Інтелектуальна гра для учнів 8 класу.

Про матеріал
Інтелектуальна гра "Щасливий випадок" розрахована на учнів 8 класу, які зацікавлені у вивченні хімії, має цікаві та змістовні конкурси.
Перегляд файлу

 

 Інтелектуальна гра з хімії  «Щасливий випадок»

      методична розробка інтелектуальної гри  з хімії вчителя хімії вищої категорії,

вчителя методиста  Білецької Т.А.Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

                          Хімія – це край чудес, де приховане людське щастя

                                                                                 Д.І. Менделєєв

Істина відкривається тільки тим, хто її шукає

Д.І. Менделєєв

Знання збираються по краплині, як вода в долині

Українське прислів’я 

 

«Щасливий випадок» (слайд 1)

 інтелектуальна гра

 

Цілі :  - продовжувати розвивати пізнавальний інтерес учнів і стійку

             мотивацію до  вивчення хімії, до здобуття життєво необхідних

             хімічних знань;

           - формувати культуру спілкування, вміння висловлювати свою думку,

             творчо застосовувати в повсякденному  житті здобуті знання;

- створити можливості для розкриття індивідуальних здібностей

  кожного учня та формування вміння працювати в команді;

- створити ситуацію успіху й почуття радості від розумової праці, 

   розширення світогляду учнів;

- формувати професійну, комунікативну та інформаційну

  компетентності учнів.

 

Форма проведення : інтелектуальна гра.

Місце проведення:  актова зала, КЗОШ№5.

Дата проведення :  10.02.2012 року

Вікова категорія : учні 8 класу.

 

Обладнання : мультимедійний проектор, екран, апаратура для озвучення,  

                        ігрові столи 3 шт., набори ручок, папір для записів, хімічні

                        реактиви та посуд для проведення дослідів, завдання для

                        команд у 2 конкурсі, питання для 3 конкурсу, фішки для

                        жеребкування, грамоти, призи для нагородження, протоколи, 

                        стенд для ілюстрації результатів гри.

 

Оформлення зали : кольорова назва «Щасливий випадок», цікаві вислови 

                                 видатних людей про хімію, хімічні формули, яскраві

                                 малюнки на тему «Хімія», плакати, хімічні газети колажі.

 

 

 

Правила проведення гри «Щасливий випадок»

 

І. Гра складається з трьох конкурсів :

 

    1. «Домашнє завдання» (бере участь вся команда) кожна команда заздалегідь (вдома) готує 2-3 цікавих питання (два основних, а третє на випадок повторення якогось із питань), кожне питання оцінюється в 1 бал. Під час гри одночасно задається питання двом командам. На обдумування  суперникам 30 секунд. Оцінюється тільки правильна відповідь.  Максимальна оцінка 2 бали.

     2. «Відеопитання» (бере участь вся команда) на екрані демонструється хімічний дослід. Учні повинні за 2 хвилини виконати завдання :

- записати рівняння реакції,  розставити коефіцієнти;

- визначити тип цієї реакції;

- підібрати реактиви і продемонструвати присутнім дослід із запропонованих реактивів.

Максимальна оцінка 3 бали.

     3.   «Гонка за лідером» (бере участь капітан) кожний учасник за 

30 секунд повинен відповісти на максимальну кількість запитань. Одне питання оцінюється в 1 бал.

   ІІ. Учасники.

  1. Гра проводиться серед учнів 8 класів всіх шкіл міста (всього 12 команд)
  2. Від кожної школи виступає команда із 3-х учнів 8 класу та 1 уболівальник. Учасники команди мають бейджик, де вказана школа та ім’я учня.
  3. Кожний конкурс відбувається у чотири етапи по три команди. Учасники кожного етапу визначаються жеребкуванням.
  4. Команда-переможець визначається загальною сумою балів, отриманою у всіх трьох конкурсах.
  5. Журі оцінює активність учасників.  Визначає найкращого знавця хімії серед учнів 8 класів.
  6. Переможці отримують за І, ІІ, ІІІ місця статуетку «Сова» (різного розміру), всі команди – грамоти «За участь у інтелектуальній грі «Щасливий випадок» серед учнів 8 класів», а кожний учасник пам’ятний подарунок – планшет «Періодична система Д.І.Менделєєва». 

                           

 

 

Хід гри

Звучать фанфари

 Ведуча: Знання із хімії потрібні кожному в житті,

               Не заперечить істину одвічну:

               Бо все навколо нас і ми самі

               Утворені із речовин хімічних.

 

Ведучий: Щоб до зірок далеких нам дійти

                 Й землі багатства зберігати,

                 Щоб впевнено в житті нам крокувати,

                 Знання хімічні будем здобувати!

 

Вч. хімії: Доброго дня, шановні гості! Ми раді вас вітати у стінах Конотопської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5. Сподіваємося, що інтелектуальна гра Вам сподобається, Ви спіймаєте свій «Щасливий випадок», підвищите самооцінку та побачите своїх друзів з іншого боку і просто отримаєте хвилю позитивних емоцій у цій залі, оформлення і дизайн якої від учениць 10 –А і Б класу ________________________________

Слово для привітання надається директору школи Юрченку О.В.

 

Ведуча: у «Щасливому випадку» беруть участь 12 команд по три учні в кожній. Прошу членів команд зайняти  свої місця у перших рядах. Привітаємо їх!

Дорогі вболівальники! Радимо Вам активно підтримувати свої команди!

 

Ведучий: Визначати переможців,

                 Буде в нас журі поважне.

                 Воно буде, знаєм точно,

                 Об’єктивне і уважне.

 

Вч. хімії: Голова журі :  Нікіфорова А.О., голова методоб’єднання вчителів хімії; 

                 Члени журі :   Бойко І.М., учитель хімії ЗОШ№10;

                                          Доля Ю.М., учитель хімії СШ№ 12;

                                          Рихлік О.І., учитель хімії ЗОШ№ 13;

                                          Рябко В.М., учитель хімії ЗОШ№ 11.

Оніщенко Т.М., методист відділу освіти

Ведуча: слухайте дуже уважно! Правила змагання:

           - гра складається із 3 конкурсів, кожний конкурс буде проведений у  

            4 етапи по 3 команди;

           - оцінювання результатів проводиться у балах, кількість яких

            узагальнюється в кінці заходу;

  • команда – переможець  визначається за найбільшою кількістю

  накопичених балів за всі конкурси;

  • ви можете отримати особисту нагороду за найкраще знання хімії.

Тож активно грайте, вигравайте та перемагайте у грі «Щасливий випадок»!

 

Ведучий: 1 конкурс «Домашнє завдання» (слайд2) Ви готували по два запитання для команд суперників. У кожному етапі конкурсу гратиме 3 команди. По черзі кожна команда ставить свої питання суперникам. На обговорення відповіді 30 секунд. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимально команда може отримати 2 бали.

Ведуча: 2 конкурс «Відеопитання»(слайд3) (приймає участь вся команда) на екрані демонструється хімічний дослід. Учні повинні за 2 хвилини виконати завдання :

- записати рівняння реакції,  розставити коефіцієнти;

- визначити тип цієї реакції;

- підібрати реактиви і продемонструвати присутнім дослід із запропонованих реактивів.

Максимальна оцінка 3 бали.

Ведучий: 3 конкурс «Гонка за лідером»(слайд4) (приймає участь капітан) кожний учасник за  30 секунд повинен відповісти на максимальну кількість запитань. Одне питання оцінюється в 1 бал. Тож побажаємо учасникам чесної боротьби й перемоги. Гра починається!

Ведуча: А зараз жеребкування (слайд5): запрошую по               «Смайлики»

1

1

1

2

2

2

3

3

3

4

4

4

одному представнику від команди.

Пропонуються «Смайлики» трьох кольорів

 (жовтий, синій, зелений). Кожний

представник вибирає один «Смайлик»

одного з кольорів. На «Смайликах» стоять

 цифри 1,2,3,4 це номери етапів у кожному конкурсі.

Ведучий: А зараз починаємо,

                 Настав жаданий час,

                 І хімія сьогодні

                 Хай  надихає Вас!

 У грі залишаються команди під цифрою 1  (ж, с, з).

Вч. хімії:  нагадую: 1 конкурс «Домашнє завдання» (слайд2)  на обговорення відводиться  30 секунд. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Задають питання жовті, команда школи №________

( час 30 секунд) годинник

Час вийшов обговорення припинено. Відповідають сині, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Відповідають зелені  команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

 

Задають питання сині команда школи №________

( час 30 секунд) годинник

Час вийшов обговорення припинено. Відповідають жовті, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Відповідають зелені,  команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

 

Задають питання зелені, команда школи №________

( час 30 секунд) годинник

Час вийшов обговорення припинено. Відповідають сині, команда школи №____. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Відповідають жовті  команда школи №______. Чи згодні ви з такою відповіддю? Отже – зараховується ( не зараховується).

Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 2  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!

Вч. хімії: ( відбувається гра ІІ етапу)

Ведуча: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 3  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!

Вч. хімії: ( відбувається гра ІІІ етапу)

Ведуча: Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 4  (ж, с, з).Привітаємо учасників оплесками!

Вч. хімії: ( відбувається гра ІV етапу)

Ведуча: Дякуємо учасникам ІVетапу, просимо вас зайняти місця у залі. Привітаємо учасників оплесками!

Ведучий: Закінчився 1 конкурс «Домашнє завдання». Журі підводить підсумки конкурсу і заповнює наш стенд.

Ведуча: А ми нагадуємо  правила 2 конкурсу «Відеопитання» (слайд3)  (приймає участь вся команда). За  2 хвилини ви повинні виконати завдання на картках. Демонструвати досліди будете після закінчення обговорення.

Ведучий:  До  гри запрошуються команди під цифрою 2  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками! Команди займають столи відповідно до кольорів.

Вч. хімії: Зараз ви переглянете відео запитання, потім за 2 хвилини повинні виконати завдання і здати листок, демонструвати дослід будете після обговорення представнику журі.

 

Завдання до конкурсу №2  школа №________

Ви переглянули відеозапитання. За 2 хвилини необхідно виконати такі завдання :

1.Із запропонованих реактивів необхідно записати рівняння реакції, що відповідає відео питанню та розставити коефіцієнти.

2.Визначити тип цієї реакції.

3. Підібрати реактиви і продемонструвати журі дослід із запропонованих реактивів.

 

УВАГА! Відео питання №1 «Взаємодія металів з кислотами» (час 2 хвилини) гіперссилка 1 годинник 2хв

Час вийшов обговорення припинено, здайте, будь ласка, представнику журі листок і продемонструйте дослід, який ви пропонуєте.

Ведуча: Дякуємо учасникам І етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 3  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!

 

Вч. хімії: ( відбувається гра ІІ етапу)

УВАГА! Відео питання №2 «Взаємодія солей з кислотами» (час 2 хвилини) гіперссилка 2 годинник

Ведуча: Дякуємо учасникам ІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 4  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!

 

Вч. хімії: ( відбувається гра ІІІ етапу)

УВАГА! Відео питання №3 «Взаємодія металів із солями» (час 2 хвилини) гіперссилка 3 годинник

Ведуча: Дякуємо учасникам ІІІ етапу, просимо вас зайняти місця у залі. До  гри запрошуються команди під цифрою 1  (ж, с, з). Привітаємо учасників оплесками!

 

Вч. хімії: ( відбувається гра ІV етапу)

УВАГА! Відео питання №4 «Взаємодія кислоти з основою» (час 2 хвилини) гіперссилка 4 годинник

Ведуча: Дякуємо учасникам ІV етапу, просимо вас зайняти місця у залі.  Привітаємо учасників оплесками!

 

Ведучий: Закінчився 2 конкурс «Відеопитання». Журі підводить підсумки конкурсу, а ми звертаємо увагу на наш стенд. На стенді видно, що _________.

Просимо прокоментувати одержані результати.

( слово журі)

Ведучий: ми наблизились до 3 конкурсу «Гонка за лідером» (слайд4)   (приймає участь капітан). За 30 секунд капітан має відповісти на максимальне число запитань. Якщо ви не знаєте відповіді, то говорите «Далі». За кожну правильну відповідь отримуєте 1 бал.

Ведуча: команди виступають у послідовності 4, 3, 1, 2 (з, с, ж)

 

Вч. хімії: першим вступає у гру капітан команди 4з, школи №__І варіант.

годинник

  1. Валентність Калію? (І).
  2. Відносна атомна маса Оксигену?  16.
  3. З чого складається ядро атома? Протонів і нейтронів.
  4. Як називається реакція між кислотами і лугами? Нейтралізації
  5. Хто відкрив найпоширеніший елемент на Землі? Лавуазьє
  6. «Метал – і плуг у полі, і цвях у домі»?  Залізо.
  7. Який найпоширеніший оксид на Землі? Вода.
  8. Елемент, який надає червонного кольору крові? Ферум
  9. Прилад для тримання пробірки при нагріванні? Пробірко тримач
  10. Яку воду можна вживати  для пиття? Прісну
  11. Який колір має універсальний індикатор у кислому середовищі? Червоний
  12. Яку кислоту містить  шлунковий сік?  Соляна, хлорид на
  13. Яку формулу має іржа? Fe3O4
  14. Яка рідина називається твердою? Вода
  15. Який елемент  алхіміки назвали "жовчю бога Вулкана"? (сірку)

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 4с,  школи №___ ІІ варіант. годинник

  1. Валентність Барію? ІІ
  2. Відносна молекулярна маса водню? 2
  3. Найдрібніша частинка речовини? Молекула
  4. Речовина, що прискорює хімічну реакцію? Каталізатор
  5. Які хімічні елементи отримали назву на честь видатних учених? (кюрій, менделевій, лоуренсій, курчатовий)
  6. Які сплави заліза ви знаєте? Сталь, чавун.
  7. Найпоширеніший елемент Всесвіту? Гідроген
  8. Як поділяють всі хімічні елементи? Метали і неметали.
  9. Прилад для відведення газів? Газовідводна трубка
  10. Як почистити яйце, не розбиваючи шкарлупи? Занурити в розведену кислот
  11. Який колір має фенолфталеїн у кислому середовищі? Безкольоровий
  12. Як називається  розчин хлороводню у воді? Хлоридна  кислота
  13. Яку формулу має пісок? SiO2
  14. Назвіть кислоту, яку можна вживати у їжу? Оцет, молочна, лимонна.
  15. Що називають «чорним золотом»? (Нафта)

 

Вч. хіміїУ гру вступає  капітан команди ,  школи №___  ІІІ варіант. годинник

  1. Відносна атомна маса  Карбону? 12
  2. Валентність Натрію? І
  3. Скільки атомів у молекулі Кисню? 2
  4. За допомогою чого можна визначити кислоту і луг? Індикатори
  5. Хто запропонував ядерну модель атома? Резерфорд.
  6. Назвіть найпоширеніший метал? Алюміній
  7. Якого елементу найбільше у Земній атмосфері? Нітроген.
  8. Тверда, кристалічна речовина жовтого кольору? Сірка
  9. Прилад для фільтрування розчинів? Фільтрувальний папір.
  10. 10.Речовина,яка може перебувати в трьох агрегатних станах одночасно? Вода
  11. Який колір має метилоранж у кислому середовищі? Червоний
  12.  Який склад мають кислоти? Атоми Гідрогену і кислотного залишку.
  13.  Які складні речовини відносяться до бінарних сполук? Оксиди
  14.  Який метал в XIX столітті був дорожчий за золото? (алюміній)
  15.  Яка сполука називається «гашене вапно? Кальцій гідроксид

 

Вч. хіміїУ гру вступає  капітан команди 3з,  школи №___  ІV варіант годинник

  1. Валентність Гідрогену? І
  2. Відносна молекулярна маса кисню? 32
  3. Назвіть число Авогадро? 6,02∙ 10-23
  4. Цифра, що стоїть перед формулою у рівнянні реакції? Коефіцієнт
  5. Ім’я якого вченого носить міжнародна премія? А.Нобеля
  6. Благородний метал? золото
  7. Який газ у газованій воді? Вуглекислий газ
  8. Яку просту речовину використовують для виготовлення сірників? Сірку,Р
  9. Обладнання для зручного переливання рідин? Лійка
  10. Скільки агрегатних станів має вода  за н.у.? 3
  11. Який колір має метилоранж у нейтральному середовищі? Оранжевий
  12. Чим визначається валентність кислотних залишків у кислотах? Гідроген.
  13. Яку формулу має газ, що звеселяє? N2O
  14. У якому вигляді зустрічається золото в природі? Самородному
  15. Який елмент називають «елементом родючості»? нітроген

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 3с,школи №___  V варіант. годинник

  1. Валентність Магнію? ІІ
  2. Відносна атомна маса Гідрогену? 1
  3. Скільки атомів у молекулі води?  3
  4. Одиниця кількості речовини? Моль
  5. Хто відкрив періодичний закон хімічних елементів? Д.І.Менделєєв.
  6. Який метал використовують юні піротехніки? (магній)
  7. Який газ  необхідний рослинам для фотосинтезу? Вуглекислий газ.
  8. Який елемент є основою органічного світу? Карбон.
  9. Обладнання для випаровування рідин? Порцелянова чашка
  10. Якщо таблетку ти ковтаєш, чим її ти запиваєш? Водою.
  11. 11.Який колір має лакмус у кислому середовищі? Червоний
  12. За якою ознакою визначається основність кислот? За Гідрогеном
  13. Як називається гідроген оксид? Вода 
  14. Назвіть метал, який має найвищу температуру плавлення? Вольфрам
  15. Чому в Мертвому морі не можна втопитися? (Багато солі)

 

Вч. хімії: У гру вступає капітан команди 3ж,  школи №___   VІ варіант. годинник

  1. Валентність Літію? 1
  2. Відносна молекулярна маса води? 18
  3. Хімічно неподільна частинка речовини? Атом
  4. Позитивний іон ? Катіон
  5. Батьківщина пороху? Китай
  6. Елемент, що зміцнює зубну емаль?  Кальцій
  7. Назвіть ім’я найнебезпечнішого ворога металів? Корозія
  8. Який неметал добувають з морських водоростей? (Йод)
  9. Хімічний посуд конічної або круглої форми? Колба
  10.  Вода у твердому стані? Лід
  11. Який колір має універсальний індикатор у лужному середовищі? Синій
  12.  Солі ортофосфатної кислоти називаються? Ортофосфати
  13.  Він входить до складу води і вуглекислого газу? Оксиген
  14.  Який камінь відіграв велику роль в історії хімії, хоча ніколи не існував? (Філософський)
  15.  Яку речовину називають «соком життя»? Воду

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 1з,  школи №___   VІІ варіант. годинник

  1. Валентність Оксигену? ІІ
  2. Відносна молекулярна маса вуглекислого газу? 44
  3. Скільки атомів у молекулі азоту? 2
  4. Реакція, що супроводжувана світлом і теплом? Горіння
  5. Хто перший склав витискувальний ряд металів? Бекетов
  6. Який метал названий «металом майбутнього»? (алюміній)
  7. Повітряна оболонка Землі? Атмосфера
  8. Назвіть  тверду сполуку Гідрогену?  Лід
  9. Посудина для розтирання речовини? Ступка
  10. Яку горілку не стане пити п'яниця?  Царську
  11. Який колір має фенолфталеїн у лужному середовищі? Малиновий
  12. Солі сульфідної кислоти називаються? сульфіди
  13. Який оксид за звичайних умов – рідкий? Вода.
  14.  Чому кропива обпікає? Виділяє кислоту
  15. Як вода латинською мовою? Аква

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 1с,  школи №___   VІІІ варіант. годинник

  1. Валентність Кальцію? ІІ
  2. Яка частина атома має позитивний заряд? Ядро
  3. Скільки атомів у молекулі вуглекислого газу? 3
  4. Заряджена частинка, в яку перетворюється атом?  Іон
  5. Батьківщина порцеляни?  Китай
  6. Через цей метал гинули цілі племена?  Золото
  7.  Якого газу найбільше в повітрі? Азоту
  8. Найлегший газ на Землі?  Водень
  9. Обладнання для набирання сухих речовин? Шпатель
  10. Який лід під час плавлення не дає води? Сухий лід
  11.  Який колір має універсальний індикатор у нейтральному середовищі?
  12.  Солі сульфітної кислоти називаються? Сульфіти 
  13.  Що називають «сухим льодом»? твердий вуглекислий газ
  14.  Який елемент є лісом? Бор 
  15.  Яке «молоко» не можна пити? Вапняне

 

Вч. хімії: У  гру вступає  капітан команди 1ж,  школи №___ 9 варіант. годинник

  1. Валентність Цинку? ІІ
  2. Скільки хімічних елементів відомо сьогодні? (114) 
  3. Який об’єм, займає 1 моль газу за н.у.? 22,4 л.
  4. Хімічне явище інакше?  Реакція
  5. Хто відкрив закон збереження маси речовин? М.В. Ломоносов
  6. Яким металом, можна писати на папері? (свинцем)
  7.  Що «захищає» Землю від Космічних тіл?  Озон
  8. Рідний брат алмазу? Графіт
  9. Прилад для вимірювання температури? Термометр
  10. Яка масова частка води в організмі людини? 65%
  11. Який колір має лакмус у нейтральному середовищі? Фіолетовий
  12. Солі силікатної кислоти називаються? Силікати
  13. Яка кислота міститься у газованій воді? Карбонатна
  14. 14.До складу яких елементів входить напій піратів? Хром, бром.
  15. Який метал називають «срібло із глини»? Алюміній

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди ,  школи №__        Х варіант. годинник

  1. Валентність Алюмінію? ІІІ
  2. Нейтральні частинки, що входять до складу ядра атома? (нейтрони)
  3. З чого складається тіло? Речовини
  4. Дуже швидка хімічна реакція? Вибух
  5. Який російський хімік був знаменитим музикантом? (Бородін)
  6. Який метал є найлегшим? (літій)
  7. Від якого дощу гинуть рослини? Кислотного
  8. Найтвердіша природна речовина? Алмаз
  9. Скляний прилад циліндричної форми для вимірювання об’ємів? Мірний циліндр
  10.  Яка вода каламутніє від дихання? Вапняна
  11. Який колір має метилоранж у лужному середовищі? Жовте
  12.  Солі хлоридної кислоти називаються? Хлориди
  13. Який оксид використовують для гасіння пожежі?  СО2
  14. назва якої простої речовини складається з двох тварин? Миш’як
  15.  З яких мінералів виплавляють метали?   Руди

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 2с,  школи №__ХІ варіант. годинник

  1. Валентність  Флуору? І
  2. Як у давнину називали хімію? Алхімія
  3. Умовний запис складу речовини?  Формула
  4. Негативно заряджений йон? Аніон.
  5. Хто ввів хімічні символи елементів? (Берцелиус)
  6. Рідкий у звичайних умовах метал? Ртуть
  7. Газ, що утворюється під час грози?  Озон
  8. Які два хімічні елементи ми найчастіше вживаємо в їжу? Н і оксисен
  9. Який  папір  можне моментально змінити колір? Лакмусовий
  10. Вода в газоподібному стані ? Пара
  11. Який колір має фенолфталеїн у нейтральному середовищі? Безбарвний 
  12. Солі карбонатної кислоти називаються?  Карбонати
  13. Надлишок якого газу в атмосфері зумовлює парниковий ефект? СО2
  14. Який спирт не горить? Нашатирний
  15. Назвіть  формулу кухонної солі? NaCl

 

Вч. хімії: У гру вступає  капітан команди 2ж,  школи №__   ХІІ варіант годинник

  1. Валентність Бору? ІІІ
  2. В якій країні виникло слово хімія? Єгипет
  3. Позитивна частинка ядра?  Протон
  4. Що називається катіоном? Позитивний йон
  5. У прізвищі якого вченого дев'ять літер, з них чотири "о"? Ломоносов
  6. Які прості речовини за звичайних умов перебувають в рідкому стані? (бром, ртуть)
  7. Газоподібна природна суміш?  Повітря
  8. Який неметал має найвищу температуру плавлення? графіт
  9. Хімічний нагрівальний прилад? спиртівка
  10. Перехід рідкої речовини у пару? випаровування
  11. Який колір має лакмус у лужному середовищі? Синє 
  12. Солі нітратної кислоти називаються?  Нітрати
  13. Набір для надання першої медичної допомоги? Аптечка
  14. Прості речовини з блиском? Метали
  15. Яку сполуку називають «негашеним вапном»? Кальцій оксид

 

Ведучий: Закінчився 3 конкурс «Гонка за лідером».  Журі підводить підсумки конкурсу, а ми звертаємо увагу на наш стенд. На стенді видно, що _________.

Просимо прокоментувати одержані результати.

( слово журі) (слайд1) 

 

Ведуча:  За хвилиною хвилина.

               Ось і грі настав кінець.

               Думка в нас буде єдина:

               Кожен гравець – молодець!

Ведучий: Хто в хімію ввійшов, як у кімнату,

                Той трохи геній, можна так сказати.

                Хай вчиться далі, буде більше знати,

                І наше місто буде прославляти.

Ведуча: Періодів систему він спланує,

               Він буде вченим, а наука ж – світова!

               Хай сил своїх для цього не шкодує,

                Коли у нього мудра голова.

Ведучий: Якщо теорії хімічні вам відомі,

                 Закони хімії ви здатні упізнать.

                  Ідіть у світ, а не сидіть удома,

                 Вас світова наука буде знать!

                 Вивчаймо хімію, бо з нею жарти кепські!

Ведуча: для підведення підсумків і нагородження переможців  інтелектуальної гри «Щасливий випадок» слово надається голові журі. Методисту відділу освіти Оніщенко Т.М. (нагородження переможців).

 

Ведучий : На початку нашої гри ми роздали вам слова фінальної пісні, яку зараз пропонуємо виконати разом з _____________________________ ученицями ______ класу. ( пісня на музику «Червона рута» виконується всіма учасниками гри ).

 Гімн гри «Щасливий випадок» (на мелодію «Червона рута»)

І

Ти признайся мені, звідки в хімії чари,

Я без неї всі дні проведу у печалі.

Тільки  треба нести мені слово учене,

Бо давно не живу без хімічної мрії.

П – в:

Хіміє, мила, нерозгадана сила,

Ти у мене єдина, тільки ти, повір.

Дай мені вроду: порошки, мило, соду.

Та очищену воду синіх гір.

ІІ

 Бачу я тебе в снах, і в реакціях бачу,

Твоя  ніжна краса мені щиро завдячить.

Який крем мені взять, щоб лишитись красивій,

І шампунь, щоби мать вам волосся на диво.

П – в.

 

Вч. хімії: Шановні учасники, гості! Бажаємо вам нових досягнень на теренах чарівної науки хімії! Долайте труднощі не зупиняйтесь на досягнутому!

Ми вдячні за спонсорську допомогу навчальних закладів міста у проведенні нашої гри. За інформаційну підтримку фотогурток ЦДЮТ, за вокальну підтримку гурток «Веселка» ЗОШ№5, за інформаційно –технічну підтримку учнів 10-Б та вчителів інформатики. Гра «Щасливий випадок» проведена за сприяння адміністрації ЗОШ№5 і особисто директора школи Юрченка О.В.

Ведучі Аня і Максим учні 10-Б класу. До нових зустрічей друзі!

                                                                                                              Додаток №1

Протокол гри «Щасливий випадок» від 10.02.2012 року

з/п

Команди

ЗОШ

«Домашнє завдання»

макс. 2 бали

 (час 0,5хв.)

«Відео питання»

макс. 3 бали

( час 2 хв.)

«Гонка за лідером»

макс. 10 і більше

за 0,5 хвилини

Всьо-го

балів

колір

 

 

1.

Гімназія

 

 

 

 

 

 

2.

СШ №2

 

 

 

 

 

 

 3.

СШ №3

 

 

 

 

 

 

4.

ЗОШ№5

 

 

 

 

 

 

5.

ЗОШ№7

 

 

 

 

 

 

6.

СШ №9

 

 

 

 

 

 

7.

ЗОШ№10

 

 

 

 

 

 

8.

ЗОШ№11

 

 

 

 

 

 

9.

СШ №12

 

 

 

 

 

 

10

ЗОШ№13

 

 

 

 

 

 

11

ЗОШ№14

 

 

 

 

 

 

12

ПЗОШ

 

 

 

 

 

 

 

Член журі ______________________(П.І.Б.)

 

Використані джерела

 

  1. Белецкая Т.А. Активизация познавательного интереса учащихся на уроках химии средством дидактической игры/ Дипломная работа – Сумы : СГПИ, 1994. – 82с.
  2. Кернична С.В. Матеріали до конкурсу-гри «Найрозумніший» для учнів 9 класів/ Хімія в школі. - № 3.- 2009.
  3. Тиждень хімії в школі. Випуск 1/Упоряд. К.М.Задорожний – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 176с.
  4. Тиждень хімії в школі. Випуск 5/Уклад. К.М.Задорожний – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 125с.
  5. Урок окончен – занятия продолжаются: Внеклассная работа по химии / Под ред. Э.Г.Злотникова. -М.: Просвещение, 1992. – 160с.
  6. Химия на досуге: Кн. Для учащихся сред. и стар. возраста. – Ф.: Гл. ред. КСЭ, 1990.- 192с.

1

 

Завантаження...
doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку