Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Урок - гра "Що? Де? Коли?" дає можливість здобувачам освіти перевірити засвоєння матеріалу з теми "Героїчний епос середньовіччя". Даний матеріал розвиває кмітливість. уміння самостійно вирішувати проблемні питання, збагачує словниковий запас дітей.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра- урок « Що ? Де? Коли?»

( за темою: « Героїчний епос Середньовіччя»)

Тема. Інтелектуальна гра - урок «Що? Де? Коли?»

Мета: перевірити засвоєння здобувачами освіти змісту творів, їх ідейної спрямованості, системи  образів, розвивати кмітливість. Процес мислення, уміння самостійно вирішувати проблемні питання. Збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне  мовлення, художнє сприймання літературного образу, естетичний смак.

Обладнання: виставка малюнків, табло.

                               Хід заняття.

  1. Нагадування правил гри.
  2. Кожна команда називає по черзі будь – який номер і отримує питання. На обдумування – 1 хв. ( пісочний годинник)

 

Питання :

  1. Назвіть найвідоміші твори середньовічного героїчного епосу.
  2. Про що розповідається у героїчному різних народів, що в них головне?( в них розповідається про героїчне минуле народів у боротьбі з іноземними загарбниками)
  3. Які історичні події відображені у французькому героїчному епосі « пісня про Роланда» ?
  4.  В яких родинних відносинах знаходились король Карл Великий і лицар Роланд?
  5. З якого твору героїчного епосу ці рядки:

Мій добрий меч, Дюрандаль мій, вірний,                                                            Коли помру, ти більше не потрібний!                                                                      А скільки битв з тобою виграв я,                                                                                 А скільки царств завоював тобою                                                                        Для імператора з сідою бородою

  • Чий це монолог? Про яку рису характеру героя говорять ці рядки?
  1. Який необдуманий вчинок здійснив Роланд при наближенні до ар’єргарду сарацинів? ( Відмовився сурмити у свій ріг, щоб покликати на допомогу  Карла Великого з основним військом)
  2. Яке почуття стримувало Роланда від того, щоб покликати на допомогу  війська Карла Великого? Доведіть це рядками тексту епосу.( від поклику про допомогу його утримувало почуття честі)
  3. Як зустрів свою смерть відважний лицар Роланд? Чи можна її назвати самопожертвою ради перемоги?( Лицар Роланд разом із своїм другом Олів’є хоробро билися з сарацинами, знищили майже все військо . але сили були нерівні. Тяжко поранений Роланд лягає обличчям до ворогів, прикриває тілом свій меч, щоб він не дістався ворогам і простягає лицарську рукавичку до неба на знак того. Що він до кінця виконав свій лицарський обов’язок. Так, це була самопожертва заради перемоги, в ім’я національної незалежності батьківщини протиставлено феодальному егоїзму та зрадництву).
  4. Які події покладено в основу німецького героїчного епосу « Пісня про Нібелунгів»?
  5. Чому богатир Зігфрід був невразливий для ворогів? (Зігфрід переміг дракона, скупався в його крові, його тіло покрилося кістяною плівкою, і тому він був невразливим)
  6. Якими скарбами володів Зігфрід? Як використовує він свої надлюдські можливості? ( Зігфрід володів плащем- невидимкою, найгострішим мечем і незліченними скарбами).
  7. У Зігфріда була таємниця. Яка вона, як вороги дізнались про неї?( На тілі Зігфріда було вразливе місце. Коли він купався у крові дракона, йому на спину упав листок з дерева. І це місце було вразливим. Про цю таємницю вороги дізнаються у Крімгільди)
  8. Як ворогам вдалося вбити Зігфріда?
  9. Чи вдавався Зігфрід до чарівної гілочки зі скарбів Нібелунгів? Чому?   ( Зігфрід ніколи не вдавався до чарівної гілочки, яка могла його зробити володарем світу, бо був людиною справедливою, доброю, довірливою, благородною і безкорисною).

 

Підведення підсумків першого етапу гри, підраховується кількість балів.

 

II етап гри

Бліц відповіді:

(Хто більше дасть відповідей на 7 запитань за  2 хвилини)

 

         I команда

  1. Назва ущелини, де був бій Роланда з сарацинами?( Ронсевальська ущелина Піренейських гір)
  2. Скільки частин у « Пісні про Нібелунгів»? ( 9 частин)
  3. В якій країні відбувалися події « Пісні про Роланда»? ( В Іспанії)
  4. Хто вбив Зігфріда? (Хоген)
  5. Назва рогу Роланда? ( Оліфан)
  6. Головна риса Зігфріда? ( Благородство)
  7. Скільки воїнів залишилося наприкінці останньої битви Роланда? (60 воїнів)

 

II команда

  1. Назва міста, яке не міг захопити Карл Великий (м. Сарагоса)
  2. Найцінніша річ у скарбі Нібелунгів? ( Золота гілка )
  3. Кому служив Зігфрід? ( Володарям  Бургундії – братам Крімгільди)
  4. Як звали короля сарацинів? (Марсилій)
  5. Хто зрадив Роланда? (Його вітчим Ганелон)
  6. Скільки було сарацинів в останньому бою з Роландом? ( 100 тисяч)
  7. Як звали друга Роланда? ( Олів’є)

 

 

Підведення підсумків результатів гри, визначається команда – переможець. Нагородження переможців.

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
15 січня 2022
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку