Інтелектуальна гра-конкурс "Мовний марафон". 5 клас

Про матеріал
Сценарій виховного заходу: Інтелектуальна гра-конкурс "Мовний марафон". Мета: формувати пізнавальну та пошукову активність учнів,уміння швидко і творчо мислити, логічність, використовувати між предметні зв’язки (українська мова і література, українська мова і музика, українська мова і географія), розвивати дослідницькі риси, навчати переноси-ти раніше вивчений матеріал у нову ситуацію, виховувати любов і повагу учнів до рідного слова, почуття колективності, відповідальності за спільну справу.
Перегляд файлу

Московка В. Л.  (10.11.2020)

Сценарій виховного заходу у 5- Б класі: Інтелектуальна гра-конкурс «Мовний марафон».

Мета: формувати пізнавальну та пошукову активність учнів, уміння шви­дко і творчо мислити, логічність, використовувати між предметні зв’язки (українська мова і література, українська мова і музика, українська мова і   геогра­фія), розвивати дослідницькі риси, навчати переносити раніше вивче­ний матеріал у нову ситуацію, виховувати любов і повагу учнів до рідного слова, почуття колективності, відповідальності за спільну справу.

 

ХІД ГРИ-КОНКУРСУ

 

І Організаційний етап

Учитель. Вітаємо учасників нашої інтелектуальної гри-конкурсу, журі (можна запросити адміністрацію школи, класного керівника, вчителів)..

Отже, ми розпочинаємо! Прошу кожну команду (3 команди)  презентувати свою назву і девіз.

 

ІІ Основна частина

Станція «Планета антонімів»

Завдання: швидко назвати антонім до слова.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

    Білий (чорний), важкий (легкий), великий (малий), високий(низький), верхній (нижній), голосно (тихо), весело (сумно), сміятися (плакати), хвалити (лаяти), вітатися (прощатися), вставати(сідати), добро (зло), правда (брехня), мир (війна), холод (тепло), чистота (бруд), радість (горе), зустрічати (проводжати), хворіти (видужувати), день (ніч), товстий (тонкий).

 

                                      Станція  «Відгадайко».

    Наш український народ, навіть у надзвичайно важкі для нього історичні часи, умів вдало пожартувати. Тож у цьому конкурсі ви покажете свою кмітливість у розгадуванні народних українських загадок.

 

Завдання: відгадати загадку.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

Загадки

  1. Який прут не можна переламати? (Ріку)
  2. Чи літають ключі? (Журавлині)
  3. Якою косою трави не накосиш? (Дівочою)
  4. На якій лаві не всидиш? (На вулканічній)
  5. З якої миски не можна наїстися? (З порожньої).
  6. Що іде, не рухаючись із місця? (Час).
  7. Що треба для обіду? (Ложка)
  8. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка).
  9. З яких двох букв можна приготувати смачну їжу? (ка-ша)
  10. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче7 (пе-че)
  11. Чого багато має болото, менше озеро, ще менше море, і зовсім не має річка? (букв О)
  12. Я спереду, я ззаду, а посередині назва породи коня. Разом буде назва країни (Я-поні-я).
  13. Назва якого птаха складається із 40 «а»? (Сорока)

 

Станція «Відгадай прислів’я »

Завдання: розставити за алфавітом картки зі словами. Якщо завдання буде виконано правильно, то останні  букви слів складуть прислів`я. Час – 5 хвилин.

Оцінювання: За правильно виконане завдання команда отримує 15 балів.

 

  Слова: степ, стебельце, вівчар, зала, жар, вилов, відліт, вище, хороше, удруге,  число, яйце, підріс, палац підріс, питання, відступ, виступ, відплата, підрив, шарж, футляр, хром.

 

(Відповідь.  Вперта праця все переможе)

 

Станція «Мовне асорті»

Завдання: кожна команда має дати якомога більше відповідей на запитання. Учитель фіксує загальну кількість правильних відповідей.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

Запитання для команди

1. Державна мова України. (Українська)

2. З якого знаку починається діалог? (З тире)

3. Наука, що вивчає звуки мови. (Фонетика)

4. Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)

5. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

6. Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири)

7. Остання буква у слові «шістдесят». («Т»)

8. Як називається казка, у якій герой співає, що від усіх втікає? («Колобок»)

9. Псевдонім Т. Шевченка. (Кобзар)

10. Що таке УНТ? (Фольклор)

11. Скільки букв в українському алфавіті? (33)

12. Які букви завжди позначають 2 звуки (Ї, Щ)

13. Буква є, а звука немає. (М’який знак)

14. Скільки частин мови в українській мові? (10)

15. Що означає фразеологізм  накивати п`ятами ? (Втекти)

 

                                       Станція «Музичні слова»

Завдання: за 3 хвилини учасники пригадують і записують якнайбільше слів, що мають склади – назви нот (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

 Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь. Скільки слів - стільки балів.

Наприклад: доля, помідори, передовий, доміно, фасад, сіре.

 

                                         Станція «Зайве слово»

Завдання:  щоб піднятися на Тарасову гору, усуньте «перешкоди». Уставте, де потрібно знак м’якшення чи апостроф і підкресліть зайве слово.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

а) очеретин..ці, вишен..ці, нічен..ці

б) тон..ший, жен..шень, мен..ший

в) бат..ко, приз..ба, бриз..кати

г) юніс..ть, смієт..ся, умивают..ся

д) цв..ях, св..ято, черв..як

е) цар.., учотир..ох, кобзар..

є) мавп..ячий, арф..яр, об..їзд.

 

Ключ. У кожному зайвому слові підкресліть другу від початку літеру і ви прочитаєте назву Тарасової гори.

(Відповідь. Чернеча)

 

                                      Станція «Задача жарт»

Завдання: як правильно поставити розділові знаки, щоби вірш мав зміст?

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

 

Хіба таке буває?

Будинок зводять із тканини

Сорочки шиють з пластиліну

Звіряток ліплять з молока

Коктейлі роблять із зерна

Там випікають хліб з картону

Таблиці клеять із бетону

Будують дамби із пластмаси

Там посуд виробляють з м’яса

Котлети  смажать із піску

Скло виплавляють із бузку

Букети роблять із малини

Варення варять із цеглини.

 

Станція  «Числоворебус»

Завдання: команда отримує ребуси, які треба розгадати протягом 5 хвилин.

Оцінювання: Два ребуси, у яких зашифровані назви українських міста та ріки оцінюються по 5 балів. За ребус із прислів’ям команда отримує 10 балів. Усього – 20 балів.

 

ІІІ Підсумки

Учитель. Підбиваємо підсумки нашої гри.  Ви усі дуже старалися, показали гарний результат, свої вміння, стали більш досвідченими, згуртованими. А тепер час  роботи нашого журі. Їм треба підрахувати бали, щоб визначити переможця гри.

 

Учитель. Запрошуємо до слова наше журі.

(Журі висловлюють свої враження, оголошують кількість балів, набрані командами)

 

Учитель. Ось і все. Настав час прощатись. Сподіваюсь, усім було весело і цікаво. Мова – втілення думки. Що багатша думка, тим багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!

 

 

Список використаних джерел

  1. Інтелектуальні ігри на уроках української мови та літератури. Випуск 2 / уклад. О. О. Маленко. — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 170, [6] с. — (Б-ка журн. «Вивчаємо українську мову та літературу»; Вип. 3 (64))
  2. Українська мова. Квести. 5-9 класи. / За заг. ред. О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової. – Київ: «Вид. дім «Перше вересня», 2017. – 92 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда № 1

Назва станції 

Бали

1.

«Планета антонімів»

 

2.

«Відгадайко»

 

3.

«Відгадай прислів’я»

 

4.

«Мовне асорті» 

 

5.

«Музичне слово»

 

6.

«Зайве слово»

 

7.

«Задача-жарт»

 

8.

«Числоворебус»

 

 

Команда № 2

Назва станції 

Бали

1.

«Планета антонімів»

 

2.

«Відгадайко»

 

3.

«Відгадай прислів’я»

 

4.

«Мовне асорті» 

 

5.

«Музичне слово»

 

6.

«Зайве слово»

 

7.

«Задача-жарт»

 

8.

«Числоворебус»

 

 

Команда № 3

Назва станції 

Бали

1.

«Планета антонімів»

 

2.

«Відгадайко»

 

3.

«Відгадай прислів’я»

 

4.

«Мовне асорті» 

 

5.

«Музичне слово»

 

6.

«Зайве слово»

 

7.

«Задача-жарт»

 

8.

«Числоворебус»

 

 

 

 

 

 

                                         «ЧИСЛОВОРЕБУС»

РЕБУС3.jpg

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку