Інтелектуальна математична гра «Найрозумніший»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі - конкурсі «Найрозумніший»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі частіше є дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. Панове, сьогодні буде не шоу, сьогодні буде битва. І на чолі цієї битви, цієї чоловічої команди я – капітан, і я пишаюся своєю командою, я пишаюся цими хлопцями, адже у мене сьогодні бійці на підбір… Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». (представлення команди хлопців)
Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед нас є...(представлення команди дівчат)
Ведуча. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є дев’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання. Якщо в якомусь конкурсі виходить нічия, то для визначення переможця конкурсанти виконують додаткові завдання- дивоглядки.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча: Дівчата, ми знаємо, що у нас дівчат немає проблем з інтелектом, навіть першими починаємо в дитинстві читати, у них це приходить з роками, навіть дехто не навчився робити це і досі, доказом цього стане наш наступний конкурс, який називається «Збери літери». Вам зараз хлопчурики, дадуть по 2 літери одна на животику, а інша на спинці, у мене є запитання і вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На все про все у вас є 90 секунд. Ви готові дорогі мої мужщинчики…ну час пішов!
1.Білий ведмідь, що шукає друзів Півночі. УМКА
2. Чоловіча прикраса під носом. ВУСА
3. Буває англійська, буває німецька, а наша українська. МОВА
4. Моя хресна моєму татові та мамі. КУМА
5. Змелені зерна пшениці. МУКА
6. Розділовий знак; сон, що може тривати місяць або й рік. КОМА
7. Нічний великий птах. СОВА
8. Нею косять, а дівчата заплітають. КОСА
(у-о, м-с, к-а, а-в)
Ведучий: Ну скажу вам чесно, що це було гарно з нашого боку, ми старалися, правда мужики? Ми реально показали що ми дуже розумні! А тепер дівчатка начувайтеся, адже звичайно і для вас ми підібрали завдання відповідні… Час пішов…
1. Суха трава, їжа для тварин. СІНО
2. Пестлива форма від слова «кішка». КІСА
3. Що нас катає взимку. САНІ
4. Місце в кінотеатрі, де можна придбати квиток. КАСА
5. Страва з крупи і води, в казках її варять навіть із сокири. КАША
6. Багаж, який ми тягнемо в руках, але своя не тяжка. НОША
7. Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони, телефони. Є
Нокіа, є Самсунг, а є …СОНІ
8. Радіо – наше, школа – наша, вчителі - …НАШІ
(ш-с, а-і, н-к, о-а)
Ведуча: О, Суддя, я звертаюся до тебе, прошу зауважити, що їм нічого не заважає, а у нас підбори, тому яким буде ваш вердикт?
Суддя: рахунок ______на користь __________.
Бонусне запитання:
Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?
(дві, а решта лапи)
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять
без розуміння, називали «віслюками»)
(Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
вони повинні мати спільну сторону)
іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не
відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою
сатани.)
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
жінки — професора математики Марії Гаетани Аньєзі? (Так,
така крива є. Вона досліджена Марією Аньєзі.)
(Ні, відомо 370 способів.)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне запитання:
Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука? ( Через 10 років)
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде, на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання:
Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж пройшло? ( 8 год.)
Суддя.
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
( жінка - Ковалевська С.В.)
Ведучий. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Бонусне запитання: Який відсоток учнів нашої школи святкують день народження у лютому? (12 %)
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
Ітак, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
Ведучий: Наша команда хоче бачити _______________ ось тут. _________________ ти слухаєш композицію, потім знімаєш навушнички, потім показуєш, на все про все у тебе є 90 секунд, я думаю, цього часу вистачить. (звучить пісня, дівчата відгадують)
Ведучий: Кого хочеш бачити з нашої команди?
Ведуча: Так, всі симпатичні, всі співочі, але все ж таки, цей хлопець, я дуже хочу аби ти підійшов до мене, ______________ Ось наушники, тобі потрібно показати за 90 секунд назву пісні. Домовились?
Ведучий. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя: Команда чоловіків вгадала за ___секунд, команда жінок за____. Перемагають______.
Назвіть, будь-ласка, відсоток людей, які пишуть лівою рукою?
Раунд 6
«Зірки вряд»
Ведучий: наступний раунд називається «Зірки в ряд». В цьому конкурсі ми дружно вишиковуємо команди суперників у якійсь послідовності. Зараз ви дівчата, маєте розставити нас чоловіків за таким критерієм- хто з нас першим почав ходити. (Розставляють дівчата)
Ведуча: Хлопці, вам потрібно здогадатися і розставити вряд дівчат, у кого раніше виліз перший зуб.
Бонусне запитання: Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 годин? (Розгорнутий)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 7
«Циркуль»
Ведуча: Стоячи на одній нозі, як циркуль, відповідати на запитання, поки не станеш на дві ноги або не вийде час 2 хвилини. Переможе той, хто дав більше правильних відповідей. Ми запрошуємо ….
Ведучий: Ну, що дівчата? Ваша черга. Запрошуємо…
Бонусне запитання: Скільки відсотків дівчат у школі? (54%)
Ведучий: Панове я прошу уваги, оскільки зараз, його величність пані суддя оголосить результати…
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 8
«Спільна справа»
За 2 хвилини потрібно з усіх предметів побудувати піраміду. У кого виявиться піраміда вищою і протримається довше, той виграв.
Раунд 9
«Обмін ролями»
Ведуча: Наш наступний раунд «Обмін ролями». Отже, розпочнети ви хлопці, вам потрібно буде за 30 секунд заплести коси дівчатам і вплести стрічку. Отже, розпочинаємо.
Ведучий: Я гадаю, ми добре справились із завданням, так? Мужики!!!
Тепер дівчата ми перевіримо, як із завданням справитесь ви, вам потрібно буде__________________________________________
Суддя:________________________________
Бонусне запитання. Скільки відсотків молодших школярів люблять дивитися мультфільми?
Суддя:________________________________
Ведучий: Фінал. Ігрове поле поділене навпіл. Кожна команда отримує паперові літачки. Завдання: за 1 хвилину перекинути всі літачки на половину суперника. Перемагає команда, на чиїй половині менше літачків.
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Ведучий: Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата.
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась. Слово пані Справедливості.