22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Про матеріал
Інтелектуальна гра «Хочу все знати!» Інтегрований позакласний захід з географії та математики для учнів 6-7 класів.
Перегляд файлу

Картинки по запросу географіяКартинки по запросу математика

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Інтегрований позакласний захід

з географії та математики

для учнів 6-7 класів.

 

 

 

Підготували:

вчитель географії:

Білоножко Аліна Миколаївна,

вчитель математики:

Хівріч Ірина Василівна

 


Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Мета: інтегрувати знання з предметів природничого циклу. Виховувати любов до природи. Розвивати здатність «мислити глобально, діяти локально». Виявляти витоки екологічних проблем, як наслідок неадекватної дії людей.

Завдання:

1. Формувати вміння працювати в групах, розвивати особистісні, предметні, міжпредметні компетенції здібностей учнів.

2. Активізувати мотивацію навчання, пробудити пізнавальний інтерес до вивчення предметів природничо-наукового циклу.

3.Закріпити отримані знання на уроках географії та математики.

 Обладнання: Екологічні плакати, картки-завдання, фізична карта світу. Таблички з назвами команд: «Азимут», «Промінь». Папір і маркери, фломастери для кожної команди. Жетони червоного і зеленого кольору - бали (за кожну правильну відповідь команді, яка дала правильну відповідь, видається 1 жетон, що відповідає -10 – секунд часу). Повітряні кулі і маркери, для проведення раунду «Перерва - Малювалки».

 Для фізкультхвилинки «Піраміда», учасники гри виконували домашнє завдання, творчі роботи, виготовили геометричні фігури: куб, трикутник, і інші фігури: - 20 штук на 2 команд, ковпаки: «Математики», «Географи»

Пакет із завданням для фінального раунду «Спецзавдання» головоломка «Румби» -2 штуки; в якому, висловлення Анатоля-Франца «Тільки бавлячись, і вчиться». Питання раундів «Географія», «Математика» можливо, розмістити на слайдах презентації. Мультимедійний проектор, екран. Музичні заставки. Дипломи переможцям за 1 місце, 2 місце.

Перед початком гри проходить жеребкування та розподіл на команди (кольорові жетони). Жетон червоного кольору команда «Математиків –Промінь», а жетон зеленого кольору - команда «Географів -Азимут».

Форма проведення: Інтелектуальна гра, інтегрований позакласний захід з географії та математики.

Використані методи:

•інтерактивний;

• наочний;

• ігровий.

                                                                  Хід заходу

I етап-підготовчий

II етап – хід гри

Вчитель: Доброго Дня! Ми раді вітати вас на інтелектуальній грі «Хочу все знати». Наша гра незвичайна: вона екологічна і присвячена одній з найактуальніших тем – забруднення планети Земля.

 Сьогоднішнє населення Землі – суспільство супер споживачів. Підраховано, що на кожного з нас у рік витрачається 20 тонн сировини, правда, велика частина (97%) йде у відходи. Левова частка споживання, а значить, і відходів, припадає лише на декілька десятків розвинених країн.

Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам'яток своєї безтурботності.

Питання «Куди йде сміття?» стає все актуальнішим. І ми спробуємо на нього відповісти під час проведення гри.

Правила гри:

Учні 6-7 класів розбиваються на групи по 5-6 осіб.

Команди повинні бути рівносильними за знаннями. Кожна група учнів - це команда «Математиків» і «Географів». Командам належить виконати завдання в раундах з географії та математики показати знання, отримані на уроках. Для обговорення кожного питання в раунді, командам відводиться 30 секунд. Право відповіді отримує та команда, яка швидше дасть сигнал. У разі невірної відповіді, право ходу переходить іншій команді. Команда, яка дала правильну відповідь, отримує жетон. Один жетон - це 10 секунд. Завдання команд набрати більшу кількість жетонів. Чим більше жетонів, тим більше часу відводиться команді для виконання фінального завдання. В інтелектуальній грі перемагає та команда, яка правильно виконає завдання фінального раунду за час, набрану під час гри.

Вчитель: Отже, давайте познайомимося з командами. Праворуч від мене команда «Азимут». Вам слово.

Привітання команди «Азимут»

Горішок знань твердий,

Але ми не любимо відступати!

Команда допитливих грає,

Суперників на поєдинок викликає

Погляд наш пильний, хватка – міцна,

Нехай перемога буде легка!

Вчитель: Зліва від мене команда «Промінь». Вам слово.

Привітання команди «Промінь»

Раді ми завжди вирішувати,

Думати, мислити, міркувати,

Гадати ми не вміємо,

Свою логіку маємо.

У важку годину вона врятує!

І призведе до перемоги!

Вчитель. Інтелектуальна гра «Хочу все знати!»

Правила наші дуже прості,

Почувши, питання - в команді його обговори!

Тридцять секунд на роздуми у вас,

Щоб правильно відповісти, порадувати нас.

Нагородою для вас буде час в жетонах.

Раунд за раундом швидше відповідай,

Командою жетони свої збирай!

Чим більше жетонів ти збереш,

Швидше до фіналу гри добредеш.

Завдання складне дам, вам друзі,

Його, розгадавши, переможете в грі,

А багаж знань - прихопіть собі!

ІІІ етап- проведення гри

Раунд Ι (Розминка) "Перевіримо знання"

З географії.

Питання 1. Куля – по-грецьки «сфера», а як це буде звучати по латині?

1) М'яч 2) Глобус 3) Сонце 4) Клубок

Питання 2. Як називається внутрішня оболонка Землі?

1) Корона 2) Атмосфера 3) Плащ 4) Мантія

Питання 3. Канал, по якому піднімається магма?

1) Жерло 2) Горло 3) Магмовод 4) Кратер.

З математики «Одиниці виміру»

Питання 1. Один гектар – це ...

1) 1 кв. км 2) 10 000 кв. м 3) 1000 кв. м.

Питання 2. Одиниця виміру швидкості судів, це...

1) миля 2) км/год 3) вузол.

Питання 3. Старовинна міра маси – це ...

1) дюйм 2) золотник 3) лікоть..

(Довідка! Дюйм - 0,0254 м, міра довжини; золотник - 4,266 г, міра маси, лікоть - 38 – 46 см, міра довжини)

Раунд II Команди отримують таблички-вказівники з цифрами.

 На кожне задане питання ведучий дає варіанти відповіді. За сигналом ведучого команди піднімають табличку з номером відповіді.

 

Питання

Варианти відповідей

1

Біоіндикатори  чистої води

1.     аір болотний

2.     водяний горіх

3.     наяда

4.     ряска

2

Головним винуватцем хімічного забруднення води є

1.     водна ерозія

2.     вітрова ерозія

3.     людина

4.     гниття рослин

3

До першого класу небезпеки відноситься забруднююча грунт речовина

1. бенз (а) пірен

2. мідь

3. хром

4. стронцій

4

Головний винуватець знищення озонового шару

1. чадний газ

2. фреон

3. вуглекислий газ

4. сірчистий газ

5

Більшу частину сміття, яке забруднює Землю складає:

1. пластмаса

2. скло

3. метал

4. деревина

6

Яку країну називають «сміттєвим ящиком Європи»?

1. Великобританія

2. Росія

3. Польша

4. Бельгія

7

Габрологія – это

1. наука про будинок, місцеперебування

2. наука, що вивчає ґрунт

3. сміттєзнавство

4. наука, що вивчає рослини

8

Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за

1. 1 – 2 роки

2. 5 – 8 років

3. 10 – 15 років

4. 20 років і більше

9

Поява «партизанських» звалищ тягне за собою

1. забруднення ґрунту

2. потворності ландшафту

3. зміна кліматичних умов

4. красу природи

 

Раунд IIІ Не поспішайте викидати своє майбутнє (чи відходи)

«Вустами немовляти»

Ведучий зачитує дитячі вислови про відходи. Завдання команд: постаратися зрозуміти, що мали на увазі діти.

Дитячі вислови.

Гній

1.Його виробляє звичайна корова.

2.При попаданні у водойми він руйнується, риба та інші водні тварини починають задихатися.

3. Його необхідно компостувати.

Пластмаса

1. У мене дуже багато іграшок зроблено з неї.

2. Вона буває різнобарвним, і її дуже важко зламати.

 3. Предмети, виготовлені з неї, мало важать.

 4. Її не можна викидати, так як вона сама по собі в природі не розкладається.

Папір

1. Її винайшли китайці.

2. У нас її отримують з дерева.

3. Вона легко горить.

4. З неї виходить дуже багато сміття.

5. На ній зазвичай малюють і пишуть.

Скло

1. Його роблять з піску

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, він розбивається.

4. Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.

Газові відходи

1. Цього майже не видно.

2. Від цього у людей бувають астма, бронхіт, рак.

3. Це можуть зібрати на свої листки зелені рослини.

 4. У місті, де цього дуже багато, не ростуть лишайники.

Машинне масло

1. Це легше води.

2. Це може плавати у воді не тоне.

3. В річці багато, коли в ній миють машини.

4. Це заважає дихати рибам.

5. Це треба видаляти з поверхні води.   

Перерва « Малювалки: Озелени планету»

Вчитель: А зараз ми з вами вирушимо у подорож.

Уявіть собі, що Вас заселили на нежилу планету (повітряну кулю). До прибуття на цій планеті, не було рослинності. Не росли квіти, дерева, трава. Вам треба озеленити планету. На ваших планетах - «Повітряних кулях», за 1 хвилину посадити (тобто намалювати), як можна більше квітів. Перемагає та команда, яка більше «посадить» квітів. ( Кожна команда отримує по одному повітряної кулі: «Планета Математика» «Планета Географія», фломастери і починають малювати квіти на повітряній кулі).  

Вчитель підводить підсумок. У якої команди більше квітів на повітряній кулі, та отримує заохочувальний жетон.

Це слід пам'ятати!

Кожної години на нашій планеті:

  •                 1000 людей помирають від отруєння  водою;
  •                 1700 акрів продуктивної землі стають пустелею;
  •                 200 дітей помирають з голоду;
  •                 55 людей отруюються й гинуть від пестицидів, та інших хімічних речовин;
  •                 2000 т кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
  •                 5-6 видів тварин або рослин зникають.

Кожної хвилини на нашій планеті:

  •                 знищується більше 51 акра тропічних лісів;
  •                 використовується близько 35000 барелів нафти;
  •                 знищується  50 т родючого  фунту через  неправильне  його використання;
  •                 виділяється більше ніж 12000 т вуглекислого газу в атмосферу.

Раунд ІV.

 «Зрозумій мене»

 Учні повинні запропонувати новий, екологічний, природоохоронний сенс народних прислів'їв і приказок.

 1. Кожен кулик своє болото хвалить. (Тісний зв'язок організму із середовищем існування, його пристосованість до проживання саме в конкретних умовах.)

 2. Ріпу та горох не сій біля доріг.

 3. Поки грім не вдарить, мужик не перехреститься.

 4. Ліс рубають – тріски летять.

 5. Не плюй у колодязь – прийдеться води напитися.

 6. Що маємо – не зберігаємо, втративши – плачемо.

Раунд V. «Світова економіка»

  1.               Кожна людина щодня має справу з продуктами, які швидко стають відходами. Для їх видалення в квартирах існує сміттєпровід, пластмасові мішки або звичайне помийне відро, а також – каналізація. В середньому кожен житель викидає в сміттєпровід щоденний від 0,5 до 2 кг тільки домашніх або побутових відходів. Коли викидається 1кг відходів, то вважається, що викидається ще 25 кг, оскільки в процесі виробництва використаного людиною продукту вже виникло 25 кг відходів. Таким чином, весь процес виробництва, вся наша економіка – це насправді гігантська машина по виробництву відходів. Визначте кількість відходів, що викидаються,  містом в 100 тисяч чоловік : а) за день;    б) за тиждень;     в) за рік.
  2.               Кожен виготовлений предмет має свій вантаж відходів, які німецькі вчені назвали “екологічним рюкзаком”. Так, наприклад, золоте кільце на пальці вагою 10 г має екологічний рюкзак в 3,5 т відходів, 1т вугілля має екологічний рюкзак, рівний 3,5т, 1т сталі – 20т, а1т міді– 420 т. Обчисліть екологічний рюкзак для1кг золота,1кг вугілля, 1кг сталі, 1кг міді

Раунд VІ. Що може зробити один?

  1.               Краще купляти напій у скляному посуді, який можна…
  2.               Одяг, який ти вже не носиш, можливо…
  3.               Не викидай старі іграшки та книги: вони можуть…
  4.               Дізнайся, де є пункт прийому макулатури,…
  5.               Намагайся не користуватися пінопластом, тому що він практично…

IV етап – заключний

Вчитель: Прошу команди підрахувати свої жетони! (команди вважають кількість набраних жетонів у грі). (Кожен жетон - 10 секунд.) Ведучий переводить жетони під час. Чим більше жетонів, тим більше часу відводиться команді для вирішення фінального завдання. Фінальний раунд. 

Раунд VIΙ  «Спецзавдання».

Головоломка «Румби»

Вчитель: За час, набраних у грі, ви повинні вирішити головоломку. Вирішивши цю головоломку, ви прочитаєте вислів Анатоля-Франса, яке і підведе підсумок нашої гри. Для того, щоб прочитати цю фразу, вам потрібно добре знати сторони горизонту. Ключ: дані напрями, за якими ви вирішите головоломку. Рухаючись від букви Т:


1) Пд-сх;

2) Пн- Сх;

3)Пд-Сх;

4) Пн;

5) Сх;

6) Пд;

7) Пд-З;

8)Пн-З;

9) Пд-З;

10) З;   

11) Пн;  

12) З ;     

13)Пд;    

14)Пд;

15) Сх; 

16) Сх;

17)Пн-Сх;

18) Пд;

19) Сх;

20) Пн-Сх;

21) Пд;

22) Пд;

23)З;  

24) Пд-З


(Командам одночасно дається завдання вислів «Тільки бавлячись, і навчаючись»).

Команди повинні записати фразу на аркуші паперу і прочитати її. Та команда, яка за відведений час швидше прочитає фразу, є переможницею ігри!

Вчитель. Гра закінчується. Будемо ж берегти нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо. Іншого нам не треба. Земля з її біосферою – найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

Вже людство не живе, а виживає,
невже воно цього не помічає?
І той кошмар, який воно створило
Усе живе сьогодні отруїло.
Чи ж не прийшла пора поміркувати,
Як людству на Землі мудрішим стати...

В природі ми лиш часточки малі.
Земля не нам належить — ми Землі!

Підведення підсумків та нагородження переможців

Нагородження.

Вручення дипломів  за 1 місце, 2 місце командам.

 


Література

 

  1.               Географія. 6-10 класи. Активні форми навчання: ненудні уроки, інтернет вікторини/ авт.-упоряд. Н.Н. Зінченко, Л. А. Звонцова. - Волгоград: Учитель, 2011
  2.               Географія: Цікава географія на уроках і позакласних заходах 6-8 класи /упоряд. С. Р. Зубанова, Ю. В. Щербакова. - М: Глобус, 2009.
  3.               Екологічне виховання на уроках математики // Математика. – Київ: Шкільний світ, 2001,  №25-26(133-134). 
  4.               Л.В. Савченко. Розв’язування текстових задач // Математика. – Київ: Шкільний світ, 2004,  №25-26(277-278).
  5.               Макаренко В. М. Технологія формування та розвитку критичного мислення. Математика в школах України. – 2007. - №26.
  6.               Цікава математика на уроках і позакласних заходах 5-8 класи / авт. - сост. Ю. В. Щербакова, В. Ю. Гераськина. - М: Видавництво «Глобус», 2011 .

 

 

1

 

doc
Додано
28 січня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку