Інтелект шоу Еврика ( математика + біографія Т.Г. Шевченка)

Про матеріал

Участь приймають дві команди учнів 8-9 класів, кожна з яких отримує домашнє завдання - підготувати розповідь з теми «Математика та мистецтво, математика та література. Що в них спільного?»

Перегляд файлу

Микільська  ЗОШ І-ІІІ ступенів

Білозерської районної ради Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка еврика" 

 

 

 

 

 

                                                                                   Вчитель

математики та інформатики

               Васьковська

          Наталія  Валеріївна

 

   2017

Мета: зацікавити учнів математикою; вчити застосовувати отриманні знання на практиці; поглибити здобуті на уроках  української літератури  знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність;   розвивати увагу, логічне мислення, уміння лаконічно висловлювати свої думки; виховувати колективізм, відповідальність за виконану справу, сприяти створенню атмосфери взаємоповаги між учнями та вчителями.

Обладнання: комп’ютер, пректор, презентація, музичні записи, портрет

            Т.Г. Шевченка, плакати з висловлюваннями про математику, конверти із завданням до конкурсу «Тема».

Участь приймають дві команди учнів 8-9 класів, кожна з яких отримує домашнє завдання - підготувати розповідь з теми «Математика та мистецтво, математика та література. Що в них спільного?»

Х І Д   Г Р И

Подання журі та команд

Ведучий 1. Добрий день, шановні друзі!

Ведучий 2. Вітаємо вас в нашому залі на інтелектуальному шоу ...

Разом. "Еврика"

Ведучий 1. Ми станемо свідками чудового шоу інтелектуалів.

Ведучий 2. Дізнаємося, кому ж дістанеться титул "Найрозумніший".

Ведучий 1. Зустрічайте учасників шоу.

                    команда ______________________

                    команда _____________________

Ведучий 2. Ваші оплески учасникам.

Ведучий 1. Сьогодні в журі всім добре відомі та шановні люди:

                ____________________ Честь і совість нашої школи.

                ____________________ Спрямовуюча і керівна сила ___ класу

               _____________________ Спрямовуюча і керівна сила ___ класу

 

Ведучий 2. Впевнені, що наше журі буде ставити високі бали учасникам шоу, адже вони того варті.

Ведучий 1. Оцінювання проводиться за 5-бальною шкалою. Перші бали наші інтелектуали отримають після того, як представлять себе.

Ведучий 2. Слово надається учасникам гри.

1. Конкурс «Привітання»

(Учасники по черзі презентують назву команди, девіз, емблему, розповідають про себе.)

Ведучий 2. Слово надається членам журі для оголошення перших результатів. (Журі повідомляє результати.)

2. Конкурс «Тема»

 Ведучий 1. Учасники обирають тему і відповідають на питання по цій темі. Зараз визначимо, яка з команд вибирає першою.

      (Учасники слухають текст та дають відповідь  на поставлене питання. Чия відповідь більш точна, той і обирає тему першим. За правильну відповідь команда отримує додаткові 5 балів) 

Ведучий 2. У 2014 році країна відзначила  200-річчя з дня народження великого українського народного поета, геніального митця-новатора, основоположника нової української літератури та української літературної мови.  А народився він  в селі Моринцях на Черкащині у сім’ї кріпаків. Жили вони в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім’ю, а сім’я була чималенька – п’ять сестричок і двоє братів.       Старша сестра Катерина була йому за няню. З дитинства був допитливим, любив малювати, співати. Коли йому було дев’ять років,  залишилися без матері. Батько одружився вдруге. Мачуха мала трьох своїх дітей, і життя в хаті стало нестерпним. Коли ж через два роки помер і батько, хлопець пішов у найми. Йому дуже хотілося вчитися. Але шкільний дяк, до якого найнявся малий за можливість навчатися, виявився п’яницею і змушував його красти. Хлопець знайшов собі нового вчителя — маляра, але його приставили козачком до пана. Це була нудна робота: цілими днями чекати, поки господар забажає люльку чи склянку води, яка стоїть поряд з ним на столі. Нехтуючи забороною, хлопець  таємно перемальовував картини зі стін панського будинку. За це його одного разу дуже покарали. Але й помітили неабиякі здібності кріпака і вирішили віддати його до майстра вчитися на «кімнатного живописця». Коли йому минуло 17 років, він опинився зі своїм паном у Петербурзі.

Ведучий 1. У 24 роки друзі викупили з кріпацтва. Він з великим завзяттям узявся за науку. Навчаючись у Петербурзькій академії художеств, він водночас здобував знання із мови, літератури, історії, географії, навіть математики, і незабаром став освіченою людиною. Друзі-земляки посприяли виходу у світ першої книги його віршів.  Його поезія не просто зачаровувала: вона будила прагнення до волі, національну  гідність  українців. Тому поет був небезпечним для царського уряду, і його було заслано рядовим солдатом на довгих десять років із забороною писати й малювати.

«Буквар» став найкращим дарунком для дітей, яких поет щиро любив. Мріяв поет написати й інші підручники для початкової школи, викладати малювання в Київському університеті. Однак передчасна смерть не дала йому здійснити своїх планів. Помер поет 10 березня 1861 року. Поховали його на Смоленському кладовищі в Петербурзі. У травні того ж року домовину поета перевезено в Україну й поховано, як він сам заповідав, на Чернечій горі над Дніпром біля Канева.  

Про кого йде мова? В якому році народився  великий український народний поет, геніальний митець-новатор, основоположник нової української літератури та української літературної мови…?

                                        Учні називають число

Ведучий 2. Точна дата народження  1814 рік

Ведучий 1. Більш точної була відповідь команди ___________________

                      І так команда ____________ першою вибирає тему:

Ведучий 2. Кожне питання конкурсу «Тема »оцінюється в 1 бал. Максимальна оцінка 6 балів. За всі правильні відповіді ви додатково отримуєте 3 бали.

Теми на вибір:

Математика

Біографія Т.Г.Шевченка

 

 

Запитання за темою „Математика”:

  1. Що означає риска дробу? (Дію ділення)
  2.  Як називається трикутник у якому всі сторони рівні?(Рівносторонній)
  3. Який дріб не існує: чи   ? Чому?(; на нуль ділити не можна)
  4. Чому дорівнює сума кутів трикутника? (180°)
  5. Що є спільного між деревом і рівнянням? ( Корінь)
  6. Як знайти площу прямокутника? (Довжину помножити на ширину)

Запитання з теми «Біографія Шевченка»

1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)

2. Коли був написаний «Заповіт»? (1845 р.)

3. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)

4. Який талант проявився в Шевченка раніше – художника чи поета?

    (Ще в дитинстві у Тараса з’явилися здібності до малювання).

5. Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва? (24 р.)

6. Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

Журі підводить підсумки конкурсу «Тема». Для учасників звучить пісня у виконанні _______________________________________________).

3. Конкурс  „Точка зору”

Ведучий 2. Конкурс ораторів. Капітани команд повинні за 1 хв висловити свою думку стосовно проблеми: Математика і мистецтво, математика і література. Що в них спільного?

Максимальна кількість балів – 5.  ( На підготовку відводиться 2 хвилини).

4. Конкурс «Ерудит»

Ведучий 1. Про кого йде мова. Після кожного питання учасники дають відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал. За всі правильні відповіді – додатково ще 5 балів. Починаємо!

Ведучий  2.  1.Він  народився на українській землі, під українським небом, проте він належить до тих людей-світочів, що стають дорогими для всього людства і що в пошані всього людства знаходять своє безсмертя.

Ведучий 1.  2. Він мріяв “сделаться когда-нибудь хоть посредственным маляром” і вперто шукав у сусідніх селах учителя малювання.

Ведучий 2.  3. Для кирилівського священика Григорія Кошиця він був "ледащо", для односельців - "приблудою", і тільки батько напророкував, що він "не буде абияким чоловіком»

Ведучий 1.  4. Його твори перекладені всіма слов'янськими мовами, а також грузинською, вірменською, казахською, узбецькою, німецькою, англійською французькою, датською, новогрецькою, іспанською, хінді, японською, в'єтнамською, корейською, румунською, італійською, угорською, малайською, бенгальською та багатьма іншими мовами.

Ведучий 2.  5. Його перша збірка — “Кобзар” стала подією величезного значення не тільки в історії української літератури, а й в історії самосвідомості українського народу. Хоча “Кобзар” містив лише вісім творів (“Думи мої, думи мої”, “Перебендя”, “Катерина”, “Тополя”, “Думка — Нащо мені чорні брови”, “До Основ'яненка”, “Іван Підкова”, “Тарасова ніч”), усе ж він засвідчив, що в українське письменство прийшов поет великого обдаровання. Такої непідробної природності, щирого ліризму й художньої майстерності українська поезія ще не знала.

                                                                Відповідь  Т.Г. Шевченко

Ведучий 1.    Журі підводить підсумки конкурсів «Точка зору» та «Ерудит». Для учасників танцювальна композиція у виконанні ________________________________

  1. Конкурс «Практикум»

Ведучий 2. Виконати завдання та заповнити пропуски. За правильно виконане завдання учасники отримують 5 балів.

1. Спростити вираз: 

2. Розв’язати рівняння:  (3,5х-24):12+26=31

3. Спростити вираз:  -6(х+3)+2(15,5+3х)

      Тарас Шевченко із 47 років життя

         ____ років був на засланні,

        _____ років — кріпаком,

       і лише  ____  років — на волі.

6. Конкурс «Підказка»  

Ведучий 1.А який урок в школі проходить без підказки наших учнів? Ви повинні за 1 хв зробити такі підказки до зображень математичних об'єктів, щоб їх найбільше відгадав ваш уболівальник.

Ведучий 2. Бере участь один учасник від команди і вболівальник. Учаснику показують малюнок з написом, не називаючи об’єкт, учасник пояснює, що намальовано,  а уболівальник повинен вгадати малюнок. За кожну правильну відповідь 3 бали.

                 Починає цей раунд команда з найбільшою кількістю балів.

(Починається конкурс підказок. Кожному учаснику показують малюнки: лінійка, кут, кутник, круг, пряма, відрізок, годинник, ваги, транспортир, круг, квадрат, трикутник, формула, число π, координатна пряма, координатна площину, і т.п. .)

Підведення підсумків. Нагородження команд

Ведучий 1. Результати конкурсу та загальну кількість балів нам оголосить

                     наше Вельмишановне журі.

                                   (Журі повідомляє результати.)

Ведучий 2. У чесному бою перемогу отримала команда ___________________.

Ведучий 1. Слово надається переможцю гри.

                                     (Виступає переможець.)

Ведучий 2. Ось і закінчилася гра. Ми говоримо вам "до побачення".

Ведучий 1. Ми говоримо "до нових зустрічей". Зустрінемося з вами в наступних шоу.

Ведучий 2. Всього вам найкращого!

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Математика після уроків. Тиждень математики / Упорядн. І. С. Маркова – Х.: Вид. група „Основа”, 2006.
  2. Ігрові технології навчання на уроках математики / Упорядн. Коць Т. Г. —Тернопіль- Харків: Видавництво „Ранок”, 2010.
  3. Дитячі та юнацькі роки Тараса Шевченка (1814-1830) [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Изборник .- Режим доступу: http://litopys.org.ua/shevchenko/bio02.htm
  4. Шевченко Тарас Григорович  [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Википедия .- Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/.

 

1

 

docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку