Інтелект – шоу (інтелектуально – розважальна гра з хімії та біології)

Про матеріал
Мета: закріпити та поглибити знання учнів з хімії та біології; викликати інтерес до вивчення природничих наук; прищеплювати любов до навчання, викликати бажання розкривати таємниці хімії та біології; пов’язувати свої знання з практикою. Виховувати комунікабельність, опановувати мистецтво мислити та робити логічні висновки. Обладнання: картки – завдання, таблиця Д.І Менделєєва Форма роботи: інтелектуальна гра. Хід заходу Увага! Дорогенькі! А зараз починаємо, Великі і маленькі, Настав жаданий час. Вельмишановне панство Я бачу людей дужих, Та інший контингент. До справи небайдужих. Ми щиро вас вітаємо, І всі вони прихильники Вам успіхів бажаємо. Відомих двох наук.
Перегляд файлу

 

 

Інтелект – шоу

(інтелектуально – розважальна гра

з хімії та біології)

 

Мета: закріпити та поглибити знання учнів з хімії та біології; викликати інтерес до вивчення природничих наук; прищеплювати любов до навчання, викликати бажання розкривати таємниці хімії та біології; пов’язувати свої знання з практикою. Виховувати комунікабельність, опановувати мистецтво мислити та робити логічні висновки.

Обладнання: картки – завдання, таблиця Д.І Менделєєва

Форма роботи: інтелектуальна гра.

            Хід заходу

Увага! Дорогенькі!    А зараз починаємо,

Великі і маленькі,    Настав жаданий час.

Вельмишановне панство   Я бачу людей дужих,

Та інший контингент.    До справи небайдужих.

Ми щиро вас вітаємо,    І всі вони прихильники

Вам успіхів бажаємо.    Відомих двох наук.

 

Лунає пісня:

Ти признайся мені

Звідки в тебе ці чари.

Я без тебе всі дні 

У полої печалі.

 

Який крем мені взять,  

Щоб лишитись красивій,

І шампунь, щоби мать

Вам волосся на диво!

приспів

Хімія мила, нерозгадана сила.

Ти у мене єдина, тільки ти, повір!

Подаруй мені вроду.

Порошки, мило, соду,

Та очищену воду з синіх гір.

 

Учень читає вірш:

Від амеби до людини,    Розкривають нам секрети

Вчимо нерви і клітини.    Про тварин Землі – планети.

Рід, сім’ю, родину, клас,   Може вам всім легко здатись,

Вчителька аж мучить нас.   В наших знаннях розібратись,

Еволюція життя –    То не просто -  вчитель знає.

Ця наука не проста.    Адже  він нас і навчає.

Та цікаво щохвилини,

Бо уроки-то новини.

  Тепер , я думаю, вже всі зрозуміли, що ми зібралися тут для того, щоб провести  інтелектуальну гру « Інтелект – шоу», під час якої вам доведеться пригадати те, що ви знаєте з хімії та біології. Давайте познайомимося з гравцями.

Команда 11 класу-капітан…..  Команда 10 класу-капітан….. Команда 9-х класів-капітан….. А також  поза конкурсом участь в грі беруть вчителі хімії та біології шкіл нашого району.

 Як і на кожному солідному конкурсі , ваші знання буде оцінювати компетентне журі. До його складу входять…..

 Гра є гра. Як у кожній грі є переможці та переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб у цьому залі панувала атмосфера доброти і взаємопідтримки. Хай усім вам щастить!

 

  1 тур «Оратор»

  Тема:  Навіщо вивчати хімію та біологію.

За 1 хвилину ви повинні нас переконати в необхідності вивчення хімії та біології.

Журі оцінює ваші ораторські здібності по п’ятибальній системі.

 

    2 тур  «Малюнки»

Кожного дня ви  використовуєте  безліч  предметів,  але чи знаєте з яких речовин вони складаються? Перед вами на столах лежать папірці з малюнками, де зображені різні предмети. Вкажіть назву речовини на яку вказує стрілка, а якщо можете, то і її формулу. За кожну вірну назву речовини ви отримуєте 0,5 бала, а якщо є і її формула. То ще 0,5 бала. Тож. За цей конкурс ви можете набрати максимально 11 балів. Відповіді записуєте на папірці з позначкою «Малюнки».

школа

 

       1                молния2

 

758002 

школа

 

 

 

 

 

                                                                                 4 

 

 

057 3                         

 

 6

BD18217_ 

 

 

 

 

 

                                                                  Zn  + HCl

                                 5

 

j0299587 

 

 

 

                                                  7 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 9

 

 

                                                                                                     10

 

 

 

 

 

 

 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3 тур «Вчені та їх відкриття»

 

На карточках надруковані 10 прізвищ вчених (позначено цифрами) та винаходи, що вони зробили (позначено буквами). Встановіть відповідність між прізвищами вчених та їх відкриттями. За кожну вірну відповідь 1 бал.

Вчені-хіміки                                Їх  винаходи

  1. О.М. Бутлєров                       А.Запропонував формулу бензену.
  2. Д.І. Менделєєв   Б. Визначив склад повітря.
  3. С.А.Арреніус   В.Створив теорію хімічної будови.
  4. А.Лавуазє    Г. Запропонував сталу NA= 6,02 · 1023.
  5. Гей-Люссак   Д. Засновник атомно-молекулярного вчення.
  6. М.М.Бекетов   Е. Створив періодичну систему елементів.
  7. М.Фарадей    Ж. Запропонував поділити речовини на  
  8. Ф.А.Кекуле         електроліти та неелектроліти.
  9. М.В.Ломоносов   З. Відкрив закон об’ємних відношень.
  10. Авогадро    І.Запропонував теорію електролітичної                                                                                  дисоціації.

К. Склав витискувальний ряд напруг.

 

4 тур  «Перекладачі»

У мене в руках 6 папірців із дуже відомими висловами. Вам потрібно їх зачитати. А потім перекласти з хімічної мови на нашу рідну українську.

За переклад кожного речення ви маєте отримати винагороду – 1 бал.

 

  1. Не все Аурум, що блищить.
  2. Білий як кальцій карбонат.
  3. Ферумний характер.
  4. Слово -  Аргентум, а мовчання – Аурум.
  5. За купрумний гріш повішався.
  6. Багато Н2О витекло.

 

5 тур «Знайти відповідність»

  На хімії ви вивчаєте хімічні речовини, на біології органи нашого тіла. Давайте об’єднаємо  інформацію, отриману на цих уроках. Перед вами 8 карток з малюнками органів і 8 карток з формулами хімічних речовин.

 Знайти відповідність між елементом або речовиною  і їх  місцезнаходженням в організмі людини.  Закріпіть на папері картки парами і продемонструйте результат своєї роботи членам журі. За кожну вірну відповідь – 1 бал.

Шлунок – НСl

Щитовидна залоза –  І

Гемоглобін крові – Fe

Вухо – S

Кістки -   Са

Емаль зубів – F

Волосся – білок

Сльози – NaCl

Емаль зубів

Щитовидна залоза

Білок

Са

HCl

NaCl

S

F

I

Fe

 

 

6 тур «Живі синоніми»

Людина – частина живої природи. Найдосконаліша її частина. У кожного з нас свій характер, свій стиль поведінки, в одній і тій самій ситуації ми поводимо себе дуже по різному. Із за цієї поведінки ми, часом. порівнюємо себе із братами нашими меншими (тваринами). Перед вами листочки із позначкою «Живі синоніми». Знайдіть відповідність, з якою твариною ми ототожнюємо ті чи інші риси нашого характеру. За кожний вірно підібраний синонім ви отримуєте по 1 балу.

 

Живі синоніми

 

Знайдіть відповідність

 

  1. Сміливий, як   А. Лис    
  2. Злий, як    Б. Собака
  3. Витривалий, як   В. Баран
  4. Хитрий, як    Г. Жаба
  5. Упертий, як    Д. Лев
  6. Могутній, як   Е. Заєць
  7. Тихий, як    Є Кінь
  8. Холодний, як   Ж. Індик
  9. Поважний, надутий, як  З. Миша
  10. Боягузливий, як   І. Орел

 

 

7 тур «Тварини рекордсмени»

Серед представників фауни немало рекордсменів: одні найменші,  другі найбільші, треті найдовші, четверті найвищі. Ви зрозуміли, ми поговоримо про тварин рекордсменів. На папірцях із позначкою «Тварини рекордсмени» надруковано два стовпчика: цифрами позначені певні ознаки , а буквами – назви тварин. Знайдіть, в чому є рекордсменом кожна із вказаних тварин.Зо кожну вірну відповідь ви отримаєте по одному балу.

 

 

Тварини рекордсмени

1.Найменша у світі пташка.    А. Дрохва

2.Найдовший дзьоб у ...    Б. Африканський страус

3. Найдовший язик серед птахів має...  В. Пелікан

4. Найбільший і найважчий птах на Землі Г. Черв – паразит, що живе у 

5. Найбільша тварина на планеті       шлунку кита

6. Найдовша тварина     Д. Землерийка

7. Найменший ссавець     Е. Колбрі

8. Найвища тварина на Землі    Є. Гуси

9. Най витриваліший до морозів птах  Ж. Дятел

10. Найважчий літаючий птах   З. Блакитні кити

        І. Жирафи

 8 тур « Для найерудованіших»

 А зараз ми пошукаємо найерудованіших, найрозумніших серед вас. Адже питання, які ви зараз почуєте, дійсно, не прості. Перед вами лежать картки із хімічними символами. Я зачитую питання. А ви піднімаєте відповідний символ хімічного елемента. Лише та команда, що першою покаже вірну відповідь, отримає 1 бал.

  Знайди відповідність

1.На який хімічний елемент багата морська капуста – ламінарія?

2. Назва якої акваріумної рибки збігається з назвою  хімічного елемента?

3. Який метал використовують в хірургії  для скріплення уламків кісток?

4. Який метал має бактерицидні властивості

5. Назва якого елемента четвертого періоду  в перекладі з арабської означає “зола рослин”?

6. Рідкий метал.

7. Який метал називають “крилатим”?

8. Метал, який розчиняється лише в “царскій горілці”?

9. Який метал входить до складу кухонної солі?

10. Метал, який плавиться на долоні.

 

      Елементи, речовини:

  1. Калій   K               6. Золото Au
  2. Алюміній Al         7. Неон Ne
  3. Йод  І                     8. Тантал Ta
  4. Натрій  Na             9.Срібло Ag
  5. Цезій  Cs               10.Ртуть Hg

  

9 тур «Артистичний»

 Наближається кінець нашого конкурсу. Залишився останній тур. Вашим домашнім завданням було приготовити виступ (вірш, сценку, пісню то що). Але цей виступ обов’язково повинен бути пов’язаний з хімією або біологією.

Журі оцінює виступ по п’ятибальній системі.

      Поки журі підбиває підсумки, послухаємо виступ учнів нашої школи.

Підведення підсумків.

Журі оголошує переможців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Голубенко Іра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 липня 2021
Переглядів
880
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку