Інтелектуальна гра "Найкращий географ"

Про матеріал
Матеріал для закріплення курсу географії за шкільною програмою. Форма проведення - гра.
Перегляд файлу

1

 

Інтелектуальна гра на тему:

 «Найкращі географи НВК»

Мета: повторення вивченого матеріалу; закріпити вміння працювати з тематичними картами; розвивати компетентнісний потенціал ігрових технологій, як засіб підвищення ефективності та швидкість реакції, кмітливість, пам’ять, інтелект; вміння працювати в команді та знаходити спільні рішення; виховувати повагу і любов до природи.

Форма проведення: гра – змагання.

Учитель. Дорогі діти! Географія- наука про чудовий світ природи, вона дозволяє завітати до віддалених куточків планети, пізнати романтику далеких мандрівок, відкрити світ невідомого. Наука давня і молода, яка вабить допитливих та неспокійних. Саме вона дає можливість нам тривалий час мандрувати просторами Землі, зазирнути в її глибини, спостерігати виверження вулканів, бути враженим неймовірною руйнівною силою води, вітру, Сонця і навіть рослин. І сьогодні  відважні географии  вирішили взятии участь у грі і поборотися за звання найкращих географів нашої школи.

Девіз: Слухати – уважно,

             Думати – швидко,

             Відповідати – чітко.

 

Вірш про географію.

Чи бачив ти, як Сонце сходить вранці?

Своє проміння тихо розкидає,

 І як воно на землю потрапляє –

Наука географії вивчає.

Вивчає вона води океанів,

 Куди і звідки вітер повіва,

Де виникли фронти й антициклони,

Місце, де рік у рік морозів не бува.

Вивчає географія життя в містах і селах,

Річки і надра, явища страшні,

Де будувати греблі, прокладать канали,

Яка погода буде на Землі.

Материки і океани ми вивчаємо у школі,

Про Всесвіт, «чорні діри», наукові відкриття,

Китай, японія – відомі нам країни,

Це географія дарує нам знання.

Ми любим географію за всі знання, що маєм,

За те, що вглиб /Землі проникнуть ми змогли,

За те, що вчить вона, як зберегти природу

Для нас і для потомків на Землі.

 

Представлення членів журі та команд.

 

  1. Знайомство «Чарівні перетворення» - уживання в образ.

Наприклад: « Я – зебра…», «Я – крокодил…».

 

  1. Географічна загадка.

Команда «Вулкани».

Нашою мовою означає

«Той що навпіл розділяє».

(Екватор)

 

На одній нозі стоїть,

Головою знать вертить.

Нам показує старанно

Ріки, гори, океани.

(Глобус)

 

Прилад, звично дерев'яний,

Зміря схил горба чи ями,

Вметр один він має міру,

Зветься прилад…

(Нівеліром)

 

Невидимкою біжу по земній кулі,

На сході сонце зустрічаю,

А на заході проводжаю.

(Паралель)

 

Дробом пишуся,

Поверхню земну

На картах зменшую.

(Масштаб)

 

Команда «Всесвіт».

Є моря – плисти не можна,

Є шляхи – не поїдеш,

Є земля – та не поореш.

(Карта)

 

Край видно, а дійти до нього

неможливо.

(Горизонт)

 

На долоні ляже мирно,

Стрілки є, а не годинні,

Всім в дорозі знадобиться,

З ним ніхто не заблудиться.

(Компас)

 

Невидимкою по землі біжу

Від одного брата до іншого,

 Напрям «південь – північ»

показую.

(Меридіан)

 

Щоб на планеті все вмістити,

Треба відстань скоротити.

Скаже він, у скільки раз

Відстань зменшена у нас.

Термін цей – умовна міра,

А назветься він…

(Масштаб)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Загадка для всіх. Хто скоріше відгадає.

29 спи

12 то

1 Най

4 тва

14 мо

2 ви

19 таючи

21 ба

28 за

10 лі

15 же

11 очі,

7 Має

27 ся

16 не

3 ща

5 ри

30 ною.

20 голови

13 му

6 на.

25 ро

22 чити

9 пук

18 вер

8 ви

17 по

26 бить

23 те,

24 що

(Жирафа)

3.  «Вірю не вірю».

Команда «Вулкани».

-Африка за площею займає друге місце в світі? Вірю.

-Протока між Африкою і Європою називається Мозамбіцька? Не вірю.

-Північна і Південна Америки разом утворюють єдину частину світу Америку?  Вірю.

-Східне узбережжя Австралії омиває Тихий океан? Вірю.

-Австралія материк без вулканів? Вірю.

 

Команда «Всесвіт».

-Зона вологих екваторіальних лісів Африки називається гілея? Вірю.

-Найдовша річка світу Оранжева? Не вірю.

-Найвисокогірніше озеро Південної Америки Тітікака? Вірю.

-Західне узбережжя Південної Америки омиває Тихий океан? Вірю.

-Антарктиду відкрив Дж. Кук? Не вірю.

 

  1. «Географічна математика».

Учитель ставить питання, а учні повинні пригадати число, зробити відповідну дію, перемагає той, хто зробив найшвидше і найточніше.

-Додати усі цифри площі Африки.(30,3)

-Додайте кількість материків на Землі.(6)

-Відніміть кількість океанів, що омивають Африку.(2)

-Поділіть на кількість морів, що омивають Африку.(2)

-Додайте місце, що займає африканський материк за площею.(2)

3+0+3=6+6=12-2=10/2=5+2=7

 

  1. «Знайди мені пару».

Команда «Вулкани».

-Найвища вершина цих гір – Еверест.-7

-Внутрішня частина земної кулі.-9

-Гори, що утворюються внаслідок зіткнення літосферних плит.-3

-Процес руйнування гірських порід під дією сонця, вітру та води.-2

-Рівнина, яка має висоти від 200 м до 500м.-5

 

 

Команда «Всесвіт».

 

-Обласний центр нашої області.-1

-Форми земної поверхні, які створені внутрішніми та зовнішніми силами Землі.-8

-Вулкани, виверження якого зобразив художник Брюллов.-10

-Найбільша низовина світу.--4

-Найвища вершина України.-6

 

Відповіді:

М. Чернівці-1

Вивітрювання-2

Складчасті-3

Амазонська-4

Височина-5

Говерла-6

Гімалаї-7

Рельєф-8

Ядро-9

Везувій-10

 

  1. Конкурс капітанів.

Знання географічної номенклатури.

Команда «Вулкани»

Середземне море

Гори Гімалаї

Японські острови

Острів Мадагаскар

Гори Атлас

Річка Лімпопо

Великий Барєрний риф

Чорне море

Пустеля Сахара

Гори Карпати

 

Команда «Всесвіт»

Півострів Сомалі

Вулкан Кіліманджаро

Аравійський півострів

Гори Анди

Червоне море

Річка Дарлінг

Скандинавський півострів

Гори Кордильєри

Річка Оранжева

 

  1. «Географічні рекордсмени»

Команда «Вулкани»

-Найдовша річка світу. Ніл.

-Найбільший за площею океан. Тихий.

-Найглибше море світу. Філіпінське.

-Найширша протока світу.  Дрейка.

-Найбільший острів світу.  Гренландія.

-Найглибше озеро світу.  Байкал.

-Найдовша річка Євразії.  Янцзи.

-Найвищий водоспад світу.  Анхель.

- Найдовша річка Південної Америки.  Амазонка.

- Найвисокогірніше озеро Карпат. Бребенескул.

 

Команда «Всесвіт»

 

-Найдовша річка України.  Дніпро.

-Найбільший півострів світу.  Аравійський.

-Найбільший острів Африки .Мадагаскар.

-Найвища гірська вершина світу . Джомолунга.

-Найбільше солоне озеро-море. Мертве море.

-Найсолоніше море. Червоне.

-Найхолодніший океан. Пн.- Льодовитий.

-Найпотужніший водоспад світу. Ніагарський.

-Найдовша річка Європи. Волга.

-Найбільше озеро серед Шацьких озер. Світязь.

 

  1. Продовжи речення

 

Команда «Вулкани»

-Місце звідки бере початок річка… витік.

-Раптовий підйом води в річці…паводок.

-Озеро з якого не витікає річка називається…безстічне.

-Горизонтальний рух повітря з області високого у область низького тиску називається…вітром.

-Модель Землі…Глобус.

-Заглибини на вершині вулкана називаються…кратером.

-Агрегатні стани води…рідкий, твердий, газоподібний.

-Річка ,що двічі перетинає екватор…Конго.

 

Команда «Всесвіт»

-Місце впадання річки…гирло.

-Межа між басейнами річок…вододіл.

-Частина моря,що глибоко вдається в суходіл…затока.

-Прилад для вимірювання температури…термометр.

-Усі нерівності земної поверхні називаються…рельєфом.

-Скільки % становлять рівнини України…95%.

-Найдовша річка України…Дніпро.

-Гори Кримського півострова…Кримські.

 

  1. «Перевертні» для двох команд. Хто скоріше?

Назвати об”єкти чи явища протилежні названому.

Хто скоріше.

 

-Північний Льодовитий океан-найменший.(Тихий океан-найбільший)

-Маріанська западина-найнижча точка планети.(Г. Джомолунгма-найвища)

-Острів Пасхи-дуже маленький.(о. Гренландія-найбільший)

-Течія Західних вітрів-найбільша холодна течія у світі.(Гольфстрім-найбільша тепла течія у світі)

-Австралія-найменший материк.(Євразія-найбільший материк)

-У північній півкулі зима.(У південній-літо)

-Улітку 22 червня – найдовший день.(Узимку 22 грудня-найдовша ніч).

 

10.Конкурс картографів «Обласні центри»

 Кожна команда отримує контурну карту на якій повинна підписати обласні центри України.

Час 2 хвилини. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Яцишин Михайло
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подрушняк Любов
    Дякую за цікавий сценарій!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1035
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку