Мета:
Обладнання: плакати із темою та висловами про рідне слово, портрети письменників та плакати із завданнями.
Вислови:
Я мислю, отже існую.
Р.Декарт
Могутня зброя людини за будь-яких ситуацій – розум.
Ч.Айтматов
Мозок, добре впорядкований, вартий більше,
ніж добре наповнений.
Хід гри
Вступне слово вчителя
безвісти держави, володарі, раби. На порох розсипаються величезні будівлі вмирають дерева, пересихають ріки. Гори перетворюються на купи каміння. Все стає тліном і порохом, а написане слово залишається. Це найдивовижніший скарб, який створила людина за всю історію. Вона навчилась використовувати його так, що слово приносило людині відчуття радості, краси, тобто ставало явищем мистецтва. Література - це і є мистецтво. У кожного народу найкращі зразки літератури збагачували культуру і залишалися жити у віках.
Це можемо сказати і про нашу рідну літературу. І ось сьогодні позмагаються знаннями з літератури, кмітливістю, ерудицією, винахідливістю дві команди.
Просимо команду "Ерудит" на чолі з капітаном зайняти свої місця.
Запрошуємо команду "Оріон" та їх капітана.
Судитиме ваше змагання справедливе і строге журі у складі
Увага! Умови гри: на моє запитання першою відповідає та команда, яка найшвидше дасть сигнал, але не пізніше, як через ЗО секунд
Якщо команда дає неправильну відповідь, то це шанс для другої команди заробити собі бал. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
ІІ. Основна частина
І тур "Спочатку про авторів"
6. Хто з письменників сам собі викопав яму-домовину? (Г. Сковорода)
.7. Назвіть керівника футуристичного угрупування. (М.Семенко)
8. Її мати – Олена Пчілка?
II тур "Гортаючи сторінки творів"
1. Якою новелою відкривається роман Ю.Яновського "Вершники"?
12. Яку іншу назву має роман П.Мирного "Хіба ревуть воли,..."?
3. В якому творі топили відьом?( «Конотопська відьма»)
4. Як було звати братів Кайдашів?
5.Як хоче, щоб його називали діти Мартин Боруля? (папінька, мамінька)
6. Яку п'єсу І.Котляревського називають «праматір’ю українського театру»? ("Наталка Полтавка")
7. Назвіть єдиний жіночий образ "Слово про похід Ігорів" (Ярославна)
8. Мандрувала світом пісня - про яку пісню так кажуть? («Їхав козак за Дунай»)
III тур - Конкурс капітанів - "Хто це"?
Кожному капітану дано перелік слів. Завдання: за 2 хвилини пояснити значення цього слова або сказати, де це слово можна зустріти, при цьому не називаючи самого слова. Вам потрібно найвлучніше охарактеризувати дане слово, щоб команда змогла швидко відгадати його.
IV тур "Поговоримо про теорію літератури"
1. Трискладова стопа з наголосом на першому складі. (дактиль)
2. Промова в голос чи подумки однієї дійової особи. (монолог)
3. Розділ-літературознавства, який дає оцінку і аналіз творів літератури. (Критика)
4. Популярний жанр фольклору, який виявляє кмітливих і спостережливих. (загадка)
5. Метод літератури, що передбачає правдиве відображення дійсності. (реалізм)
6. Назвіть три роди літератури (епос, лірика, драма).
7. Комічне або сатиричне наслідування, що відтворює в перебільшеному вигляді характерні особливості оригіналу. (пародія)
8. Співзвучне закінчення в суміжних чи близько розташованих словах в кінці рядків. (рима)
V тур "Про кого йдеться"
Я зачитую характеристику героя чи героїв, а вам потрібно дізнатися - хто це?
1. "Вона піснями виспівала душу Вона пісні ці залишає нам". (Маруся Чурай)
завзятіший од всіх бурлак". (Еней)
VI. тур «Продовжи фразу»
Потрібно продовжити рядки відомих поезій
VIІ. Вікторина
вікторина присвячена життю та творчості Т.Г. Шевченка.
7. В яких віршах Шевченко описує своє дитинство?
8. Художник, з яким Тарас зустрівся вперше в Петербурзі в Літньому саду7
9. Прізвище ватажків у поемі Т.Шевченка "Гайдамаки"?
10. .В якому році відкрито пам'ятник Т.Г.Шевченка у місті Новому Бузі?
1