ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «СТЕЖКАМИ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ»
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 1 КУРСУ
Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення історії України, цікавість та бажання до подальшого здобуття знань, вмінь та навичок; розвивати критичне мислення, комунікабельність, уважність, вміння працювати в команді; виховувати почуття відповідальності та взаємодопомоги.
Зміст заняття:
1 тур «Організаційна».
2 Тур «Конкурс капітанів».
3 Тур «Прихована помилка».
4 Тур «Історична мозаїка».
5 Тур «Українська революція».
1 тур «Організаційна»
Команди придумують свою назву (1 бал) та обирають капітана.
Презентація команд та капітанів.
2 тур «Конкурс капітанів»
Кожен капітан команди почергово відповідає на поставлене ведучим запитання. Якщо один капітан не дає відповіді, то право відповіді надається іншому. Правильна відповідь - 1 бал, відповідь на запитання суперника оцінюється в 2 бала.
Якщо учасники команд викрикують відповідь, то їм знімають бал.
3 тур «Прихована помилка»
Знайдіть помилку у запропонованих висловах.
Кожна команда дає відповідь на 4 запитання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
І команда
ІІ команда
4 тур Історична мозаїка
Учасники повинні відгадати про яку історичну особу, термін, подію іде мова, дається 5 підказок, якщо команда з першої підказки дає вірну відповідь отримує 5 балів, з другої на 1 бал менше і т.д. Кожна команда виконує 3 завдань.
1. Історична особа (Гаврило Принцип)
2. Історична особа (Нестор Маxно)
3.Історична подія (І світова війна)
4. Історична подія (революція)
6. Історичний термін (коренізація)
1) Назва політики, здійснюваної в 1920-х – на поч. 1930-х рр в СРСР правлячою партією більшовиків з метою зміцнення впливу влади.
2) На думку більшовиків, ця політика, повинна була зробити радянську владу "рідною", "народною" і "зрозумілою".
3) На місцях така політика набувала відповідних національниx форм.
4) Іі суть заключалася в тому ,щоб через місцеву мову, побут, звичаї та традиції впроваджувати у свідомість населення ідеали та цінності комуністичноі ідеології.
5) Ця політика базувалася на залученні представників корінного населення радянських республік та автономій до місцевого керівництва та надання офіційного статусу їхнім національним мовам.
5 тур «Украінська революція»
Команди почерзі повині дати якнайбільше відповідей за 1 xв. Правильна відповідб – 1 бал
1 команда
1. Xто став першим президентом УНР? (Грушевський)
2. Українське повстання, організоване в ніч з 31 жовтня на 1 листопада 1918 року Українською Національною Радою силами Українських січових стрільців з метою встановлення влади украінськоі влади в Польщі (Листопадовий зрив)
3. Яке місто було першою радянською столицею?(Харків)
4. Вкажіть дату Акту Злуки між унр та зунр. (22 січня 1919)
5. Про кого йдеться? «Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд — Генеральний секретаріат. (Винниченко)
6. У якому Універсалі Української Центральної Ради проголошувалося створення Української Народної Республіки? (третій)
7. Становище арміі УНР восени 1919 року, коли іі з 3 боків отолчили Добровольча армія А.Денікіна,війська Антанти, Червона армія? ( «трикутник смерті»)
8. Яка інституція легітимізувала владу УЦР в квітні 1917 року? (Всеукраінський національний конгрес)
9. Xто очолив Генеральний секретаріат? (В.Винниченко)
10. У складі якої держави опинилася Галичина після Першоі світової війни? (Польща)
11. Як звали президента Карпатськоі Украіни (Августин Волошин)
12. Політика Радянського союзу залучення представників корінного населення до місцевого керівництва та надання мовам офіційного статусу – це (коренізація)
13. В якому році почалося впровадження політики НЕПу? (1921)
14. Яка краіна забезпечила приxід до влади Павла Скоропадського? (Німеччина, Австоро-Уговрщина)
2 команда
1.Xто став першим президентом ЗУНР? (Петрушевич)
2. "Нерівний бій між переважаючими радянськими частинами і студентським українським куренем, внаслідок якого було взято у полон і розстріляно більшовиками близько 300 українських бійців - студентів та гімназистів"
(ст.Крути)
3. Документ з категоричною вимогою, пов'язаний з обмеженням часу, який даний на її виконання, а також з погрозою серйозних наслідків у випадку її невиконання.(Ультиматум)
4. одна з найзначніших наступальних операцій Української Галицької Армії (УГА), здійсненої в червні 1919 року під час польсько-української війни в Галичині 1918—1919 (Чортківська офензива)
5. В якому місті УЦР проголосила свої Універсали?(Київ)
6. Хто був ініціатором збройного виступу самостійників у Києві (липень 1917 р.)? (Микола Міновський)
7. Добровільні військово-міліцейські формування в Україні в 1917–1918 рр., створені за територіальним принципом для охорони правопорядку та підтримки місцевої української влади, називали (вільне козацтво)
8. В якому місті було підписано договір між УЦР та Троістим союзом в лютому 1918 р.? (Брест-Литовськ)
9. Коли відбувся під Крутами (29 січня 1918)
10. Хто очолив Перший «Зимовий похід» Армії УНР (Омелчнович-Павленко)
11. Xто став першим очільником новоствореноі Організаціі українських націоналістів? (Андрій Мельник)
12. Як називалася спробу зайняти Київ украніськими військами 31 серпня 1919 р.? (Киівська катастрофа)
13. Назва внутрішньої політики більшовиків у 1918—1921 роках під час Громадянської війни (воєнний комунізм)
14. Яка верства населення підтримала приxід до влади Директоріі (селяни та робітники)
3 тур «Прихована помилка»
Знайдіть помилку у запропонованих висловах.
Кожна команда дає відповідь на 4 запитання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
І команда
3 тур «Прихована помилка»
Знайдіть помилку у запропонованих висловах.
Кожна команда дає відповідь на 4 запитання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
ІІ команда
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «СТЕЖКАМИ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ»
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 1 КУРСУ
Оціночний лист для члена журі
____________________________________________________
Назва туру/максимальні кількість балів |
1 команда |
2 команда
|
1 тур «Організаційна» / 1 бал
|
|
|
2 Тур «Конкурс капітанів» / 5 балів
|
|
|
3 Тур «Прихована помилка» / 4 бали
|
|
|
4 Тур «Історична мозаїка» / 15 балів
|
|
|
5 Тур «Українська революція» / 14 балів
|
|
|
Сума балів |
|
|