ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА "Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ"
Мета: збагатити знання школярів про Україну; виховувати бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу; розвивати почуття гордості за рідний край.
Правила гри
Навчальні правила:
Гра «Я люблю Україну» проходить у формі змагань між двома командами. За кожне правильно виконане завдання або правильну відповідь команда одержує 1 бал.
Організаційні правила:
Діти повинні швидко відновити свої знання, виконати завдання або дати правильну відповідь.
Дисциплінарні правила:
Не можна розпочинати гру, поки кожен гравець не засвоїв її правил.
Кожен учень повинен додержуватися своєї черги, не заважати товаришам, бути дисциплінованим.
Не можна допускати образ і глузувань. Програвати, та й вигравати, треба вміти гідно.
Хід гри
Зараз , люба дітвора,
В нас цікава буде гра.
І дівчатка, і хлоп’ята
Дуже люблять мандрувати.
Вирушаємо ми нині
В подорож по Україні.
А у подорож зібралися дві команди. Сьогодні наші команди покажуть, як вони люблять Україну, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії, видатних особистостей.
І раунд «Подорожуємо Україною»
Кожне місто має своє історичне минуле і славне сучасне.
Завдання 1 «Відгадай місто»
- Назва якого міста пов’язана з іменем відомого українського поета? (Івано-Франківськ)
- Назва якого міста пов’язана з назвою царя звірів? (лев-Львів)
- Місто, що знаходиться за порогами Дніпра? (Дніпропетровськ)
- Назва якого міста походить від назви річки? (р.Уж-Ужгород, р.Донець-Донецьк,
- З пари слів утворіть назву міста: Їв-Микола(Миколаїв), мир-жито (Житомир)
Пам’ятки культури є в різних куточках України. Кожна місцевість своєрідна і має на своїй території пам’ятки сивої давнини. До цих пам’яток крокують туристи.
Немає мови без народу і народу без мови нема. А рідна мова наша милозвучна.
ІІ раунд «Наша мова солов’їна»
Завдання 1. Пояснити значення вислову
1 команді 2 команді
Ловити ґави (бути неуважним )
Тане в роті (про дуже м’яку або смачну їжу)
Світ за очі (куди забажається,
куди завгодно – йти,їхати)
Ясно як божий день (цілком зрозуміло)
Завдання 3. Пояснити прислів’я.
1 команді Рідна мова дорога людині, як саме життя.
ІІ команді Люби свій народ не тому, що він славний, а тому, що він рідний.
Наша рідна Батьківщина – Україна. Багата і гарна наша земля. Милозвучна пісенна мова нашого народу, щирі працелюбні люди живуть на ній. І ми повинні знати,пам’ятати і гордитися своїми предками і нинішніми славними українцями,які своїми подвигами прославляють Україну в цілому світі.
ІІІ раунд. «Славетні Українці»
1 команді
- Князь, який охрестив Київську Русь (Володимир Великий)
- Автор «Кобзаря» (Тарас Шевченко)
- Ім’я співачки,яка перемогла на конкурсі «Євробачення»(2004р) (Руслана Лижичко)
- Перший український космонавт незалежної України (Леонід Каденюк)
ІІ команді
- Гетьман України, пам’ятник якому стоїть біля гімназії №1(Богдан Хмельницький)
- Ім’я першого президента України (Михайло Грушевський)
- Київський князь, який заснував першу бібліотеку (Ярослав Мудрий)
- Прізвище славетних боксерів України (Кличко)
ІV раунд “Символи України»
Кожен народ, маючи свою історію, має і свої національні символи, які люди повинні знати, шанувати і берегти. Про це записано у ст..65 Конституції України.
А чи знаєте ви символи України?
Розгадування кросворда.
1 |
|
|
|
с |
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 4 |
|
|
м |
|
|
||||||
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
о |
|
|
|||||
6 |
|
|
л |
|
|
|
|
|||||
7 |
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
У |
|
|
|
|
|
|
||||
9
14 |
|
|
|
к |
|
||||||
10 |
|
|
р |
|
|
||||||
11 |
|
а |
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
|
|
ї |
|
|
||||||
13 |
|
н |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
и |
|
|
|
||||
1.Київський князь. (Ярослав)
2.Композитор, автор Гімну України. (Вербицький)
3.Урочиста пісня.(Гімн)
4.Великий український поет-пророк.(Шевченко)
5.Символ держави. (Прапор)
6.Кущ – народний символ України.(Калина)
7.Поет, автор Гімну України.(Чубинський)
8.Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)
9.Символ молодості і дівоцтва.(Вінок)
10.Символ держави.(Герб)
11.Рослина – символ нев’янучої молодості.(Барвінок)
12.Місто – символ України.(Київ)
13.Ріка – символ України. (Дніпро)
14.Острів,символ козацтва та України.(Хортиця)
Україна – це отча земля, рідний край, де ви народилися. Це ваше місто і село. Це куточок, де вам найкраще. Недарма каже прислів’я «Всюди добре, а вдома – найкраще».
V раунд « Рідний край»
Гра «Вірю,не вірю»
І команді
- Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)
- Область,у якій ми живемо,розташована в центрі України. (не вірю)
- У місцевості, де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)
- У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)
- У місцевих водоймах водяться карасі,щуки,соми,окуні. (вірю)
ІІ команді
- Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)
- У місцевості, де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.(вірю)
- У моєму краї вирощують картоплю. (вірю)
- У моїй місцевості переважають такі природні угрупування,як водойми,болота.(не вірю)
- У місцевих лісах водяться лисиці,зайці, кабани,білки. (вірю)
VІ раунд « Культурна спадщина народу»
Наша Україна велика і гарна. Люди,які проживають у різних куточках нашої Батьківщини,відрізняються від інших народів своїм національним одягом, народними промислами, збереженням своїх традицій.
І команді ( рушник, різьблена шкатулка, витинанка, глиняний глечик, писанка).
До яких народних промислів належать дані предмети? (гончарство, художня різьба по дереву, витинанки, вишивка, писанкарство)
ІІ команді
Як називаються елементи укр.жіночого вбрання? (сорочка, керсетка, фартух, плахта, вінок)
Споконвічна -
Рідна земля.
Незалежна -
Держава моя.
Вічна і завжди єдина
Ненька моя - Україна
М.Бук
Підсумок гри.