Інтелектуально-пізнавальна гра " Подорож до країни Прав дитини"

Про матеріал
формування в учнів поняття про основні права дитини, задекларовані в Конвенції ООН «Про права дитини»
Перегляд файлу

Тема : Подорож до країни Прав дитини

Мета:

  •   формування в учнів поняття про основ­ні права дитини, задекларовані в Конвенції ООН «Про права дитини»;
  •   ознайомлення учасників із питаннями соціально-правового захисту дітей; вихован­ня поваги до прав інших людей, формування почуття обов'язку.

Хід заняття

Вправа «Права дітей»

Соціальний педагог . Шановні учні, сьогодні ми з ва­ми вирушимо в цікаву подорож сторінками Конвенції  ООН «Про права дитини».

Конфенція ООН  про права дитини – це ваші  права. Вони знайшли своє відображення у чинному законодавстві України. Ви можеш не думати про них. Ви можеш не використовувати їх щодня . Втім , ви маєте знати , що вони існують  і вони невідємні  від інших прав , гарантованих вам державою.

 

Тож,   сідайте зручніше, розпочинаємо нашу  подорож. Для виконання першого завдання мені потрібно по 2 учасники від кожної команди.

 Підні­майте вгору праву руку ті, хто хоче потра­пити в нашу гру.

  Завдання: команди мають скласти слова «Права дітини».

Діти стають одне за одним. Навпроти кож­ної команди ставиться стілець, на якому ле­жать літери в конверті. Кожен член команди має підбігти до стільця, взяти літеру і по­вернутися назад. Діти, які тримають у руках літеру, стають осторонь.

Молодці ви склали слова « Права дитини». Тема нашого заняття так і звучить           « Права дитини»

Соціальний педагог . А чи знаєте ви, звідки вони з'явилися?

20 листопада 1989 року було прийнято Кон­венцію ООН «Про права дитини», в якій запи­сано, що кожна дитина має певні права. Всі права рівні для кожної дитини , незалежно від її  раси , кольору шкіри, статі,  і мови.

 

  Вправа «Сонечко наших імен» . Право на ім׳я

 Соціальний педагог . Кожна дитина має право на влас­не ім'я.

Потрібно на промінчиках сонечка написа­ти своє ім'я,  рису про себе на  першу букву свого імені. І своє хобі.

Вправа  «Право на життя»

Соціальний педагог. Найголовнішим правом для всіх дітей у Конвенції ООН «Про права дитини» визначено право на життя, яке потрібне берегти. Ніхто не має права його відібрати у вас. Щоб зберегти своє життя, треба забути про шкідливі звички, слухати старших.

Але так вважали не завжди. У давнину була держава Спарта.

Вона славилася своїми непереможеними воїнами: сильними та мужніми. І кожну но­вонароджену дитину тут ретельно оглядали: якщо вона сильна і здорова — нехай живе. А якщо ж дитина народжувалася слабкою і хворою — її кидали вниз із кручі.

Як ви вважаєте, чи правильно робили жителі Спарти?

Вправа « Право на навчання»

   Наступне наше право « Право на навчання»

Соціальний педагог . Зараз ми проведемо гру «Земля, вода, повітря, вогонь».

Усі стаємо у коло. Коли я кидатиму м'яч, вимовляючи при цьому одне зі слів «земля», «вода», «повітря» чи «вогонь», ви назвете:

  •   земля — тварина;
  •   вода — риба;
  •   повітря — птах;
  •   вогонь — усі махають руками. Неуважні вибувають із гри.

Соціальний педагог. Ось бачите, право на навчання може бути ще й цікавим.

    Вправа « Право на відпочинок»

Наступне наше право    «Право на відпочинок»

  Зараз ми з вами трохи  відпочинемо  і пограємо угру « Поміняймося місцями»

  

Вправа Поміняймось місцями.

       тож поміняйтесь місцями ті , хто:

  • має гарний настрій,
  • хто є учнем 6 – го кл,
  • у кого очі зеленого кольору,
  • у кого сьогодні був урок математики,
  • хто святкує день народження , цього місяця.

  Наступне наше право « Право на лікування»

Гра «Лікарські рослини»

Соціальний педагог . Дитина має право на лікування. А що потрібно для того, щоб вилікуватися? Із чого роблять ліки? Правильно, з лікарських рослин. А чи знаєте ви лікарські рослини, ми зараз перевіримо.

Кожна команда називає по 5 лікарських рослин. Потрібно відповісти, яку хворобу можна ними вилікувати. Виграє та команда, яка швидше виконає завдання.

Бесіда «Право дітей на захист їх від будь-яких форм насильства»

Соціальний педагог. Є ще одне право — це право дітей на захист від будь-яких форм насильства.

Запам'ятайте: ні батьки, ні вчителі, ні - друзі, ні будь-які незнайомі не мають права вас бити чи ображати! Вони будуть покарані за це законом!

Ми з вами перегорнули сторінки Конвен­ції ООН «Про права дитини» і визначили, які маємо права. А щоб ще краще їх пригадати, давайте розгадаємо  з вами  зашифровані слова. Хто швидше розгадає — той і переможе.

 

Ттжия                                    ліванняку

Ямі                                        вічиподнок

Начанняв                                    

 

 

 

Сьогодні ми у класі повторимо права, які держава дітям з любов'ю  надала.

Кожна дитина має права їх визначає книжка така (показують Кон­венцію про права дитини\ якщо хочеш всі їх знати треба книжку почитати.

Конвенція дітям права надала, щоб знала дитина — вона не сама, що люди дорослі її захистять, і будуть права її скрізь поважать. Права у дитини такі, як годиться,  і дуже нам просто із ними здружиться.

 

Ми повинні всі їх знати — права інших поважати.

Перше право на життя нам Конвенція дала

Маємо право всі ми жити, один одного любити.

Щоб життя не марнувати, маємо право ми навчатись. А щоб все на світі знать, треба добре все вивчать.

Як втомились працювати право є відпочивати. Відпочинку треба всім дорослим, і малим.

Харчування повноцінне для здоров'я дуже цінне, маємо право і на це, адже любимо смачне.

Маємо право лікуватись у лікарні кожен раз, але краще не хворіти до лікарні не ходити. Ось такі права ми маємо і обов'язки всі знаємо.

Перший обов'язок — треба нам вчитись

 Другий обов'язок — старших любить.

Третій обов'язок — малих захистить.

Четвертий обов'язок — у мирі і злагоді  із кожним нам жить.

 Молодці !

Ви назвали всі права, а тепер вже буде гра. Якщо право є в законі — дружно плесніть у долоні, а якщо його немає — нехай тиша пролунає.

Кожна дитина має права — урок прогуляти і бути сама.

Маємо право всі ми жити — один одного любити.

Маємо право бути самі і на уроці лічить горобці.

Щоб життя не марнувати - маємо право ми навчатись.

Маємо право їсти руками, і аж до стелі дістати ногами.

Як втомились працювати — право є відпочивати.

Що ж, ви, діти, молодці! З грою впорались усі, тож вірші запам'ятайте! Про права не забувайте.

Але знайте і про те, що обов'язки — святе, їх виконуйте сумлінно і навчайтеся відмінно.

Отже на сьогоднішньому занятті ми з вами говорили про права дітей тож пам׳ятайте свої права і використовуйте їх у житті. Але не забувайте , що крім прав  ще й і  бов׳язки є. Тож давайте будемо  використовувати права і дотримуватись  своїх обов’язків.

На цьому нашу подорож  закінчено. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
2937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку