Міністерство освіти і науки України
Долинівська філія
КЗ «Гайворонський ліцей №1»
Інтелектуально математична гра
«Хто зверху?»
Підготував:
вчитель математики
Бондар М. В.
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників: 10-11 класів та ведучого.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі - конкурсі «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. І зараз я хочу представити команду дівчат:
Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша, отож команда хлопців:
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пан Справедливість
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пан суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Збери літери»
Ведучий.У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший
конкурс?
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом
цього стане наш перший конкурс «Збери літери».
Ведучий. І я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші
дівчатка, адже ми джентльмени. 4 гравців із вашої команди отримують по 2
літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду. Хто саме отримає вирішуйте
самі.
Ведуча. Дівчатка, не лякайтеся. Я буду тримати за вас кулаки. Зберіться, будь
ласка. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах. Треба рухатися і швидко переміщатися з літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує
10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Ведучий. Три, два, один – час пішов.
Дівчатам
1. Білий ведмідь, що шукає друзів Півночі. УМКА
2. Чоловіча прикраса під носом. ВУСА
3. Буває англійська, буває німецька, а наша українська. МОВА
4. Моя хресна моєму татові та мамі. КУМА
5. Змелені зерна пшениці. МУКА
6. Розділовий знак; сон, що може тривати місяць або й рік. КОМА
7. Нічний великий птах. СОВА
8. Нею косять, а дівчата заплітають. КОСА
9. Спортивний гурток у нашій школі, який веде Володимир Якович. БОКС
Ведуча. А тепер подивимось,що хлопці можуть
Хлопцям
1. Суха трава, їжа для тварин. СІНО
2. Пестлива форма від слова «кішка». КІСА
3. Що нас катає взимку. САНІ
4. Місце в кінотеатрі, де можна придбати квиток. КАСА
5. Її заплітають дівчата. КОСА
6. Страва з крупи і води, в казках її варять навіть із сокири. КАША
7. Багаж, який ми тягнемо в руках, але своя не тяжка. НОША
8. Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони, телефони. Є
Нокіа, є Самсунг, а є …СОНІ
9. Радіо – наше, школа – наша, вчителі - …НАШІ
Суддя. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання:
Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?
(дві, а решта лапи)
Ведучий. Пан Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
вони повинні мати спільну сторону)
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
(Ні, відомо 370 способів.)
Бонусне запитання:
Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука? ( Через 10 років)
Ведучий. Пан Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Два гравців команди по черзі отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням транспортира).
Ведучий. І кого наступного ви хочете тут побачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням призмим).
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням циркуля)
Ведуча. І кого наступного ви хочете тут побачити?
(Команда відгадує картинку із зображенням конуса)
Ведучий. Пан Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання:
Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж пройшло? ( 8 год.)
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 90 секунд один з учасників команди має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка»., ми ускладним це завдання тим, що учасник має стати в позу ластівки
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваш час пішов.
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
Ведучий. Пан Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят десятків)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: два з учасників конкурсу по черзі, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча і так два рази)
Ведучий. Пан Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?
(Теорема - від грецького: спостерігаю, розглядаю)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Я буду викликати по одному з учасниць і скажу на вухо математичний термін, який треба показати за 1 хвилину.
циліндр піраміда
трапеція ромб
вершина радіус
рівняння формула
бісектриса висота
Ведуча. Пан Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.