Інтелектуальна гра: «Знавці музичного мистецтва»
(для учнів 5 – 6 класів)
Мета: виявити рівень знань учнів із музичного мистецтва; розвивати пам’ять, мислення, виховувати комунікативну культуру, уміння працювати в колективі, вислуховувати й поважати думки інших; прищеплювати моральні якості, працьовитість, колективізм, естетичний світогляд.
Обладнання: пелюстки квітки, пазли, картки з завданнями до конкурсів, музичне оформлення, напис з назвою заходу.
Хід гри.
Учитель. Добрий день, шановні учні!
Рада вас вітати!
Всім бажаю перемоги
Й кращими знавцями стати!
Вітаю всіх присутніх на нашій інтелектуальній грі «Знавці музичного мистецтва». Боротьба за кращого знавця з музичного мистецтва проходитиме між двома командами учнів шостих класів.
Оцінюватиме знання команд вельмишановне журі. (Представлення членів журі.)
Всіх присутніх в цьому залі піснею Н. Май «А ми дівчата з України» вітає дівочий вокальний ансамбль «Веселка»
Конкурс 1. «Квітка музики»
Перед командами лежать різнокольорові пелюстки квітки з написаними на звороті завданнями. По черзі учасники кожної команди дають відповіді на запитання пелюстки і прикріплюють пелюстку до жовтої серединки, які прикріплені на дошці. Кожна команда збирає свою квітку. Виграє та команда, яка першою збере квітку з більшою кількістю пелюсток – правильних відповідей. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Завдання на пелюстках.
Дати визначення термінів:
Конкурс 2. «Музичний крос»
(Швидко зачитуються запитання учасникам кожної команди. Яка команда дасть більшу кількість правильних відповідей та і виграла.)
Запитання:
(Оцінювання результатів за два конкурси)
Буває часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво –
Оці степи, це небо, ці ліси.
Усе так гарно, чисто, не зрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна!
У виконанні Єви Онищенко звучить «Пісня солов’їна»
Конкурс 3. «Склади пазли»
Є два вислови про музику, які розрізані на пазли і їх потрібно скласти. Яка команда зробить це швидше та і виграла.
Фридерик Шопен
Йоганн Гете
Конкурс 4. «Зміни слово»
Кожній команді даються слова, які потрібно змінити так, щоб у них з’явилась назва ноти:
Бік - …(сік) Сова - …(вдова)
Роба - … (доба) Кома - … (вдома)
Сич - … (Січ) Лід - … (мідь)
Тісто - …(місто) Поле - …(доле)
І т.д.
(Оголошення результатів конкурсів)
Учитель. Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша –
Наша отча сторона.
У виконанні Карини Пархомчук звучить пісня Зоряни Рощук – «Україна»
Конкурс 5. «Хто придумає кінець, той і буде молодець»
Є сім нот: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Ці ноти є початком слів. Яких саме слів і скількох слів це залежить від вас. Виграє та команда, яка придумає більше слів. (Кожне слово оцінюється в 1 бал.)
До…(рога)
Ре…(монт)
Мі…(сто)
Фа…(кт)
Соль…(до)
Ля…(да)
Сі…(тро)
Гра для вболівальників:
Створіть слова, які пов’язані з музикою і в яких є назви нот. (Можна вболівальникам кожної команди дати одну ноту, наприклад: одним нота «фа», іншим – нота «ре». Кожне придумане слово – це один бал для улюбленої команди.)
(Арфа, фагот, фантазія, реквієм, реприза, прелюдія, речитатив, міміка…)
Конкурс 6. «Дешифрувальник»
Кожну літеру алфавіту потрібно пронумерувати, починаючи з одиниці та розгадати, які слова зашифровані. Дати визначення розгаданим термінам.
А 1 |
Б 2 |
В 3 |
Г 4 |
Г 5 |
Д 6 |
Е 7 |
Є 8 |
Ж 9 |
З 10 |
И 11 |
І 12 |
Ї 13 |
Й 14 |
К 15 |
Л 16 |
М 17 |
Н 18 |
О 19 |
П 20 |
Р 21 |
С 22 |
Т 23 |
У 24 |
Ф 25 |
Х 26 |
Ц 27 |
Ч 28 |
Ш 29 |
Щ 30 |
Ь 31 |
Ю 32 |
Я 33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
11 |
18 |
1 |
17 |
12 |
28 |
18 |
12 |
|
3 |
12 |
6 |
23 |
12 |
18 |
15 |
11 |
(Динамічні відтінки)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
16 |
7 |
17 |
7 |
18 |
23 |
11 |
|
17 |
19 |
3 |
11 |
(Елементи мови)
(Оголошення результатів конкурсів)
Конкурс 7. Конкурс капітанів.
Дані математичні приклади. Капітани розв’язують приклади і за результатом шукають відповідну даному числу літеру алфавіту, таким чином розгадують зашифроване слово. Називають це слово і дають його визначення.
724-350*2= у
518-250*2= н
212-2*100= і
3*0+22= с
819-400*2= о
117-11*9= н
63-20*2= т
118-33*3= о
6:1+2*6= н
70*2-128= і
830/2-200*2= к
500-490-9= а
(Оголошення результатів конкурсу)
Конкурс 8. «Відгадай пісню», використовуючи міміку і жести.
Від кожної команди виходять два учасники. Один ставить руки в боки і може використовувати тільки міміку, а інший вставляє свої руки під руками першого учасника і може використовувати тільки жести рук. Ведучий показує картку з назвою пісні, а учасники показують її за допомогою міміки і жестів.
(Журі підводить підсумки гри. Звучить музична пауза.)
Учитель. Ми – українці. Ми одна сім’я
На Сході, Заході, на Півночі і в Центрі.
Живуть прекрасні люди, живе моя рідня,
Бо в нас на всіх – одна велична ненька.
У виконанні вокального ансамблю «Веселка» звучить пісня Н.Май «Наша родина»
Оголошення та нагородження переможців.