Інтелектуальна мистецька гра

Про матеріал
Мета: виявити рівень знань учнів із музичного мистецтва; розвивати пам’ять, мислення, виховувати комунікативну культуру, уміння працювати в колективі, вислуховувати й поважати думки інших; прищеплювати моральні якості, працьовитість, колективізм, естетичний світогляд.
Перегляд файлу

 Інтелектуальна гра: «Знавці музичного мистецтва»

   (для учнів 5 – 6 класів)

Мета: виявити рівень знань учнів із музичного мистецтва; розвивати пам’ять, мислення, виховувати комунікативну культуру, уміння працювати в колективі, вислуховувати й поважати думки інших; прищеплювати моральні якості, працьовитість, колективізм, естетичний світогляд.

Обладнання: пелюстки квітки, пазли, картки з завданнями до конкурсів, музичне оформлення, напис з назвою заходу.

 

    Хід гри.  

 

Учитель. Добрий день, шановні учні!

  Рада вас вітати!

  Всім бажаю перемоги

  Й кращими знавцями стати!

 Вітаю всіх присутніх на нашій інтелектуальній грі «Знавці музичного мистецтва». Боротьба за кращого знавця з музичного мистецтва проходитиме між двома командами учнів шостих класів.

Оцінюватиме знання команд вельмишановне журі. (Представлення членів журі.)

 

 Всіх присутніх в цьому залі піснею Н. Май «А ми дівчата з України» вітає дівочий вокальний ансамбль «Веселка»

 

Конкурс 1.  «Квітка музики»

 Перед командами лежать різнокольорові пелюстки квітки з написаними на звороті завданнями. По черзі учасники кожної команди дають відповіді на запитання пелюстки і прикріплюють пелюстку до жовтої серединки, які прикріплені на дошці. Кожна команда збирає свою квітку. Виграє та команда, яка першою збере квітку з більшою кількістю пелюсток – правильних відповідей. Кожна правильна відповідь 1 бал.

 Завдання на пелюстках.

Дати визначення термінів:

  1. Ноктюрн
  2. Хор
  3. Духовна музика
  4. Опера
  5. Симфонія
  6. Мюзикл
  7. Хорова музика
  8. Акапела
  9. Квартет
  10.                    Диригент
  11.                    Балет
  12.                    Лібрето

 

Конкурс 2. «Музичний крос»

(Швидко зачитуються запитання учасникам кожної команди. Яка команда дасть більшу кількість правильних відповідей та і виграла.)

Запитання:

  1. Особливий музичний лад в давньому Китаї, який складається з п’яти ступеней. (Пентантоніка)
  2. Який музичний інструмент одним із перших винайшли єгиптяни? (Арфа)
  3. Жанри українських народних пісень (календарно-обрядові, побутові, історичні, ліричні, жартівливі)
  4. Як називається українських народний інструментальний ансамбль, що складається з трьох інструментів? (Троїсті музики)
  5. Національний танець українського народу (Гопак)
  6. Колектив співаків, які разом виконують вокальний твір з інструментальним супроводом чи без нього? (Хор)
  7. На скільки груп поділяються музичні інструменти? (На 4 групи)
  8. Які це групи музичних інструментів. Назвіть їх. (Духові, струнні, ударні, клавішні)
  9. Жанр духовної музики; багаточастинний хоровий твір, написаний на духовний текст (Меса)
  10.        Жанр духовної хорової музики, що виконується а капела? (Літургія)
  11.        Жанр вокально-хорової музики; великий твір для хору, соліста й оркестру(Кантата)
  12.        Який музичний інструмент не належить до ударних інструментів: бубон, трикутник, трембіта, тарілки? (Трембіта)
  13.        Як називається оголошення про концерт, оперу, балет та ін..? (Афіша)
  14.        Сольний номер в опері? (Арія)
  15.        Хвалебний твір урочистого характеру? (Ода)
  16.        Масштабний за змістом багаточастинний музичний твір для хору, солістів та оркестру (Ораторія)
  17.        Жанр камерно-інструментальної музики, п’єса-вправа, призначена для вдосконалення технічних навичок гри на музичних інструментах.(Етюд)
  18.        Жанр інструментальної музики; твір для одного або двох інструментів, складається з трьох частин, що контрастують між собою, але мають спільний задум. (Соната)
  19.        Автор Місячної сонати або Сонати № 14 для фортепіано (Людвіг ван Бетховен)
  20.        Жанр симфонічної музики; твір для симфонічного оркестру, який складається з чотирьох частин, контрастних за характером. (Симфонія)

 

(Оцінювання результатів за два конкурси)

 

Буває часом сліпну від краси,

  Спинюсь, не тямлю, що воно за диво –

  Оці степи, це небо, ці ліси.

  Усе так гарно, чисто, не зрадливо,

  Усе як є – дорога, явори,

 Усе моє, все зветься Україна!

 

У виконанні Єви Онищенко звучить «Пісня солов’їна»

 

Конкурс 3. «Склади пазли»

Є два вислови про музику, які розрізані на пазли і їх потрібно скласти. Яка команда зробить це швидше та і виграла.

 

  1. «Музика не має вітчизни, батьківщина її – весь світ.»

        Фридерик Шопен

  1. «Велич мистецтва найяскравіше виявляється в музиці.»

      Йоганн Гете

 

Конкурс 4.  «Зміни слово»

Кожній команді даються слова, які потрібно змінити так, щоб у них з’явилась назва ноти:

 Бік - …(сік)   Сова - …(вдова)

Роба - … (доба)  Кома - … (вдома)

Сич - … (Січ)   Лід - … (мідь)

Тісто - …(місто)  Поле - …(доле)

І т.д.

 

(Оголошення результатів конкурсів)

 

Учитель. Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

 

 У виконанні Карини Пархомчук звучить пісня Зоряни Рощук – «Україна»

 

Конкурс 5. «Хто придумає кінець, той і буде молодець»

Є сім нот: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Ці ноти є початком слів. Яких саме слів і скількох слів це залежить від вас. Виграє та команда, яка придумає більше слів. (Кожне слово оцінюється в 1 бал.)

До…(рога)

Ре…(монт)

Мі…(сто)

Фа…(кт)

Соль…(до)

Ля…(да)

Сі…(тро)

 

Гра для вболівальників:

Створіть слова, які пов’язані з музикою і в яких є назви нот. (Можна вболівальникам кожної команди дати  одну ноту, наприклад: одним нота «фа», іншим – нота «ре». Кожне придумане слово – це один бал для улюбленої команди.)

(Арфа, фагот, фантазія, реквієм, реприза, прелюдія, речитатив, міміка…)

 

Конкурс 6. «Дешифрувальник»

Кожну літеру алфавіту потрібно пронумерувати, починаючи з одиниці та розгадати, які слова зашифровані. Дати визначення розгаданим термінам.

 

 

А

1

Б

2

В

3

Г

4

Г

5

Д

6

Е

7

Є

8

Ж

9

З

10

И

11

І

12

Ї

13

Й

14

К

15

Л

16

М

17

Н

18

О

19

П

20

Р

21

С

22

Т

23

У

24

Ф

25

Х

26

Ц

27

Ч

28

Ш

29

Щ

30

Ь

31

Ю

32

Я

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

11

18

1

17

12

28

18

12

 

3

12

6

23

12

18

15

11

(Динамічні відтінки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

16

7

17

7

18

23

11

 

17

19

3

11

(Елементи мови)

 

 (Оголошення результатів конкурсів)

 

Конкурс 7.  Конкурс капітанів.

 

Дані математичні приклади. Капітани розв’язують приклади і за результатом шукають відповідну даному числу літеру алфавіту, таким чином розгадують зашифроване слово. Називають це слово і дають його визначення.

 

724-350*2= у

518-250*2= н

212-2*100= і

3*0+22= с

819-400*2= о

117-11*9= н

 

 

63-20*2= т

118-33*3= о

6:1+2*6= н

70*2-128= і

830/2-200*2= к

500-490-9= а

 

 (Оголошення результатів конкурсу)

 

Конкурс 8. «Відгадай пісню», використовуючи міміку і жести.

 Від кожної команди виходять два учасники. Один ставить руки в боки і може використовувати тільки міміку, а інший вставляє свої руки під руками першого учасника і може використовувати тільки жести рук.  Ведучий показує картку з назвою пісні, а учасники показують її за допомогою міміки і жестів.

 

  1. Од Києва до Лубен (укр. нар. пісня).
  2. Хвостики-метелики (Н.Май)
  3. Веселкова (О.Кононенко, О. Жилінського)
  4. Крилаті гойдалки (Ю Ентіна, Є. Крилатов)
  5. Мрії збуваються (Ю.Рибчинського, Л.Бражнікової)
  6. Мамині руки (А.Орел, О. Антоняка)

 

(Журі підводить підсумки гри. Звучить музична пауза.)

 

Учитель.  Ми – українці. Ми одна сім’я

   На Сході, Заході, на Півночі і в Центрі.

   Живуть прекрасні люди, живе моя рідня,
   Бо в нас на всіх – одна велична ненька.

 

 У виконанні вокального ансамблю «Веселка» звучить пісня Н.Май «Наша родина»

 

Оголошення та нагородження переможців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошінська Алла Андріївна
    Дякую за чудовий сценарій!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1791
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку