Презентація "Мозочкова стимуляція.Балансир Бельгау"

Про матеріал
В презентації висвітлюється поняття "мозочкова стимуляція".Йдеться про балансир Бельгау, як засіб мозочкової стмуляції. Описуються основні елементи роботи за даною методикою, принципи,особливості,значення в розвитку дитини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Мозочкова стимуляція»«Балансир Бельгау»

Номер слайду 2

Актуальність теми Дуже часто у дітей, що мають мовленнєві і психічні порушення, зустрічається скутість рухів,незграбність,розкоординованість. Саме ці характеристики є ознакою того, що у дитини є проблеми в роботі мозочка і стовбурового відділу мозку.

Номер слайду 3

«Мозочкова стимуляція»Що це?

Номер слайду 4

Мозочкова стимуляція — це сучасний метод корекції різних порушень в мовленнєвову і інтелектуальному розвитку. Не зважаючи на те, що застосовується він лише два десятиліття, але спеціалісти бачуть за ним велике майбутнє, називаючи його «ключиком до навчання мозку».

Номер слайду 5

Принципи мозочкової стимуляції: Мозочок – надсегментарний відділ мозку, розташований позаду великих півкуль над довгастим мозком і мостом, що лежить у задній черепній ямці. Анатомічно в мозочку виділяють середню частину – черв'як, розміщені по обидва боки від нього півкулі і бокові флокуло-нодулярні частки . Мозочок є центром координації руху. Він підтримує постійний зв‘зок з лобовими долями,тобто контролює рухи і сенсорне сприйняття. Порушений зв‘язок між мозочком і лобовими долями мозку призводить до затримки формування мовлення, інтелектуальних і психічних процесів

Номер слайду 6

Принципи психо-фізичних взаємодій. Основа росту, розвитку і навчання починається з сенсорної і моторної взаємодії зі світом. Розвиток мозку починається з руху та сенсорних досліджень. Сенсорна стимуляція й рухова активність утворюють фундамент для розвитку мозку. Це лежить в основі мозочкової стимуляції. Щоб зрозуміти, чому таку увагу приділяють стимуляції вестибулярноїсистеми, необхідно зрозуміти, яку роль вестибулярна система (баланс) грає в біологічному функціонуванні всієї діяльності мозку. Вестибулярна система отримує неохідну інформацію від вестибулярних органів. Коли голова рухається, волосяні клітини (рецептори слухової системиі вестибулярного апарату) сприймають рух рідини всередині кожного каналу. В кістяній капсулі лабіринту використовується маятниковий придаток, утрикулюс, що сприймає зміни положення голови і тіла в просторі і напрямок руху тіла. Оскільки вестибулярна система об‘єднує інерційну інформацію із трьох півколових каналів з гравітаційною інформацією, забезпечений органом отоліту, вона є основою нашої інерційної гравітаційної моделі світу. Тобто нашої моделі світу, як тривімірного простору з відчуттям верху і низу. Коли дитина продовжує свій розвитк в утробі матері,розвиваються і інші основні рухові, тактильні,слухові, зорові, системи мозку. Але вони розвиваються по відношенню до вестибулярної системи чи відчуттю рівноваги.

Номер слайду 7

Таким чином, цей метод рекомендований для покращення навчання — як в школі, так і на спеціальных корекційних заняттях, які проводять логопеди, психологи і дефектологи. Програма мозочкової стимуляції покращує:- рівень концентрації уваги;- всі види пам‘яті;- розвиток мовлення — як усної, так і письмової, а також –навички читання;- математичні і логічні здібності;- аналіз і синтез інформації;- здатність до планування;- роботу емоційно-вольової сфери.

Номер слайду 8

Доведено, що вправи для стимуляції роботи мозочка, проведені перед початком корекційних мироприємств, значно покращують їх результативність!

Номер слайду 9

Для роботи над стимуляцією мозочка часто застосовується спеціально розроблений пристрій—балансувальна дошка Більгоу (Бельгау). Вправи чимось схожі на лікувальну фізкультуру.

Номер слайду 10

Історія винекнення методики бельгау

Номер слайду 11

Методика доктора Бельгау. Діти абсолютно різні:деякі незусереджені і непосидючі,деякі дуже активні або скромні, хтось не може встановити контакту з педагогами або дітьми свого віку, а деякі зі складністю освоюють шкільну програму. Для таких діток і їх батьків були розроблені спеціальні вправи, які дають можливість налаштувати ситуацію, допомогти з подоланням складнощів, які виникли.. На початку 1960-х років доктор Франк Бельгау,працюючи в класі з дітьми,в яких були проблеми з читанням,почав експерементувати,щоб визначити,чи зможе він знайти заняття, яке дозволить зразу покращити показники читання і успішності дітей. Доктор Бельгау розробив Програму прориву в навчанні завдяки своїм спостереженням, він зробив висновок, що на багато проблем навчання вливають порушення сенсорної інтеграції. Програма є прямим й інноваційним результатом спостережень,дослідів,взаємодій і уточнень, зроблених за 30 років.

Номер слайду 12

Спектр дітей , яким рекомендована мозочкова стимуляція :з затримкою психо-мовленнєвого розвитку (ЗПР и ЗНМ);з синдромом дефіциту уваги й гіперактивністю ;з порушенням аутистичного спектру;з особливостями і дифектами роботи вестибулярного апарату, порушеннями координації;з дефектами мови, писемності і поганою успішності.

Номер слайду 13

Цілеспрямована дія на мозочок і його стимуляція можуть вирішити цілий спектр проблем дитини, а також покращити його когнітивні здібності. Застосування кількох методик дозволяє покращити сприймання мови, пам'яті, фізичні показники дитини. При цьому значно підвищується ефективність занять з корекційними педагогами - логопедами, дефектологами і психологами.

Номер слайду 14

Крімецього, під час занять відбувається стимуляція і розвиток вестибулярного апарату дитини, розвиток її великої і дрібної моторики, виразності рухів. Цілі занять стимуляції мозочку заключаются в навчанні дитини слідуючому:утримувати рівновагу врізних положеннях;контролювати своє тілопід час рухів;відчувати простір й відстань до предметів;відчувати розміри власного тіла і його положення в просторі (тренування проприорецепції);подумки уявляти свою діяльність;формувати здатність розрізняти якість рухів (швидкі-повільні, сильні-слабкі і т.д.);крім цього, під час занять відбувається стимуляція і розвиток вестибулярного апарату дитини, розвиток її великої і дрібної моторики, виразності рухів і відчуття ритму.

Номер слайду 15

Особливості роботи на дошці більгоу. Дитина стоїть на поверхні дошки,яка, в свою чергу, закріплена на круглій основі, що спонукає балансувати дитину в спробах утримати рівновагу,виконуючи різні вправи. Поверхня дошки має спеціальну розмітку, а кут нахилу платформи регулюється рокерами, зміючи радіус від 5 до 50 градусів. В залежності від рівня нахилу, змінюється рівень складності вправ.

Номер слайду 16

Як проводиться заняття? Заняття можна починати з трьох років і до старості. Діти з задоволенням займаються на балансувальній дошці. Такі «уроки» не викликають у них страху, негативу чи боязні не виконати завдання . Це цікаво і корисно!

Номер слайду 17

Необхідні регулярні заняття — 3-4 рази в тиждень,приблизно по 30-60 хв. Але час занять залежить від швидкості виснаженості дитини. Краще не поспішати і поступово нарощувати час занять. Колеги по сенсорній інтеграції в Англії рекомендують— 2 рази в тиждеь по 1,5 год. на заняття. Сточи на балансувальній дошці, виконує завдання інструкторачи мами, наприклад, обмінюючись м'ячем, називаєлітери алфавіту, домашніх і диких тварин і т.д.

Номер слайду 18

Які вправи можна виконувати на дошці Більгоу? Прості вправи (для знайомства дитини з дошкою, щоб уникнути страху , а також щоб вона швидше призвичаїлась й була успішнішою ).«Залізти і злізти з дошки»: а) спереду; в) ззаду; с)з обох сторін. Дитина в положеня сидячи «по-турецьки». Розкачуючи дошку ,попросити дитину утримати рівновагу. Дитина в положені сидячи на дошці. Вправи для рук — імітація плавання. Можна двома руками почергово — лівою, правою. Дитина в положені сидячи «наприсядки». Покачуючи, рух із сторони в сторону головою, потім зафіксувати погляд на предметі. Коловий рух головою. Дитина в положенні сидячи чи стоячи ,повільно покачується вперед-назад. Краще виконувати під музику. Дитина в положенні сидячи чи стоячи. Кругові обертання руками: а) обидві руки в одну сторону; б) обидві руки в різні сторони; в) по черзі в одну сторону; г) по черзі в різні сторони. Будь-яке положення: стоячи, сидячи,наприсядки, на колінах, «по-турецьки»: а) обидві рукиположити на груди; б) підняти руки над головою; в) прямі руки в сторону; г) нагнутися, дістати пальці ніг; д)будь-які рухи,які подобаються дитині.

Номер слайду 19

Аксесуари для дошки Більгоу1. Набір із 3 тканевих мішочків з крупой (розмір,колір, вага різна);

Номер слайду 20

2. Палка з кольоровою розміткою і цифрами чи ракетка для відбивання м'яча на резинці; 3. м'яч на шнурку або резинці;

Номер слайду 21

4. Напольна ціль з цифрами і трьома м'ячамичи мішень зі стрілами;

Номер слайду 22

4. Розмітка на підлозі чи стінах; 5. Кеглі, банки, подушки,скляночки чи щось для збивання; 6. Набір із кількох різних м‘ячів різного розміру і т.д.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Derkach Olga
    Щиро дякую! Дуже корисна розробка! Творчих і професійних успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
4222
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку