Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Цілі: зміцнити теоретичні знання учнів з хімії; пе¬ревірити вміння учнів використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, коментувати й пояснювати факти; розвивати самостійне мислення учнів та погли-бити інтерес до хімії. Під час проведення інтелектуальної гри формується одна команда із шести-семи учнів з різних класів, учи-тель виконує роль ведучого. Ведучий зачитує запитання, які демонструються на екран з допомогою мультимедійного проектора. Кожний учень, який першим правильно відповів, одержує один бал. Гра проходить у три тури, на кожному з них учні за¬робляють бали.
Перегляд файлу

Супоївський НВК «ЗОШ І – ІІІ ст.– ДНЗ (ясла-садок)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілі:

 зміцнити теоретичні знання учнів з хімії; пе­ревірити вміння учнів використовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, коментувати й пояснювати факти; розвивати самостійне мислення учнів та погли­бити інтерес до хімії.

Під час проведення інтелектуальної гри формується одна команда із шести-семи учнів з різних класів, учи­тель виконує роль ведучого.

Ведучий зачитує запитання, які демонструються на екран з допомогою мультимедійного проектора. Кожний учень, який першим правильно відповів, одержує один бал. Гра проходить у три тури, на кожному з них учні за­робляють бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І ТУР

1. Метал, рідкий за звичайних умов. (Ртуть)

2. Яка  формула   хлоридної   (соляної)   кислоти? (НСl)

3. Найлегша речовина. (Водень)

4. Хімічно неподільна частинка. (Атом)

5. Будь-які  зміни у світі називаються...   (Явищами)

6. Хімічна формула інею. 2О)

7. Якого газу найбільше у складі атмосфери Зем­лі? (Азоту)

8. Хімічна формула марганцівки (калій перманга­нату). (КМnО4)

9. Чи є повітря сумішшю газів? (Так)

10. Кипіння води й конденсація водяної пари — це явище... (Фізичне)

11. Закон збереження маси був відкритий учени­ми... (М. Ломоносовим і А. Лавуазьє)

12. Скільки частинок містить  1  моль речовини? (6,02 · 1023)

 

 

 

 

 

 

II ТУР

Учні команди обирають категорію й відповіда­ють на питання.

 

Категорія «Кисень»

1. Відносна молекулярна маса кисню дорівнює... (32)

2. За звичайних умов кисень — це... (Газ без ко­льору, запаху, смаку)

3. Хто відкрив кисень? (Прістлі)

4. Який колір кисню в рідкому стані? (Блакит­ний)

5. Речовини, які складаються тільки з двох еле­ментів, один з яких Оксиген. (Оксиди)

6. Найпоширеніший на Землі елемент. (Оксиген)

 

Категорія «Залізо»

1. Руйнування заліза у природних умовах назива­ють... (Корозією)

2. Залізо взаємодіє з киснем під час нагрівання з утворенням... (Fе3О4, залізна окалина)

3. Залізо з домішками вуглецю — це... (Сталь)

4. Якого кольору залізо? (Сріблясто-білого)

5. Яке родовище в Україні найбагатше на залізні руди? (Криворізьке)

6. В  якій  групі  й  підгрупі  розміщений  Ферум у Періодичній системі? (VIII групі, побічній під­групі)

 

Категорія «Вода»

1. Як  називається  вода,   що  містить Дейтерій? (Важка)

2. Яка речовина утвориться внаслідок взаємодії вуглекислого газу з водою? (Карбонатна кислота)

3. Під час отвердіння  води її об'єм...  (Збільшу­ється)

4. Вода в природі, що містить цінні для здоров'я речовини. (Мінеральна)

5. Яка маса 2 моль води? (36 г)

6. Якого кольору набуває вода на дуже великих глибинах? (Блакитна)

 

Категорія «Оксиди»

1. Найважливіший природний оксид. (Вода)

2. Загальна формула оксидів. mОn)

3. Як називають оксиди, які відповідають кисло­там? (Кислотними)

4. Найпоширеніший оксид у літосфері Землі. (SіО2, пісок)

5. Яка речовина утвориться внаслідок взаємодії негашеного вапна (кальцій оксиду) з водою? (Гашене вапно, Са(ОН)2 )

6. Назвіть формулу піску. (SіО2)

 

Категорія «Кислоти»

1. Яка формула сірководневої кислоти? 2S)

2. Який газ виділиться в результаті взаємодії цин­ку з розбавленою кислотою? (Водень)

3. Як    називається    реакція    взаємодії   кислоти й основи? (Нейтралізації)

4. Як кислоти змінюють забарвлення індикато­рів? (Лакмус — червоніє; метилоранж 

    — рожевіє)

5. Які речовини утворяться внаслідок нагрівання силікатної кислоти? (SіО2, Н2О)

6. Назвіть летку кислоту. (Нітратна, НNO3)

 

Категорія «Основи»

1. Як називають розчинні у воді основи? (Луги)

2. Як хімічною мовою називається гашене вапно? (Кальцій гідроксид)

3. Яка хімічна формула «їдкого натру»? (NаОН)

4. Який йон надає спільних властивостей осно­вам? (Гідроксид ОН-)

5. Які основи не діють на індикатори? (Нероз­чинні)

6. Які речовини утворюються в результаті взаємо­дії основ з кислотами? (Сіль і вода)

 

Категорія «Солі»

1. Яка формула крейди? (СаСО3)

2. Яка формула кухонної солі? (NаСl)

З.Яка речовина утвориться в результаті взаємо­дії кальцій оксиду з водою? (Кальцій карбо­нат)

4. Якого кольору купрум (II) сульфат? (Блакит­ного)

5. Які речовини утворяться в результаті термічно­го розкладу СаSО3? (СаО і SО2)

6. Солі за звичайних умов. (Кристалічні)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III ТУР

На екрані зображено таблицю з числами. Під кожним числом зашифровані питання, які вимага­ють пояснення.

1

2

3

4

5

6

1. Нагріваємо в колбі воду. Через деякий час вода закипить і почне випаровуватись. Якщо над парою потримати холодний предмет, що спостерігаємо? Поясніть, які явища ви спо­стерігали.  

(На   поверхні  з'являться   краплі води. Будемо спостерігати фізичні явища, бо пара — це і є вода, але в іншому агрегатному стані)

2. Поясніть, чи не суперечить закону збереження маси речовин той факт, що маса іржавого відра може бути трішки більшою, ніж маса такого самого нового відра.

3. Перегляд відеофрагмента. Дослід взаємодії на­трій  гідроксиду з  купрум (ІІ) сульфатом.  Поясніть чому відбулося знебарвлення розчину. (Відбулася реакція нейтралізації)

4. Під час виверження вулканів у атмосферу над­ходять сполуки. Перша сполука, розчиняючись у воді, утворює сульфідну кислоту, а друга, ре­агуючи з водою,— сульфітну. Назвіть ці сполу­ки. (Сірководень і сірчистий газ)

5. Яка проста речовина є чудовим будівельним матеріалом?  (Сірка,  армована  скловолокном, з якої виготовляють великі блоки для стін житлових будинків)

6. Який  елемент  є  основою  всього  мінерально­го світу нашої планети? (Силіцій становить 27,6 % доступної нашому дослідженню земної кори та є головним елементом серед мінералів і гірських порід, які практично складаються зі сполук Силіцію)

 

doc
Додано
20 березня 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку