Інтелектуальна гра
«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Мета: розвивати через гру інтерес до точних наук: математики, фізики, інформатики; виховувати в учнів потребу в читанні додаткової літератури; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, комунікативно-ігрові здібності.
Обладнання: ігровий стіл; екран; проектор; комп’ютер; конверти з завданнями, барабан зі стрілкою; годинник; чорний ящик, сова.
Правила гри: В грі приймають участь дві команди по 6 гравців основного складу команди та резервного. В кожній команді є капітан, який контролює чергою відповідей та приймає ключові рішення. На гральний стіл викладаються 12 конвертів із запитаннями вчителів закладу. Ведучий вчитель зачитує від імені кого прийшло запитання; одночасно фотографія цього вчителя та його запитання проектуються на екран. Право першими відповідати визначається жеребкуванням.
На обговорення запитання команді дається 1 хвилина. Якщо команда може дати дострокову відповідь, то економить хвилину часу, яку може використати на обговорення іншого запитання. Один раз за гру команда може попросити допомогу глядачів, а також звернутися за допомогою до гравців резервної команди.
В кінці гри глядачі вибирають кращого гравця, а команда називає краще запитання.
Запитання до гри вчителями.
1. Якщо о дванадцятій годині ночі іде дощ, чи можна очікувати, що через 72 год буде сонячна погода. (Любечко А. М.) . Відповідь – Ні, тому що у цей час буде ніч.
2. Супутник землі здійснює 1 оберт за 100 хвилин, а другий оберт за 1
годину 40 хвилин. Як це пояснити? ( Фесюк С. І). Відповідь - 1 год.40 хв. це 100 хвил.
3. Жили собі дід та баба. І було у них 3 курочки рябі та ще й півник голосисте горлечко. І знесли вони аж по 2 яйця. Скільки всього яєць зібрала бабуся? (Процюк Н. В. ). Відповідь - 6
4. Груша тяжча, ніж яблуко, а яблуко тяжче ніж персик. Що тяжче – груша чи персик. (Понорчук І. В.) Відповідь - груша
5. Дівчинка записала на аркуші паперу число 666 і запитала подругу, чи може вона збільшити це число в півтора рази і відразу показати відповідь, нічого не записуючи. Подруга зразу здогадалася. А чи здогадаєтесь ви? (Катеринчук Л. М.) . Відповідь – 999
6. Назвіть число, в якому кількість цифр дорівнює кількості букв у назві числа.
(Скарбарчук В. П.) . Відповідь – 100
7. Кожен учень у класі вивчає англійську або французьку мову або дві мови. Англійську вивчають 25 осіб, французьку – 27 осіб, обидві мови – 18 осіб. Скільки учнів у класі? ( Любечко О. В.) Відповідь – 34 учня
8. Відомо, що одна жирафа важить 1800 кг. Скільки жирафів може вивезти машина вантажопідйомністю 5 тонн? (Янчук Б. С. ) Відповідь - 2
9. Загадка
До трьох жаб у болоті
Прибігли швидко два єнота,
Прискакала тітка жаба
І прийшла квочка Ряба.
Скільки в очеретах болотних
Виявилося земноводних?
( Синюк М. Р.). Відповідь - 4
10. Чорний ящик
Цей пристрій знаходиться в середині системного блоку. Без нього не працює жоден комп’ютер у світі. Він має назву, пов’язану з родиною. Основні його функції-швидка дія та кількість памя’ті. Що знаходиться в чорному ящику? ( Сисонюк С. Б.). Відповідь - материнська плата
11. Селянин ішов до станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки осіб йшло до станції?
(Степанюк Л. В.) Відповідь – Один селянин
12. Кравець має 18 м сукна і щодня відрізає від нього 3м. Якого дня він зробить останній відріз.
(Янчук Б. С.) Відповідь - п’ятого
Коли всі запитання закінчилися , ведуча промовляє заключне слово та нагороджує гравців гри.