Інтелектуальна гра з фізики «Брейн-ринг»
Мета: формувати систему наукових знань, формувати в учнів уміння аналізувати факти, навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації, формувати в учнів уміння активно й послідовно відстоювати власну точку зору, уміння знаходити переконливі аргументи для її доведення; розвивати світогляд; розвивати навички усного та писемного мовлення; розвивати пам’ять; розвивати критичне мислення; розвивати навички групової самоорганізації; розвивати навички індивідуальної самоорганізації; розвивати вміння вести діалог; розвивати увагу; розвивати логічне мислення; розвивати творче мислення; розвивати вміння чітко формулювати свої думки; розвивати творчі здібності; розвивати вміння правильно узагальнювати інформацію та робити висновки; виховувати в учнях впевненість у своїх силах; виховання прагнення до вивчення природничих дисциплін; виховувати тактовність; виховувати відповідальність за доручену справу.
Обладнання: комп’ютер, презентація-супровід, прилади для сигналізації
Хід заходу
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення правил гри:
В класичному варіанті "Брейн-Рингу" одночасно грають дві команди, кожна з яких складається з шести чоловік.
Ведучий зачитує питання. Після того, як прочитано весь текст запитання подається команда "Час". Після цього команда може натиснути на кнопку і повідомити про бажання відповісти на запитання, якщо це було обумовлено раніше. Якщо команда натиснула на кнопку до сигналу, фіксується "фальстарт" і команда втрачає право відповідати на це запитання. У цьому випадку інша команда може відповідати в будь-який момент до закінчення часу на обдумування. Якщо обидві граючі команди натискають кнопки до сигналу, фальстарт фіксується тільки у команди, яка натиснула першою. За правильну відповідь команда отримує прописану кількість балів. Команди мають право не відповідати на запитання.
В конкурсі «Де логіка» за кожну правильну відповідь отримують 50 балів.
В конкурсі «Швидкісна відповідь» кожна відповідь – 10 балів.
Представлення команд:
Кожна команда називає свою назву, капітана та учасника, який відповідає за «кнопку».
Жеребкування:
Складання електронної схеми з використанням звукової інтегральної схеми з набору «Знаток». Та команда, яка склала першою, отримує право першого ходу.
ІІ. Проведення гри
І конкурс:
Запитання:
Природа |
Явище |
Прилад |
Вислови |
Анаграми |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
400 |
400 |
400 |
400 |
400 |
500 |
500 |
500 |
500 |
500 |
Запитання категорії «Природа»
Скільки станів є у води?
Чому вода, яка замерзає в тріщинах гірської породи руйнує її?
Що можна побачити, якщо нічого не видно?
Який природний об’єкт на Землі в 5 разів гарячіший за Сонце?
Під час одного фізіологічного процесу швидкість «цього» 160 км/год, а відстань дії 3-4 м, що «це»?
Запитання категорії «Явище»
Якою ложкою, дерев’яною чи металевою краще їсти гарячу страву?
Чому в холодному приміщенні першими мерзнуть ноги?
Скільки важить тіло, яке вільно падає?
Чому білі сніжинки на сонці грають різними кольорами?
У якому взутті тісному чи просторому більше мерзнуть ноги?
Запитання категорії «Прилад»
Вимірювальний прилад серед знаків Зодіака?
Гравій – осадова гірська порода, складена з уламків крихких порід та мінералів. А що вимірюють гравіметром?
Прилад, з яким неможливо грати в хованки
Китайці називали його «чу-ші», греки – «геркулесове каміння», єгиптяни – «кістка Гора», англійці – «лоудстоун», французи – «айман», індуси – «тхумбака», іспанці – «п’єдрамант»
Який прилад можна сконструювати зі склянки з водою, жаби та маленької драбини?
Запитання категорії «Вислови»
Е…..! Е…..!
Хороша наука фізика, тільки ж…. коротке
Я не стаю багатшим, скільки б земель не придбав, а от за допомогою думки я охоплюю В……
Якщо я бачив далі інших, то тільки тому, що стояв на плечах у в……
Г……… я визначаю як силу, подібну магнетизму – взаємне притягання
Запитання категорії «Анаграми»
Тип ока
Пан рагу
Велет зорі
Жиру пан
Гімн фотона
Підбиття підсумків першого конкурсу, оголошення проміжного результату. Починає другий конкурс та команда, яка відстає. Команди відповідають по черзі, якщо команда помиляється – право відповіді переходить до другої команди.
ІІ конкурс «Де логіка»
Для проведення ІІ конкурсу слайди 29-38 презентації-супроводу.
За кожну правильну відповідь команда отримує 50 балів.
ІІ конкурс «Швидкісна відповідь»
Зачитуються запитання, та команда, яка першою натисне кнопку, відповідає. Кожна правильна відповідь 10 балів.
Якщо залишається час:
Онлайнові вправи
Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.