Урок математики в 6 кл. за темою «Координатна площина»
Тема. Координатна площина
Мета: Вдосконалення навичок побудови точок на координатній площині і вміння знаходити координати точок, побудованих на площині;
розвивати пізнавальну активність, творчі здібності;
виховувати інтерес до математики, виховувати в учнів почуття патріотизму , національної гордості .
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Хід урок
I. Організаційний етап
Емоціональній настрій. Знайди свою зірку
Гарний настрій
Поганій настрій
Хвилюючий настрій
Нумо, діти, підведіться
Всі приємно посміхніться.
Покажіть нам настрій свій,
Успіх, радість нас чекає
Тож урок розпочинаємо
II. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
У математиці є своя краса,
як у живописі й поезії.
М. Жуковський
Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що за її допомогою можна створити дещо прекрасне.
III. Перевірка домашнього завдання
Перевірка домашнього завдання
Кожній координаті поставте відповідну букву.
Картка 1
(4;6) (-4;4) (4;4) (-4;6) (-4;0) (0;0)
А чи знаєте ви, що координатна площина має ще одну назву?( декартова система координат)
І зараз нам зробить невеличку доповідь про Рене Декарте
Історична довідка.
IV. Актуалізація опорних знань
Вправа «Ланцюжок». Учні виходять по одному до дошки, позначають точки на координатній площині,послідовно(так як вони записані) і сполучають їх між собою.
Картка 2
(синій кольор) (10;0); (11;1); (10;2); (11;3); (7;4); (6;5); (4;4); (3;6); (2;6); (2;7); (0;8); (-1;8);(-3;7); (-4;5); (-6;6); (-11;6); (-13:5); (-13;2); (-14;0);
(жовтий кольор) (-16;-2); (-14;-3); (-11;-3); (-10;-4); (-7;-2); (-5;-3); (-5;-4);
(-3;-5); (-5;-5); (-5;-7); (-6; -8); (-5;-9); (-3;-8); (-2;-6); (0;-5); (1;-6);
(2;-6); (1;-7); (2;-8); (3;-8); (3;-10); (4;-10); (5;-8); (6;-8); (7;-7); (5;-7); (3;-6); (5;-5);
(9;-2); (9;-1); (10;0).
Що ви зобразили? Це карта України. Це - наша рідна земля. А земля кожної держави — її недоторкана власність. Україна- наша Батьківщина, вона має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції . І від нас залежить, якою вона буде в майбутньому.
V. Удосконалення знань, умінь і навичок.
Робота в парі.
Вправа «Домалюй» . На координатній площині за даними точками побудувати фрагмент малюнка так, щоб точка абсцис була протилежна даній, а ординат залишилась незмінною
Картка. 3.
Ми виконали дуже складну роботу, у результаті якої ми отримали один із символів нашої держави. Що це? Наш народ має герб — тризуб.
VІ. Підсумок уроку
Самостійна робота. Задайте прямокутну систему координат на площині та побудуйте в ній точки, з’єднайте їх послідовно.
Картка 4
1. (-7;0); (-5;2); (7;2); (9,5;5); (10,5;5); (10,5;1); (9;0); (-7;0).
2. (-7;0); (0;2); (5;6); (7;6); (4;2).
3. (0;1); (4;1); (8;-3); (6:-3); (0;1).
Що ви намалювали? Літак.
А знаєте, діти, що Україна є однією із 9 держав світу, які проєктують і будують літаки. Серед найяскравіших здобутків українського літакобудування — найбільший у світі літак АН-225 “Мрія”, а також найпотужніший літак АН-124 “Руслан”. Ці “залізні птахи”, сконструйовані лідером літакобудування АНТК ім. Антонова, що знаходиться в Києві.
VIІ. Домашнє завдання
Щоб вміти творити прекрасне, потрібно багато знати, відчувати, працювати. От і сьогодні ви добре попрацювали, а тому досягли певного успіху. Щоб закріпити ваші знання і вміння з теми, потрібно виконати домашнє завдання.
Творча робота на координатній площині: побудувати малюнок.
VIIІ. Рефлексійний етап.
Вибиріть свою зірку настрою.
Чи сподобався вам урок
«У математиці є своя краса, як у живописі й поезії». За допомогою координатних точок ми побудували карту України, передаючи їх красу.
Ми, громадяни України, повинні бути її патріотами, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так наполегливо і добре, щоб жилося усім прекрасно, найкраще у світі, бо кожна людина має право на щасливе і радісне життя.