Інтелектуально - творча гра « Чудова сімка (за твором Марка Твена «Том Сойєр» 5 клас)

Про матеріал

Розробка уроку. Інтелектуально - творча гра « Чудова сімка (за твором Марка Твена «Том Сойєр» 5 клас). Також можна використати для позакласного заходу з предмету.

Перегляд файлу

         Інтелектуально - творча  гра  « Чудова сімка  (за твором Марка Твена «Том Сойєр»  5 клас)

Мета.  Узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Марк Твен та його повість « Том Сойєр»; за допомого ігрових завдань визначити розуміння учнями проблем, які піднімає письменник у своєму творі, а також вміння учнів доказово відстоювати свою точку зору; навчати усному  зв’язному мовленню, образному мисленню, розвивати твору уяву.

Обладнання. Завдання для команд, портрет Марка Твена, малюнки дітей, ілюстрації до твору, медалі, музика кантрі.

Форма проведення. Інтелектуальна гра.

                      План роботи.

1. Вступне слово вчителя.

2.Конкурс1. « Знайомство »

3.Конкурс 2. « Розминка».

4.Конкурс 3. « Інтерв’ю з гостем».

5.Конкурс 4 « Плутанина»

6.Конкурс 5.  «Юний художник»

7.Конкурс 6.  « Реставрація написаного»

8.Конкурс 7.  «Уважний читач»

9.Конкурс 8.  « Пантоміма»

10.Конкурс 9 «Ромашка» «Який я друг?»

Ведучий.

    У маленькому американському  містечку Ганнібал, що на річці Міссісіпі, стоїть відлитий з бронзи пам’ятник – два весел хлопчики . босі, у подертих штанцях. Ці двоє бешкетників – нерозлучні друзі Том Сойєр і Гек Фінн, герої книги американського письменника Марка Твена. Його герої з дитячих років поруч з нами. І один із них  бешкетник Том Сойєр запрошує всіх нас на свято гру. Ми вітаємо всіх прихильників творчості Марка Твена та повертаємося до нашого кмітливого, веселого героя улюбленця – Тома Сойєра.

Том.

     Привіт! Це я ваш добрий друг Том Сойєр. Згадали мої пригоди? Гадаю, що так. Зустрічайте «Чудову сімку», в якій беруть участь учні класу.

Ведучий.

     Оцінювати нашу гру буде вельмишановне журі. Отже, починаємо гру.

Конкурс 1. « Знайомство »

Завдання. Представити команди ( назви команд, девіз).  Максимальна сума – 5 балів.

1 команда « Бешкетники» ( діти наділи блайзери)

                                     Марка Твена прочитали

                                     Всі бешкетниками стали !

 

2 команда «Фантазери» ( діти наділи бандани)

                                    Подивіться ви на нас,

                                    Ми фантазери просто клас!

 

3 команда «Розумники» (діти наділи краватки)

                                    Гарно ми книжки читаємо,

                                    І про Тома все ми знаємо!

 

Конкурс 2. « Розминка».

     Завдання. За 1 хвилину команди мають  дати якомога більше правильних відповідей, що оцінюється одним балом.

«Бешкетники»

  • Справжнє імя та прізвище Марка Твена. (Семюель Клеменс).
  • Місто, в якому відбуваються події повісті. (Сент- Петерсберг).
  • Імя молодшого брата Тома. (Сід).
  • У який день тижня Том білив дощаний паркан? (Субота)
  • Імя шкільного товариша Тома ( Джо Гарпер).

«Фантазери»

  • Що означає імя та прізвище Марк Твен?( Мірка два).
  • У якому місті пройшло дитинство письменника? (Ганнібал)
  • Прізвище Беккі ( Тетчер)
  • Кого зустрів Том у печері? (Індіанця Джо)
  • На старому кладовищі Том і Гек стали свідками чого?  (Вбивства).

 

 « Розумники»

  • Марк Твен – це письменник країни…(Америки)
  • Повість « Пригоди Тома Сойєра »  написав колишній ( Лоцман).
  • Де ночував Гек, коли втік від вдови Дуглас? ( У порожніх бочках).
  • Що Бен Роджер дав Томові, аби той дозволив йому попрацювати замість нього?( Все, що залишилося від яблука, що він їв).
  • Чим білив Том паркан?( Фарбою)

 

Ведучий.

        Як ви вже знаєте гостем нашої гри сьогодні є Том Сойєр. У цьому конкурсі беруть участь по 1 члену команди – уявний Том, які по черзі мають дати відповіді на запитання.  Правильна відповідь –2 бали.

 

Конкурс 3. « Інтерв’ю з гостем».

Завдання. Кожна із команд підготувала два запитання Тому Сойєру. Правильність відповідей оцінюється в 2 бали.

 * Команда «Бешкетники» задає свої запитання Тому із команди «Розумники»

  • Том, яку назву ще має повість Марка Твена, героєм якої ти став? ( Повість має назву «Гімн дитинству»)
  • Томе, тебе у школі відзначили олов’яною медаллю. За що ти її отримав?  ( Я отримав її за знання Біблії ).

  * Команда «Фантазери» задає свої запитання Тому із команди   «Бешкетники»

  • Про що ти мріяв, коли був піратом?  ( Разом із друзями я мріяв шукати скарби)
  • Ми знаємо, що Гек Фінн сміливий хлопчик. Кого він врятував від злодіїв ( Гек врятував вдову Дуглас).

 * Команда «Розумники» задає свої запитання Тому із команди «Фантазери».

  • Томе, за що ти отримав у школі найжорстокіше покарання?  ( За те, що я взяв на себе провину Беркі, яка випадково Розірвала сторінку в книжці).
  • Томе, ти знав, що коли тебе називали повним імям Томасе Сойєр, то це означало ..?  ( Нічого доброго не чекай )

Конкурс 4 « Плутанина»

    Завдання.  З’єднайте  за 30 секунд  імена героїв повісті М.Твена  з цитатою, яка їх характеризує. Правильна відповідь – 3 бали

« Як і багато хто з простодушних людей,                                              Том

 вона тішила себе марнославною думкою,

ніби має неабиякий хист до таємничої дипломатії »        

« …то був слухняний хлопчик, який не любив                                   Джим

 пустощів і нікому не завдавав клопоту ».

«…у цього хлопчиська і витівки щоразу інші,                                    Тітка Поллі

Отож не знаєш, чого й сподіватися ».

« Він був водночас і пароплав, і капітан,                                            Джонні Міллер

 і сигнальний дзвін, отож мусив уявляти,

 ніби стоїть сам на собі, на капітанському

містку, сам дає команди й сам їх виконує. »

« Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало»,                                   Сід

підстрибцем вибіг… з бляшаним відром у руці ».

«…право білити придбав… за дохлого пацюка                                   Гек Фінн

на мотузці, щоб крутити ним над головою

« Він був нероба, безпритульник і розбишака »                                  Беккі Тетчер

« Це було чарівне голубооке створіння з                                              Бен Роджерс

двома довгими золотими кісками…»

 

Конкурс 5.  «Юний художник»

Завдання. Перед учнями  низка ілюстрацій до повісті «Том Сойєр».  Потрібно протягом 30 секунд назвати епізоди за змістом та героїв цих епізодів. Правильна відповідь – 3 бали      

Результат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр" Результат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр" Пов’язане зображенняC:\Users\Intel\Desktop\9824476.jpg  Результат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр" Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр"  Результат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр" Результат пошуку зображень за запитом "Том Сойєр"

 

Конкурс 6.  « Реставрація написаного»

Завдання. Склавши послідовно картки з літерами, прочитаєте імя героя повісті. Правильна відповідь –2 бали

 

ББ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс 7.  «Уважний читач»

Завдання. Протягом 30 секунд відтворіть події послідовно. Правильна відповідь – 3 бали.

  • Пошуки скарбів (4)
  • Том знайомиться з Беккі (1)
  • «Пірати « присутні на власному похороні. (3)
  • Загибель індіанця Джо (7)
  • Трагедія на цвинтарі (2)
  • Гек рятує вдову Дуглас (5)
  • Том і Беккі в печері (6)

 

Конкурс 8.  « Пантоміма»

Завдання. За допомогою пантоміми слід зобразити епізод із тексту.  На роздуми – 30 секунд. Оригінальність виступу оцінюється в 5 балів.

  • Фарбування паркану.
  • Знайомство Тома з Беккі.
  • Том не хоче йти до школи.

Ведучий.

      Дружба. Що може бути дорожче від стосунків, які ґрунтуються на взаємодовірі і взаємоповазі, спільності інтересів. Для дружби характерні чесність, відвертість, здатність жертвувати своїми інтересами задля інших. А що для вас означає дружба?

Конкурс 9. «Ромашка» «Який я друг ?»

Завдання.  Кожен із учасників  закінчує фразу. За кожну оригінальну відповідь команда отримує 2 бали.

  • Якщо мій друг помиляється, то…
  • Якщо я дізнаюся про успіх мого друга, то…
  • Якщо друг зрадив мене, то…
  • Якщо друг опинився в неприємній ситуації, то…
  • Якщо друг не виконав домашнього завдання, то…
  • Якщо я посварився з другом, то…
  • Якщо про друга я почув щось погане, то…
  • Якщо друг не виконав обіцянки, то…
  • Якщо у друга поганий настрій, а у мене гарний, то …
  • Якщо друг виявився не зовсім добрим, то…
  • Якщо мені надовго довелося розлучитися з другом, то…
  • Якщо друг мене чимось розсердив, то…
  • Якщо мій друг не вміє щось робити, а я вмію, то…
  • Якщо я хочу піти в кіно, а мій друг на виставу, то …

 

Підведення підсумків гри.  Нагородження учасників та переможців.

Ведучий.

        До нових зустрічей. Творчості вам та натхнення у вивченні літератури.

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
5715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку