Тема. 'нтелектуальна гра перегони».
Мета. Сприяти розвитку математичних через гру,
розвивати мислення, умЈння в нестандартних виховувати
Гра — це iCkpa, яка запалюе вогник i
В. О. Сухомлинський
Мало мати гарний розум, головне — гарно його використовувати. Р. Декарт
гри
I, етап
Вчитель. YBa3i пропонуеться гра перегони», у беруть участь команди 6-7 Кожного учасника гри пЈдтримують Перш розпочати гру, надаемо слово нашим
ведучим.
Ведуча 1. Ми дуже BCix, хто прийшов на наше свято, а особливо гостей.
Ведуча 2. Тим, хто вчить математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто знае математику,
Тим, хто ще не знае,
Що BiH любить математику
Присвячуеться наша гра перегони».
Ведуча 1. Математика, яке багате слово.
Математика для нас не просто звук.
Математика — опора i основа Bcix як е без винятку наук.
Ведуча 2. Складаеш, ти чи множиш, На CBiTi тайн. 3 тобою Бог i ласка Божа.
Про це, дитино, пам'ятай.
Ведуча 1. Бажаемо командам,щоб завжди Тм везло.
рибку ви золоту
А BCiM в щоб весело було,
Запрошуемо з нами розв'язувать
Ведуча 2. Бажаемо командам
Маршрутом вЈрним йти, Вершини перемоги
В змаганнЈ досягти.
Вчитель. щоб розпочати гру, запрошуемо по одному учаснику з кожноТ команди . Перед вами гральний кубик. Ви його, а ми число на кидають кубик),
Число, яке випало на rpaHi, балам, будуть нараховуватись за правильну бали дозволять вам рухатись по Јгровому полю. КолЈр i3 кольором теми, на запитання якоТ буде у k0Hkypci <<Запитання за обраною темою».
Якщо команди потрапили в HepiBHi умови, то досягнути вам у rpi i у допомагають не знання, а й вјдносини людьми: доброта, взаемоповага, вчинки. Нехай вони супроводжують кожного з вас протягом нашоТ гри.
II. Змагання командами. (Пјсля кожного конкурсу рух команд по полю).
1. Привјтання команд
Команда
Ycix вас BiTaeM0,
Ми щиро стрЈчаемо.
Принесли на свято Й CMix, жарти, i гумор,
I знань Mix.
Команда «Знатоки»: суперники, нехай змагання розуму й
Низький BCiM i сердечний Хай CBiT.
Ваша важлива для нас, за нас.
2. Розумова розминка. (Учасники по черзј вЈДповЈДають на запитання:
показують картку з правильною
1. Знак, який i дробову частини десяткового дробу.
А) крапка; Б) риска; В) кома; Г) двокрапка.
2. Як називаеться геометрична яка складаеться з точки i двох що виходять з точки?
А) Б) чотирикутник; В) кут; Г) коло.
З. Числа, знаходяться праворуч 0 на А) Б) В) Г)
4. Число, протилежне додатному.
А) нуль; Б) В) дробове; Г) натуральне.
5. Як називаеться — частина доби?
А) година; Б) день; В) хвилина; Г) секунда.
6. Натуральне число, яке мае два pi3Hi
А) складене; Б) В) просте; Г) парне.
З. Знаемо i влакмо
А) ЗнайтиБ) Знайти найменше кратне, дбльник, заповнивши порожню заповнивши порожню на малюнку: на малюнку:
4. Запитання за обраною темою
чисел»
1. мае число З?
Б) один; Д) два; В) жодного; Г)
2. I на 10 i на 5 числа, на ...
З, Найменше просте число.
г) 10.
4. чисел 18i 24
в) 72;
5. Число 741 на ...
Ч)
6. Яку цифру треба дописати до числа 53, щоб воно i на З i на 9?
1 |
2 |
з |
4 |
5 |
6 |
|
|
д |
Е |
К |
А |
|
« Додавання та звичайних
1. Основна дробу полягае в тому, що якщо чисельник i знаменник дробу помножити або на одне й те саме натуральне число, то
що ...
А) менший даного; |
Ф) даному; |
С) вЈд даного; |
Г) обернений до даного. |
24
2. дрђб — скорочення ...
40 з 4
5 10 з 5
З. Найменшим знаменником- i - е число ...
8
А) 15; в) 48; г) 24.
4. Серед — - найменшим Е
12
1 1 1 1
1231 44 5
1
5. - бђльший дробу на ...
5 8 1
к)р)
92020
6. Сума чисел 2- i 3,5 ...
2
6 1 2 з 4 5 6
« Множення i звичайних
1. Який менший дробу - ?
5 5 10 з 12 з
2. Щоб знайти ...
Е) число помножити на цей |
К) число |
на цей |
В) число додати до цього дробу; |
М) число |
цього дробу. |
З. Як називаються числа, добуток яких 1?
А) протилежними; |
К) взаемно оберненими; |
|
В) крутими; |
|
Х) простими. |
4. Часткою |
2 — i 21 2 147 49 |
|
18 5. Llpi6 — 35' |
у 5 pa3iB, ... |
|
18 |
18 ' |
к) 90 Г) 2.2 |
7 |
165 |
165 7 |
6. Як якщо його чисельник помножити на 2?
А) зменшиться у 2 рази; |
Р) |
у 2 рази ; |
|
В) зменшиться на 2 ; |
Г) |
на 2. |
1 2 3 4 5 6 |
1 2 3 4 5 6 С Е К Т О Р |
« Додавання та |
чисел» |
1. Числа, 3i знаком «MiHyc», називаються ...
2, Протилежними називаються два числа, що одне одного
лише ...
А) комою; Б) крапкою; И) знаком; У) модулем.
З. Модулем числа називають ...
А) Bi!1'EMHe число; |
Б) саме число; |
С) протилежне йому число ; |
Ц) будь-яке додатне число. |
4. число —7, на —5 |
... |
о) -12; |
к) 12. |
5. Число 0, зменшене на 11 ...
А) 11; Т) -11; Н) —10 .
з
6. Коренем 6- — х = 5 е число ...
4 з з1
А) 12; Б) 11- в)- 1-
4 4 44
в и с
« Множення i рацјональних чисел»
1. Добутком двох чисел i3 знаками е число ...
А) додатне ; Б) протилежне; В) Bi/(€MHe ; Г) нуль.
2. називаеться ...
А) буквений множник ; |
Е) числовий множник; |
В) знак («плюс» ; |
Г) знак «MiHyc». |
З. називаються доданки, у яких ...
К) 6YkBeHi частини ; Ч) частини.
4. Яке з цих тверджень е неправильним?
5. Якщо а = — 3,5, то значення виразу — За — а + 20 дорјвнюе ...
п) 3,5.
6. Коренем х : (— 9) = 5 е число ...
Б) 14; в) 45; р) — 45.
в Е 14 Т О Р
1. двох чисел називають ...
В) цих чисел , Г) частку цих чисел .
2. 1 до 0,04 ...
г) 0,04.
4 З. член
А) 10 ;г) 0,02.
4. Велосипедист за 30 хв протхав 5,5 км. яку BiH проТде за 1,5 год?
А) 55 км; Ф) 16,5 км; в) 11 км; Р) ЗО км.
5. Як називаеться яка може
6. Чому iM0BipHicTb
М) визначити неможливо.
записанилли у першому стовпчику, та висловленнями, записаними у другому стовпчику. Результат записати табличку.
1. Сума |
У) |
2. |
Д) Частина прямо\, обмежена двома точками |
з. Квадрат |
с) |
4, |
р) Прилад, за допомогою якого будують Bigpi30k |
5. Транспорти>
|
1 2 3 4 5 6 |
1. Периметр |
Е) |
2. |
А) Сота частина величини |
Циркуль |
т) |
Б. 2-;aCTkd
Добуток |
4.г) Сума довжин ycix cTopiH многокутника
5, в;дсоток р)
6. Градус
-4
1 2 3 4 5 6
Г А Д У с
т А Р
х 11
1. Назвати kopiHb(х = 11)
15 15
2. Чому добуток BCix чисел? (0)
З. Кут в 2 0 розглядають лупою, яка дае в З рази. Якот величини здаватиметься кут? (2 0 )
4. Вовк погнався за зайцем, коли ними була ЗОО м. Через хвилиж вовк наздожене зайця, якщо вовк 6i>khTb i3 80 мјхв, а заець— i3 20 м/хв ? (Через 300 : (80 — 20 ) = 5 хв.)
Ведуча 1. команди добре грали
Бо в нас гравцј.
показали,
Що
Ведуча 2. Та показуе рахунок,
Що одна з команд
Розв'язала BCi завдання
Вчитель. Нашу гру я хочу такими словами:
Учися, дитино, бо вчитися треба, Учися, голубко, хай розум не спить.
Чого ти навчишся, вода не забере, не Bi3bMe, вогонь не спалить.
Хай вам щастить i при математики та супроводжуюжь i BneBHeHicTb у власних силах.