Комунальний заклад Шалигинської селищної ради
«Соснівський навчально-виховний комплекс:
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад «Теремок»
Інтелектуальна гра
«Найрозумніший»
із зарубіжної літератури
Учасники: учні 5 – 6 класів
Підготувала
вчитель зарубіжної літератури
Соснівського НВК
Дудукова Н.О.
2021 р.
Мета: актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до слова, моральні цінності, толерантність, почуття відповідальності, комунікабельність.
УМОВИ ГРИ
У грі беруть участь 10 гравців (учні 5-6 класів). За допомогою жеребкування гравці поділяються на 2 змішані команди по 5 гравців.
СКЛАД ЖУРІ, АСИСТЕНТИ ВЕДУЧОГО: учні 9 класу
ХІД ГРИ
I. Вступне слово вчителя
II. Представлення командами візитівок (назва, девіз )
III. Завдання для команд (для виконання завдань надається конкретний час)
Завдання: за 1 хвилину вгадати й називати ім’я того, хто зображений на ілюстрації
Слайд 1 Для першої команди: Слайд 2 Для другої команди:
1.Хлопчик-зірка 1.Пензлик-Маляна
2. Кіт учений 2.Соловейко
3. Попелюшка 3.Шахерезада
4.Іссумбосі 4.Чандарава
5. Прометей 5.Ш.Перро
6. Геракл 6.Попелюшка
7.Вовк 7.Ягня
8.Езоп 8.Богдихан
9. І.Крилов 9.Нарцис
10.Падчерка 10.Аїд
11.Лобо 11.Пані Метелиця
12. Вілі Вонка 12.Дедал і Ікар
Завдання: назвати під яким номером знаходиться портрет письменника.
Слайд № 3 Портрети О.Пушкін і Г.Андерсен
Слайд № 4 Портрети Льюїс Керролл і Оскар Уайльд
3. «ЛІТЕРАТУРНІ ГЕРОЇ У ПОДОРОЖАХ»
Завдання: назвати якомога більше творів, де літературні або народні герої подорожують, аргументувати свої відповіді.
4. «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ»
Завдання: закреслити ім’я літературного героя, яке, на думку команди, є «зайвим». Пояснити логіку вибору.
1) Аполлон, Полліанна, Деметра, Персефона.
2) Осел, Мартишка, Вовк, Козел.
3) Місіс Уелдон, Чарлі, Геркулес, Джек.
4) Боб Кретчит, Дух Минулого Різдва, Вакула, Ебенезер Скрудж.
5) Ненсі, Аліса, Джон Пендлтон, місіс Бентон.
6) Солоха, Чуб, Джо, Оксана.
7) Гефест, Афіна, Прометей, Зевс.
8) Вішну, Аїд, Брахма, Шива.
5. «ЮНІ ПОЕТИ » Слайд 5
Завдання: скласти вірш з 4-х рядків на будь-яку тему, в якому потрібно використати такі слова: добро, небо, весна, життя.
6. « ПОВЕРНЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИМ ГЕРОЯМ ЇХ РЕЧЕЙ»
Завдання: малюнок з речами з’єднати з малюнком, на якому зображений літературний герой, що є, на думку команди, її «хазяїном».
1 конверт - зображення літературного героя: Том Соєр, Момотаро, Полліанна, Марлей, Ледащиця, Чарлі, Хлопчик-Зірка, Прометей.
2 конверт – малюнок з речами, які належать літературним героям: алебастрова кулька, просяні коржі, призми, ланцюги, смола, золотий квиток, бурштиновий ланцюжок, вогонь.
7. «МУДРА ГОЛОВА Чоловік чи жінка»
Завдання: відповісти на запитання лише одним словом «Чоловік» чи «Жінка».(Журі підраховує кількість правильних відповідей)
Запитання команді № 1:
Запитання команді № 2:
8. « КРИНИЦЯ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ» (3 хвилини)
Завдання: охарактеризувати образи пасербиці та ледащиці із казки «Пані Метелиця», використовуючи якомога більше народних прислів’їв та приказок.
9. «ХТО Я» (2 хвилини) Слайд 6
Завдання: За 2 хв. відгадати ім’я літературного героя, персонажа (на екран)
Портрет для першої команди (Фарбований шакал )
Портрет для другої команди (Соловейко )
10. « З ДОБРОМ У СЕРЦІ»
Завдання: У кожної команди на столах є аркуші паперу різних кольорів, з яких командам потрібно створити вітальні листівки у вигляді сердець. Кожен гравець змагання має записати на створених листівках те, чого він бажає сам собі. (А після завершення роботи вчитель оголошує учасникам, що вони мають обмінятися своїми листівками з побажаннями з іншими командами, мають подарувати добро своїх сердець.)
IV. Підбиття підсумків гри (під час підрахунку балів «Музична пауза»)
V. Нагородження команди-переможця та вручення подарунків
Подяка всім командам-учасникам