2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Інтелектуальна гра "Еврика"

Про матеріал
Метою інтелектуальної гри „ ЕВРИКА” ( для учнів 8 класу) є активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток логічного мислення дітей; підвищення інтересу до вивчення предметів з біології, хімії, екології та основ здоров'я. Гра „ ЕВРИКА „ проводиться за аналогією телевізійної гри, у відповідно оформленому класі школи в рамках тижня навчальних предметів або на природничому гуртку. Створюється 2 команди учнів одного класу або з паралелі. Гра неповинна стомлювати гравців тривалістю, тому краще її моделювати на один урок (45 хв.). У деяких випадках можна планувати її проведення після уроків.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра

Хімічно-біологічно-екологічного змісту

ЕВРИКА

(для учнів 8 класу)

 

PE03166_                                                           

                                                          Розробка гри

                                                                               вчителя хімії і  біології

                                                                           Білявецького НВК

                                                                                   Бродівського району                                                                                   Львівської області

Шпотюк Оксани Йосипівни

 

 

На дошці написати:

Інтелектуальна гра Еврика

Кожної години на нашій планеті:

  • 1700 акрів продуктивної землі стає пустелею;
  • близько 2000 дітей помирають з голоду;
  • 55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
  • 1000 чоловік вмирають від отруєння водою;
  • 2000 тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
  • 5-6 видів тваринного чи рослинного світу зникають.

Кожної хвилини:

  • знищується більше 51 акра тропічних лісів;
  • використовується близько 35000 барелей нафти;
  • знищується 50 тонн родючого ґрунту через неправильне його використання;
  • виділяється більше 12000 тонн вуглекислого газу в атмосферу.

 

План гри :

 

1.Знайомство з учасниками.

 

2.Жереб.

 

3.Запитання по біології , хімії , екології та ОБЖД.

 

4.Юні оратори.

 

5.Задача і хімічне перетворення.

 

6.Цікава ботаніка.

 

7.Японський кросворд.

 

8.Казка про дружню сім’ю.

 

9.Дуель.

 

Пояснююча записка

 

Метою інтелектуальної гри „ ЕВРИКА” ( для учнів 8 класу) є активізація пізнавальної діяльності учнів; розвиток логічного мислення дітей; підвищення інтересу до вивчення предметів з біології, хімії, екології та ОБЖД.

Гра „ ЕВРИКА „ проводиться за аналогією телевізійної гри, у відповідно оформленому класі школи в рамках тижня навчальних предметів або на природничому гуртку. Створюється 2 команди учнів одного класу або з паралелі.

Гра неповинна стомлювати гравців тривалістю, тому краще її моделювати на один урок (45 хв.). У деяких випадках можна планувати її проведення після уроків.

Інструкція до проведення гри:

1.Учні створюють команди по 5 учасників. Кожна команда обдумує назву, захист назви команди, звернення до суперників і журі. ( 5-7 хв.) 5балів.

2.Жереб.

 ( хто правильно дасть відповідь на запитання або буде найближче до правильної відповіді, та команда буде першою починати гру) 1хв.

3.Запитання з предметів

( оцінюється в 1 бал за правильну відповідь . Якщо команда склала вертикаль чи горизонталь з правильних відповідей відразу,  то отримує 12 балів, коли не вдалося скласти лінію з правильних відповідей , то бали підсумовуються згідно вірно названих .Якщо команда склала з неправильних відповідей лінію , то вона припиняє гру.) 10 хв.

4.Юні оратори .

За висвітлення теми 5 балів.(тему вибирає команда, котра веде в балах, методом жеребу з капелюха на листочках. На обдумування доповіді 5хв. , на саму доповідь 1 хв.) Весь конкурс 10 хв.

5.Хімічні перетворення і задача – 10 хв.

(5 балів за правильно розв'язану задачу і правильне оформлення ,та  5 балів за перетворення).

6.Цікава ботаніка – 5хв.

( оцінювати згідно правильно підписаних рослин ,що зацвітають весною  -  по 1 балу.)

7. Японський кросворд – 5-10 хв.

 ( капітани мають зобразити на першому малюнку хімічну речовину , а на другому прилад) 5 балів за один малюнок.

8.Казка – 5хв.

Записати всі речовини, які зустрічаються у цій казці.

За правильно написані  всі речовини команда отримує 7 балів.

9.Дуель.

Для кожної команди зачитується 20 запитань , за правильну відповідь 2 бали.  10хв.

10.Обявлення журі результатів  5хв.

ХІД ГРИ

 

Ми раді вітати гостей, вчителів і учнів на нашому святі у нашій школі . Сьогодні ми пропонуємо вам подивитися гру „Еврика”. Змагатися будуть дві команди по 5 учнів з 8 класу.

 

Ваші знання будуть оцінювати ........................

 

Отже, розпочинаємо...

Ваше завдання підготовити коротку розповідь про свою команду , звернення до журі і до суперників........

Але , щоб знати, котра команда почне першою , я задам вам запитання , а ви уважно вислухайте та обдумайте і запишіть на листку вашу відповідь. Хто запише правильно , швидко , то отримає перший заохочувальний бал і та команда першою вступить у гру.

Отже , слухаємо запитання:

В якому році народився всесвітньо відомий російський вчений – хімік Дмитро Іванович Менделєєв ?

Відповідь: 1834 рік.

Перший заохочувальний бал отримує команда......... вона і буде першою, а команда....... розпочне гру другою.

Слухаємо вас уважно .....

Другий конкурс нашої гри

На табло ви бачите цифри. Вам необхідно вибрати їх, під ними знаходяться запитання з біології , хімії , екології та ОБЖД.

Цифри 1,4,7 – запитання з біології

Цифри 3,6,9 – запитання з хімії

Цифри 2,5,8 – запитання з екології та ОБЖД

Ви слухаєте запитання , обдумуєте і капітан дає відповідь. Якщо закреслюєте вертикаль чи горизонталь з правильних відповідей , то отримуєте найвищий бал – 12 , але якщо закреслюєте з неправильних , то закінчуєте гру.

 1 біологія

5 екологія

6 хімія

8 екологія

3 хімія

4 біологія

9 хімія

7 біологія

2 екологія

 

Запитання для першої команди:

1.Передній відділ ЦНС ? ( головний мозок)

2.Які ґрунти краще пропускають вологу ? ( піщані)

3.Речовини , що прискорюють хімічну реакцію , а самі в ній участі не приймають? ( каталізатори)

4.Відросток нервової клітини , по якому нервові імпульси поширюються від тіла клітини до органів (аксон)

5.Оболонка Землі , що визначається діяльністю живих організмів (біосфера)

6.Складна речовина , що має атом гідрогену і кислотний залишок (кислота).

7.Яка рослина цвіте лише один день?(льон).

8.Відсутність нормального для певного виду організмів забарвлення (альбінізм)

9.Найменша часточка хімічного елемента (атом).

Запитання для другої команди:

1.Який гриб людина ввела в культуру ? (печериці, гливи)

2.Підземні поштовхи і коливання земної поверхні (землетрус)

3.Найменша часточка речовини, що здатна до самостійного існування (молекула)

4.Рогові утвори шкіри, що вкривають тіло птахів (пір’я)

5.Високий рівень захворюваності інфекційною хворобою(епідемія)

6.Розчинні у воді основи (луги)

7.Відтворення організмом нових особин(розмноження)

8.Сильний атмосферний вихор у вигляді стовпа(смерч)

9.Чому дорівнює стала Авогадро?(6,02х10 ^ 23  ).

Журі оголосить результати.........

Наступний конкурс „ Юні оратори”

На ваш розсуд дається три теми на обговорення :

„Хімія у школі – це наука теперішнього і майбутнього...”

„Чи потрібне екологічне виховання на уроках біології і хімії?”

„Біологія. Що вона мені дасть у майбутньому?”

Лідер вибирає тему для обговорення .

Додаток 1.

 

Наступний конкурс „Хімічне перетворення і задача”

 

На кожен стіл даються завдання . Ви повинні розв’язати задачу і перетворення , підписати кожну речовину.

На хлорид двовалентного металу масою 9,5 г подіяли натрій гідроксидом. Випав осад масою 5,8 г. хлорид якого металу вступив у реакцію ? Напишіть формули та обчисліть відносні молекулярні маси.

 

Перетворення:

 

KKOHK2 CO3  - KCl – KKH

                        l        

                    KNO3 – KNO2

Додаток 2.

 

Слово надається журі...........

 

Наступний конкурс „Цікава ботаніка”

 

На кожен стіл роздати карточки з малюнками  і назвами рослин , ваше завдання записати, де яка рослина.....

Додаток 3.

 

Слово надається журі..........

 

Наступний конкурс „ Японський кросворд „

 

( це конкурс капітанів)

Пропонується два кросворди , в яких зашифровані хімічна речовина і прилад. Перемагає той учасник , який вірно виконає завдання  .

Додаток 4.

У цей час можна запропонувати вболівальникам загадки. Кожна  правильна відповідь оцінюється в  1 бал .

 

Слово надається журі...........

 

Наступний конкурс „ Казка про дружну сімю „

 

 Кожна команда уважно слухає казку  та виписує формули всіх хімічних речовин , про які буде йти мова. Перемагає та команда, яка швидше і  правильно напише формули хімічних речовин.

Додаток 5.

Слово надається журі.......

 

Наступний конкурс „ Дуель „......

Я буду зачитувати вам запитання , кожна команда отримає 20 запитань. За правильну відповідь 2бали , якщо команда не знає відповіді , то шанс відповісти має суперник.

Запитання

1.Як поділяються хімічні елементи ?( метали і неметали )

2.Назвати три представники хрящових риб (скат, акула тигрова, бичача акула......)

3.Що таке озоновий шар ?( захисна оболонка земної кулі )

4.Яке молоко не можна пити ? (вапняне)

5.Назвати три кислоти , які людина вживає ?(оцтова, лимонна, яблучна , виноградна, молочна.....)

6.Тритон, жаба, ропуха , саламандра до якого класу належать ці тварини ? (земноводні)

7.Завдяки чому листки є зелені ? (хлоропластам)

8.Назвати агрегатні стани речовини(газ, рідина , тверда речовина)

9.В яких одиницях вимірюється кількість речовини? (молях)

10.Назвати цикл розвитку у риб(ікра-мальок-риба)

11.Явища , під час яких змінюється форма , агрегатний стан , але нова речовина не утворюється(фізичні)

12.Яка тварина має властивість , у разі небезпеки, випускати чорнильну пляму ?(восьминіг, кальмар)

13.Яке коштовне каміння сховане у черепашці молюска?(перлина)

14.Чому рахіт поширена хвороба жителів Англії?(із-за туманності)

15.Надлишок яких речовин вважають білою смертю людини? (цукор, сіль...)

16.Туман, лід, хмара, сніг. Що їх об’єднує?(вода)

17.Верхній відділ нижньої кінцівки.(стегно)

18.Що таке смоги?(сильне забруднення промислових міст викидами заводів...)

19.Більш – менш постійне скупчення тварин(стадо)

20.Як називаються всеїдні тварини?(опортуністи)

Запитання для другої команди:

1.Речовина , молекули якої складаються з атомів різних елементів(складна)

2.Міхурці, в легенях яких проходить газообмін між кров’ю і вдихуваним повітрям(альвеоли)

3.Сукупність наук про природу(природознавство)

4.Центральний орган кровоносної системи(серце)

5.Найпоширеніша речовина на Землі(вода)

6.Завдання, яке потребує розв’язку(задача)

7.Організоване вивезення людей з небезпечної місцевості під час лиха(евакуація)

8.Поширення помилкової інформації(дезінформація).

9.Личинка безхвостих земноводних(пуголовок)

10.Волосяний покрив ссавців(шерсть)

11.Здатність атомів елемента утворювати хімічні зв’язки(валентність)

12.Реакція ,внаслідок перебігу якої з однієї складної речовини утворюється кілька нових(розкладу)

13.Сукупність процесів, що забезпечують механічну і хімічну обробку їжі в організмі(травлення)

14.Рухливий , мускульний виріст з дна порожнини рота(язик)

15.Як називається тварина, що ловить і поїдає інших тварин(хижак)

16.Атмосферні опади у вигляді частинок льоду неправильної форми(град)

17.Подія , що трапилася у процесі руху транспортного засобу(аварія)

18.Фізичний стан , що виникає у результаті зміни харчування(голод)

19.Наука про взаємозв’язки живих організмів між собою та їх зв’язки з факторами неживої природи(екологія)

20.Дія, коли група робітників припиняє роботу на знак протесту проти роботодавця(страйк)

Додаток 1.

„ХІМІЯ У ШКОЛІ – ЦЕ НАУКА ТЕПЕРІШНЬОГО І МАЙБУТНЬОГО”

 

„ ЧИ ПОТРІБНЕ ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ХІМІЇ І БІОЛОГІЇ ?”

 

„ БІОЛОГІЯ . ЩО ВОНА МЕНІ ДАСТЬ У МАЙБУТНЬОМУ?”

Додаток 2.

Задача.

На хлорид двовалентного металу масою 9,5 г подіяли натрій гідроксидом. Випав осад масою 5,8 г . Хлорид якого металу вступив у реакцію? Напишіть формули та обчисліть відносні молекулярні маси.

Розв’язування:

   9,5г                                               5,8г

MeCl2 + 2NaOH = Me (OH) 2 + 2NaCl

   х+71                                               х+34                

 

9,5/х+71=5,8/х +34             

9,5(х+34)=5,8(х+71)

3,7х = 88,8

х = 24 

 

отже цей елемент – Mg        Mr( MgCl2  )= 95

                                                Mr (Mg (OH) 2 = 58

Перетворення:

 

K- KOH – K2CO3 – KCl – K – KH

                      l       

                   KNO3 KNO2

 

Розв’язування:

2К+ 2Н2 О = 2КОН +Н2                                                                      

 К2 СО3 +Mg(NO3 )= 2KNO3 +MgCO3

2КОН + СаСО3 2 СО3 + Са(ОН)2

К2 СО3 + 2NaCl = 2КСІ + Nа2 СО3

2КСІ= 2К + СІ2

2К + Н2 = 2КН

2KNO3 = 2KNO2 + O2

 

Додаток 3.

 

Image-02

 

Ранньовесняні рослини.

1.Сон широколистий.

2.Підсніжник звичайний.

3.Проліска дволиста.

4.Конвалія звичайна.

5.Підбіл звичайний.

6.Пшінка весняна.

7.Маренка запашна.

8.Медунка темна.

9.Фіалка запашна.

10.Зірочник ланцетолистий.

11.Ряст порожнистий.

 

Додаток 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

6

1

2

2

2

 

2

2

2

1

6

1

1

 

 

 

 

 

 

2

2

3

4

3

2

2

2

16

2

2

2

3

4

3

2

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

1

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

1

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

1

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

 

 

 

 

 

 

10

2

2

10

 

10

2

2

 

10

1

1

3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: прилад – терези ; речовина – хлоридна кислота .

Додаток 5.

 

Казка про дружну сім’ю

 

В одному великому будинку жили брат і сестра. Брата звали хлороводень, а сестру - соляна кислота.

Хлороводень мав різкий характер , коли попадав під дощ . то складалося враження , що він „димить” від люті. Соляна кислота – спокійнішої вдачі , але вона також дуже не любить дощову погоду. Появилися вони на світ в хімічній лабораторії , завдяки зустрічі простого , спокійного хлопця –  натрій хлориду і вельможної сульфатної кислоти.

Брат і сестра заснували фірму „Дивовижна хімія „. Працювали дружно. Соляна кислота добувала солі, працювала в галузі медицини і харчової промисловості .Вона мала дуже багато друзів: цинк , купрум (ІІ) оксид , алюміній гідроксид , аргентум нітрат , аміак , які надіялись на  прихильність з її сторони і хотіли б з нею одружитися , але вона не знала, кому ж надати перевагу, бо вони всі   досить важливі   для неї .

У фірмі  працювали досвідчені і відповідальні працівники ,які сприяли процвітанню фірми.

Натрій хлорид – відповідав за виготовлення приправ до їжі , за сировину для добування натрій гідроксиду , соди і допомагав консервувати харчові продукти.

Калій хлорид – керував цехом , що виготовляв калійні добрива.

Цинк хлорид – просочував деревину , щоб запобігти її руйнуванню.

Барій хлорид – досить суворий інженер. Його цех відповідав за виготовлення отруйних речовин , які застосовують для боротьби із шкідниками сільського господарства ( буряковим довгоносиком    , лучним метеликом і т.д.).

Кальцій хлорид – керував цехом  медицини.

Аргентум хлорид – був начальником  цеху проявки фотографії.

Меркурій (ІІ) хлорид – протравлював насіння , дублив шкіру.

Хлоридна кислота – акціонер  фірми „Анатомія людини” і є складовою  шлункового соку людей і тварин. Вона необхідна для процесу травлення . У  медицині кислоту вживають хворі, що мають  понижену кислотність шлункового соку.

Брат і сестра стали досить популярними в хімії , біології , медицині.

Їхні батьки можуть ними пишатися , а друзі залишилися друзями.

Відповідь:HCl,HCl l, H2 O,NaCl,H2 SO4 ,Zn,CuO,Al(OH)3 ,AgNO3 , NH3 , NaOH, NaHCO3 , KCl, ZnCl2 , BaCl2 ,CaCl2 ,AgCl, HgCl2  .

Використана література

1.Акимушкин И. Мир животных. – Москва , 1992.

2.Березан О. Хімія елементів та їхніх сполук у перетвореннях. Тернопіль//Підручники @ посібники. – 2003. – С.58.

3.Єлін Ю.Я.,Оляніцька Л.Г., Івченко С.І. Шкільний визначник рослин. Київ „ Радянська школа , 1988.

4.Сапон А.М. Завдання для поточного оцінювання// Хімія. 8 клас. – Харків , 2004.

5.Сичевський А. Матеріали до уроків екологічного спрямування //Біологія і хімія. – 1999. - №6. –С.11.

6.Сухан В.В., Табунська Т.В. , Капустян А.Й. , Горлач В.Ф. Хімія //Посібник для вступників до вищих навчальних закладів. Київ „ Либідь’. – 1996. – 207- 208 с.

7.ХомченкоГ.П. Посібник з хімії для вступників до вузів. Київ //Видавництво А.С.К. – 2003. – 223- 225 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку