Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»

Про матеріал
Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя математики. Велика роль у підвищенні інтересу до математики належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми та конкурсами. Я пропоную сценарій гри, аналогічної до телевізійної гри - шоу «Хто зверху?»
Перегляд файлу

           Інтелектуальна математична гра

«Хто зверху?»

 

 


 

Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху

 

Мета:

  •       навчальна: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;
  •      розвиваюча: розвивати  вміння  логічно  мислити,  бути  кмітливими  і  ерудованими; розвивати пізнавальні здібності учнів, їх творчу активність.
  •       виховна: виховувати у дітей через ігри людяність ,гуманізм у стосунках , доброзичливість ,повагу до людей ,великодушність ,скромність та самопожертву.

 

Вид діяльності: ігровий.

Форма проведення заходу: пізнавальна, дозвільно – розважальна, інтелектуальна гра.

Учасники: учні 7-9 класів, ведучі, Судді.

Обладнання:  художньо оформлене приміщення ,ноутбук, дошка, проектор, навушники, 2 комплекти подвійних літер – на живіт та спину , роздатковий матеріал.                                                  

План заходу

І. Представлення команд

ІІ. Раунд  1     «Збери літери»

ІІІ. Раунд 2   «Вірю - не вірю»

ІV. Раунд 3    «Хто я?»

V.  Раунд 4   «Бліц»

VІ.  Раунд 5 «По губах»

VІІ. Раунд 6   «Відгадай пісню»

VІІ. Фінал

 

Організаційна частина

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на шість раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти  учасників 7-9 класів та ведучих.

Хід гри

Музика з передачі «Хто зверху» Запрошуються учасники на свої місця

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання! Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий.  І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки! То ж  давайте представляти наших учасників. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». Панове, сьогодні буде битва. І на чолі цієї битви, цієї чоловічої команди я – капітан, і я пишаюся своєю командою, я пишаюся цими хлопцями, адже у мене сьогодні бійці на підбір…

  1. Хлопець у розквіті сил. Любить поспати або просто лежати і дивитись у стелю. Добрий, турботливий -
  2. Серйозний, врівноважений учень, гострий на язик,завжди висловлює свою думку, любить займатися спортом, читати книжки,любить гарти в комп'ютерні ігри і читати історію–
  3. Цілеспрямований, наполегливий, добре навчається,завжди має власну думку, завжди виграє будь-яку суперечку, має почуття гумору–
  4. Сором’язливий, врівноважений. Як і багато хлопців проводить вільний час на футболі–
  5. Веселий хлопець, любить багато говорити та інколи математику. Має багато друзів,

без спілкування з ними не може провести жодного дня –

 

      Перемогти у цієї команди нереально!!!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. І зараз я хочу представити команду дівчат:

  1. Жоден хлопець не може сказати в її адресу що вона не права, але те шо вона найкраща, вона чує кожного дня, бо дійсно вона і розумниця і красуня –
  2. Весела, розумна. красуня. Свій вільний час вона приділяє йому – єдиному… Тіктоці–
  3. ЇЇ зброя –  це щира посмішка, її чесноти  незрівнянна доброта та щирість . І все це наша –
  4. Відповідальна, цілеспрямована, відмінно навчається,любить танцювати, допомагає мамі у всіх справах –
  5. Чесна, добра, королева ніжності –

Ведуча.  Але у нас є ще й судді цієї неперевершеної гри – судді Справедливості.

Суддя. Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у команд є сім конкурсів та фінальне завдання. Кожен із яких оцінюється у 10 балів.

Ведучий. Шановне суддівство слідкуватиме за ходом гри і в разі виникнення спірних питань (за нічиї) оголосить ДИВОГЛЯДКИ.

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть  можливість  подвоїти попередню кількість балів,  яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Дівчата, але ж нуль  не подвоюється!У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший конкурс?

Ведуча. Орел чи решка?

Ведучий. Мій орел. (підкидають монетку)

Ведуча. Отже, перший конкурс, перший раунд.

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

 

Раунд  1

«Збери літери»

Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом  цього стане наш перший конкурс «Збери літери».

Ведучий.  І я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші

дівчатка, адже ми джентльмени. Гравців із вашої команди отримують по 2

літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду.

Ведуча.  Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь

ласка. Правила наступні: (капітан команди хлопців) зачитує питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з  літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.

Ведучий.  Якщо ви готові, а ви вже готові.  Три, два, один – час пішов.

Дівчатам

(К, Д), (Р, Т), (У, А), (Г, И)

  •      Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)
  •      Що об'єднює хронологічну таблицю з історії з математикою? (Дати)
  •      Буває, що коли виконують домашнє завдання, то до математики вони не доходять? (Руки)
  •      Яке слово пропущене в прислів'ї: «Куди голова задумала, то… й ноги несуть»? (Туди)

Ведуча. Ми себе показали гарно. У вас зараз хлопчурики, по 2 літери одна на животику, а інша на спинці, у мене є запитання і вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На все про все у вас є 2 хвилини. Я надіюсь що ви програєте, ми дівчата від усього серця бажаємо вам програти. Ви готові дорогі мої мужщинчики…ну час пішов!

Хлопцям

(Т, О), (І, К), (Л, Р), (О, Д)

  •      Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)
  •      Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)
  •      Про виконання домашнього завдання з математики говорять приказку: «Зробив … - гуляй сміло» (Діло)
  •      Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв'язують задачі біля дошки? (Тріо)

Ведучий.  Шановне журі, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання:

Дівчатам: Скільки відсотків хлопців  у школі перуть шкарпетки самостійно?

(10 %, 5 - 15%)

Хлопцям:  Скільки відсотків дівчат вважають себе гарнішими за свою кращу подругу? (89%, 84 – 94%)

 (Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

                                                          Раунд 2

«Вірю - не вірю»

Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.     Твердження для команди дівчат:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)
  1.   Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

       (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.   Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі                           ( вірю)
  2.   Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

  1.   Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
  2.   Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
  3.   Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі. (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)
  4. Чи віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки?    (Ні.) 

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  3. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  4. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  5. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  6. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  7. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  8.  Найменше натуральне число нуль?  (Ні)
  9.  Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90.  (Так)
  10.  Чи віриш ти, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора?           (Ні, відомо 370 способів.) 

Ведучий.  Пані суді-  Справедливісті скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.

             Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання: 

Хлопцям :   Скільки відсотків дівчат відразу після школи роблять домашнє завдання? (62%, 52-72%)

Дівчатам  : Скільки відсотків хлопців полюбляють дивитися бокс більше, аніж футбол? (35%, 25-45%)

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

Раунд 3

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики) . Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»

Ведуча. Почнемо з хлопців?

Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть   бачити?

Ведуча викликає одного із учасників

(Команда відгадує картинку із зображенням   «Піраміди»).

Ведуча.  Кого з моїх красунь  ти вибираєш для участі в конкурсі?

Ведучий викликає одного із учасників

(Команда відгадує картинку із зображенням  Піфагора)

Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?

Суддя.  Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.

Бонусне запитання: 

Хлопцям : Скільки відсотків дівчат вважають, що їдальня найкраще місце в школі? (47,5%)

Дівчатам  : Скільки відсотків парубків соромляться першими підійти до дівчини? (39%)

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

 

Раунд 4

«Бліц»

 

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 1 хвилину  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Отже, розпочинаємо з дівчат. Хвилина пішла.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4. Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)
  5. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  6. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  7. Результат дії додавання   ( жінка - сума)
  8. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка, медіана)
  9. Результат дії множення? (чоловік-добуток)

Ведуча. Хлопці, ви готові?

Ведучий. Час пішов.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (жінок)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Кому належать слова « Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  4. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.      

                                               ( жінка - Ковалевська С.В.)

  1. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  2. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  3. Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  4. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  5. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  6. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  7. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  8. Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)

Ведучий.  Пані судді Справедливості, хто у цьому конкурсі був кращим?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 (Бонусні питання задаються команді яка виграла раунд)

Бонусне запитання:

Дівчатам: Скільки відсотків хлопців хоча б раз користувалися гігієнічною помадою? (30%, 25 – 35%)

Хлопцям : Скільки відсотків дівчат дивляться футбол? (18%, 13 – 23%)

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

 

Раунд 5

 «По губах»

 

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики та дівчатка, конкурс «По чубах».

Ведучий. Отож, умови конкурсу: один гравець каже слова, запропоновані ведучим, а інші гравці  з навушниками повинні вгадати це слово. Час проведення –1-2  хв.

  1. Точка.                                                           1. Дріб .
  2. Число .                                                          2.  Хорда .
  3. Трикутник .                                                  3. Трапеція  
  4. Множення .                                                  4. Ділення
  5. Коло.                                                             5. Вісім
  6.  Три.                                                               6. Куб .    
  7. Круг .                                                             7. Метр   
  8. Конус .                                                           8. Куля .
  9. Пряма                                                             9. Промінь .
  10.  Формула                                                        10. Висота   

 

Ведуча .Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

(Бонусні питання задаються команді яка виграла раунд)

Бонусне запитання:

Дівчатам: Скільки відсотків хлопців полюбляють пліткувати про дівчат?(90%, 85-95%)

 

Хлопцям : Скільки відсотків дівчат надають перевагу підборам , а не кросівкам?(45%, 40-50%)

 

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ

 

Раунд 6

«Відгадай пісню»

       Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай     пісню» .Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо. І так, умови конкурсу:  закрито  п’ять слів з пісні.  Можна  відкрити будь-яке слово і спробувати відгадати пісню. Не  вдається — відкриваємо  ще одне слово і так далі.      5 балів. Мінус один бал за  відкрите  слово , починаючи з другого.  Слова проектуються на  екран.                                                                                  

1.

Ой

 

не

 

питай

 

чия

 

я

 

Українська народна пісня «Ой, на  горі два дубки».

2.       

ВИЙШЛИ

 

ВИЙШЛИ

 

ГУСІ

 

КЛАНЯЛИСЬ

 

БАБУСІ

Українська народна пісня «Жили у бабусі два веселих гуся»

 

3.

ГИНЕ

 

ВОРОГ

 

ЗА

 

НАШ

 

ДОНБАС

 

Пісня «100  бійців ». Виконує  Maxima (Юлія  Донченко)

4.

ДІВЧИНА

 

В

 

САДУ

 

ЯГОДИ

 

РВАЛА

Українська народна пісня « Розпрягайте , хлопці, коні …»

5.

ЗА

 

ТРИ

 

ХВИЛИНИ

 

ЗАГУБИВСЯ

 

І

Друга  ріка   « Три  хвилини »

6.

ЯК

 

Я

 

МАЛИМ

 

ЗБИРАВСЯ

 

НА

Автор пісні: Дмитро Павличко    Композитор: Олександр Білаш                                                                                    Виконавці : Дмитрий Гнатюк, Таїсія Повалій, Квітка Цісик, Віктор Павлік,                                    Ot Vinta,   ФлайzZ

7.

ОЙ

 

СЛУЖИВ

 

Я

 

В

 

ПАНА

Українська народна пісня  «  Ой,  служив я в пана»

8.

МАТЕМАТИКУ

 

НАУКУ

 

ДУЖЕ

 

ЛЮБИТЬ

 

ДІТВОРА

 Пісня «В  математиці —родині»  Слова Л.Бегун  .Музика Ігор Білин

Ведучий.  Пані судді, Вам слово!

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання:

Дівчатам: Скільки відсотків парубків в майбутньому хочуть бути схожими на Фізрука з однойменного фільму? 22%

 

Хлопцям : Скільки із 100 гривень дівчат витратять на солодощі?(36%, 26-46%)

 

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

 

Фінал

 

Ведуча . Щоб остаточно визначити переможця проведемо фінальний раунд. Учасникам  кожної  команди пропонується апельсини та склянки. За 90с. команди хлопців та дівчат повинні надавити максимальну кількість соку. В цьому конкурсі, у разі перемоги, усі попередні бали подвоюються. 

Ведучий .  Отож,  підведемо  підсумки  сьогоднішнього  змагання  гарних,  кмітливих  дівчат  та  сильних  і  розумних  хлопців.  Шановні судді, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

Їх рахунок подвоюється.Але я хочу сказати, що сьогодні ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать.

Ведуча. А  ми  запрошуємо  усіх  бажаючих  до  участі  у  наступних  іграх    інтелектуально - розважальної  гри  "Хто  зверху?"

(Музична заставка ХТО ЗВЕРХУ)

                                 Список  використаних джерел.

  1. Джерело: проект "Українські пісні" [Електронний ресурс].— Режим доступу: http:// www.pisni.org.ua
  2. [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://uk.wikipedia.org › wiki
  3. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: підручник  для 6 кл. загальноосві.навч.закладів / А.Г.Мерзляк, В.Б .Полонський , М.С.Якір.—Х.:Гімназія,2014.—400 с: іл.
  4. Цікаві факти про видатних математиків . Цікавинки для ... [Електронний ресурс].— Режим доступу: http:// formula.co.ua › blog › tsikavi-fakty-pro-vydatny...
  5. Цікаві факти про математику - Тут цікаво[Електронний ресурс].— Режим доступу: http:// tut-cikavo.com
  6. Цікаві факти про математику - факти з історії математики. [Електронний ресурс].— Режим доступу: https://brama.net.ua

 

                                  

   

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Сценарії
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку