Професійно – технічне училище № 22 смт Велика Лепетиха
Інтелектуальна гра
«Колесо історії»
Методична розробка
Викладач історії Соляник Ю.І.
2020р
Мета: організувати змістовне дозвілля; розвивати навички та вміння самостійного й групового пошуку відповідей на запитання, творчу активність, кмітливість, зорову, слухову пам’ять, інтелект; формувати пізнавальну компетентність, виховувати почуття взаємодопомоги, культуру спілкування, повагу до думки кожного, скромність, упевненість у своїх знаннях, прагнення до перемоги.
Обладнання: папір А4, вирізані паперові бали та таблиці для оцінювання гри суддями.
Форма проведення : інтелектуальна гра
Хід гри
“Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити”
Т.Едісон
Входять ведучі.
1-й ведучий. Доброго дня, друзі! Ми запрошуємо вас на нашу інтелектуальну гру «Колесо історії»
2-й ведучий. Сьогодні ми пропонуємо учасника мандри, але мандри незвичайні, мандри до країни Кліо – музи історії. Але спочатку представимо сьогоднішніх гравців.
1-й ведучий. До участі в нашій грі запрошуються команди…
2-й ведучий. Координаторами – експертами нашої гри будуть…
Ведучі представляють членів журі.
На наше журі покладається нелегке завдання – підрахунок балів.
1-й ведучий. Щасливих мандрів. Гра почалась!
І тур «Кораблі та судна»
2-й ведучий. Кораблі та судна, назви яких увійшли до історії воєн, відкриттів ,винаходів та легенд ,які події по’вязані з цими назвами?
Титанік,
Арго,
Наутілус,
Санта Марія ,
Бердянськ, Нікополь,
Гетьман Сагайдачний ,
Князь Потьомкін Таврійський.
ІІ тур «Історичний зоопарк»
1-й ведучий. Відправляємося у незвичайний зоопарк , тут знаходяться ті тварини що по’вязані з важливими історичними подіями . Завдання, командам потрібно назвати тварин та події з якими вони пов’язані
(додаток 1 )
ІІІ тур «Історична головоломка»
2-й ведучий. Існують дати в нашій історії ,які ми маємо пам’ятати, тому що в ці дати відбулися визначні події .
Команди отримують таблиці , де потрібно вписати пропущені дні ,місяці, роки. Та назвати ці події
(Додаток 2)
IV тур «Брати»
1-й ведучий. Не всі брати однаково уславлені в історії. Проте є такі пари братів , яких історія вважає як одне ціле. Розгляньте малюнки та визначте , про яких саме братій йдеться .(Додаток 3)
V тур « Кухня»
2-й ведучий. На честь історичних діячів названі всесвітньовідомі страви . Завдання для команд поєднати страву та історичну постать на честь кого вона названа.(Додаток 4 )
VІ тур «Історія предметів»
1-й ведучий. В сучасних умовах ми користуємося безліччю предметів і не задумуємося, що в кожного предмета теж є своя історія.
Командам потрібно за описом визначити ,що це за предмет
1. Прилад для вимірювання за допомогою постійного періодичного руху якогось спеціального пристрою, речовини, процесу. Перші такі прилади були сонячні. Поряд із ними в ІІІ тисячолітті до н.е. використовувалися рідинні та пісочні прилади. Перші механічні з’явилися у 14 ст. У 1657 році Гюйгенс сконструював точніший, маятниковий. На сучасному етапі цих приладів існує безліч і так само безліч їх різновидів. (Годинник)
2.Спочатку вона виконувала лише інформаційні функції. ЇЇ праобразами були інформаційні бюлетені, що випускалися в Римі в І ст.. до н.е. – 4 ст. н.е. Перші з’явилися в Китаї у 8 ст., у 16 ст. – у деяких країнах Європи. Саме слово означало спочатку назву рукописного листка новин (у Венеції), за який сплачували монету того ж найменування. Серед слов’янських народів вона з’явилася у Польщі в 1661р. В Україні вона з’явилася у 18 ст. у Львові. (Газета)
3. Археологи відносяться це предмет до бронзової доби. Поверхню довго шліфували, але з часом металева поверхня тьмяніла. Пізніше навчилися робити зі скла, наносячи на тильну сторону скляної пластинки тонкий шар срібла, золота або олова. Найбільшої популярність цей предмет здобув у Венеції, коштував так дорого, що для його придбання французькі аристократи іноді були вимушені продавати цілі маєтки. Ціна венеціанського навіть невеликого сягала кошторису для створення дерев'яного корабля.
4. Цей предмет повсякденного вжитку був відомий ще в пізньому палеоліті, коли людина обмотувала ноги шкірою. Пізніше шматки шкіри почали зшивати. Застосування гуми, картону, тканини змінило зовнішній вигляд цієї речі, конструкцію і способи виготовлення. В дореволюційній Україні повсякденними були постоли, личаки і т.д. На сучасному етапі ці предмети поділяють на побутове, виробниче, спортивне і ортопедичне. (Взуття)
1-й ведучий. Дякую за гру. Дійсно тут зібрались знавці історії. Підведемо підсумки та визначимо переможців.
Список використаної літератури
1.Баландін, Б.Б. 10 000 запитань для дуже розумних [Текст] / Б.Б. Баландін. – Москва: Ріпол класік, 2005. – 512 с.
2.Крижановський О.П. Історія середніх віків [Текст]: підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / О.П. Крижановський, О.О. Хірна, –Л.: Оріяна- Нова, 2007. –271
3.Кудикіна Н. Педагогічне керівництво інтелектуальними іграми у
позаурочному навчально-виховному процесі // Початкова школа. –
2004. - №4. – С.10-13
4.Щупак І.Я. Всесвітня історія. Новітній період (1939-2011) [Текст]: підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / І.Я. Щупак. –Запоріжжя: Прем'єр, 2011.–271с.
5. http://cookery.com.ua/cikavi-ta-korisni-statti/12785-visim-strav-yaki-nazvani-v-chest-vidomix-lyudej.html#.X9ZAS91R3Dc Вісім страв, які названі в честь відомих людей
7.http://www.solnet.ee/holidays Оксана Нечаева .САМЫЙ УМНЫЙ. Интеллектуальна
7.http://www.ha-ha.com.ua/ Інтелектуальна гра «Розумники і розумниці»
игра для начальных классов
8.oipopp.ed-sp.net/metod/952/952_1.doc Сценарій інтелектуального брейн-рингу
Додаток 1
Гуси Рим врятували
Білка та Стрілка
Троянський кінь
Хатіко
Додаток 2
|
06 |
1941 |
06
|
|
1943 |
24 |
08 |
|
09 |
|
1945 |
|
10 |
1944 |
22 .06 .1941р;06 .11. 1943р;24. 08.1991р;09.05.1945р;28. 10.1944р
Додаток 3
Каїн і Авель
Кирило і Мефодій
Кий, Щек, Хорив і Либідь.
Ромул і Рем
Додаток 4
1 А
2 Б 3 В
4 Г
5 Ґ
1-Б,2- Ґ,3-Б,4-В,5-А