Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?"

Про матеріал

Інтелектуальна гра розрахована на учнів 8 класу містить питання з предмету біологія. Даний захід проводився в школі на тижню природничих наук. Данний матеріал містить правила гри, її опис з різними видами питань. Створений за принципом інтелектуальної гри "Що? Де? Коли?"

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Мета: закріпити знання дітей про людський організм, вчити застосовувати свої знання на практиці, виховувати бережливе ставлення до власного здоровя.

Обладнання: дзига зі стрілочкою, питання у конвертах, чорний ящик, тонометр, макет мозку людини.

Хід гри.

  • Доброго дня вам учні 8-9 класів. Рада вітати вас на сьогоднішній інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?»
  • Сьогодні ми превіримо як ви засвоїли навчальний матеріал за цей навчальний рік. Прошу вас сформувати команду у складі 8 учнів 8-9 класів. Та обрати капітана.

Діти розміщуються за столом

Правила нашої гри такі. Ви бачите на столі розміщено 12 конвертів з питаннями. На початку кожного туру будемо запускати дзигу. На який конверт покаже стрілка дзиґи на питання того конверту ми будемо відповідати. Хто буде давати відповідь вирішує командир команди.  На кожне питання дається час для обговорення – 1 хвилина.  На столі ще є питання бліц. Це значить що команда за 1 хвилину має дати відповідь на три питання (по 20 с. на кожне питання) тоді команда отримує 1 бал. Якщо хоча б на одне питання команда не дасть відповідь бал їй не зараховується.

Ще є питання супербліц – умови такі ж як і у бліц але обмірковує і дає відповідь лише 1 учасник з команди.

Є питання чорного ящика. Вам необхідно дізнатися що заховано у чорному ящику за навідним питанням

Є питання з предметом. Коли команді дається предмет а їй необхідно пояснити що це за предмет і як ним користуватися.

Тож почнемо гру запускаємо дзигу.

Прелік питаннь

 — Чому на початку прийому їжі краще вживати овочеві салати та бульйони? (В овочах та бульйонах містяться біологічно активні речовини. Продукти їхнього розщеплення всмоктуються в кров крізь слизову оболонку шлунка і впливають на залози шлунка, які, у свою чергу, починають виробляти шлунковий сік.)

  • У XVIII столітті в країнах Європи почали широко застосовувати жир з печінки тріски. Поясніть, для чого це було потрібно. (Лікування та профілактика рахіту, що спричиняється нестачею вітаміну D.)
  • Давньогрецький лікар Гіппократ установив, що цю хворобу можна лікувати, додаючи до району печінку. Поясність, що це за хвороба. (Куряча сліпота, що спричиняється нестачею вітаміну А.)
  • Подумайте у чому полягає головна відмінність раси від народу (Головною відмінністю є те, що расові ознаки передаються у спадок від батьків, а належність до того чи іншого народу визначається вихованням)
  • Чому на початку тренувань відбувається значне покращення спортивних результатів, а потім вони зростають повільніше? (Це відбувається тому, що збільшується кількість мязових волокон, а зростає число скоротливих ниток (актину й міозину) та мітохондрії
  • Перша допомога, яку надають постраждалому при переломах, - це знерухомлення ушкодженого місця. Чому роблять саме так? (Постраждале місце знерухомлюють для того, щоб зменшити біль і попередити зсув уламків кістки, які можуть завдати шкоди своїми гострими краями навколишнім тканинам)
  • Хлопчик після падіння з велосипеда став скаржитись на біль у плечовому суглобі. Хворий може підняти ліву руку, але біль, почервоніння й опухлість свідчать про травму. Який би ви поставили діагноз? (Якщо суглоб зберіг свою рухливість, швидше за все, у постраждалого розтягнення зв'язок або забитий суглоб (при вивиху руку підвести неможливо, як і при переломі), можливі розриви суглобної сумки й зв'язок)
  • Чим пояснюється велика різниця швидкості руху крові в аорті, венах, капілярах? ( Вона пояснюється неоднаковою шириною загального перерізу кровяного русла в його різних ділянках. )
  • Яке занчення для організму має повільний рух крові в капілярах? (Кисень і поживні речовини встигають проникнути в клітини, а продукти їхньої життєдіяльності та вуглекислий газ надійти в кров)
  • Від чого залежить висота голосу? (Від довжини голосових зв'язок чим довші зв’язки, тим менша частота їхнього коливання й тим нижчий голос)
  • Які ще 6 органів беруть участь у формуванні мови: (Язик, зуби, губи, щоки, мязи гортані)
  • Чому при фізичних навантаженнях число дихальних рухів збільшується, дихання частішає? (при фізичному навантаженні  збільшується споживання кисню тканинами, його кількість у крові зменшується. Нестача кисню в крові є хімічним регулятором дихальної системи. Кров омиває мозок, збуджується центр дихання в довгастому мозку, імпульси надходять по нервах до міжхребетних мязів і дихальні рухи стають частішими)
  • Питання з предметом. Команді показують предмет (тонометр)  і прошу, сказати, для чого його використовують (використовували),  і продемонструвати його використання.
  • Питання з чорним ящиком. Потрібно здогадатися, що лежить у чорній шкатулці, яка лежить перед гравцями.
  • У чорному ящику лежить орган у якому зосереджено більше половини всіх нейронів  організму. Цей орган  не відчуває болю, оскільки він не містить больових рецепторів.
  • Бліц. Крім звичних питань, на обговорення яких дають одну хвилину, ввели «бліц-питання». Це набір із трьох простіших, ніж зазвичай, питань, на кожне з яких дають лише 20 секунд для роздумів. Команда отримує очко за 3 правильні відповіді.
  • Що є органом нюху? (Ніс.)
  • Де містяться фоторецептори? (На сітківці ока.)
  • Що забезпечує координацію рухів? (Мозочок.)

Супербліц — подібний до бліца. Різниця полягає у тому, що грає лише один гравець від команди.

  • Порушення цілісності кістки з виходом її уламків через шкірні покриви назовні. (Відкритий перелом.)
  • Патологічний стан організму, спричинений його перегріванням. (Тепловий удар.)
  • Викривлення хребта вбік (вліво або вправо). (Сколіоз.)

 

Підсумок гри.

Гра закінчується тоді коли команда знатоків чи «глядачів» набере 6 балів.

Ось і підійшла до кінця наша гра, я дуже вдячна вам усім за тещо ви прийняли у ній участь. Сподіваюсь, що вам сподобалось.


 


— Чому на початку прийому їжі краще вживати овочеві салати та бульйони?

 

 

  •       У XVIII столітті в країнах Європи почали широко застосовувати жир з печінки тріски. Поясніть, для чого це було потрібно

 

 

  •       Давньогрецький лікар Гіппократ установив, що цю хворобу можна лікувати, додаючи до району печінку. Поясність, що це за хвороба.  Подумайте у чому полягає головна відмінність раси від народу

 

 

  •       Чому на початку тренувань відбувається значне покращення спортивних результатів, а потім вони зростають повільніше?

 

 

  •       Перша допомога, яку надають постраждалому при переломах, - це знерухомлення ушкодженого місця. Чому роблять саме так?

 

 

 

  •       Хлопчик після падіння з велосипеда став скаржитись на біль у плечовому суглобі. Хворий може підняти ліву руку, але біль, почервоніння й опухлість свідчать про травму. Який би ви поставили діагноз?

 

 

  •       Чим пояснюється велика різниця швидкості руху крові в аорті, венах, капілярах?

 

 

  •       Яке занчення для організму має повільний рух крові в капілярах?

 

 

  •       Від чого залежить висота голосу?

 

 

  •       Які 6 органів беруть участь у формуванні мови:

 

 

  •       Чому при фізичних навантаженнях число дихальних рухів збільшується, дихання частішає?
docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
3719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку