Ми кмітливі і веселі!
Мета: розвиток логічного мислення, здібностей до аналізу, узагальнення, абстрагування, вміння визначати в предметах наявні ознаки, зв’язки, закономірності, творчого мислення, кмітливості, фантазії.
Обладнання: кольорові картки, картки-завдання, бланки для відповідей,
Доброго дня всім! Сьогодні у нас незвичний урок. Давайте об’єднаємося у команди, для цього вам треба вибрати квадратик такого кольору, що вам подобається та сісти за відповідний стіл.
Готові?Тоді уважно слухайте.
Любі діти! Кожна дитина – це таємнича квітка, і допомогти кожній квітці розквітнути – це наше найголовніше завдання!
Ви, мабуть, всі добре знаєте як саме зараз важливе для вас навчаня, але мені здається, що через гру теж можна вчитися та розкриватися у своїх здібностях, чи не так? Адже ви любите ігри? Так давайте пограємо! Але не забувайте – працювати треба всім, дружно, злагоджено, творчо.
Назва нашої інтелектуальної гри - “Ми кмітливі і веселі”, а це значить, що ми будемо в ігровій формі розвивати та вдосконалювати пізнавальні процеси.
Завдання 1 ”Задачі-жарти”.
Інструкція: "Дайте відповідь на питання письмово, у відповідному бланку. Будьте уважні. Для успішного виконання необхідно виявити винахідливість та кмітливість.
Завдання 2 ”Наша память”
Інструкція: це ряд цифр, вам потрібно їх запам’ятати за певний час –1хв, потім я закриваю дошку, і вам треба якомога точніше відтворити цифри, не змінюючи їх порядку, на даному бланку.
Цифри можуть бути записані як на дошці, так і на плакатах. Якщо діти погано справляються з завданням, то можна повторно відкрити дошку для запам’ятовування, ще на 1хв.
2 9 7 3 1 8 4 2 6 3 7 4
4 8 3 6 1 3 9 7 2 9 3 7
Завдання 3 “Ми розвідники”
Інструкція: Вам потрібно скласти слова із зашифрованих літер, які записані через цифри. Шляхом комбінування літер, у стовпцях зверху вниз утворюємо слова з відповідної цифрам кількості літер.
Наприклад: 7896 – ліра
6 3 5 4 9 1 8 0 2 7
А В Н К Д Г О Ц Е Р У Ц І П Т С М Ь Л Я
3426 – кома 0490 – торт, сорт 3456 – нога
3666 – кава 9836 – ріка 8696 – пара
2499 – море 0466 – сова 3406 – коса, нота
9406 – роса, рота 3496 – кора, нора 3914 – небо 5666 – гава 7804 – літо 3834 – кіно
0385 – сніг 4872 – ціль 3172 – нуль
6456 – вода 8177 – пуля 7402 – лось 780 – ліс 983 – рік 380 - ніс
Завдання 4 “Наша логіка”
Інструкція: Послухайте уважно речення та дайте відповідь на запитання. Слухайте уважно, аналізуйте та робіть логічні висновки.
І варіант – хто найстарший? (Сергійко)
ІІ варіант – хто найменший? (Миколка)
І варіант – хто найвищий? (Оля)
ІІ варіант – хто найнижчий? (Катя)
І варіант – хто читає повільніше за всіх? (Андрій)
ІІ варіант – хто читає найшвидше? (Віта)
І варіант – хто найменший? (Антон)
ІІ варіант – хто найстарший? (Петро)
І варіант – хто найлегший? (Людмила)
ІІ варіант – хто най важчий? (Марина)
Завдання 5 “Творча підказка”
Інструкція: Представник від команди описує за допомогою невербального мовлення предмет, який загадує йому ведучий, а команда відгадує. Доречно, згадати, що таке невербальне мовлення.
І варіант – ведмідь, жирафа, автобус, суниці;
ІІ варіант – вовк, бегемот, трактор, морква;
ІІІ варіант – лисиця, страус, комбайн,сливи.
Завдання 6 “Цікава ситуація”
Дане завдання, дає час порахувати бали за попередні конкурси, доки діти його виконують.
Інструкція: Пропонується подія “Батько відкрив щоденник...”. Необхідно за 2хв написати якомога більше можливих наслідків події.
Відповіді озвучуються, але не враховується до загального результату.
В кінці заняття можна визначити переможців, але краще відмітити роботу всіх дітей, як плідну, активну, згуртовану та старанну.
Висновок. Ось і закінчилося наше заняття. Ми попрацювали з вами досить непогано, навіть дуже продуктивно! Ви спробували себе в груповій роботі, а також побачили вправи, які розвивають мислення, пам’ять, логіку та творчу уяву. Якщо ви бажаєте самостійно працювати над покращенням даних психічних процесів, ви можете використовувати сьогоднішні вправи.
І пам’ятайте, дуже багато в успішності залежить саме від вас, від вашого бажання, від вашої наполегливості, старанності та вашої самостійної роботи!
Інтернет ресурси:
https://www.osvita.if.ua/data/pages/109/4397e53bcc92fb00a11e3af00f591433.pdf
https://learning.ua/ukrainska-mova-teoriia/maliuky/rozstavliaiemo-litery-shchob-utvorylosia-slovo