20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтелектуальна гра до Міжнародного дня рідної мови "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Мета заходу - розширити кругозір, активізувати розумову діяльність учнів,розвивати логічне мислення, коригувати усне мовлення, виховувати допитливість.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра до Міжнародного дня рідної мови «Що? Де? Коли?»

Мета: розширити кругозір, активізувати розумову діяльність учнів,розвивати логічне мислення, коригувати усне мовлення, виховувати допитливість.

                                            Хід заходу:

І. Організаційний момент.  Учениці 8 класу виконують пісню «Десь по світу» Слова: Романа Стахніва  Музика: Луїса Фонсі

21 лютого представники всіх націй і народностей світу відзначають Міжнародний день рідної мови. Свято було започатковано у листопаді 1999 року на тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО у Парижі. Про «підтримку мовного та культурного різноманіття та багатомовності» - звучало у заголовку документа. Міжнародне свято рідної мови мало послугувати захисту мови як культурної спадщини кожної окремої національності, кожної народності на нашій планеті.
Історія свята, на жаль, має трагічний початок. 21 лютого 1952 року у Бангладеш (Східний Пакистан) пакистанська влада жорстоко придушила демонстрацію людей, які виражали свій протест проти урядової заборони на використання в країні своєї рідної — бенгальської, мови. Відтоді кожного року Бангладеш відзначає день полеглих за рідну мову. Саме за пропозицією цієї країни ЮНЕСКО проголосило 21 лютого Міжнародним днем рідної мови. 

Звучить музика до «Що? Де? Коли?»

Ведуча. Сьогодні 21 лютого, на годиннику 15.00 і ми починаємо пряму трансляцію  інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?», присвяченої  Дню рідної мови.

Проти педагогів сьогодні грають ( відбувається представлення кожного гравця, які по черзі сідають за стіл, останнім – капітан команди )

Хочу нагадати правила нашої гри

-Для гри було відібрано вісім учнів, які мають найкращі успіхи з української мови.

-Серед них було обрано капітана.

-Капітан під час гри керує, кому надається право давати відповідь.

-Для обговорення та прийняття  рішення по кожному питанню дається одна хвилина; для кожного завдання бліц – по 20 секунд

-Відповідь на питання не буде зарахована, якщо була підказка.

-Гра завершена, якщо одна з команд  набере 6 балів.

-Ведучий та капітан команди можуть використати музичну паузу (один раз кожен)

-Команда може взяти допомогу  клуба один раз

-У кінці гри нагороджується учень, який давав правильні відповіді найбільше разів.

-Команда може дати завчасну відповідь, тоді хвилина залишається на обговорення іншого питання.

-Питання «Бліц» учасники відповідають на три питання, для обговорення кожного по 20 секунд.

-Питання «Супербліц» -капітан вирішує, хто один з команди буде давати відповідь на три питання, для обговорення кожного по 20 секунд.

-Учасники заходу визначають найкраще питання

-Номер питання визначається за допомогою дзиги

Перший раунд. Представник команди крутить дзигу. Коли зупиняється, беремо питання за часовою стрілкою.

*1.Ведучий Проти вас грає учитель фізики

Питання: Архімед — видатний учений Древньої Греції, народився в 287 році до н. е. в портовому й суднобудівельному м. Сиракузи на острові Сицилія. Архімед здобув блискучу освіту у свого батька — астронома й математика Фідія. Він прославився численними науковими працями передусім у галузі фізики й геометрії. Одним із найважливіших його відкриттів став закон, згодом названий законом Архімеда.

1. Учений вискочив із ванни й голим побіг записувати наукову істину, що прийшла до нього. Яке слово викрикнув Архімед, коли винайшов фізичний закон виштовхувальної сили.

Відповідь: «Еврика»

*2.Ведучий Проти вас грає учитель трудового навчання

Питання: Перебуваючи на засланні на острові Кос-Арал протягом 1847–1850 років, солдат Шевченко всупереч царській забороні не припинив писати вірші. В основу творів лягли спогади поета про його поїздку в рідне село та інші села України після багаторічного перебування в Петербурзі, куди він потрапив ще підлітком. Те, що побачив тоді Шевченко на батьківщині, вразило його до глибини душі. З почуттям гострого болю розповідає поет про поневіряння своїх земляків у кріпацькій неволі. Але він змушений був ховати від недремного ока начальства кожне написане поетичне слово. 

2. Куди ховав свої вірші поет. Що у чорній скриньці?

Відповідь: захалявна книжечка

*3.Ведучий Проти вас грає  бібліотекар

Питання:

Вперше з'явився в Італії в 16 ст. Розвиток його пов'язаний з прагненням наблизити віршовану мову до розмовної. В усьому (розмір, ритм, чергування наголошених і ненаголошених закінчень тощо) мало чим відрізняється від римованих віршів.

Неримований вірш називається:

Відповідь: Бíлий ві́рш 

*4.Ведучий Проти вас грає  учитель музичного мистецтва

Питання:

Послухайте запис пісні у виконанні сучасного музичного гурту

Хто автор слів та музики даної пісні.

Відповідь: У 2001 році гурт "Скрябін" взяв участь у проекті "Кобзар. Нові акценти". У диск увійшло 14 пісень на слова Шевченка, виконані відомими українськими виконавцями. Андрій Кузьменко виконав пісню "Мені однаково". Слова Т.Шевченко, музика А.Кузьменко

*5.Ведучий Проти вас грає учитель історії

Питання:   Талановита  складачка пісень, у  XIX столітті що ненароком  отруїла зрадливого коханого. Улітку 1652 року полтавський суд засудив  поетесу до страти, але її було амністовано  універсалом  Богдана Хмельницького. Свої пісні вона найчастіше пише на основі власного життя. Народна пам'ять приписує поетесі авторство близько 20 пісень. Серед них «Віють вітри»;«Грицю, Грицю, до роботи». Назвіть ім`я цієї дівчини.

Відповідь: Мару́ся Чура́й (1625–1653) — напівлегендарна українська народна співачка та поетеса часів Хмельниччини,   яка, за переказами, жила в Полтаві. Їй приписують авторство низки відомих у народі пісень: «Ой не ходи, Грицю», «Котилися вози з гори», «Засвіт встали козаченьки» та інші.

*6.Ведучий Проти вас грає  учитель української мови та літератури

Питання:   народилася у 1931 році у місті Сталіно(Донецьк). Батько письменниці був хіміком-винахідником, мати була агрономом за освітою і пізніше працювала вчителькою біології. Початок війни застав родину у Києві. Тоді ж загинув батько письменниці — його було безпідставно розстріляно радянською владою.

У 1943 році діти з матір'ю виїхали на Захід. Зростала у російськомовному середовищі, проте ще у дитячому віці усвідомила власну українську ідентичність  й прийняла  українську мову. Відтоді письменниця вирішила писати лише українською, Працювала на радіо «Свобода». Нині письменниця живе у Мюнхені, де інтенсивно працює над своїми творами, іноді по вісімнадцять годин на добу. 2018 року стала  лауреатом  найпрестижнішої в Україні нагороди  -Шевченківської премії  за вагомий внесок у розвиток культури і мистецтва (написала 36 книжок та намалювала понад 13 тисяч картин). Назвіть  цю людину

Відповідь: Емма Андієвська 

*7. Ведучий Проти вас грає учитель української мови та літератури

Питання: «Бліц»

  1. Поставте слово юнак у кличному  відмінку
  2. Вкажіть, який рід іменника сирота
  3. Розмова двох осіб – це

Відповідь:1) юначе;   2) спільний;  3) діалог.

*8.Ведучий Проти вас грає вчитель географії

Сучасна українська абетка є кириличною й складається з 33 літер. З історії дізнаємося, що у  Східній Україні після скасування заборон на друковане слово ця літера  ввійшла до складу алфавіту, схваленого комісією петербурзької Академії наук, і вживалася до 1933 року, згідно з правописом 1933 року було  вилучено  цю літеру , відновлено її було лише   в третьому виданні «Українського правопису» 1990 року.  Яка це  літера ?

Василь ЖуковськийВідповідь:  Літера  ґ

*9.Ведучий Проти вас грає учитель

образотворчого  мистецтва

Питання: Яку роль зіграв цей портрет у 

розвитку   української літератури?

 

 

 

 

Відповідь:  В автобіографії Тарас Шевченко про свій викуп оповідає так: "1837 року Сошенко представив мене конференц-секретареві Академії мистецтв В.І. Григоровичу з проханням - звільнити мене од лихої моєї долі, Григорович передав це прохання В.А. Жуковському. Той попередньо сторгувався з моїм поміщиком і просив К.П. Брюллова намалювати з нього, Жуковського, портрет, щоби розіграти його в приватній лотереї. Великий Брюллов відразу погодився, і незабаром портрет Жуковського був у нього готовий. Жуковський при участі графа М.Ю. Вієльгорського улаштував лотерею на 2500 карбованців асигнаціями, і цією ціною була куплена моя воля року 1838-го, квітня 22-го".  Сума у 2500 рублів, на той час була еквівалентна 45 кг чистого срібла.

*9.Ведучий Проти вас грає учень 9 класу

Питання: «Супербліц»

1) Скільки голосних в українській мові? (6) 

2) Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма) 

3) Змалювання в літературі картин природи. (Пейзаж) 

Відповідь:  

1) (6) 

2). (Клична форма) 

3) (Пейзаж) 

*10.Ведучий Проти вас грає учень 5 класу

Питання: Розгадайте  шараду

1) назва букви «Б»;
2) суфікс прикметника «денний»;
3) буква алфавіту після «Ж»;
4) суфікс іменника «картоплина».

Відповідь:  Бензин.

*11.Ведучий Проти вас грає вихователь.

 Питання: Без чого зникає народ?

Відповідь:  Без мови 

*12.Ведучий Проти вас грає учитель української мови та літератури

Питання: «Бліц»

1)Знак у кінці розповідного речення (крапка). 
2)Остання літера алфавіту (я). 
3)Невеликий твір повчального змісту (байка). 

Відповідь:  

1)  крапка 
2)  я
3)  байка 

*13.Ведучий  Проти вас грає спонсор нашого турніру

Питання: Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.

Щире,  душу,  діло,  обігріло, слово,  серце, й , добре.

Відповідь:  Щире слово, добре діло душу й серце обігріло.

Після кожного раунда оголошуються результати .

Підводяться підсумки гри.


мова.jpg 


Рідна мова — найкраща, наймелодійніша, найсолодша й «найсмачніша» для кожної людини. Рідна мова — це не просто засіб спілкування. Це — дух батьківської хати, національна ознака й символ кожного народу.

 

zip
Додав(-ла)
Сипало Наталя
Додано
17 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку