1 ведучий: Вітаємо всіх присутніх в залі-учнів, вчителів та гостей!
2 ведучий: Сьогодні ми зібралися на інтелект –шоу “Еврика”.
1 ведучий: Проведуть це свято учні 4-А і 4-Б класів та вчителі Микитенко Людмила Сергіївна та Чвалінська Лариса Анатоліївна.
1 ведучий: А ти знаєш, що означає слово “еврика”?
2 ведучий: Давай про це розкажемо всім дітям.
1 ведучий: Це слово пов’язують з іменем великого ученого минулого Архімеда. Він проводив дослідження в галузі математики, фізики, механіки, астрономії. За переказами, він так захоплювався наукою, що забув навіть про їжу.
2 ведучий: Особливо важливий твір Архімеда ”Про плаваючі тіла”. Існує цікава легенда про історію відкриття „закону Архімеда”.
1 ведучий: Сіракузький цар Гієрон наказав майстрові виготовити корону з чистого золота. Коли корона була готова, цар доручив Архімедові перевірити, чи справді це чисте золото.
2 ведучий: Архімед довго міркував над тим, як це зробити. Одного разу купаючись у ванні, Архімед звернув увагу на те, що його тіло у воді стає легшим. Раптом йому спало на думку, як можна розв’язати поставлену проблему.
1ведучий: Він так розхвилювався, що вискочив з ванни і побіг вулицею, вигукуючи: ”Еврика!”
2 ведучий: І справді, зваживши у воді спочатку кусок чистого золота, кусок срібла, потім – корону, Архімед встановив, що корона була не з чистого золота.
1 ведучий: Тож давайте зараз при виконанні завдань будемо такими ж наполегливими, як Архімед і використаємо всі свої знання і вміння, додамо до них азарт і бажання перемогти.
Всі - Хай переможе найкращий!
2 ведучий: Оцінювати відповіді команд буде журі. Сьогодні в журі…
1 ведучий: Запрошуємо на сцену команди 4-А, 4-Б, 4-В класів.
Представлення команд.
Учитель: Для того, щоб визначити, хто буде першим обирати тему, пропонуємо таке запитання.
Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного лісового?
а) 3
б) 5
в) 6
Команди обирають тему.
Конкурс №1 ”Тема”
Геометрія
Логічні задачі
Усний рахунок
Частини
Ребуси
За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Учитель задає питання команді, учні швидко відповідають.
Геометрія
1.Формула периметра квадрата ( Р=4а)
2.Геометрична фігура, що не має ні початку, ні кінця (пряма)
3.Ширина прямокутника а см, довжина в см. Знайди периметр. (Р=2а+2в)
4. мм2, см2, дм2, км2 –одиниці вимірювання …(площі)
5.На якому малюнку зображено промінь?
1) 2) 3)
6.Площа квадрата 20 см2. Знайди сторону. (5 см)
Усний рахунок
1.Результат дії ділення ( частка)
2.Скільки всього сотень у числі 2346? (23)
3.Найбільше трицифрове число(999)
4. Одиниця вимірювання об’єму (літр)
5.Щоб знайти швидкість, треба …(відстань поділити на час)
6. 1 * 0 = ? ( 0 )
Частини
1. м – це … ( 50 см )
2. Третина години .. ( 20 хв.)
3.Довжина стрічки 10 см. Яка довжина всієї стрічки? ( 50 см)
4. Знайди від 28. (8)
5. Чверть хвилини… ( 15 с )
6. Що більше: чи ? ()
Логічні задачі
1.Скільки очей має один павук, якщо у 4 павуків 32 ока? (8)
2. Скільки лапок у 3 зайців і 4 сойок разом? (20)
3. Краб має 5 пар ніг, а жук – 3. Скільки всього ніг у краба і жука? (16)
4. Брату 10 років, він на 3 роки молодший від сестри. Скільки років сестрі? (13)
5. Назвіть всі трицифрові числа, після зменшення яких удвічі утворюються числа з однаковими цифрами. (222, 444, 666, 888)
6. Від найменшого двоцифрового числа відніміть найбільше одноцифрове і результат збільшіть на 8. Скільки буде? (8)
(
Учитель показує ребуси, учні швидко відповідають.
Ребуси
Конкурс №2 “Кросворд”
Кожна команда отримує кросворд. Потрібно швидко і правильно його розгадати.
По горизонталі:
1.Фігра, у якої всі сторони рівні.
2.Результат дії додавання.
3.Число, менше 4.
4. Прилад для вимірювання довжини.
5. Що таке: 5+4=9?
По вертикалі:
1.10 дм.
2.Прилад для побудови кола.
3.Одноцифрове число.
Конкурс №3 ”Орієнтування”
Кожна команда отримує маршрут.
Конкурс №4 ”Практикум”
Всі обчислення команди виконують усно, лише записують відповідь.
Обчисліть усно:
25 * 64 * 4 * 2 = 58 * 814 + 41 * 814 =
Конкурс №5 ” Підказка”
Учитель: Для участі в цьому конкурсі запрошуються капітани команд. Вам необхідно швидко думати і швидко говорити. Підказувати вам сьогодні буде вчитель початкових класів… Вчитель повинен різними підказками допомогти учню відгадати слово.
Наприклад, учитель своїми жестами показує учням приладдя, яким пишуть. Діти повинні вгадати, що це ручка.
Учитель: Чим більше ви встигнете за 1 хв., тим більше балів отримаєте.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
х + 5 = 10 ручка + м2
4-А ______ рівняння приладдя знак одиниця вимірювання
фігура площі
гумка = с
4-Б ______ приладдя знак частина одиниця вимірювання
фігура часу
олівець > 3 + 5 = 8 л3
4-В __________ приладдя знак вираз одиниця вимірювання
фігура об’єму
Журі оголошує результати гри. Переможці нагороджуються.
Ведучі: До нових зустрічей!