Інтелектуальне шоу «Географіє, прощавай!»

Про матеріал

Урок – прощання з географією.

Інтелектуальне шоу «Географіє, прощавай!»

Мета уроку:- підвести підсумки вивчення курсу географії у школі; перевірити рівень засвоєння учнями програми курсу, сформувати загальне уявлення про професію географа,

- розвивати ерудицію,активність, кмітливість, логічне та абстрактне мислення учнів, їхнє вміння використовувати свої знання в нестандартних умовах.

- виховувати почуття любові до предмета, природи, Батьківщини,виховувати волю до перемоги.

Тип уроку: урок – подорож, інтелектуальне шоу.

Обладнання: фізична карта світу, карта подорожі, інструктивні картки, контурні карти, символічні грамоти, дипломи та медалі.

Епіграф:

Ніщо так не розвиває розум

людини, як географія.

І Кант.

ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент класу.

2.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Звучить пісня «Чорний бумер» перероблена про географію).

Вчитель: Географія – це наука, яка має давню історію. Майбутнє починається

із минулого. Без подорожей під вітрилами не було б злетів до зірок. Навколишній світ нескінченний, він постійно змінюється. Сказати про те, що географія – єдиний і унікальний в своєму роді курс шкільної освіти –нічого не сказати ! Вона дає цілісне уявлення про Землю як планету людей.

Географія формує не тільки розумову , але й загальну культуру розвитку учня. Практично в усіх сферах господарювання необхідні тією чи іншою мірою знання з географії. Сьогодні, під час проведення інтелектуального шоу «Географіє, прощавай!» ми перенесемося в уяві в цікаві куточки нашої планети,країни. І ви доведете, що недарма вивчали науку географію в школі і чомусь таки навчилися.

Проведення уроку:

Учениця:Географія

Я — наука-землеопис,

Скаже вам і Дженні Лопес.

А кмітливеньким дівчатам

І допитливим хлоп'ятам

Я відкрию двері зразу,

Лиш скажу крилату фразу:

«Географії наука відкриває двері, стукай!»

Безліч, безліч є питань,

Тільки ти раненько встань,

Настрій гарний прихопи,

І мандрівку розпочни!

Вчитель: Для кожної людини географічні знання є дуже важливими, бо географія - це не просто наукова галузь, а особлива культура сприйняття навколишнього світу, яка включає як наукові так і художні форми відображення дійсності. Про значення даної науки для людства в цілому говорить той факт, що ЮНЕСКО визначило географію як одну з пріоритетних галузей знань для людства поряд з математикою, інформатикою і мовою.

Відомо, що географією цікавиться більша час¬тина населення земної кулі — дорослі й діти, чоловіки й жінки, діячі культури, військові, спортсмени.

Так, видатний американський тенісист, переможець Уїмблдонського турніру Артур Еш якось зізнався, що в його житті було лише два уподобання — теніс і географія, чілійський генерал Аугусто Піночет був професором географії. А відомий український співак Назарій Яремчук закінчив географічний факультет Чернівецького університету. Географія в різноманітних формах присутня в багатьох творах поезії, прози, живопису.

(Повідомлення учениці).

1-й учень

Скучив за степом, скучив за лугом,

Скучив за ставом, скучив за гаєм.

Скучив за сином, скучив за другом,

Скучив за матір'ю, за рідним краєм! —

так писав Василь Стус у холодному засланні.

2-й учень. Як чудово звучить географічно оформлений наказ Василя Симоненка:

Кораблі! Шикуйтесь до походу!

Мрійництво! Жаго моя! Живи!

В океані рідного народу

Відкривай духовні Острови!

3-й учень

Хто сказав,що все уже відкрито ? Нащо ж ми народжені тоді?

Світ який — мереживо казкове!

Світ який — ні краю, ні кінця

Зорі й трави, мрево світанкове,

Магія коханого лиця.

4-й учень. А Ліна Костенко так звертається до природи:«Цей ліс живий, у нього добрі очі…»

Вчитель:Географія — одна з найцікавіших наук. З нею ми зустрічаємося щодня, навіть не помічаючи цього. Я запрошую Вас у дивовижну мандрівку

планетою Географія, на урок-подорож у форму інтелектуального шоу

під назвою «Сторінками географії», адже учні 10 класу борознили бурхливі моря й океани географії протягом 6 років.

Зараз ми налаштуємося на подорож. Клас поділений на 3 команди, запитання до них. Почнемо нашу подорож з географічної розминки.

Прийом «Географічна розминка». Прийом «Далі…»

1 команда.

1.Мешканці цієї країни беруть участь у карнавалах і дуже полюбляють футбол. (Бразилія).

2.Країна з найбільшою кількістю населення (Китай).

3.На території цієї країни в давні часи процвітала цивілізація інків. (Перу).

4.У цій державі виробляються автомобілі «БМВ», «Ауді», «Фольксваген». (Німеччина).

5.Яку офіційну назву має країна, відома нам як «країна ранкового сонця» (Японія).

6.Найбільша за площею країна Північної Америки. (Канада).

2 команда:

1.Єдина економічно розвинена країна Африки. (ПАР).

2.Країна-банків у Європі (Швейцарія).

3.Якій державі належить острів Сицілія? (Італія).

4.Найдовша гірська система світу, розташована в Америці (Анди).

5.Єдина вершина в Африці, що цілорічно вкрита кригою. (Кіліманджаро).

3 команда:

1.Священна гора для японців (Фудзіяма).

2.Місто, в якому знаходяться руїни Колізею, «вічне місто» (Рим).

3.Місто в Україні, що було назване на честь сина Данила Галицького (Львів).

4. Країна з найбільшими покладами нафти у світі (Саудівська Аравія).

5.З ім'ям якого мореплавця пов'язана найбільша в історії географічних відкриттів помилка (Христофор Колумб).

6.Столиця країни, розташована в дельті найдовшої річки світу (Каїр).

Звучить мелодія «Географічного вальсу».

Учень і учениця.:

В цей день, наче в казці знов,

Почнеться все спочатку.

То хлопчик у клас зайшов,

То сіло за парту дівчатко.

Як швидко спливає час!

І школа все та і той клас,

Лише виросли ми із тобою…

А вальс все звучить і звучить,

У вічність, здається, летить,

Узявши і нас із собою.

Перша наша зупинка – “Загальногеографічна.”

Пам'ятаєте якими чомучками ви були у 6 класі, (Показ слайдів з відкритого уроку у 6 класі). Як бентежили вас звичайні природні явища та процеси. Чому Земля – куля? Чому зорі світять? Чому іде дощ? І все чому та чому. І, здавалося, що вас ніскілечки не бентежило те, що урок був бінарний : географія + хімія.

Гра «Чомучки»

Чому на Землі існує день і ніч?

Чому з підняттям у гори стає важко дихати?

Чому деякі річки Африки та Австралії на карті зображаються пунктирною лінією?

Чому білі ведмеді не живуть у лісах України?

Чому в Карпатських горах немає льодовиків?

Чому в Австралії багато видів тварин які більше ні де не зустрічаються?

Конкурс «Географія мовою цифр» . Що означають цифри?

8848м (г.Еверест)

-400м(Мертве море)

35%0- середня солоність Світового океану

11022м-(Маріанський жолоб)

2061м –Г.Говерла).

Вчитель : швидко сплинув перший рік знайомства з азами географічної науки. Вивчаючи материки та океани ми поринули в чудовий світ природи інших країн та материків, ми вивчили фізичну карту світу. Вирушаємо до півострова Знань. Запрошуються учні які впевнені у своїх знаннях і добре знають фізичну карту світу.

Робота в групах:

1завдання:

1 група

Під час навколосвітньої подорожі Магеллан на одній із стоянок кораблів побачив багато вогнів. Одні вважають, що це були вогнища на березі, інші – що це були вогні, запалені людьми на човнах. Звідси і назва архіпелагу. Яка саме? Показати на карті. (О.Вогняна Земля).

2 група

В Атлантичному океані є острови, що назвали островами Диявола через важкі навігаційні умови поблизу них, існують розповіді про таємничі зникнення кораблів і літаків на цій території, які умовно порівнюють з геометричною фігурою. Що це за острови? Показати їх на карті.(Бермудський трикутник).

3 група

Колись на цій річці учасники експедиції залишили записку про те, що на одному з берегів прийшлося стати до бою з індіанцями, на чолі яких були жінки. Це вразило мандрівників. Вони згадали древній міф про жінок – воїнів – так виникла назва цієї річки. Показати її на карті.(Р.Амазонка).

2 завдання:

За одну хвилину скласти іменники з букв слова «Океани»,«Річки» «Цунамі».

3 завдання : «Що зайве?» (на моніторі)

1).Вікторія, Анхель, Ніагарський, Ніл (Ніл -річка).

2) Бразилія, Аргентина, Венесуела, Канада. (Канада – у Пн. Америці, решта вПД.

3). Гімалаї, Тибет, Карпати, Анди (Анди в Пд.Америці, решта – в Євразії).

Вчитель: Погляньте на монітор . Краєвиди змінюють один одного: гори рівнини, болота, поля - яка краса прихована тут. А чи зможе картинка заговорити?

Щоб навчитися давати характеристику географічним об'єктам вам треба було наполегливо працювати. От і зараз ми перейдемо через гори Наполегливої праці і побачимо хто з вас краще справиться із завданням.

Показати географічні об'єкти на карті.

Картка 1. Індійський океан, Австралія , о. Великобританія, Магелланова протока, Анди,р. Дніпро, оз. Байкал.

Картка 2. Тихий океан, Африка, Аравійське море, Китай, Кордільєри, оз. Вікторія, влк. Кракатау.

Картка 3. Північний Льодовитий океан, Євразія, о. Гренландія, Велика Австралійська затока, , гори Гімалаї, оз. Тітікака, влк. Везувій.

Вчитель: Учитель. А ностальгічний дух землі-калини

Позве в обійми тихих берегів.

Назад, назад – до неньки-України

Поверне шлях і дочок, і синів!

Де б ми не були, любі діти, найдорожча земля – рідна.

Вчитель: Нашу подорож ми з вами продовжимо від будинку, який символізує край де ви народилися, батьківську оселю з якої ви скоро підете в доросле життя. Зупинімося і згадаємо курс “Фізична та економічна географія України”

Вивчаючи фізичну географію України ми переконалися, яка чудова і мальовнича природа нашої Батьківщини. Залісені схили Українських Карпат, чарівне плесо Дніпра, безкраї степові простори і мальовниче Полісся. Все це – Україна. Щоб цінувати і любити її красу, потрібно мати знання, щоб досліджуючи природу рідного краю не завдавати шкоди довкіллю. (Показ слайдів).

Гра “Сильна ланка.”

1. Площа України.(603,7тис.кв.км)

2.Де бере початок Дніпро?(На Валдайській височині в Росії).

3.Назвіть моря якими омивається територія України.(Чорне і Азовське).

4.Найбільше водосховище України.(Кременчуцьке).

5.В яку епоху горотворення сформувалися Кримські гори?(Альпійська епоха)

6.Найдовша річка України.(Р.Дніпро).

7.Форма рельєфу, на якій знаходиться Дніпропетровська область.(Придніпровська низовина).

(Показ фото з відкритого уроку у 9 класі «Ми єсть народ…)

Вчитель:Здається, що часи географічних відкриттів уже минули і місця на

п'єдесталі коло Колумба і Маґеллана не залишилося — так думає більшість з нас,

і напевне, помиляється. Що є дивовижніше за людину, за її власний світ почуттів

і все, що вона заново, знову і знову відкриває для самої себе, бере власні бар'єри

і виростає у власних очах!

Вчитель: Подорожі, подорожі, подорожі. Нові країни і міста, нові обличчя. Ми всі живемо на одній планеті, дихаємо одним повітрям, милуємося красою Землі. Всі процеси, що протікають на нашій планеті можна спостерігати у будь – якому її куточку і тому про них ми повинні добре знати. Подивіться навкруги, скрізь ви можете побачити наслідки роботи природи. Всі вони пов'язані з загальногеографічними закономірностями.

Прийом «Я тут була». Презентація Гончар Катерини та розповідь у яких країнах побувала на екскурсії.

Конкурс «Чорний ящик».

- Раніше найкращу і найтоншу пудру робили з цієї рослини. А ще її називають другим хлібом людства. (Рис).

-Маленький, кисленький, жовтенький (Лимон).

Ці атмосферні опади є на всіх материках , навіть в Африці (Цукерки «Сніжинка»).

Цей фрукт повязують з відкриттям відомого закону фізики (Яблуко).

Конкурс «Відгадай!»(із зав'язаними очима )

А зараз ми перевіримо ваші уміння розпізнавати навколишній світ на дотик і нюх.

На дотик: горіх, квасоля, горох , гречка, манка, вівсянка, кава.

На нюх: часник, цибуля, лавровий лист, оцет, кава, чай, чорний перець, олія.

Вчитель:І ось ми дійшли з вами до останнього року вивчення географії, дійшли з великим багажем знань.(Показ слайдів 10кл.)

Кожна країна має свої звичаї та традиції. Цікавими є закони деяких країн. Перш ніж поїхати до якоїсь країни по туристичній путівці, або відпочивати, ви повинні ознайомитися хоча б з частинкою звичаїв, щоб не попасти впросак.

Презентація про традиції і звичаї різних народів.

Прийом «Чи знаєте ви…»

1. Анекдот із французької газети» Екіп».

Зазнавши корабельної аварії, й потрапивши на незаселений острів, два англійці ділять територію навпіл і планують, як вигідно продати свої частини.Два французи в аналогічній ситуації сидять й чекають русалок. А от два бразильці мріють, щоб відбулася ще одна аварія корабля й урятувалося…Скільки чоловік? (20, щоб грати у футбол).

2.Японська фірма «МЗС» випускає запальнички з мікроконтейнером, призначеним для 6 … Чого? (Недопалків).

3.Що Дмитро Люрі назвав гігантським пам'ятником - кордоном (Велику Китайську Стіну).

4.Жителі Папуа - Нова Гвінея вигадують свої назви для багатьох європейських винаходів. Який вид транспорту вони називають «Міксером Ісуса Христа» ? (Вертоліт).

Випереджальне завдання «Географічні компліменти»

(Наприклад «твої очі – це бездонні сині води озера Байкал»

Твоя шкіра чиста і біла як сніги Кіліманджаро, твої губи – такі ж гарячі,

як піски Сахари, твої очі яскраві як Північне сяйво і т.д.

Прийом «Асоціація» «Ти мені – я тобі».

«По материках і океанах»

Кожна команда називає 3 предмети, які безпосередньо пов'язані з країною, потрібно відгадати, що це за країна.(Приклад на моніторі).

Наприклад Міккі Маус, хот-дог, автомобіль «Форд» (США).

Шампанське, Версаль, автомобіль Пежо (Франція).

Колізей, країна в країні, «сапожок» (Італія).

Прийом «У світі цікавого».

Перегляд відеоролику про найтаємніші місця на планеті.

Підсумок уроку.

Вчитель: Поступово ми дійшли з вами до кордонів іншої країни, для кожного з вас вона буде мати свою назву і карту. Але ми всі знаємо, що це країна вашого недалекого Майбутнього. Щоб перейти митниць, на квітках запишіть побажання, або дайте відповідь на запитання: що вам дали уроки географії та прикріпіть стікери до глобуса.

Маю надію, що наш вояж був для вас цікавим, змістовним і інформативним, скільки всього непізнаного, невідомого для нас на цій планеті, скільки таємничих островів, рифів і архіпелагів на нашому шляху. Бажаю не сідати на мілину, а вільно рухатися акваторією географічної науки, взявши із собою ввесь багаж знань, який ви отримали на уроках географії.

Ну що ж, супутнього вам вітру! Хай щастить!

Пісня про географію на мелодію «Мои ясные дни» О.Газманова

География милая,

Как мечта сизокрылая,

Путешествия дальние

И в родной стороне.

Как же так получается,

Катаклизмы случаются,

Не ответишь – утонешь ты,

Словно муха в вине.

Припев:

А мы школьные дни

Оставляем себе.

Может память о них

Нам поможет в судьбе. 2 раза.

Перегляд файлу

1

 

Урок – прощання з географією.

 Інтелектуальне  шоу  «Географіє, прощавай!»

Мета уроку:- підвести підсумки вивчення курсу географії у школі; перевірити рівень засвоєння учнями програми курсу, сформувати загальне уявлення про професію географа,

- розвивати ерудицію,активність, кмітливість,  логічне та абстрактне мислення учнів, їхнє вміння використовувати свої знання в нестандартних умовах.

- виховувати почуття любові до предмета, природи, Батьківщини,виховувати  волю до перемоги.

Тип уроку: урок – подорож,  інтелектуальне шоу.

Обладнання: фізична карта світу, карта подорожі, інструктивні картки,     контурні карти, символічні грамоти, дипломи та медалі.

Епіграф:

Ніщо так не розвиває розум

 людини, як  географія.

 І Кант.

ХІД   УРОКУ

1.Організаційний момент класу.

2.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Звучить пісня  «Чорний бумер» перероблена про географію).

 Вчитель: Географія – це наука, яка має давню історію. Майбутнє починається

 із    минулого. Без подорожей під вітрилами  не було б злетів до зірок. Навколишній світ нескінченний, він постійно змінюється. Сказати про те, що   географія – єдиний і унікальний в своєму роді курс шкільної освіти –нічого   не сказати ! Вона дає цілісне уявлення про Землю як планету людей.

Географія формує не тільки розумову , але й загальну культуру розвитку  учня.    Практично в усіх сферах господарювання необхідні тією чи іншою мірою  знання з географії. Сьогодні, під час проведення інтелектуального шоу  «Географіє, прощавай!» ми перенесемося в уяві в  цікаві куточки нашої планети,країни. І ви доведете, що недарма вивчали  науку географію в школі і чомусь таки навчилися.

Проведення  уроку:

Учениця:Географія

 Я — наука-землеопис,

Скаже вам і Дженні Лопес.

А кмітливеньким дівчатам

І допитливим хлоп'ятам

Я відкрию двері зразу,

Лиш скажу крилату фразу:

«Географії наука відкриває двері, стукай!»

 

Безліч, безліч є питань,

Тільки ти раненько встань,

Настрій гарний прихопи,

І мандрівку розпочни!

 Вчитель: Для  кожної людини  географічні знання є дуже важливими, бо географія -  це не просто наукова галузь, а особлива культура сприйняття навколишнього світу, яка включає як наукові так і художні  форми відображення дійсності. Про значення даної науки для людства в цілому говорить той факт, що  ЮНЕСКО визначило географію як одну з пріоритетних галузей знань для людства поряд з математикою, інформатикою і мовою.

Відомо, що географією цікавиться більша час¬тина населення земної кулі — дорослі й діти, чоловіки й жінки, діячі культури, військові, спортсмени.

Так,  видатний американський тенісист,  переможець  Уїмблдонського турніру Артур Еш якось зізнався, що в його житті було лише два уподобання — теніс і географія, чілійський генерал Аугусто Піночет був професором географії.  А відомий український співак Назарій Яремчук закінчив  географічний     факультет Чернівецького університету. Географія в різноманітних формах присутня в багатьох творах поезії, прози, живопису.

 (Повідомлення учениці).

1-й учень

Скучив за степом, скучив за лугом,                                                                                     

 Скучив за ставом, скучив за гаєм.                                                                                         

 Скучив за сином, скучив за другом,                                                                                                  

Скучив за матір'ю, за рідним краєм! —

так писав Василь Стус у холодному засланні.

2-й учень. Як чудово звучить географічно оформлений наказ Василя Симоненка:

Кораблі! Шикуйтесь до походу!                                                                           

 Мрійництво! Жаго моя! Живи!                                                                                                              

  В океані рідного народу                                                                                             

  Відкривай духовні Острови!

3-й учень

Хто сказав,що все уже відкрито ?                                                                                                                                        Нащо ж ми народжені тоді?

Світ який — мереживо казкове!                                                                                                                          

Світ який — ні краю, ні кінця                                      

 Зорі й трави, мрево світанкове,                                

 Магія коханого лиця.

4-й учень. А Ліна Костенко так звертається до природи:«Цей ліс живий, у нього добрі очі…»

Вчитель:Географія — одна з найцікавіших наук. З нею ми зустрічаємося щодня, навіть не помічаючи цього. Я запрошую Вас  у дивовижну мандрівку

 планетою Географія, на урок-подорож у форму інтелектуального шоу

під назвою «Сторінками географії», адже учні 10 класу борознили бурхливі  моря й океани географії протягом 6 років.

Зараз ми налаштуємося на подорож. Клас поділений на 3 команди, запитання до них. Почнемо нашу подорож з географічної розминки.

Прийом «Географічна розминка». Прийом «Далі…»

1 команда.

1.Мешканці цієї країни  беруть участь у карнавалах і дуже полюбляють футбол. (Бразилія).

2.Країна з найбільшою кількістю населення (Китай).

3.На території цієї країни в давні часи процвітала цивілізація інків. (Перу).

4.У цій державі виробляються автомобілі «БМВ», «Ауді», «Фольксваген». (Німеччина).

5.Яку офіційну назву має країна, відома нам як «країна  ранкового  сонця» (Японія).

6.Найбільша за площею країна Північної Америки. (Канада).

2 команда:

1.Єдина економічно розвинена країна Африки. (ПАР).

2.Країна-банків у Європі (Швейцарія).

3.Якій державі належить острів Сицілія? (Італія).

4.Найдовша гірська система світу, розташована  в Америці (Анди).

5.Єдина вершина в Африці, що цілорічно вкрита кригою. (Кіліманджаро).

3 команда:

1.Священна гора для  японців (Фудзіяма).

2.Місто, в якому знаходяться  руїни Колізею, «вічне місто» (Рим).

3.Місто в Україні,  що було назване на честь сина Данила Галицького (Львів).

4. Країна з найбільшими покладами нафти  у світі (Саудівська Аравія).

5.З ім’ям  якого мореплавця пов’язана найбільша в історії географічних відкриттів помилка (Христофор Колумб).

6.Столиця країни, розташована  в дельті найдовшої річки  світу (Каїр).

Звучить мелодія «Географічного вальсу».

Учень і учениця.:

В цей день, наче в казці знов,

Почнеться все спочатку.

То хлопчик у клас зайшов,

То сіло за парту дівчатко.

Як швидко спливає час!

І школа все та і той клас,

Лише виросли ми із тобою…

А вальс все звучить і звучить,

У вічність, здається, летить,

Узявши і нас із собою.

Перша наша зупинка – “Загальногеографічна.”

Пам’ятаєте якими чомучками ви були у 6 класі, (Показ слайдів з відкритого уроку у 6 класі). Як бентежили вас звичайні природні явища та процеси. Чому Земля – куля? Чому зорі світять? Чому іде дощ? І все чому та чому. І, здавалося, що вас ніскілечки не бентежило те, що урок був бінарний : географія + хімія.

Гра «Чомучки»

Чому на Землі існує день і ніч?

Чому з підняттям у гори стає важко дихати?

Чому деякі річки Африки та Австралії на карті зображаються пунктирною лінією?

Чому білі ведмеді не живуть у лісах України?

Чому в Карпатських горах немає льодовиків?

Чому в Австралії багато видів тварин які більше ні де не зустрічаються?

Конкурс «Географія мовою цифр» . Що означають цифри?

8848м (г.Еверест)

-400м(Мертве море)

35%0- середня  солоність Світового океану

11022м-(Маріанський жолоб)

2061м –Г.Говерла).

Вчитель : швидко сплинув перший рік знайомства з азами географічної науки. Вивчаючи материки та океани ми поринули в чудовий світ природи інших країн та материків, ми вивчили фізичну карту світу. Вирушаємо до півострова Знань. Запрошуються учні які впевнені у своїх знаннях і добре знають фізичну карту світу.

 Робота в групах:

 1завдання:

 1 група

        Під час навколосвітньої подорожі Магеллан  на одній із стоянок кораблів побачив багато вогнів. Одні вважають, що це  були вогнища на березі, інші – що це були вогні, запалені людьми на човнах. Звідси і назва архіпелагу. Яка саме? Показати на карті. (О.Вогняна Земля).

  2 група

В Атлантичному океані є острови, що назвали островами Диявола через важкі  навігаційні умови поблизу них, існують розповіді про  таємничі зникнення кораблів і літаків на цій території, які умовно порівнюють з геометричною фігурою. Що це за острови? Показати їх на карті.(Бермудський трикутник).

3 група

Колись на цій річці учасники експедиції залишили записку про те, що на одному з берегів прийшлося стати до бою з індіанцями, на чолі яких були жінки. Це вразило мандрівників. Вони згадали древній міф про жінок – воїнів – так виникла назва цієї річки. Показати її на карті.(Р.Амазонка).

2 завдання:

За одну хвилину  скласти іменники з букв слова «Океани»,«Річки» «Цунамі».

3 завдання : «Що зайве?» (на моніторі)

1).Вікторія, Анхель, Ніагарський, Ніл (Ніл -річка).

2) Бразилія, Аргентина, Венесуела, Канада. (Канада – у Пн. Америці, решта вПД.

3). Гімалаї, Тибет, Карпати, Анди (Анди в Пд.Америці, решта – в Євразії).

 Вчитель: Погляньте на монітор . Краєвиди змінюють один одного: гори рівнини, болота, поля - яка краса прихована тут. А чи зможе картинка заговорити?

        Щоб навчитися давати характеристику географічним об’єктам вам треба було наполегливо працювати. От і зараз ми перейдемо через гори Наполегливої праці і побачимо хто з вас краще справиться із завданням.

Показати географічні об’єкти на карті.

Картка 1. Індійський океан, Австралія , о. Великобританія, Магелланова протока, Анди,р. Дніпро, оз. Байкал.

Картка 2. Тихий океан, Африка, Аравійське море, Китай, Кордільєри, оз. Вікторія, влк. Кракатау.

Картка 3. Північний Льодовитий океан, Євразія,  о. Гренландія, Велика Австралійська затока, , гори Гімалаї, оз. Тітікака, влк. Везувій.

Вчитель: Учитель. А ностальгічний дух землі-калини

                  Позве в обійми тихих берегів.

                  Назад, назад – до неньки-України

                  Поверне шлях і дочок, і синів!

                  Де б ми не були, любі діти, найдорожча земля – рідна.

Вчитель: Нашу подорож ми з вами продовжимо від будинку, який символізує край де ви народилися, батьківську оселю з якої ви скоро підете в доросле життя. Зупинімося і згадаємо курс “Фізична та економічна географія України”

Вивчаючи фізичну географію України ми переконалися, яка чудова і мальовнича природа нашої Батьківщини. Залісені схили Українських Карпат, чарівне плесо Дніпра, безкраї степові простори і мальовниче Полісся. Все це – Україна. Щоб цінувати і любити її красу, потрібно мати знання, щоб досліджуючи природу рідного краю не завдавати шкоди довкіллю. (Показ слайдів).

Гра “Сильна ланка.”

1. Площа України.(603,7тис.кв.км)

2.Де бере початок Дніпро?(На Валдайській височині в Росії).

3.Назвіть моря якими омивається територія України.(Чорне і Азовське).

4.Найбільше водосховище України.(Кременчуцьке).

5.В яку епоху горотворення сформувалися Кримські гори?(Альпійська епоха)

6.Найдовша річка України.(Р.Дніпро).

7.Форма рельєфу, на якій знаходиться Дніпропетровська область.(Придніпровська низовина).

(Показ фото з відкритого уроку  у 9 класі «Ми єсть народ…)

Вчитель:Здається, що часи географічних відкриттів уже минули і місця на

п'єдесталі коло Колумба і Маґеллана не залишилося — так думає більшість з нас,

і напевне, помиляється. Що є дивовижніше за людину, за її власний світ почуттів

і все, що вона заново, знову і знову відкриває для самої себе, бере власні бар'єри

і виростає у власних очах!

Вчитель: Подорожі, подорожі, подорожі. Нові країни і міста, нові обличчя. Ми всі живемо на одній планеті, дихаємо одним повітрям, милуємося красою Землі. Всі процеси, що протікають на нашій планеті можна спостерігати у будь – якому її куточку і тому про них ми повинні добре знати. Подивіться навкруги, скрізь ви можете побачити наслідки роботи природи. Всі вони пов’язані з загальногеографічними закономірностями.

 Прийом «Я  тут була». Презентація  Гончар Катерини та розповідь у яких країнах побувала на екскурсії.

 Конкурс «Чорний ящик».

 - Раніше найкращу і найтоншу пудру робили з цієї рослини. А ще її називають другим хлібом людства. (Рис).

-Маленький, кисленький, жовтенький (Лимон).

Ці атмосферні опади є на всіх материках , навіть в Африці (Цукерки «Сніжинка»).

Цей фрукт повязують  з відкриттям відомого закону фізики (Яблуко).

Конкурс «Відгадай!»(із зав’язаними очима )

А зараз ми перевіримо ваші уміння розпізнавати навколишній світ на дотик і нюх.

На дотик: горіх, квасоля, горох , гречка, манка, вівсянка, кава.

На нюх: часник, цибуля, лавровий лист, оцет, кава, чай, чорний перець, олія.

Вчитель:І ось ми дійшли з вами до останнього року вивчення  географії, дійшли з великим багажем знань.(Показ слайдів 10кл.)

 Кожна країна має свої звичаї та традиції. Цікавими є закони деяких    країн. Перш ніж поїхати до якоїсь країни по туристичній путівці, або відпочивати,   ви повинні ознайомитися хоча б з частинкою звичаїв, щоб не попасти  впросак.

Презентація про традиції і звичаї різних народів.

Прийом «Чи знаєте ви…»

1. Анекдот  із французької газети» Екіп».

 Зазнавши корабельної аварії,  й потрапивши на незаселений острів, два  англійці ділять територію навпіл і планують, як вигідно продати  свої частини.Два французи в аналогічній ситуації сидять  й чекають русалок. А от два бразильці мріють, щоб відбулася ще одна аварія корабля й урятувалося…Скільки чоловік? (20, щоб грати у футбол).

2.Японська фірма «МЗС» випускає запальнички з мікроконтейнером, призначеним для 6 … Чого? (Недопалків).

3.Що Дмитро Люрі  назвав гігантським пам’ятником - кордоном  (Велику Китайську Стіну).

 4.Жителі Папуа - Нова Гвінея вигадують свої назви для багатьох європейських винаходів. Який вид транспорту вони називають «Міксером Ісуса Христа» ? (Вертоліт).

 Випереджальне завдання «Географічні компліменти»

   (Наприклад «твої очі – це бездонні сині води озера Байкал»

   Твоя шкіра чиста і біла як  сніги Кіліманджаро, твої губи – такі ж гарячі,

   як піски    Сахари, твої очі  яскраві як Північне сяйво і т.д.

Прийом «Асоціація» «Ти мені – я тобі».

«По материках і океанах»

Кожна команда називає 3 предмети, які  безпосередньо пов’язані з країною, потрібно відгадати, що це за країна.(Приклад на моніторі).

Наприклад Міккі Маус, хот-дог, автомобіль «Форд» (США).

Шампанське, Версаль, автомобіль Пежо (Франція).

Колізей, країна в країні, «сапожок» (Італія).

Прийом «У світі цікавого».

Перегляд відеоролику  про найтаємніші місця на планеті.

Підсумок уроку.

Вчитель: Поступово ми дійшли з вами до кордонів іншої країни, для кожного з вас вона буде мати свою назву і карту. Але ми всі знаємо, що це країна вашого недалекого Майбутнього. Щоб перейти митниць, на квітках запишіть побажання, або дайте відповідь на запитання: що вам дали уроки географії   та прикріпіть стікери   до глобуса.

Маю надію, що наш вояж був для вас  цікавим, змістовним і інформативним, скільки  всього  непізнаного, невідомого для нас на цій планеті, скільки  таємничих островів, рифів і архіпелагів на нашому шляху. Бажаю  не  сідати на мілину, а вільно рухатися акваторією географічної науки, взявши  із собою ввесь багаж знань, який ви отримали на уроках географії.

 Ну що ж,  супутнього вам вітру! Хай щастить!

Пісня про географію на мелодію «Мои ясные дни»   О.Газманова

География милая,

Как мечта сизокрылая,

Путешествия дальние

И в родной стороне.

Как же так получается,

Катаклизмы случаются,

Не ответишь – утонешь ты,

Словно муха в вине.

Припев:

А мы школьные дни

Оставляем себе.

Может память о них

Нам поможет в судьбе.   2 раза.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чала Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Михайлова Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Удод Мария
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
11 січня 2019
Переглядів
1224
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку