Інтелектуально-розважальна гра
«Ерудит»
Мета: активізувати розумову діяльність учнів, розширити знання і вміння дітей; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість; виховувати почуття відповідальності, колективізму і взаємодопомоги; сприяти розвитку інтересу до знань.
Тип: інтелектуальна гра.
Обладнання: столи для команд, стіл для членів журі, конверти з завданнями, аркуші, картки з цифрами, чарівна ящик.
Хід заходу
Ведучий. Добрий день, друзі! Ми зібралися, щоб дізнатися побільше та позмагатися у конкурсах, тобто розвинути свій розум. Чи всі готові?
Сьогодні ми пограємо у інтелектуально-розважальну гру, визначимо найрозумніших. Успіх кожного залежить від вас, діти. Будьте сміливими, кмітливими, відважними.
Змагатися будуть 2 команди .
Оцінювати кожний конкурс буде наше шановне журі у складі_____________________________________________________
І-й конкурс :Представлення команд «Ти ба, знайомі всі особи!»
Ведучий. Капітанів прошу представити свої команди.
Команди займають місця за столами, а наше журі оцінює
І-й конкурс (не оцінюються) .
ІІ-й конкурс «Хто точніше» (не оцінюється).
Ведучий. Перед вами банка з цукерками. За 5 секунд ви повинні прикинути, скільки тут цукерок, написати його на аркуші. Чия відповідь буде найближчою до правильною, той розпочинає першим.
ІІІ-й конкурс: Розминка «Думай, пробуй і шукай, буде важко – не зітхай!» (кожна правильна відповідь 1 бал).
Ведучий. Я по черзі буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати.
Якщо команда не знає відповіді - на запитання відповідає інша команда.
А наше журі підраховує кількість правильних відповідей (1бал кожна правильна відповідь).
Команда «І»
1. У батька 5 дочок i кожна дочка має брата. Скiльки дiтей у батька? (6)
2. Що не має нi початку, нi кiнця? (Коло, пряма)
3. Двоє хлопчакiв грали у шахи 2 години. Скiльки годин грав кожний учасник? (2)
4. Бiгло 4 ховрашки. Один з них попав у капкан. скiлки звiрiв залишилось? (один)
5. 5 кiшок за 5 хвилин ловить 5 мишок. За скiльки хвилин одна кiшка зловить 1 мишку? (п’ять )
6. Який знак треба поставити мiж цифрами 5 i 6, щоб число було бiльше за 5 i менше за 6? (поставити кому)
7. Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні місяців.
(Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)
8. Коли займаються обчисленнями на птахофермі? (Восени)
9. Одиниця вимірювання Удава у мультфільмі? (Папуга)
10. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
Команда «ІІ»
1. Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)
2. Із якої посудини не їдять? (Із порожньої)
3. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки важитиме цей самий півень, стоячи на двох ногах? (5 кг)
4. Яке число наказує? (Три)
5. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
6. Скільки одиниць в дюжині? (12)
7. Дід, бабця, онука, собачка Жучка, кішка, мишка тягнули-тягнули та витягнули Ріпку. Скільки очей дивилося на Ріпку? (12)
8. Які два числа, якщо їх перемножити, дають такий же результат, як і додавши їх? (2 і 2)
9. Всі знають, що два в квадраті це чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому рівний кут в квадраті? (90° )
10. У квадрата – 4 кути, скільки їх стане, якщо відрізати один з них? (5)
IV-й конкурс: Конкурс художників «Мистецький» (5 балів)
Ведучий. Командам необхідно намалювати дитячий табір, використовуючи лише геометричні фігури – трикутники, квадрати, ромби, кола. Можна використовувати також цифри 1, 2, 3 і т.д.
V-й конкурс «Склади число» (по 2 бали)
Ведучий. Дві команди по чотири гравці. Чотири таблички з цифрами. Хто швидше складе число. 1302, 2013, 2310, 1032. (Хто перший, той отримує 2 бали)
VІ-й конкурс «Ерудит» (по 3 бали)
Ведучий. Наступний наш конкурс. Він носить назву “Ерудит”. Відповісти на запитання. Найточніша відповідь оцінюється в 3 бали.
VІІ-й конкурс «Художник» (5 балів)
Ведучий. . Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику . завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – одночасно – трикутник. Максимальна кількість балів – 5.
VІІІ-й конкурс «Пантоміма» (по 2 бали)
Ведучий. Один учасник з команди запропоновані слова зображає жестами та мімікою, а інші члени команди відгадують їх. За кожне відгадане слово – 2 бали.
Слова для команди „І”.
1. Прямокутник. 2. Пояс для схуднення. 3. Транспортир.
Слова для команди „ІІ”.
ІХ-й конкурс «Чарівний ящик» (5 балів)
Ведучий. Отже, тепер ми готові до виконання серйозного завдання. Вашій увазі - Чарівний ящик.
Те, що лежить в чарівному ящику, винайшла дуже талановита людина, яка придумала гончарний круг і пилку. Під попелом Помпеї археологи виявили багато таких предметів, виготовлених з бронзи. У наший країні це було виявлено при розкопках в Херсонесі. У стародавній Греції уміння користуватися цим предметом вважалося верхом досконалості, а вже уміння розв’язувати завдання з його допомогою - ознакою високого положення в суспільстві і великого розуму.
Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві. За багато сотень років конструкція цього предмету не змінилася.
Те, що лежить в цьому ящику і ціле, і роздвоєне. Воно і гостре і тупе одночасно. Ним можна точно виміряти відстань. Воно залишає за собою слід. Воно досить необхідне у математиці.
У наш час ним уміє користуватися будь-який учень. Нагадує він чимось балерину. Служить для побудови певних фігур.
Що лежить в чорному ящику? (Циркуль)
Ведучий. Журі підраховує бали.
(Нагородження учня за кращий малюнок в конкурсі «Математика навколо нас»)
За участь у грі почесними грамотами нагороджують обидві команди, вказуючи місце.
1