у школі

Фізики закони

Якщо їх не знаєте,

То сидіть удома.

 

2. Спостереження і дослід –

Джерело фізичних знань.

Де їх можна примінити:

У підручнику шукай.

 

3. Про будову речовин

Ми взнали багато.

І про неї можем вам

Довгенько співати.

 

4. Кипить в чайнику вода,

А з носика – пара.

Це два стани речовин

Ми вам тут назвали.

 

5. Та й про рух багато чого

Дізналися у школі.

Траєкторія, шлях, швидкість –

Ось його складові.

 

6. Якби не було тертя,

Вона б ся котила,

Й зупинити не змогла

Її ніяка сила.

 

7. А в основі них лежать

Рухливі молекули.

Де щільніше, де вільніше,

Ну, а де - далеко.

 

8. Ми би ще вам багато

Чого проспівали

Та не всі слова у риму

Нам ся поскладали.

 

І ведучий. Гру закінчено! Бали виставлені. Просимо членів журі поділитись своїми враженнями про гру. (Рахунок гри не повідомляють!)

 

ІІ ведучий.

 Скінчився час випробувань,

 Нам до душі ваш рівень знань.

 Так, ще багато треба знати,

 Щоб «школу радості» побудувати.

І ведучий.

 Ми врахували всі ваші старання,

 Ви гарно пройшли через всі випробування.

 То вас лічильники вітають,

Кінцевий результат повідомляють.

 

ІІ ведучий. Слово лічильній палаті.

 

 І ведучий. А зараз – слово тренерам команд.

(Тренер звертається до команди переможених:

 Научись встречать беду не плача:

Горький миг – не зрелище для всех.

Знай: душа растёт при неудачах

И слабеет, если скор успех.

 

 Мудрость обретают в трудном споре.

 Предначертан путь нелёгкий твой

 Синусоидой радости и горя,

 А не вверх взмывающей кривой.

 

Тренер звертається до команди переможців:

Немало трудностей в пути

Пришлось вам встретить и пройти!

Теперь уж вы не пропадете!

Стоите прочно на ногах,

Вам конкуренты не помеха.

И все способствует успеху.

В делах всё больший ждет размах

Надежный курс – победа!

 

ІІ ведучий. Просимо голову лічильної палати нагородити команди.

 

І ведучий. Дякуємо за гру! Сьогодні вона для когось була більш вдалою, але перемоги однієї команди не було б без гри іншої команди. Думаю, що ця гра була не останньою.

 

ІІ ведучий. Ось і добігає кінця наша зустріч.

 

І ведучий. Ми хочемо подякувати вам  за участь, за те, що хвилювалися, вболівали за свої команди.

 

ІІ ведучий. За те, що своїми оплесками  підтримували всіх, за ті хвилини радості, які ви нам подарували.

 

І ведучий.  До побачення! Всього вам найкращого! Успіхів вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 7 клас, Сценарії
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку