Тема : Подорож до країни Прав дитини
Мета:
Хід заняття
Вправа «Права дітей»
Соціальний педагог . Шановні учні, сьогодні ми з вами вирушимо в цікаву подорож сторінками Конвенції ООН «Про права дитини».
Конфенція ООН про права дитини – це ваші права. Вони знайшли своє відображення у чинному законодавстві України. Ви можеш не думати про них. Ви можеш не використовувати їх щодня . Втім , ви маєте знати , що вони існують і вони невідємні від інших прав , гарантованих вам державою.
Тож, сідайте зручніше, розпочинаємо нашу подорож. Для виконання першого завдання мені потрібно по 2 учасники від кожної команди.
Піднімайте вгору праву руку ті, хто хоче потрапити в нашу гру.
Завдання: команди мають скласти слова «Права дітини».
Діти стають одне за одним. Навпроти кожної команди ставиться стілець, на якому лежать літери в конверті. Кожен член команди має підбігти до стільця, взяти літеру і повернутися назад. Діти, які тримають у руках літеру, стають осторонь.
Молодці ви склали слова « Права дитини». Тема нашого заняття так і звучить « Права дитини»
Соціальний педагог . А чи знаєте ви, звідки вони з'явилися?
20 листопада 1989 року було прийнято Конвенцію ООН «Про права дитини», в якій записано, що кожна дитина має певні права. Всі права рівні для кожної дитини , незалежно від її раси , кольору шкіри, статі, і мови.
Вправа «Сонечко наших імен» . Право на ім׳я
Соціальний педагог . Кожна дитина має право на власне ім'я.
Потрібно на промінчиках сонечка написати своє ім'я, рису про себе на першу букву свого імені. І своє хобі.
Вправа «Право на життя»
Соціальний педагог. Найголовнішим правом для всіх дітей у Конвенції ООН «Про права дитини» визначено право на життя, яке потрібне берегти. Ніхто не має права його відібрати у вас. Щоб зберегти своє життя, треба забути про шкідливі звички, слухати старших.
Але так вважали не завжди. У давнину була держава Спарта.
Вона славилася своїми непереможеними воїнами: сильними та мужніми. І кожну новонароджену дитину тут ретельно оглядали: якщо вона сильна і здорова — нехай живе. А якщо ж дитина народжувалася слабкою і хворою — її кидали вниз із кручі.
Як ви вважаєте, чи правильно робили жителі Спарти?
Вправа « Право на навчання»
Наступне наше право « Право на навчання»
Соціальний педагог . Зараз ми проведемо гру «Земля, вода, повітря, вогонь».
Усі стаємо у коло. Коли я кидатиму м'яч, вимовляючи при цьому одне зі слів «земля», «вода», «повітря» чи «вогонь», ви назвете:
Соціальний педагог. Ось бачите, право на навчання може бути ще й цікавим.
Вправа « Право на відпочинок»
Наступне наше право «Право на відпочинок»
Зараз ми з вами трохи відпочинемо і пограємо угру « Поміняймося місцями»
Вправа Поміняймось місцями.
тож поміняйтесь місцями ті , хто:
Наступне наше право « Право на лікування»
Гра «Лікарські рослини»
Соціальний педагог . Дитина має право на лікування. А що потрібно для того, щоб вилікуватися? Із чого роблять ліки? Правильно, з лікарських рослин. А чи знаєте ви лікарські рослини, ми зараз перевіримо.
Кожна команда називає по 5 лікарських рослин. Потрібно відповісти, яку хворобу можна ними вилікувати. Виграє та команда, яка швидше виконає завдання.
Бесіда «Право дітей на захист їх від будь-яких форм насильства»
Соціальний педагог. Є ще одне право — це право дітей на захист від будь-яких форм насильства.
Запам'ятайте: ні батьки, ні вчителі, ні - друзі, ні будь-які незнайомі не мають права вас бити чи ображати! Вони будуть покарані за це законом!
Ми з вами перегорнули сторінки Конвенції ООН «Про права дитини» і визначили, які маємо права. А щоб ще краще їх пригадати, давайте розгадаємо з вами зашифровані слова. Хто швидше розгадає — той і переможе.
Ттжия ліванняку
Ямі вічиподнок
Начанняв
Сьогодні ми у класі повторимо права, які держава дітям з любов'ю надала.
Кожна дитина має права їх визначає книжка така (показують Конвенцію про права дитини\ якщо хочеш всі їх знати треба книжку почитати.
Конвенція дітям права надала, щоб знала дитина — вона не сама, що люди дорослі її захистять, і будуть права її скрізь поважать. Права у дитини такі, як годиться, і дуже нам просто із ними здружиться.
Ми повинні всі їх знати — права інших поважати.
Перше право на життя нам Конвенція дала
Маємо право всі ми жити, один одного любити.
Щоб життя не марнувати, маємо право ми навчатись. А щоб все на світі знать, треба добре все вивчать.
Як втомились працювати право є відпочивати. Відпочинку треба всім дорослим, і малим.
Харчування повноцінне для здоров'я дуже цінне, маємо право і на це, адже любимо смачне.
Маємо право лікуватись у лікарні кожен раз, але краще не хворіти до лікарні не ходити. Ось такі права ми маємо і обов'язки всі знаємо.
Перший обов'язок — треба нам вчитись
Другий обов'язок — старших любить.
Третій обов'язок — малих захистить.
Четвертий обов'язок — у мирі і злагоді із кожним нам жить.
Молодці !
Ви назвали всі права, а тепер вже буде гра. Якщо право є в законі — дружно плесніть у долоні, а якщо його немає — нехай тиша пролунає.
Кожна дитина має права — урок прогуляти і бути сама.
Маємо право всі ми жити — один одного любити.
Маємо право бути самі і на уроці лічить горобці.
Щоб життя не марнувати - маємо право ми навчатись.
Маємо право їсти руками, і аж до стелі дістати ногами.
Як втомились працювати — право є відпочивати.
Що ж, ви, діти, молодці! З грою впорались усі, тож вірші запам'ятайте! Про права не забувайте.
Але знайте і про те, що обов'язки — святе, їх виконуйте сумлінно і навчайтеся відмінно.
Отже на сьогоднішньому занятті ми з вами говорили про права дітей тож пам׳ятайте свої права і використовуйте їх у житті. Але не забувайте , що крім прав ще й і бов׳язки є. Тож давайте будемо використовувати права і дотримуватись своїх обов’язків.
На цьому нашу подорож закінчено. До побачення.
.
1