Розробка уроку. Інтелектуально - творча гра « Чудова сімка (за твором Марка Твена «Том Сойєр» 5 клас). Також можна використати для позакласного заходу з предмету.
Інтелектуально - творча гра « Чудова сімка (за твором Марка Твена «Том Сойєр» 5 клас)
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Марк Твен та його повість « Том Сойєр»; за допомого ігрових завдань визначити розуміння учнями проблем, які піднімає письменник у своєму творі, а також вміння учнів доказово відстоювати свою точку зору; навчати усному зв’язному мовленню, образному мисленню, розвивати твору уяву.
Обладнання. Завдання для команд, портрет Марка Твена, малюнки дітей, ілюстрації до твору, медалі, музика кантрі.
Форма проведення. Інтелектуальна гра.
План роботи.
1. Вступне слово вчителя.
2.Конкурс1. « Знайомство »
3.Конкурс 2. « Розминка».
4.Конкурс 3. « Інтерв’ю з гостем».
5.Конкурс 4 « Плутанина»
6.Конкурс 5. «Юний художник»
7.Конкурс 6. « Реставрація написаного»
8.Конкурс 7. «Уважний читач»
9.Конкурс 8. « Пантоміма»
10.Конкурс 9 «Ромашка» «Який я друг?»
Ведучий.
У маленькому американському містечку Ганнібал, що на річці Міссісіпі, стоїть відлитий з бронзи пам’ятник – два весел хлопчики . босі, у подертих штанцях. Ці двоє бешкетників – нерозлучні друзі Том Сойєр і Гек Фінн, герої книги американського письменника Марка Твена. Його герої з дитячих років поруч з нами. І один із них бешкетник Том Сойєр запрошує всіх нас на свято гру. Ми вітаємо всіх прихильників творчості Марка Твена та повертаємося до нашого кмітливого, веселого героя улюбленця – Тома Сойєра.
Том.
Привіт! Це я ваш добрий друг Том Сойєр. Згадали мої пригоди? Гадаю, що так. Зустрічайте «Чудову сімку», в якій беруть участь учні класу.
Ведучий.
Оцінювати нашу гру буде вельмишановне журі. Отже, починаємо гру.
Конкурс 1. « Знайомство »
Завдання. Представити команди ( назви команд, девіз). Максимальна сума – 5 балів.
1 команда « Бешкетники» ( діти наділи блайзери)
Марка Твена прочитали
Всі бешкетниками стали !
2 команда «Фантазери» ( діти наділи бандани)
Подивіться ви на нас,
Ми фантазери просто клас!
3 команда «Розумники» (діти наділи краватки)
Гарно ми книжки читаємо,
І про Тома все ми знаємо!
Конкурс 2. « Розминка».
Завдання. За 1 хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, що оцінюється одним балом.
«Бешкетники»
«Фантазери»
« Розумники»
Ведучий.
Як ви вже знаєте гостем нашої гри сьогодні є Том Сойєр. У цьому конкурсі беруть участь по 1 члену команди – уявний Том, які по черзі мають дати відповіді на запитання. Правильна відповідь –2 бали.
Конкурс 3. « Інтерв’ю з гостем».
Завдання. Кожна із команд підготувала два запитання Тому Сойєру. Правильність відповідей оцінюється в 2 бали.
* Команда «Бешкетники» задає свої запитання Тому із команди «Розумники»
* Команда «Фантазери» задає свої запитання Тому із команди «Бешкетники»
* Команда «Розумники» задає свої запитання Тому із команди «Фантазери».
Конкурс 4 « Плутанина»
Завдання. З’єднайте за 30 секунд імена героїв повісті М.Твена з цитатою, яка їх характеризує. Правильна відповідь – 3 бали
« Як і багато хто з простодушних людей, Том
вона тішила себе марнославною думкою,
ніби має неабиякий хист до таємничої дипломатії »
« …то був слухняний хлопчик, який не любив Джим
пустощів і нікому не завдавав клопоту ».
«…у цього хлопчиська і витівки щоразу інші, Тітка Поллі
Отож не знаєш, чого й сподіватися ».
« Він був водночас і пароплав, і капітан, Джонні Міллер
і сигнальний дзвін, отож мусив уявляти,
ніби стоїть сам на собі, на капітанському
містку, сам дає команди й сам їх виконує. »
« Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», Сід
підстрибцем вибіг… з бляшаним відром у руці ».
«…право білити придбав… за дохлого пацюка Гек Фінн
на мотузці, щоб крутити ним над головою
« Він був нероба, безпритульник і розбишака » Беккі Тетчер
« Це було чарівне голубооке створіння з Бен Роджерс
двома довгими золотими кісками…»
Конкурс 5. «Юний художник»
Завдання. Перед учнями низка ілюстрацій до повісті «Том Сойєр». Потрібно протягом 30 секунд назвати епізоди за змістом та героїв цих епізодів. Правильна відповідь – 3 бали
Конкурс 6. « Реставрація написаного»
Завдання. Склавши послідовно картки з літерами, прочитаєте ім’я героя повісті. Правильна відповідь –2 бали
ББ
Конкурс 7. «Уважний читач»
Завдання. Протягом 30 секунд відтворіть події послідовно. Правильна відповідь – 3 бали.
Конкурс 8. « Пантоміма»
Завдання. За допомогою пантоміми слід зобразити епізод із тексту. На роздуми – 30 секунд. Оригінальність виступу оцінюється в 5 балів.
Ведучий.
Дружба. Що може бути дорожче від стосунків, які ґрунтуються на взаємодовірі і взаємоповазі, спільності інтересів. Для дружби характерні чесність, відвертість, здатність жертвувати своїми інтересами задля інших. А що для вас означає дружба?
Конкурс 9. «Ромашка» «Який я друг ?»
Завдання. Кожен із учасників закінчує фразу. За кожну оригінальну відповідь команда отримує 2 бали.
Підведення підсумків гри. Нагородження учасників та переможців.
Ведучий.
До нових зустрічей. Творчості вам та натхнення у вивченні літератури.