Конспект виховного заходу з хімії для учнів 7-11 класів
на тему «Інтелект-шоу»
Мета:
навчальна: закріпити та поглибити знання учнів з хімії, удосконалити їхні практичні вміння й навички; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
виховна: виховувати інтерес до хімії як до науки, почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність.
Обладнання: мультимедійна дошка або проєктор, картки зеленого та червоного кольору, картки із завданнями, пов`язки, хімічні прилади (мензурка, електролізер, терези, термометр, штатив для пробірок, затискач, шпатель, тиглі)
Пояснення:
У інтелект-шоу беруть участь дві команди по 6 учасників (учні 7-11 класів). Двобій ділиться на 5 раундів, що складаються з опитувань, різних конкурсів та ігор. Наприкінці визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
Хід заняття
Ведучий. Доброго дня! Вас вітає пізнавально-розважальна гра «Інтелект-шоу»!
Ведуча. Сьогодні ми в розважальній формі пригадаємо вивчений навчальний матеріал та дізнаємося багато чого нового, про що ви раніше не й чули. Адже учасники команд не тільки ретельно вчать програмовий матеріал, але й цікавляться додатковими джерелами знань, покращуючи свій інтелект.То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий. Мені пощастило представити команду «Атом», бо учасники команди – цілеспрямовані та працьовиті. Вони вважають, що для того, щоб виграти, потрібно вчитись, вони вірять у власні сили і з ними рухаються лише вперед!
Ведуча.Дійсно, дуже сильні супротивники, але переді мною інша команда – «Молекули». Це – відповідальні та цілеспрямовані, впевнені в собі учасники. Вони надзвичайно спостережливі і всі навколишні явища вони пояснюють з наукової точки зору.
Ведучий. На шляху до перемоги у кожної команди є 5 конкурсів. Завдання кожної команди – накопичити якомога більше балів.
Ведуча. Тож починаємо ! Отже, перший конкурс «РОЗМИНКА»
На мультимедійному проекторі з`явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні якнайшвидше утворити із поданих букв слова, які означають хімічні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 хімічних термінів. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Команда, яка першою правильно виконає завдання, отримує також додатковий бал. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 12 балів (зашифровані слова: дисоціація, рівняння, явище, молекула, спиртівка, мензурка).
Після виконання командами завдань на мультимедійному проєкторі з`являється правильні відповіді конкурсу «РОЗМИНКА». Журі фіксують результати конкурсу.
Ведуча.В наступному конкурсі застосуємо інтерактивну вправу
«ВІРЮ-НЕ ВІРЮ»
Ведуча зачитує правильні і неправильні твердження. Учасники гри по черзі відповідають на запитання. Якщо ви згодні з твердженням, то вся команда після короткого обговорення піднімає зелені картки, а якщо не згодні – червоні. За кожну правильну відповідь - 1бал. Зараховується відповідь, якщо всі учасники команди правильно піднімають картки. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 6 балів. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.
(Всім учасникам видаються картки двох кольорів. Ведуча зачитує твердження. Учасники піднімають картки відповідного кольору).
Запитання: Чи правда, що:
1. Найбільш поширений хімічний елемент Всесвіту Оксиген. (Ні)
2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так)
3. Ядро атома складається з електронів. (Ні)
4. Молекула кисню двохатомна.(Так)
5. Валентність атомів хімічних елементів постійна.(Ні)
6. Маса реагентів і маса продуктів реакції різна.(Ні)
7. Атом більший ніж молекула. (Ні)
8. Позитивно заряджений йон називається аніон (Ні)
9. Відносна молекулярна маса чисельно дорівнює молярній масі. (Так)
10. Повітря легше за кисень. (Так)
11. До складу гемоглобіну крові входить хімічний елемент Ферум. (Так)
12.Вода – універсальний розчинник. (Так)
Ведучий : Наступний конкурс – «КОНКУРС КАПІТАНІВ»
Капітани команд отримують завдання. Поки всі інші учасники беруть участь в наступному експериментальному конкурсі, капітани повинні пригадати якомога більше хімічних величин або приладів. За кожну правильно вказану хімічну величину або хімічний прилад капітан принесе своїй команді 1 бал. Отже, час пішов. Удачі! (Конкурс триває, поки учасники команд виконують завдання наступного конкурсу)
Ведуча : Наступний конкурс «РОЗПІЗНАЙ ПРИЛАД»– експериментальний. Від кожної команди до ведучого підходять по черзі учасника. Із зав`язаними очима кожен учасник повинен назвати хімічний прилад, який він отримає від ведучого. Також треба назвати, де застосовується даний прилад. За кожний відгаданий прилад команда отримує по 2 бали (всього максимальна кількість балів у конкурсі – 10).
Ведучий: Останній конкурс «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК». Саме зараз фінал істини. Отже, розумники, - за одну хвилину кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей, і переможе у фіналі. За кожну правильну відповідь - 1бал. Ну що, почнемо!
Запитання для команди «АТОМ»:
1. Найменший навчальний бал в школі (1)
2. В яких одиницях вимірюється маса речовини? (г, кг)
3. Процес, зворотній кристалізації (плавлення)
4. Чому дорівнює молярна маса водню? (2)
5. Температура кипіння води (1000)
6. Який заряд має катіон: позитивний чи негативний (позитивний)
7. Яка валентність Оксигену (2)
8. Який газ підтримує горіння ? (кисень)
9. Перший день навчального року (1 вересня)
10. Яким хімічним елементом починається періодична система хімічних елементів (Гідрогеном)
11. Прилад для нагрівання речовин (Спиртівка)
12. Що менше: атом чи молекула? (атом)
13. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
14. Який метал при звичайних умовах рідкий (Ртуть)
15. Перша людина на Землі (Адам)
16. Взаємодія речовин з киснем називається? (Окиснення)
17. Де полум’я найгарячіше (Зверху)
18. Чому скляний посуд перед нагріванням слід прогріти? (Щоб не тріснув)
19. Які речовини, що є вдома, можна визначити на запах? (Оцет, ванілін, спирт та ін..)
20. Чим загасити полум’я ? (вогнегасником, ковдрою, водою, піском)
21. Оксиген – це хімічний елемент чи проста речовина? (хімічний елемент)
22. Чи правильний вислів «У яблуках є залізо»? (Ні, хім..елемент Ферум)
23. Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому? (спалах блискавки)
Ведуча: Тепер Ваша черга, шановні «МОЛЕКУЛИ». Час пішов.
Запитання для команди «Молекули»:
1. Найвищий бал у школі ? (12)
2. Як заряджене ядро атома? (позитивно)
3. 50 кг – маса чи об’єм? (маса)
4. Що вимірюється в а.о.м.? (відносна атомна маса)
5. Квасіння капусти явище фізичне чи хімічне? (хімічне)
6. Яким святом закінчується навчальний рік? (Останній дзвоник)
7. Процес, зворотній конденсації (випаровування)
8. Температура замерзання води (О0)
9. Відносна атомна маса кисню? (32)
10. Хімічна формула води (аш два о)
11. Яким газом заповнюють повітряні кульки, що піднімаються вверх (гелієм)
12. Валентність гідрогену (І)
13. Що можна їсти в хімічному кабінеті? (нічого)
14. Прилад для вимірювання маси (терези)
15. Місце, куди розумний не піде (гора)
16. Проста речовина складається з атомів одного виду чи різних? (одного виду)
17. Скільки мілілітрів в 1 літрі? (1000)
18. Як розділити суміш тирси і піску(способом відстоювання та флотації)
19. Математичний знак, що зарекомендував себе з позитивної сторони і застосовується у хімічних рівняннях (плюс)
20. За допомогою чого урівнюють хімічні рівняння реакцій? (Коефіцієнт)
21. Як називається явище утворення кисню в природі? (Фотосинтез)
22. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр)
23. Що добувають із залізної руди? (Залізо)
Ведучий: Поки проводиться підрахунок результатів нашого шоу, ми проведемо конкурс вболівальників. Якщо відповідь вам відома – піднімаєте руку .
«КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВ»
Спробуйте відгадати загадки:
1.Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї — вона за тобою. Що це? (Тінь)
2.Видно край, а не дійдеш. Що це таке? (Горизонт)
3.Безкоштовний звуковідтворювальний пристрій. (Рот)
4.Що йде не рухаючись із місця? (Час)
5.Що можна приготувати, але не можна з`сти? (уроки)
6.Пропоную показати найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).
Підведення підсумків. Нагородження переможців, учасників гри, найактивніших вболівальників.
Ведуча: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. Всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий: Отже, наша хімічна вікторина завершена. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учасники нашого шоу та вболівальники найсміливіші, найзаповзятіші, найвинахідливіші та найрозумніші. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку.
1