Інтелектуальна гра «Українські гумористи»
Мета. Ознайомити дітей /з творчістю українських письменників- гумористів. Розвівати комунікативні здібності, увагу, пам'ять , мислення. Виховувати любов до рідного слова.
Обладнання. Книжкова виставка «Гумор – це те, що розважає, спричиняє радість, викликає раптову посмішку та сміх». Плакат «Гумором бажано користуватись так, щоб не ображати нікого». Набор карточок із завданням.
Хід уроку.
І. Організація учнів. Клас поділяється на три групи між якими проходять змагання.
ІІ. Вступ до ігри. Гумор- інтелектуальна здатність людини підмічати в різних явищах смішні сторони. Слово «гумор» винило тільки у кінці 18 століття. Український гумор-відображення традицій, звичаїв та життєвого шляху нашої країни. Знайомство з українськими гумористами та їх творчістю, сподіваюсь буде для вас не лише корисним а й приємним.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Умови конкурсу: в літературній грі беруть участь три команди учасників, які обирають назву команди. Конкурс проходить в 10 етапів. Переможець- команда, яка набирає більшу кількість балів. Судити нашу гру будуть класний керівник та два учня. За кожний конкурс виставляються бали від 1 до 5.
Перший тур. Привітання команд.
Другий тур. Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 року. Він автор поеми «Слався, Вітчизно моя!», написав тринадцять книжок сатири та гумору, вісім книжок для дітей. Його творчості притаманні любов до рідної землі, він розкриває свої вболівання за мову та мистецтво країн.
Завдання : На карточках вписані вірші автора .Для того, щоб вписати відсутні частини віршів, знайдіть в бібліотеці його книги та все виправте. Знайти книжки автора та вписати відсутні слова .
Третій тур Григорій Пилипович Бойко народився 5 вересня 1923 року. У дитячій літературі немає жанрів, які б не підкорилися Грицю Бойку, він натхненно створював все: поеми, вірші, скоромовки, лічилки, загадки, п’єси-казки. Письменник видав близько ста книжок для дітей.
Завдання –як найскоріше без помилок прочитати скоромовки Г. БойкаЖоржик-лежень, лежебока,
З лежебокою морока,
Женя каже: — Не лежи,
Жито жати поможи.
Лежень каже: — Може, жалко,
Жалко, Женечко, лежанки?
Що ж, як будете ви жати,
Зможу в житі я лежати!
Скоро, скоро мовить Ганка
Скоромовки — спотиканки.
Слово в слово Слава ловко,
Скоро мовить скоромовки.
Біжать стежини поміж ожини
Ї вже у Жені ожина в жмені.
Четвертий тур. Віктор Насипаний – відомий тернопільській поет і гуморист, твори якого давно припали до душі дітям і дорослим. В одному зі своїх численних інтерв’ю він згадував: «Раніше моїм хобі були спорт, книги, подорожі, творчість. Тепер – більше гумор. Він, як потяг, що витягує, виштовхує із поганого настрою, із різних життєвих негараздів і проблем».
Завдання : розіграти по ролям кожну з гуморесок, надрукованих на картках.
П’ятий тур. В 1838 народився Іван Нечуй-Левицький, прозаїк, драматург, перекладач, педагог, магістр богослов'я. Іван Семенович Нечуй-Левицький увійшов в історію української літератури як видатний майстер художньої прози, високоосвічений перекладач та критик, духовно багата особистість, що добре розумілася та захоплювалася мистецтвом.
За півстоліття творчої діяльності він написав понад п'ятдесят високохудожніх романів, повістей, оповідань, п'єс, казок, нарисів, гуморесок, літературно-критичних статей.
Завдання . Знайдіть на книжковій полиці його твір «Українські гумористи та штукарі» та виразно прочитайте будь-який уривок.
Шостий тур. Євген Михайлович Дудар народився 24 січня 1933 року. Творчість знаного письменника, популярного гумориста і сатирика— явище в сучасній українській літературі. Соковита, барвиста мова його «дударесок», лаконічні, влучні вислови, дотепні діалоги персонажів, уїдлива іронія, сарказм, а водночас і засоби гротеску, фарсу, щире вболівання за духовне і громадянське здоров’я людини, за долю суспільства і держави — все це окреслює своєрідний художній світ творів митця, їхню естетику й оригінальність.
Слон і мухи
Учені Мухи зібрались на симпозіумі: «До питання про походження прислів’я «Не робіть із Мухи Слона». Муха-доповідач з усією категоричністю заявила:
— Прислів’я «Не робіть із Мухи Слона» у своїй основі не відповідає правді! Виходить, що первинним був Слон, а Муха вторинною. Коли все навпаки. І прислів’я, зрозуміло, повинно звучати так: «Не робіть із Слона Муху».
— Слон,— заявила Муха-співдоповідач,— істота, не варта ніякої уваги! По-перше, він не може літати. По-друге, не вміє дзижчати...
Наступна Муха-оратор теж висловилась на адресу Слона:
— Ця істота неповоротка. Зовсім не пристосована до життя...
— Колеги! — виступила найсерйозніша учена Муха.— Що ми, дійсно, робимо із Слона Муху? Ну що ми заладили: Слон та Слон! Я не бачу ніякого Слона. І вважаю, що ніякого Слона в природі не було і нема!..
Учасники симпозіуму радісно задзижчали. А й насправді, Слона вони не бачили, тому що симпозіум проходив на його спині.
Завдання: намалюйте ілюстрацію до цього твору.
Сьомий тур. Остап Вишня- український письменник, новеліст, класик сатиричної прози XX століття, народився 13 листопада 1889.Письменник критикував, гостро висміював злободенне, віджиле, чуже й вороже народові. «Для літератури, по-моєму, треба перш за все – чесність», – писав у щоденнику Остап Вишня. «Потім уже талант, здібність та інше. Тоді й буде література ».
Завдання: На книжковий полиці твори О. Вишні. Знайдіть в них назви, в яких згадуються тварини або риби.
Восьмий тур. Згадати всіх
Завдання: Знайти та обвести на карточці прізвища гумористів, яких ми згадували сьогодні на уроці.
В |
И |
Ш |
Н |
Я |
Н |
К |
И |
Д |
Л |
О |
П |
О |
У |
Н |
Б |
У |
Ж |
Д |
Ч |
Ф |
Н |
Ю |
Т |
Д |
О |
Ю |
Ц |
М |
Ц |
Т |
А |
А |
Т |
Л |
И |
Н |
Н |
И |
К |
р |
Е |
М |
М |
С |
З |
Ф |
Ш |
А |
З |
И |
З |
К |
Х |
М |
Г |
Н |
К |
Б |
О |
Й |
К |
О |
Е |
И |
І |
Г |
У |
Т |
И |
Я |
Т |
Й |
Л |
О |
З |
О |
В |
И |
Й |
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Підсумок уроку. Ось і завершилась наша командна гра. Ви перевірили свої здібності, дізнались про творчість гумористів, зуміли об’єднатись для виконання завдань.