НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНА КАРТКА ЗАНЯТТЯ № 54
Група |
Дата |
ЕкМ-11 |
14.03 |
Предмет: Математика
(назва)
Тема заняття: Аналітичні методи розв’язування планіметричних задач. Обчислення площ геометричних фігур.
Вид заняття(тип лекції): Комбіноване заняття (формування та вдосконалення вмінь і навичок)
_________________________________________Час__80 хв.___
Ціль заняття |
Навчальна - повторити, узагальнити та систематизувати знання студентів щодо основних видів геометричних задач, а також основних методів розв'язування планіметричних задач. Повторити та узагальнити вміння розв'язувати планіметричні задачі аналітичними методами (метод допоміжних площ тощо). Виховна - виховувати зацікавленість дисципліною, прагнення отримувати нові знання самостійно, творче мислення Розвиваюча - розвивати технічне мислення, сприяти розвитку координації рухів, розвивати пам`ять, мислення |
Міжпредметний зв’язок |
Забезпечуючі - Алгебра, Геометрія. Забезпечувані – Інженерна та комп’ютерна графіка, Фізика, Вища математика |
Забезпечення заняття _________54______________
(шифр картки)
А. Засоби наочності : презентація.
Б.Роздатковий матеріал: кросворд.
В.Технічні засоби навчання :ноутбук, проектор з мультимедійною дошкою
Г.Навчальні місця (для практ. занять, лаб. робіт) 32 робочі місця
Д. Література:
Основна:
1. Погорєлов О.В. Геометрія: Підруч. для 10-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Школяр, 2004, Освіта, 2001
Додаткова :
1. Афанасьєва О.М., Бродський Я.С., Павлов О.Л., Сліпенько А.К. Математика (підручник для студентів ВНЗ І-ІІ р.а. технічних спеціальностей) – К.: Вища школа, 2001
№ з/п |
Основні етапи заняття та його зміст |
Цілі |
Типи заняття, методи і засоби активізації студентів, обладнання |
Розподіл часу у хвилинах |
1 |
Підготовка групи до навчання |
|
|
10 |
|
|
Перевірити присутність студентів, виявити рівень підготовки до заняття. Перевірка виконання домашнього завдання |
Бесіда |
|
2 |
Повідомлення теми, мети заняття |
|
|
3 |
|
|
Ознайомити студентів з темою і метою заняття |
Бесіда |
|
3 |
Актуалізація опорних знань і контроль вихідного рівня знань студентів |
|
|
10 |
|
|
Повторити матеріал потрібний для розв’язування задач |
Самостійна робота, опитування |
|
4 |
Мотивація навчальної діяльності студента |
|
|
2 |
|
|
Наштовхнути на роздуми щодо необхідності до постійного розвитку. |
Бесіда |
|
5 |
План заняття |
|
|
5 |
|
|
Налаштувати студентів на роботу, сформувати розуміння структури заняття |
Бесіда |
|
6 |
Повторення та систематизація вмінь |
|
|
15 |
|
|
Повторення, систематизація опорних знань і вмінь |
Бесіда |
|
7 |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу, здобутих вмінь і навичок |
|
|
20 |
|
|
Закріпити отриманні знання, сформовані вміння та навички |
Робота біля дошки та в зошитах |
|
8 |
Підведення підсумків заняття |
|
|
10 |
|
|
Систематизувати вивчений матеріал |
Фронтальне опитування |
|
9 |
Постановка домашнього завдання |
|
|
5 |
|
Задачі в зошиті |
|
|
|
• Перевірка присутності студентів.
• Виявлення рівня підготовки студентів з точки зору оснащення.
• Вступне слово викладача.
Рене Декарт сказав: «Я мислю, отже я існую». Ніяка інша наука так не вчить мислити, як геометрія.
• Повторення методів розв’язування задач з планіметрії
• Розв’язування планіметричних задач
• Опитування
Геометричні задачі за змістом можна умовно поділити на такі основні види: задачі на доведення, обчислення, побудову. Методи розв'язування задач можна поділити на геометричні й аналітичні.
Аналітичні методи передбачають застосування тотожних перетворень і співвідношень, отриманих на підставі відомих геометричних фактів. Такі перетворення, формули часто застосовуються без урахування взаємного розміщення фігур і їхніх елементів. Розв'язати задачі, використовуючи аналітичний метод, досить часто можна без побудови рисунка.
Геометричні методи ґрунтуються на застосуванні властивостей, ознак фігур і співвідношень між ними. У цьому випадку обґрунтування задачі пов'язане із взаємним розміщенням самих фігур або їхніх елементів і тому супроводжується рисунком.
Іноді при розв'язуванні задач доводиться застосовувати кілька методів або ту саму задачу можна розглядати беручи до уваги різні методи.
Задача 1. У рівнобедреному трикутнику медіана, проведена до основи, дорівнює 25 см. Обчисліть площу цього трикутника, якщо радіус вписаного в нього кола дорівнює 10 см.
Задача 2. Дві сторони трикутника відносяться як 3:5, а кут між ними дорівнює 1200. Знайдіть всі сторони та площу трикутника, якщо його периметр дорівнює 15 см.
Розв’язування:
Задача 2.
Дві сторони трикутника відносяться як 3:5, а кут між ними дорівнює 1200. Знайдіть всі сторони та площу трикутника, якщо його периметр дорівнює 15 см. |
|
План |
Розв’язання і коментар |
1. Позначимо за х коефіцієнт пропорції. |
Оскільки в трикутнику АВС є пропорційні сторони, то можна коефіцієнт пропорційності позначити за х. Тоді АВ=3х, ВС=5х. (Тому що сторони відносяться як 3:5).
|
2. Складемо рівняння або систему рівнянь з невідомим. |
Знаючи, що периметр трикутника АВС дорівнює 15 см, можна стверджувати, що АС=15-8х. Для складання рівняння використаємо теорему косинусів. Отримаємо (15-8х)2=9х2+25х2-15х2. |
3. Розв’яжемо отримане рівняння чи систему рівнянь. |
Спростивши рівняння маємо х2-16х+15=0. Розв’язавши рівняння знайдемо значення невідомого х=1 (корінь 15 відкидаємо як такий, що не задовольняє умову). |
4. Користуючись знайденою величиною даємо відповідь на запитання задачі. |
АВ=3х=3 см ВС=5х=5см АС=15-8х=7см
Відповідь: |
Одна сторона трикутника дорівнює 35 см, а дві інші відносяться як 3:8 і утворюють кут 60 0. Знайдіть невідомі сторони, периметр та площу трикутника.
Студента(ки)____________________________________________
Оцінка ____________________ Перевірив ______________________________