Інтелектуальна гра з хімії «Щасливий випадок»
методична розробка інтелектуальної гри з хімії вчителя хімії вищої категорії,
вчителя методиста Білецької Т.А.Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5
Хімія – це край чудес, де приховане людське щастя
Д.І. Менделєєв
Істина відкривається тільки тим, хто її шукає
Д.І. Менделєєв
Знання збираються по краплині, як вода в долині
Українське прислів’я
«Щасливий випадок» (слайд 1)
інтелектуальна гра
Цілі : - продовжувати розвивати пізнавальний інтерес учнів і стійку
мотивацію до вивчення хімії, до здобуття життєво необхідних
хімічних знань;
- формувати культуру спілкування, вміння висловлювати свою думку,
творчо застосовувати в повсякденному житті здобуті знання;
- створити можливості для розкриття індивідуальних здібностей
кожного учня та формування вміння працювати в команді;
- створити ситуацію успіху й почуття радості від розумової праці,
розширення світогляду учнів;
- формувати професійну, комунікативну та інформаційну
компетентності учнів.
Форма проведення : інтелектуальна гра.
Місце проведення: актова зала, КЗОШ№5.
Дата проведення : 10.02.2012 року
Вікова категорія : учні 8 класу.
Обладнання : мультимедійний проектор, екран, апаратура для озвучення,
ігрові столи 3 шт., набори ручок, папір для записів, хімічні
реактиви та посуд для проведення дослідів, завдання для
команд у 2 конкурсі, питання для 3 конкурсу, фішки для
жеребкування, грамоти, призи для нагородження, протоколи,
стенд для ілюстрації результатів гри.
Оформлення зали : кольорова назва «Щасливий випадок», цікаві вислови
видатних людей про хімію, хімічні формули, яскраві
малюнки на тему «Хімія», плакати, хімічні газети колажі.
Правила проведення гри «Щасливий випадок»
І. Гра складається з трьох конкурсів :
1. «Домашнє завдання» (бере участь вся команда) кожна команда заздалегідь (вдома) готує 2-3 цікавих питання (два основних, а третє на випадок повторення якогось із питань), кожне питання оцінюється в 1 бал. Під час гри одночасно задається питання двом командам. На обдумування суперникам 30 секунд. Оцінюється тільки правильна відповідь. Максимальна оцінка 2 бали.
2. «Відеопитання» (бере участь вся команда) на екрані демонструється хімічний дослід. Учні повинні за 2 хвилини виконати завдання :
- записати рівняння реакції, розставити коефіцієнти;
- визначити тип цієї реакції;
- підібрати реактиви і продемонструвати присутнім дослід із запропонованих реактивів.
Максимальна оцінка 3 бали.
3. «Гонка за лідером» (бере участь капітан) кожний учасник за
30 секунд повинен відповісти на максимальну кількість запитань. Одне питання оцінюється в 1 бал.
ІІ. Учасники.
Хід гри
Звучать фанфари
Ведуча: Знання із хімії потрібні кожному в житті,
Не заперечить істину одвічну:
Бо все навколо нас і ми самі
Утворені із речовин хімічних.
Ведучий: Щоб до зірок далеких нам дійти
Й землі багатства зберігати,
Щоб впевнено в житті нам крокувати,
Знання хімічні будем здобувати!
Вч. хімії: Доброго дня, шановні гості! Ми раді вас вітати у стінах Конотопської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5. Сподіваємося, що інтелектуальна гра Вам сподобається, Ви спіймаєте свій «Щасливий випадок», підвищите самооцінку та побачите своїх друзів з іншого боку і просто отримаєте хвилю позитивних емоцій у цій залі, оформлення і дизайн якої від учениць 10 –А і Б класу ________________________________
Слово для привітання надається директору школи Юрченку О.В.
Ведуча: у «Щасливому випадку» беруть участь 12 команд по три учні в кожній. Прошу членів команд зайняти свої місця у перших рядах. Привітаємо їх!
Дорогі вболівальники! Радимо Вам активно підтримувати свої команди!
Ведучий: Визначати переможців,
Буде в нас журі поважне.
Воно буде, знаєм точно,
Об’єктивне і уважне.
Вч. хімії: Голова журі : Нікіфорова А.О., голова методоб’єднання вчителів хімії;
Члени журі : Бойко І.М., учитель хімії ЗОШ№10;
Доля Ю.М., учитель хімії СШ№ 12;
Рихлік О.І., учитель хімії ЗОШ№ 13;
Рябко В.М., учитель хімії ЗОШ№ 11.
Оніщенко Т.М., методист відділу освіти
Ведуча: слухайте дуже уважно! Правила змагання:
- гра складається із 3 конкурсів, кожний конкурс буде проведений у
4 етапи по 3 команди;
- оцінювання результатів проводиться у балах, кількість яких
узагальнюється в кінці заходу;
накопичених балів за всі конкурси;
Тож активно грайте, вигравайте та перемагайте у грі «Щасливий випадок»!
Ведучий: 1 конкурс «Домашнє завдання» (слайд2) Ви готували по два запитання для команд суперників. У кожному етапі конкурсу гратиме 3 команди. По черзі кожна команда ставить свої питання суперникам. На обговорення відповіді 30 секунд. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимально команда може отримати 2 бали.
Ведуча: 2 конкурс «Відеопитання»(слайд3) (приймає участь вся команда) на екрані демонструється хімічний дослід. Учні повинні за 2 хвилини виконати завдання :
- записати рівняння реакції, розставити коефіцієнти;
- визначити тип цієї реакції;
- підібрати реактиви і продемонструвати присутнім дослід із запропонованих реактивів.
Максимальна оцінка 3 бали.
Ведучий: 3 конкурс «Гонка за лідером»(слайд4) (приймає участь капітан) кожний учасник за 30 секунд повинен відповісти на максимальну кількість запитань. Одне питання оцінюється в 1 бал. Тож побажаємо учасникам чесної боротьби й перемоги. Гра починається!
Ведуча: А зараз жеребкування (слайд5): запрошую по «Смайлики»
1 |
1 |
1 |
☺ |
☺ |
☺ |
2 |
2 |
2 |
☺ |
☺ |
☺ |
3 |
3 |
3 |
☺ |
☺ |
☺ |
4 |
4 |
4 |
☺ |
☺ |
☺ |
одному представнику від команди.
Пропонуються «Смайлики» трьох кольорів
(жовтий, синій, зелений). Кожний
представник вибирає один «Смайлик»
одного з кольорів. На «Смайликах» стоять
цифри 1,2,3,4 це номери етапів у кожному конкурсі.
Ведучий: А зараз починаємо,
Настав жаданий час,
І хімія сьогодні
Хай надихає Вас!
У грі залишаються команди під цифрою 1 (ж, с, з).
Вч. хімії: нагадую: 1 конкурс «Домашнє завдання» (слайд2) на обговорення відводиться 30 секунд. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Задають питання жовті, команда школи №________
( час 30 секунд) годинник
Час вийшов обговорення припинено. Відповідають сині, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Відповідають зелені команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Задають питання сині команда школи №________
( час 30 секунд) годинник
Час вийшов обговорення припинено. Відповідають жовті, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Відповідають зелені, команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Задають питання зелені, команда школи №________
( час 30 секунд) годинник
Час вийшов обговорення припинено. Відповідають сині, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Відповідають жовті команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).
Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 2 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІІ етапу)
Ведуча: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 3 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІІІ етапу)
Ведуча: Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 4 (ж, с, з).Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІV етапу)
Ведуча: Дякуємо учасникам ІVетапу, просимо вас зайняти місця у залі. Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: Закінчився 1 конкурс «Домашнє завдання». Журі підводить підсумки конкурсу і заповнює наш стенд.
Ведуча: А ми нагадуємо правила 2 конкурсу «Відеопитання» (слайд3) (приймає участь вся команда). За 2 хвилини ви повинні виконати завдання на картках. Демонструвати досліди будете після закінчення обговорення.
Ведучий: До гри запрошуються команди під цифрою 2 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками! Команди займають столи відповідно до кольорів.
Вч. хімії: Зараз ви переглянете відео запитання, потім за 2 хвилини повинні виконати завдання і здати листок, демонструвати дослід будете після обговорення представнику журі.
Завдання до конкурсу №2 школа №________
Ви переглянули відеозапитання. За 2 хвилини необхідно виконати такі завдання :
1.Із запропонованих реактивів необхідно записати рівняння реакції, що відповідає відео питанню та розставити коефіцієнти.
2.Визначити тип цієї реакції.
3. Підібрати реактиви і продемонструвати журі дослід із запропонованих реактивів.
УВАГА! Відео питання №1 «Взаємодія металів з кислотами» (час 2 хвилини) гіперссилка 1 годинник 2хв
Час вийшов обговорення припинено, здайте, будь ласка, представнику журі листок і продемонструйте дослід, який ви пропонуєте.
Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 3 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІІ етапу)
УВАГА! Відео питання №2 «Взаємодія солей з кислотами» (час 2 хвилини) гіперссилка 2 годинник
Ведуча: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 4 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІІІ етапу)
УВАГА! Відео питання №3 «Взаємодія металів із солями» (час 2 хвилини) гіперссилка 3 годинник
Ведуча: Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До гри запрошуються команди під цифрою 1 (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!
Вч. хімії: ( відбувається гра ІV етапу)
УВАГА! Відео питання №4 «Взаємодія кислоти з основою» (час 2 хвилини) гіперссилка 4 годинник
Ведуча: Дякуємо учасникам ІV етапу, просимо вас зайняти місця у залі. Привітаємо учасників оплесками!
Ведучий: Закінчився 2 конкурс «Відеопитання». Журі підводить підсумки конкурсу, а ми звертаємо увагу на наш стенд. На стенді видно, що _________.
Просимо прокоментувати одержані результати.
( слово журі)
Ведучий: ми наблизились до 3 конкурсу «Гонка за лідером» (слайд4) (приймає участь капітан). За 30 секунд капітан має відповісти на максимальне число запитань. Якщо ви не знаєте відповіді, то говорите «Далі». За кожну правильну відповідь отримуєте 1 бал.
Ведуча: команди виступають у послідовності 4, 3, 1, 2 (з, с, ж)
Вч. хімії: першим вступає у гру капітан команди 4з, школи №__І варіант.
годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 4с, школи №___ ІІ варіант. годинник
Вч. хіміїУ гру вступає капітан команди 4ж, школи №___ ІІІ варіант. годинник
Вч. хіміїУ гру вступає капітан команди 3з, школи №___ ІV варіант годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 3с,школи №___ V варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 3ж, школи №___ VІ варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 1з, школи №___ VІІ варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 1с, школи №___ VІІІ варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 1ж, школи №___ 9 варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 2з, школи №__ Х варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 2с, школи №__ХІ варіант. годинник
Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 2ж, школи №__ ХІІ варіант годинник
Ведучий: Закінчився 3 конкурс «Гонка за лідером». Журі підводить підсумки конкурсу, а ми звертаємо увагу на наш стенд. На стенді видно, що _________.
Просимо прокоментувати одержані результати.
( слово журі) (слайд1)
Ведуча: За хвилиною хвилина.
Ось і грі настав кінець.
Думка в нас буде єдина:
Кожен гравець – молодець!
Ведучий: Хто в хімію ввійшов, як у кімнату,
Той трохи геній, можна так сказати.
Хай вчиться далі, буде більше знати,
І наше місто буде прославляти.
Ведуча: Періодів систему він спланує,
Він буде вченим, а наука ж – світова!
Хай сил своїх для цього не шкодує,
Коли у нього мудра голова.
Ведучий: Якщо теорії хімічні вам відомі,
Закони хімії ви здатні упізнать.
Ідіть у світ, а не сидіть удома,
Вас світова наука буде знать!
Вивчаймо хімію, бо з нею жарти кепські!
Ведуча: для підведення підсумків і нагородження переможців інтелектуальної гри «Щасливий випадок» слово надається голові журі. Методисту відділу освіти Оніщенко Т.М. (нагородження переможців).
Ведучий : На початку нашої гри ми роздали вам слова фінальної пісні, яку зараз пропонуємо виконати разом з _____________________________ ученицями ______ класу. ( пісня на музику «Червона рута» виконується всіма учасниками гри ).
Гімн гри «Щасливий випадок» (на мелодію «Червона рута»)
І
Ти признайся мені, звідки в хімії чари,
Я без неї всі дні проведу у печалі.
Тільки треба нести мені слово учене,
Бо давно не живу без хімічної мрії.
П – в:
Хіміє, мила, нерозгадана сила,
Ти у мене єдина, тільки ти, повір.
Дай мені вроду: порошки, мило, соду.
Та очищену воду синіх гір.
ІІ
Бачу я тебе в снах, і в реакціях бачу,
Твоя ніжна краса мені щиро завдячить.
Який крем мені взять, щоб лишитись красивій,
І шампунь, щоби мать вам волосся на диво.
П – в.
Вч. хімії: Шановні учасники, гості! Бажаємо вам нових досягнень на теренах чарівної науки хімії! Долайте труднощі не зупиняйтесь на досягнутому!
Ми вдячні за спонсорську допомогу навчальних закладів міста у проведенні нашої гри. За інформаційну підтримку фотогурток ЦДЮТ, за вокальну підтримку гурток «Веселка» ЗОШ№5, за інформаційно –технічну підтримку учнів 10-Б та вчителів інформатики. Гра «Щасливий випадок» проведена за сприяння адміністрації ЗОШ№5 і особисто директора школи Юрченка О.В.
Ведучі Аня і Максим учні 10-Б класу. До нових зустрічей друзі!
Додаток №1
Протокол гри «Щасливий випадок» від 10.02.2012 року
№ з/п |
Команди ЗОШ |
«Домашнє завдання» макс. 2 бали (час 0,5хв.) |
«Відео питання» макс. 3 бали ( час 2 хв.) |
«Гонка за лідером» макс. 10 і більше за 0,5 хвилини |
Всьо-го балів |
||
колір |
|
|
|||||
1. |
Гімназія |
|
|
|
|
|
|
2. |
СШ №2 |
|
|
|
|
|
|
3. |
СШ №3 |
|
|
|
|
|
|
4. |
ЗОШ№5 |
|
|
|
|
|
|
5. |
ЗОШ№7 |
|
|
|
|
|
|
6. |
СШ №9 |
|
|
|
|
|
|
7. |
ЗОШ№10 |
|
|
|
|
|
|
8. |
ЗОШ№11 |
|
|
|
|
|
|
9. |
СШ №12 |
|
|
|
|
|
|
10 |
ЗОШ№13 |
|
|
|
|
|
|
11 |
ЗОШ№14 |
|
|
|
|
|
|
12 |
ПЗОШ |
|
|
|
|
|
|
Член журі ______________________(П.І.Б.)
Використані джерела
1