17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Виховна година з презентацією."Все буде добре. Про корисну й здову їжу"

Про матеріал

Розробка виховної години призначена для використання класними керівниками. Спрямована на поглиблення уявлення дітей про раціональное харчування; продовження формування позитивної оцінки здорового способу життя; спонукання дітей до розумного, дбайливого ставлення до свого здоров'я, боротьби із шкідливими звичками.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Виховна година  у 6 класі

Тема. «Все буде добре.  Про корисне і шкідливе харчування»

Мета: поглибити уявлення дітей про раціональному харчуванні; продовжити формування позитивної оцінки здорового способу життя; спонукати дітей до розумного, дбайливого ставлення до свого здоров'я, боротьби із шкідливими звичками.

Учитель.За свідченням лікарів сьогодні основні захворювання школярів - гастрити і анемія, і це безпосередньо пов'язано з якістю харчування дітей. В меню шкільних їдалень присутні продукти, визнані небезпечними для здоров'я. І багато дітей, підкоряючись рекламі, воліють купувати саме ці продукти, а не звичайні шкільні сніданки і обіди. Тому сьогодні ми проведемо годину спілкування у формі телепередачі «Все буде добре » і порушимо саме цю проблему. Тож почнімо.

Ведуча.Добрий день і доброго здоров’я! Дорогі мої гості! Вас вітає передача «Все буде добре». І знову з вами я Надія Матвєєва.

А мова піде про найулюбленіше, найсмачніше, найсолодше, те, без чого не може  прожити жодна людина. Правильно , про їжу.  Адже  вона є джерелом енергії, яка потрібна, щоб гарно вчитися, займатися спортом, гратися з друзями, буди успішним і здоровим. Процес споживання їжі є для нас звичною щоденною справою. Але це тільки на перший погляд.

Допоможуть нам у цьому розібрати мої друзі  наші постійні експерти: дієтолог Світлана Фурс, шеф- кухар Ектор Хіменес Браво, психолог Дмитро Карпачов ,  лікар  Євген Комаровський і популярна співачка Настя Каменських.

Щоб наша розмова була предметною, спробуємо дати відповідь на просте запитання: для чого ми їмо? Прошу продовжити речення: ми їмо, щоб…

Ведуча .Сьогоднішня зустріч розширить наші знання про корисну їжу та її позитивний вплив на здоров’я дітей і дорослих. Ми поговоримо і про хачові добавки, про те, як ці харчові сполуки  шкідливо  впливають на організм людини, навчимося правильно обирати продукти харчування.Отже,  запитаємо у дієтолога : з чого ж складається їжа?

Дієтолог: Наша їжа – це будівельний матеріал для організму .І вона не однакова за своїм складом, а за будь - яких обставин вона мусить бути корисною і якісною для людини.

Білки–основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму.

витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).

витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).

Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

Ведуча: Розглянемо фактор «Раціональне харчування».

  • Одного разу дорогу до гірської сторожки відрізав сніжний обвал. Усім був забезпечений сторож, не вистачало дрібниці – солі. Але коли через три місяці вдалось дістатися до хатини, сторож лежав непритомний.
  • На морі був шторм. Корабель збився з курсу і носився по волі хвиль. Уся команда на ньому загинула. А тим часом у трюмах стояли бочки з солониною, мішки з зерном, сало. Не було тільки овочів.
  • Чому загинули люди? Що ж таке раціональне харчування?

 Дієтолог. пропоную вашій увазі дуже популярну у дієтології « Піраміду харчування». Зверніть увагу, які продукти мають становити основу денного раціону людини, а яких має бути якомога менше.

 

Ведуча :Дякуємо, Світлано. На думку спала мені історія про всесвітньо відомого імператора Наполеона, якому набридло їсти щоденно кури, пообіцяв відрубати голову тому кухаря, якщо він ще хоч раз приготує йому їх на обід. Але у кухаря не було вибору і він у черговий раз приготував імператору курку.  Але так   „ замаскував ” її різноманітними приправами, що Наполеон просто не впізнав її.

Я веду до того, що кухарі, а особливо наші мами, так уміють смачно приготувати, ще й припросити, що відмовитися дуже важко. Переїмо, а потім п’ємо пігулки для полегшення перетравлення.

Підкажіть, Екторе, як уникнути цього, адже вам так багато доводиться не тільки готувати, а й самому куштувати страв?

Ектор: У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м'ясні продукти, а хтось - рибу. Декому смакують молоко і каші  або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише « смачненьке». Нам кухарям, звісно дуже приємно, коли наша їжа смакує гостям, але у всьому має бути міра! Пропоную вашій увазі дуже популярний у світі спосіб вимірювання денного об’єму продуктів( приготуйте свої руки і подивіться, це просто): фрукти, крупи,- кулак; овочі – дві жмені; м'ясо – товщиною мізинець, а величиною, як ваша долоня; жирі мають уміститися лише на кінчик пальця. Продукти , які містять йод: МОРСЬКА РИБА; МОРСЬКА КАПУСТА; КРЕВЕТКИ; КАЛЬМАРИ; МІДІЇ; ЙОДОВАНА СІЛЬ - НАЙКРАЩИЙ ВИБІР.

Ведуча .Дякую, Екторе. Отже, можемо підсумувати почуте своєрідним тематичним словником: Раціональне харчування (від латинського «Rationalis» —        розумний) — достатнє в кількісному й повноцінне

 в якісному відношенні харчування; Режим харчування  -  регулярність; Збалансованість - оптимальне співвідношення компонентів їжі.

ДЕННИЙ РАЦІОН ПІДЛІТКА У СПІВВІДНОШЕННЯХ : БІЛКІВ, ЖИРІВ, ВУГЛЕВОДІВ 1:1:4

ПРИ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕННЯХ :1:1:6. Запамятайте правило РРЗ:раціональне, режимне, збалансоване.

Відомий  давньогрецький філософ Сократ казав: « Ми живемо не для того, щоб їсти , а їмо для того, щоб жити.»А щоб жити і бути здоровим , дуже важливо, що споживати. Ось для моєї подруги Насті Каменських  дуже важливо, яку їжу вживати, вона зараз на шляху до ідеальної фігури. Послухайте , який випадок із нею стався:

Настя Каменських:

Довго гуляла на святі я містом,

І захотілось смачно поїсти.

От і кафе, кличу офіціантку:

-Борщ український,будь ласка, подайте.

Склянку узвару, вареники з м'ясом…

-Пані, ну що ви?! Кафе в нас сучасне:

Ось вам стек, гамбургер, чизбургер, піца…

-Що вона каже і як воно їсться?!

-«Фанта», «Мерінда», є «Спрайт»,

«Кока-кола»,

Ось і «Бонаква», а ще «Пепсі-кола».

Є ще солодощі-тільки для вас:

«Орбіт», «Пікнік», свіжі «Снікерс»

І «Марс»…

-Це вона лається?

-Прошу, сідайте!

-Ой, щось погано, водички подайте!

Ведуча : Бідненька Настя? Що ж тебе так вразило у тому кафе?

Настя: Я жахнулася, якою отрутою там частують відвідувачів! Час розповісти  дітям, до яких хвороб може призвести таке харчування. Ці продукти продаються без обмежень у всіх магазинах, навіть біля школи!

Так, ти права, подруго. Для цього ми запросили дитячого лікаря Комаровського . Згадаймо емблему медицини. Мало хто знає, що Змія – символ медичної мудрості, а чаша – символ науки про правильне харчування і гігієни харчування. Вам слово, лікарю.

Комаровський . На жаль, продукти, які ви так часто обираєте, виявляються найшкідливішими. Так, жувальні цукерки, «чупа-чупси», окрім того, що містять велику кількість цукру, ще мають шкідливі хімічні добавки та барвники. У дешевих шоколадних цукерках, вафельних батончиках дороге какао замінюють жирами, які в усій Європі заборонені вже понад 20 років.

Ці жири накопичуються в  кістках, м'язах, викликаючи тяжкі невиліковні хвороби. Також у м'ясних і кондитерських виробах широко використовуються генетично модифіковані продукти.

  Солодкі газовані напої - небезпечна суміш цукру, хімії та газів, які швидко розносяться кров'ю. «Кока-кола», наприклад, -чудовий засіб для відмивання вапняного накипу на іржі. Якщо в неї занурити старі, забруднені мастилами деталі автомобіля,то через пару годин вони стануть як нові.

  А ось деякі  негативні факти жувальних гумок: біль у животі, виразки порожнини рота, від цукру, що входить до її складу,- карієс зубів, підвищення тиску крові, алергії, запалення шкіри навколо рота.

 Картопляні та кукурудзяні чіпси - це суміш вуглеводів і жиру з оболонкою із барвників і підсилювачів смаку. Як ви розумієте, нічого натурального й корисного ці продукти не містять.

  До особливо небезпечних слід віднести продукти швидкого приготування: вермішель, супи, розчинні напої.

Ведуча: Докторе, усім відоме слово: харчові добавки. Що це таке? Для чого їх додають виробничники?

Комаровський. Харчові добавки - це речовини, які додають у продукти з технологічних міркувань, щоб вони не попсувалися, не змінили колір  і консистенцію. Позначаються літерою “Е”.                                                                Звісно, це шкідливі для організму добавки, які накопичуються і призводять до найпоширенішої хвороби ОЖИРІННЯ. Ці добавки також призводять до передчасного старіння і таких хвороб (на слайді). Хочете бути маленьким, але вже стареньким, то продовжуйте харчуватися так, як до сьогоднішнього дня.

Ведуча : Правильно ми вас розуміємо: ми їмо звичайні продукти і не відчуваємо  добавок , а вони наближають нас до старіння , а потім і смерті?

Отже, підсумуємо:10 найшкідливіших продуктів харчування: жувальні цукерки, пастила, «чупа-чупси, чіпси, як кукурудзяні, так і картопляні

солодкі газовані напої , шоколадні батончики, сосиски і ковбаси, майонез і кетчуп, різні соуси і заправки, локшина швидкого приготування .        

              Так, ми - те, що ми їмо. А психологи провели спостереження і запевняють, що за тим, як ми їмо, можна визначити наш темперамент і прихильності. Чи правда це, пане Карпачов?

Карпачов: Так, це правда. Можу ровести навіть зараз тест «Хто як їсть?» 

Хто їсть під час читання ?- можна передбачити, що ви людина, надто раціональна, часто робите декілька справ відразу;

  Хто їсть на ходу ? - вічно поспішає, тому, що не дисциплінований і погано планує свій час; Хто їсть швидко?  - надає перевагу прискореному темпу життя, намагається негайно покінчити зі всіма справами, щоб почати нові;                                                                                              Хто їсть повільно?  - вважає, що задоволення можна і потрібно отримувати від маленьких радощів;                                                                                                                                      Хто їсть за розкладом?  - дисциплінована людина, звикла берегти свій час.

А щодо корисної і шкідливої їжі, то наведу такий приклад: діти і дорослі деяких індійських поселень до сих пір із задоволенням їдять індійських мурашок і хворіють від споживання смаженої курки (симптоми хвороби нагадують харчове отруєння).

Задумайтеся, і зробіть правильний вибір.

Ведуча. Друзі, подякуймо аплодисментами нашим експертам, адже вони нам дуже допомогли розібратися у здавалося б простих речах: їжі, продуктах і харчуванні.

А зараз ми  підсумуємо почуте  і побачене практичними вправами.

Гра «Завжди, іноді, ніколи».

  На столі малюнки трьох  кошиків з підписами «Завжди», «Ііноді», « Ніколи». Картинки, на яких зображені продукти:  цукерка, йогурт, лимон, яблуко, квасоля, рідина для миття посуду, плавлений сирок, хліб, засіб для чищення, шпроти, картопля, капуста, апельсин, булочка, ліки, цибуля, банан, морква, чипси, сухарики,  газовані напої. жувальні цукерки, пастила, чупа-чупси, чіпси, як кукурудзяні, так і картопляні  солодкі газовані напої , шоколадні батончики, сосиски і ковбаси, майонез і кетчуп, різні соуси і заправки, локшина швидкого приготування .

Необхідно наповнити ці кошики продуктами.

Займи позицію  «Хто чим харчувався?».   На столі фото двох хлопчиків, один із них має надлишкову вагу. Необхідно

Займи позицію  «Як  треба  харчуватися?»(згадайте словничок)

Ведуча. Продовжіть речення: я не знав, а тепер знаю..;

Я не вмів, а тепер вмію…; Я не робив, а тепер буду …

Ведуча. Що ж , друзі, бачу, що визробили правильний висновок і з нашої зустрічі. Люди в усьому світі вживають різноманітну їжу, але вона має бути корисною. Корисно їсти різноманітні свіжі продукти- молоко, рибу, м'ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів та фруктів, тому що там багато вітамінів. Не можна їсти солодощі надмірно, бо це шкодить зубам і шлунку.

Тому нехай скеруванням до дій буде  девіз, який ви мені допоможете закінчити : «Перш ніж за стіл мені сісти , я подумаю, що……..»

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Харчування і здоров’я підлітків

Номер слайду 2

«Вправа «Незакінчене речення»: Ми їмо, щоб…

Номер слайду 3

Білки–основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте. Мінеральні речовини – натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод, тощо. Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму. Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів). Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. З чого складається їжа?Продукти , які містять йод: МОРСЬКА РИБА; МОРСЬКА КАПУСТА; КРЕВЕТКИ; КАЛЬМАРИ; МІДІЇ; ЙОДОВАНА СІЛЬ - НАЙКРАЩИЙ ВИБІР.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Принцип раціонального харчування - помірність, різноманітність і збалансованість.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Словничок Раціональне харчування (від латинського «Rationalis» — розумний) — достатнє в кількісному й повноцінне в якісному відношенні харчування; Режим харчування - регулярність Збалансованість - оптимальне співвідношення компонентів їжі. ДЕННИЙ РАЦІОН ПІДЛІТКАУ СПІВВІДНОШЕННЯХБІЛКІВ, ЖИРІВ, ВУГЛЕВОДІВ: 1 : 4 ПРИ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕННЯХ1 : 1 : 6

Номер слайду 8

Захворювання. Ожирінняцукровий діабетартрозатеросклерозсерцево-судинні страждає опорно-руховасистемаанорексіябулеміяавітамінозанемія

Номер слайду 9

Харчові добавки -  це речовини, які додають у продукти з технологічних міркувань, щоб вони не попсувалися, не змінили колір і консистенцію. Позначаються літерою “Е”. Корисна та шкідлива їжа

Номер слайду 10

Жувальні цукерки, пастила, «чупа-чупси» Чіпси, як кукурудзяні, так і картопляніСолодкі газовані напоїШоколадні батончики Сосиски і ковбаси Майонез і кетчуп Різні соуси і заправки. Локшина швидкого приготування

Номер слайду 11

Підсумок

Номер слайду 12

Практична робота. Збери кошик Святковий Кожного дня

Номер слайду 13

Практична робота «Займи позицію» Завдання: розділити їжу між хлопчиками – хто з них чим харчувався, довести свою думку.

Номер слайду 14

Практична робота. «Займи позицію» Завдання: як треба харчуватися, щоб мати таку фігуру, довести свою думку.

Номер слайду 15

То ж візьмемо девіз життя:«Перш ніж за стіл мені сісти. Я подумаю, що краще їсти »

Номер слайду 16

Під час уроку «Харчування підлітків» мені відкрилось:три найважливіших поняття ….три найважливіших дії …три найважливіших почуття …

Номер слайду 17

Вам обирати …Чи зберегти своє здоров’я,чи зруйнувати його ще підлітком?Вибір за вами …

zip
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Виховна робота
До підручника
Етика 6 клас (Мовчун А.І., Хоружа Л.Л.)
Додано
29 березня 2018
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку