Конспект уроку з української мови в 5 класі Урок № Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З РОЗДІЛУ «БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ». РОЗБІР СЛОВА ЗА БУДОВОЮ

Про матеріал
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про основу і значущі частини слова, сприяти зміцненню навичок їх виділення; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити частини слова і виділяти основу, визначати їх роль у словах; розвивати творчі вміння використання основи слова і значущих частин слова для створення нових слів, їх форм, а також під час побудови діалогічних і монологічних висловлювань; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи, сприяти розвитку знань про лікарські рослини і їх значення в житті людини. Тип уроку: узагальнення і систематизації вивченого.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови в 5 класі

Урок №

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З РОЗДІЛУ «БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ». РОЗБІР СЛОВА ЗА БУДОВОЮ

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про основу і значущі частини слова, сприяти зміцненню навичок їх виділення; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити частини слова і виділяти основу, визначати їх роль у словах; розвивати творчі вміння використання основи слова і значущих частин слова для створення нових слів, їх форм, а також під час побудови діалогічних і монологічних висловлювань; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи, сприяти розвитку знань про лікарські рослини і їх значення в житті людини.

Тип уроку: узагальнення і систематизації вивченого.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Оголошення епіграфа уроку і робота з ним

Любить людей мене навчала мати
І рідну землю, що б там не було.
А. Малишко

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація теоретичних положень теми

Експрес-опитування (з метою формування цілісної системи знань учнів з розділу «Будова слова. Орфографія»)

1. Які ви знаєте значущі частини слова?

2. Дати визначення значущим частинам слова, що стоять: а) перед коренем; б) після кореня; в) у кінці слова.

3. Для чого людині необхідні знання про значущі частини слова?

4. Чи завжди слова з однаковим коренем є спільнокореневими?

5. Що є спільною частиною споріднених слів? Навести приклади.

6. Яке значення має закінчення у слові? Що воно виражає?

7. Які суфікси надають слову зменшено-пестливого значення. Навести приклади.

8. З’ясувати поняття: змінні і незмінні слова. У чому їх відмінність?

9. За допомогою чого може змінюватися форма слова?

10. Назвати умови, за яких вживаються префікси пре-, при-, прі-.

11. Яка з вивчених орфограм здається вам найважчою? Чому?

 

 

 

ІV. Виконання вправ і завдань на застосування узагальнювальних правил

Розбір слів за будовою

Виконати морфемний аналіз слів.

Співчуття, займенник, суцвіття, прізвище, сутінки, перегляд, знесилитися, розрізнення, запрошення, підвіконня, призвичаїтися, перейти, прекрасний, навесні, прізвисько, відімкнути.

 

Самостійна робота за варіантами

Варіант 1

1. Дібрати до поданих слів форму або спільнокореневе слово, щоб відбулося чергування. Пояснити орфограму.

Захід, рів, рішучість, радісно, робітник, лебідь, вечір, джміль, вісім, шістнадцять, гість.

2. Вставити пропущені літери. Обґрунтувати свій вибір. Будь-які три слова розібрати за будовою і скласти з ними речення.

Ш..бка, ч..сло, ..мити, к..нчик, х..жак, ..кидати, щ..тка, г..рло, ..фабрикувати, ж..р, ..тиха, пр..ліпити.

Варіант 2

1. Дібрати до поданих слів форму або спільнокореневе слово, щоб відбулося чергування. Пояснити орфограму.

Гонити, могти, ломити, пекти, вінець, кінець, гірко, кільце, кістка, вечоріти, пісні, гущі, матері.

2. Вставити пропущені літери. Обґрунтувати свій вибір. Будь-які три слова розібрати за будовою і скласти з ними речення.

Боч..чка, с..р..дина, ..рубаний, з..мля, б..р..зневий, з..брати, розіслати, ..хитрити, пос..віти, т..хенько.

Варіант 3

1. Дібрати до поданих слів форму або спільнокореневе слово, щоб відбулося чергування. Пояснити орфограму.

Паперовий, шепотіти, дитина, каменя, зимівля, лікарі, звечоріло, бджола, щока, пташечка.

2. Вставити пропущені літери. Обґрунтувати свій вибір. Будь-які три слова розібрати за будовою і скласти з ними речення.

Пр..блудний, пр..бігти, пр..великий, пр..звисько, ш..колад, ч..рствий, ро..цвісти, ..формувати, ..писати.

 

V. Підбиття підсумків уроку 

VI. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал з теми «Будова слова. Орфографія». Підготуватися до тематичного оцінювання.

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
6403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку