Тренінг "Підготовка учнів до ЗНО"

Про матеріал
Даний матеріал побудований на тренінгових вправах для учнів випускників, які готуються до ЗНО. Можна проводити як окремий тренінг, так і методом круглого столу, як пропоновано у розробці. Головна мета- підготовка учнів до успішної здачі іспитів та боротьбі зі стресом в період ЗНО
Перегляд файлу

Луганський обласний ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус імені героїв Молодої гвардії»

 

 

Круглий стіл елементами тренінгу

 «ЯК ВПОРАТИСЬ ЗІ СТРЕСОМ ПІД ЧАС ЗНО»

 

Практичний психолог

військового ліцею

 Юлія КЛИМЕНКО

 

Мета: підтримка випускників у процесі підготовки до участі в ЗНО; формування умінь керувати стресовою ситуацією.

45 хв.

 

  1. Привітання

Під час круглого столу ми будемо говорити про……

Пропоную визначитися з правилами нашого круглого столу, які допоможуть нам всім забезпечити  успішну взаємодію. (ПРАВИЛА на дошку…

            ПОЧАТОК Вправа «Тепло моїх долонь» (3хв.)

Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками круглого столу,

налаштувати на роботу в групі.

Учні вітаються по колу один з одним, називають своє ім´я  при цьому потискуючи обидві руки і промовляють: «Нехай тепло моїх долонь тебе зігріє у скрутну годину».

           вправа  Очікування (3хв.)

Хочеться почути думки кожного з приводу важливості сьогоднішньої зустрічі. Сформулюйте по черзі свою мету або причину участі в цьому тренінгу.

  • Чи важлива запропонована тема для вас
  • Якщо так, то чим саме
  • І почнемо ми саме з математики. (питання……

Учні отримують кольоровий стікер — «вхідний квиток, на якому записують

свої очікування від заняття, та прикрепляють собі на стіл до кінця заняття

Слайди

 

Вправа «Я переживаю стрес, коли…» (5 хв)

Мета: привернути увагу випускників до свого внутрішнього стану,

з’ясувати головні стресори випускників. По колу слід продовжити речення «Я переживаю стрес, коли…» (Передають кулю. Вислови учасників не повинні повторюватися)

Інформаційне повідомлення (3хв.)

Що ви знаєте про стрес?

«Що таке стрес?»

«Що може спричинити стрес?»

«Чи може бути стрес позитивним?»

 

Стрес— це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Проте, стрес – це ваша індивідуальна реакція,яка може відрізнятися від реакції будь-якої іншої людини. В її основі лежить ваше ставлення до певної ситуації, а також ваші думки й почуття. Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє відчуття і понизити рівень стресу. Отже, ваша реакція на ситуацію залежить від вас, від ваших думок, якими можна керувати.

Відеоролік «Почуття і стрес»

Стресорами,тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо. Причинами стресу можуть стати:

  • вплив навколишнього середовища: шум, холод, жара;
  • навантаження: фізичні, емоційні, навчальні;
  • важкі життєві ситуації: хвороба, непорозуміння, сварки в сім’ї, втрата близьких, розлучення батьків, зміна умов життя;
  • особистісна дисгармонія: невідповідність реального і бажаного, внутрішній конфлікт,незадоволеність собою;
  • переломні етапи життя: зміна місця проживання, нова школа, новий колектив, початок і закінчення навчання.

 Для більшості випускників школи стресором завжди були випускні іспити, а в останні роки — зовнішнє незалежне оцінювання.

Зміни ставлення до речей, що хвилюють нас, і ти збережеш  себе від них!

 

    Вправа «Підходи до подолання стресів та уникнення негативних наслідків стресу» (5 хв)

 

- Давайте поекспериментуємо в плані пошуку оптимальних методів подолання стресів. Напишіть будь-які саме ваші методи зняття стресів, якими ви зазвичай користуєтесь у своєму життя (не менш 5-ти)

 Наприкінці вправи учасники зачитують свої методи

 

Слайд «Основні способи боротьби зі стресом»

 «Поради психолога

 

«Релаксація» (1,5 хв)

Муз.

Цей короткий час відпочинку присвятіть собі – покращенню свого самопочуття і настрою. Знайдіть свій баланс.

Закрийте очі, прислухайтесь до музики, постарайтеся розчинитися в ній. Приємні хвилі розкутості і розслаблення охопили вас. Ви відпочиваєте. Вам легко і приємно, відходять турботи й клопоти.

А тепер спробуйте передати рухами коли вас щось відволікає і турбує. Відчуйте всім тілом цей стан. Зосередьтеся на своїх переживаннях.

Знову поверніться до свого балансу та рівноваги.

Обговорення. Який стан був ближчий вам?

 

Вправа «Робота в групах»(8хв) муз.

Мета: сформувати в учнів позитивний настрій на участь у зовнішньому незалежному оцінюванні, віднайти переваги незалежного тестування над екзаменами.

Одна група називає позитивні сторони ЗНО, друга — негативні. (Працюють кожна група на ватмані) Об’єднання в групи за «+», «–».

Один учасник групи виходить, крипить на дошку ватман і називає переваги чи негативні сторони ЗНО.

Наші запитання (загальне обговорення)

 1. Чого більше: позитиву чи негативу в запровадженні зовнішнього незалежного оцінювання?

 2. Чи відчуваєте страх і невпевненість перед майбутніми випробуваннями?

 

Вправа « Придумати власну розшифровку абревіатури ЗНО» .Участь приймають 6-7 учасників за бажанням . Готуються 3 -4 хв. , поки інші учасники приймають участь в іншому завданні

 

  вправа «Обтруси» (1,5 хв)

Часом ми носимо в собі більші й маленькі тягарі, що забирає в нас багато сил. Наприклад, кому-небудь із вас може спасти на думку: «Знову в мене не вийшло. Я не зможу добре підготуватися до іспиту». Хтось спрямує себе на те, що не складе іспит, наробить купу помилок і обов’язково отримуєдвійку. А хтось може сказати собі: «Я не такий розумний, як інші. Нащо мені намагатися?»

Я хочу показати вам, як можна легко позбутися від неприємних відчуттів.

Станьте так, щоб навколо вас було досить місця, і почніть обтрушувати долоні, лікті й плечі. Одночасно уявляючи, як все неприємне — погані відчуття, турботи й погані думки про самих себе — злітає з вас, як з гусака вода.

Потімо бтрусіть свої ноги — з носків до стегон. А потім  потрясіть головою.

Буде щеко рисніше, якщо ви будете видавати якісь звуки... Тепер потрясіть обличчя й прислухайтеся, як смішно змінюється ваш голос, коли трясеться рот.

Уявіть, що весь неприємнийтягар з вас спадає й вистаєте дедалі бодріше й веселіше.

Обговорення. Як змінилося ваше самопочуття після виконання завдання?

 

             Вправа «Дерево» (2 хв)

Мета: зняти психоемоційне напруження, зміцнити у випускників упевненість у власних силах. Випускники стають у коло на певній відстані один від одного. Кожен з учасників сильно натискає п’ятами на підлогу, руки стискує в кулаки, міцно зціпивши зуби.

Тренер говорить, звертаючись до кожного:

1. Уявіть себе деревом.

2. Відчуйте, який у Вас стовбур.

3. Відчуйте, яка кора.

4. Ваші гілочки направлені до сонця.

5. Ваше листя тихенько колише вітерець.

6. Сонячні промені приємно гріють все дерево.

7. А зараз відчуйте рух живильних соків усередині дерева.

8. Відчуйте своє могутнє коріння. Вони витягають із землі, необхідні Вам речовини.

9. У Вас могутнє коріння, стрункий стовбур, відкрита крона.

«Ви — міцне дерево з сильним корінням. У складних життєвих ситуаціях згадайте, що ви — сильне і могутнє дерево, скажіть собі, що буря мине, а потім обов’язково вигляне сонечко, зігріє вас теплом, і все буде добре». Умовно намалюйте свою впевненість. Можливо, згадавши цей малюнок, ви відчуєте нові сили в собі. У Вас могутнє коріння, стрункий стовбур, відкрита крона. Земля – це символ життя, коріння – це символ стабільності, зв'язки людини з реальністю. Уявлення стомленою людиною врослого в землю коріння його дерева актуалізує внутрішні взаємозв'язки з реальністю, укріплює упевненість в себе.

 

Відео «Склянка з водою»

 

   вправа «Позитивне мислення» (закінчити речення)( 5 хв)

Мета вправи - змінити своє самопочуття на тестуванні від тривоги до впевненості. Спробуйте створити у своїй підсвідомості образ успіху, чітко уявляйте його. Спробуйте переконати себе за такою схемою.

Закінчити речення «Я успішно складу  всі тести тому, що…

 

вправа «Дракон» (3 хв)

У кожного з нас «є свій дракон»-це наші недоліки або страхи, які заважатимуть нам у повсякденному житті, часто ми з ними примірюємося, але чи цілком?

-Намалюйте «свого дракона» і назвіть його кожну голову своїм страхом або особистим недоліком. Наприкінці покладіть свої «страхи» у конверт та простіться з ними назавжди

 

Пам’ятка «Установка на успіх».

 

          1. Перед вами увесь світ і у вас є шанс вибрати свій шлях! Максимально використовуйте цей шанс!

2. Будьте упевнені в собі й у своїх силах! Низька оцінка себе і своїх знань – це шлях до невдач, конфліктів і життєвих розчарувань.

3. Допомагайте один одному, підтримуйте один одного в біді і радості!

4. Пам’ятайте, що вас оточують люблячі і небайдужі люди: батьки, вчителі, друзі!

5. Відчувайте впевненість у тім, що ви можете відстояти себе і свою безпеку, усвідомити себе людиною, що вибирає дорогу життя і відповідає за своє життя!

6. Усвідомлюйте себе людиною, яка обирає  життєвий шлях сама, і відповідає за свій успіх сама.

7. Ставте перед собою реальні, конкретні цілі, яких ви можете досягнути.

8. Вчиться планувати свою роботу. Не відкладайте «на потім».

9. Повторюйте собі: «У мене є сили, енергія, хороший настрій. Я впевнений в собі. Я активний і готовий до дій. В мене все вийде».

10. Скажіть собі: «Я це зроблю!» Установка на успіх забезпечує удачу.

 

Підбиття підсумків заняття.

  Вправа «Вихідний квиток» ( 3хв).

Мета: виявити, наскільки успішно реалізовано очікування випускників від заняття.

Учні по черзі виходять до дошки і криплють на неї стікер, який раніше був у них на столі і  говорять, що їм сподобалося під час заняття, а що ні; про що б вони хотіли ще дізнатися з цієї теми і чи справдились їх очікування.

Вправа «Користь отриманої інформації» (Рюкзак, м’ясорубка, урна)

 

 

Прощання.

Отже, лише від вас самих залежить наскільки успішним і продуктивним буде період підготовки і проходження іспитів, тестування.Саме головне,треба усвідомити,що хвилювання в даній ситуації – це нормально.закономірно.Пам’ятайте,справа не в тому,що трапилося,тобто не в самій події,а в тому як ти її сприймаєш.Намагайтеся обговорити,проаналізувати з близькими людьми стресову ситуацію.Вмійте  відрізняти невдачу від катастрофи.І головне: вірте в те,що все вийде.Я сподіваюсь,що ваша віра в себе зросла.Якщо віриш в успіх,він найчастіше приходить.Все залежить від вас.Я вірю у вас!

 

Додаток Ю

 

Висновок

       Отже, у ході заняття були використані різні види роботи: психодіагностична,  навчальна,  консультаційна,  просвітницька, «мозковий штурм»  та  інші.  Поставлена мета була здійснена, учні у ході роботи знайшли ряд відповідей на запитання, що їх хвилювали.

    

 

 Щоб зменшити ймовірність виникнення стресів, необхідно:

-    правильно харчуватися: більше їсти натуральних продуктів: овочів,    фруктів, зменшити споживання солі. Обов'язково снідати та впродовж дня харчуватися рівномірно.

-    бувати надворі, гуляти, сидіти в парку, бігати, займатися спортом.

-    з'істи морозиво – там є компонент, який покращує настрій.

-    з’їсти банан: в ньому серотонін – гормон щастя.

-    постійні вправи на релаксацію знижують напруження в стресових ситуаціях.

-    необхідно слухати спокійну музику.

-    зі стресом можна впоратися, треба лише мати бажання та трохи вільного часу лише для себе.

-    постійно концентруватися на світлих сторонах життя та подіях:  це збереже здоров'я і сприятиме успіху.

-    справжнє фізичне та психічне здоров'я полягає не в тому, щоб відповідати чиїмсь нормам та стандартам

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку