Інтелектуальна гра «Фізико – математичний брейн - ринг»

Про матеріал
Існує ціла гама інтерактивних методик, які дають можливість активізувати пізнавальний інтерес учнів щодо вивчення фізики та математики, узагальнити, поглибити і розширити їх кругозір, вміння в лавиноподібному потоці інформації віднайти потрібну, з нею працювати і приміняти. Гра – одна із форм різноманітних позаурочних заходів, де навчання може бути цікавим та захоплюючим. Гра – одна із ефективних методик навчання.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«БЕРЕЗІВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ»

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

Інтелектуальної гри

 

«Фізико – математичний брейн - ринг»

 

 Виконала:

                                                                викладач першої кваліфікаційної категорії

                               Багно Наталія Миколаївна

 

Розглянуто і погоджено

на засіданні методичного об’єднання

викладачів загальноосвітніх дисциплін

Протокол №            від

Голова МО _________  

 

Рекомендовано до застосування у навчально – виховному процесі

 

Березівка 2018 рік

 

 

Анотація

 

 Існує ціла гама інтерактивних методик, які дають можливість активізувати пізнавальний інтерес учнів щодо вивчення фізики та математики, узагальнити, поглибити і розширити їх кругозір, вміння в лавиноподібному потоці інформації віднайти потрібну, з нею працювати і приміняти. Гра – одна із форм різноманітних позаурочних заходів, де навчання може бути цікавим та захоплюючим. Гра – одна із ефективних методик навчання, в якій можна досягти:

  • співпраці між учнями;
  • використання спільних думок;
  • спілкування між собою;
  • відчувати почуття відповідальності у командній роботі;
  • генерувати нові ідеї, аргументувати, аналізувати, відстоювати свою точку зору, робити висновки в процесі пошуку відповідей на питання.

Методичну розробку позаурочного заходу «Фізико – математичний

 брейн – ринг» доцільно використовувати викладачам фізики, математики у позаурочній роботі для формування творчих здібностей, розвитку логічного та аналітичного мислення, вміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності.

 

 

 

 

 

Тема: Інтелектуальна гра «Фізико – математичний брейн – ринг».

Мета уроку: активізувати пізнавальний інтерес учнів до фізики і математики; поглибити та розширити знання учнів з фізико – математичних наук; розвивати в учнів логічне, аналітичне мислення, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення в процесі пошуку відповідей на питання; вміння аналізувати теоретичні та дослідницькі факти, робити висновки; сприяти формуванню вміння працювати в команді.

Формування ключових компетентностей:

  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях – усвідомлювати важливість  фізики, як універсальної мови науки, техніки;
  • Інформаційно – цифрова компетентність – структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі;
  • Ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аргументувати свою позицію;
  • Спілкування державною  мовою – ставити запитання і розпізнавати проблему; грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні фізичну, математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
  • Уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, коригувати,  оцінювати результати та планувати свою навчальну діяльність;
  • Соціальна та громадянська компетентність – висловлювати власну думку, слухати і чути інших; аргументувати та відстоювати свою позицію, співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;

Тип: навчально – пізнавальне заняття.

Методи: інтерактивні, елементи ділової гри

Форми роботи: індивідуальні, групові.

Обладнання та наочність: комп’ютер, проектор, інформаційні джерела, плакати, стіннівки, конверт із завданнями, вислови вчених, фотоматеріали,  секундомір, грамоти, призи для нагородження.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізико – математичний брейн - ринг

ХІД ГРИ

Викладач математики.Доброго дня, шановні присутні! Впевнена, що наша зустріч переконає Вас у значимості вивчення таких предметів, як математика та фізика. Значення математики неперервно зростає. У математиці народжуються  нові ідеї й методи. Все це розширює сферу її застосування. Зараз вже не можна назвати напрямки діяльності людини, де б математика не відігравала суттєвої ролі.

Викладач фізики. Вона стала незамінною в усіх науках про природу, техніку в суспільствознавстві, навіть юристи та історики беруть на озброєння математичні методи, не кажучи вже про фізиків. І тому наш урок можна почати зі слів відомого вченого В.А.Стеклова «Математика і фізика настільки злилися в єдине ціле, що іноді важко розмежувати, де закінчується математика і починається фізика».  А епіграфом нашого уроку ми обрали такі слова:

«Думаємо колективно,

Працюємо оперативно,

Сперечаємося доказово –

Це для всіх обов’язково!»

(говорять викладачі по черзі)

 Викладач математики. Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати момент зробити його трохи цікавішим. Отож, розпочинаємо змагання.

 

Викладач фізики. Щоб це змагання було чесним

                                  Ми виберем журі почесне.

                                  Поглянемо разом з вами, друзі,

                                  Хто буде в цім почеснім крузі. (представлення журі).

 Викладач математики.Привітаємо команди, учасників гри.

1 команда. (Назва, девіз).

2 команда. (Назва, девіз). (додаток – емблема, девіз).

Викладач фізики.Отже, починаємо.

І тур.  «Розминка»

Я зачитую Вам питання , по – черзі кожній команді. Правильна відповідь – 1 бал. Для кожної команди – 6 запитань. (додаток 1).

Викладач математики. Переходимо до виконання завдання ІІ туру «Вгадай вченого». Зараз на екрані буде три підказки для того, щоб ви назвали прізвище, ім’я вченого – фізика, вченого математики. За кожну наступну підказку знімається 1 бал. Загальна кількість – 5 балів. Починаємо! (додаток 2 – презентація).

 Викладач фізики. Гарно Ви працюєте, молодці! Отож, ІІІ тур «Чи знаєш ти формули?» Вам потрібно буде записати пропущені позначення фізичних величин, математичних величин і встановити відповідність. Час виконання 4 хв. Одна правильна відповідь – 1 бал. (додаток 3 таблиця).

Викладач математики. А тепер побачимо наскільки ви вмієте без слів зрозуміти один одного. Наступний ІV тур називається «Показуха». Скажіть, а що означає слово «Пантоміма»? (відповіді учнів). Для цього завдання підійдіть, будь ласка, капітани команд і виберіть по одному конверту. За допомогою міміки опишіть зазначені терміни так, щоб учасники команди вгадали, про що йдеться мова. На підготовку пантоміми 2 хв., правильна відповідь – 2бали (додаток 4 – конверт).

Викладач фізики. Ви молодці! Ну що ж, йдемо далі. V тур нашої гри називається «Відгадай ребус». Для кожної команди є зображені ребуси, в яких зашифровані фізико – математичні терміни. Час виконання - 5 хв. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Увага на екран! (додаток 5 -  презентація).

Викладач математики. Наступний, VІ тур «Чорний ящик».  Вам треба відгадати, що знаходиться в ньому. Правильна відповідь -2 бали , час – 2 хв. Історія цього приладу налічує вже кілька тисяч років. Авторство приписують Талосу. Його назва згадується у казці Шарля Перо. У 1606 році Галілео Галілей винайшов простий, дотепний інструмент, що дозволяє змінювати масштаб при зніманні розмірів. Що знаходиться в чорному ящику? (циркуль).

 Викладач фізики . Цей винахід було зроблено італійським фізиком, астрономом, математиком  Галілео Галілеєм у 1592 році. Ця конструкція були примітивною і зазнавала багаторазової зміни. Він буває рідинний, механічний, електронний, оптичний, газовий, інфрачервоний. Він є в кожному будинку. Що знаходиться в чорному ящику? (термометр).

Викладач фізики.VІІ тур «Розумовий штурм». Вам потрібно буде пояснити, чому так, а не інакше, відбувається певний фізичний процес, згідно яких законів фізики, а  також розв’язати математичну головоломку.   Час виконання 3 хв. Правильна відповідь 4 бали. Увага на екран!

Викладач математики.Переходимо до останнього VІІІ туру «Думки з приводу». Це було домашнє завдання капітанам, де вони повинні висловити свою думку з приводу значимості в житті людини математики та фізики. Запрошуємо капітанів. Максимальний бал – 3б., час – 3хв.

Викладач фізики. Швидко плине час, ось і завершилася гра. Вельмишановне журі, Вам надається декілька хвилин, аби зробити підсумки гри. А Вам, учасники та глядачі  пропонуємо загадки. (додаток 6).

  Викладач математики. Надаємо слово журі. (Вручення призів переможцям). Хочемо завершити нашу зустріч словами великого російського письменника Л.Толстого, який сказав: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого це все те добре, що він думає про себе сам, а чисельник – це все те, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший сам дріб.»

Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилася.

 Викладач фізики. Щоб енергія та сила супроводжували Вас і в навчанні, і в житті, а світло і тепло Ваших сердець було безмежним. Дякуємо всім! До нових зустрічей!

 

 

 

 

Література

1. Навчально-методичний посібник «Позаурочна робота з фізики». Навчальне видання, бібліотека журналу «Фізика в школах України». Харків. «Основа», 2008.

2.  Навчально-методичний посібник «Звичайне наукове диво».

О. О. Фейгін . Харків. «Основа», 2008.

3. Навчальне виданя «Інтерактивні уроки з фізики». Д. Д. Біда. Харків. «Основа», 2006.

4. Навчально-методичний посібник «Нестандартні уроки фізики». Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Харків. «Основа», 2006.

5.  Позакласні заходи з математики 9–11 класи / Упоряд. І. Соколовська. — К.: Ред. загальнопед. газ. 2004.

6.  Панішева  О. В. Тиждень математики в школі. — Харків: Вид. група «Основа», 2007.

7. Науково популярне видання  «Математичне асорті»  О.І.  Баран Київ: Ленвіт,

2012. 

8. Науково популярне видання  «Математичні мініатюри»  О.І Баран. Київ:

Ленвіт, 2007.

9. https://dovidka.biz.ua/rene-dekart-tsikavi-fakti/

10. https://dovidka.biz.ua/isaak-nyuton-tsikavi-fakti/

11. https://dovidka.biz.ua/blez-paskal-tsikavi-fakti/

12. https://dovidka.biz.ua/pifagor-tsikavi-fakti/

 

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку