Інтелектуально-розважальна гра "МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ"

Про матеріал
Дана розробка позаурочного заходу «Математичне кафе» сприяє вихованню в учнів вміння працювати командою; показує необхідність знань з математики в повсякденному житті, в професійній діяльності; виховує наполегливість, цілеспрямованість, пізнавальну активність, самостійність, взаємоповагу, кмітливість, спостережливість, стійкість, винахідливість, допитливість; демонструє доцільність використання змінних ігрових форм для підвищення активізації пізнавальної діяльності учнів при проведенні інтелектуальної гри
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної військової  адміністрації

Вище професійне училище № 7

м. Кременчука Полтавської області

 

 

Методична розробка

       позаурочного заходу

       Інтелектуально-розважальна гра

МАТЕМАТИЧНЕ

КАФЕ

 

 

                                                           Автор

викладач   Грудкова Н.В.

 

Кременчук - 2023

 

 

Анотація

Дана розробка позаурочного заходу «Математичне кафе» сприяє вихованню в учнів вміння працювати командою; показує необхідність знань з математики в повсякденному житті, в професійній діяльності; виховує наполегливість, цілеспрямованість, пізнавальну активність, самостійність, взаємоповагу, кмітливість, спостережливість, стійкість, винахідливість, допитливість; демонструє доцільність використання змінних ігрових форм для підвищення активізації пізнавальної діяльності учнів при проведенні інтелектуальної гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ

 

Мета: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати світогляд учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.

 

Програма проведення заходу

 

I. Вступ.

 

II. Привітання команд (назва, девіз, емблема).

 

III. Конкурсні завдання.

 

IV. Підбиття підсумків.

 

Для проведення даного заходу в навчальному кабінеті необхідно створити атмосферу, що відповідає тій, яка панує в кафе.

Заздалегідь можна підготувати скатертини, серветки, підноси, свічки, музику.

На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено». У ролі ведучої — викладач, що тимчасово виконує роль «Шеф-кухаря». Допомагають їй два офіціанти (учні групи).

На столі журі — напис: «Бухгалтерська контора».

Перед входом до кабінету — зали кафе — напис: «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».

 

Меню

 

• Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

 

• Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).

 

• «Від нашого столу — вашому столу».

 

• Рагу «з логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мислення».

 

• Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».

 

• «Мезим — шлунку добре з ним».

 

• Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

 

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ:

 

І. Вступ 

 

— Я рада вітати всіх присутніх у нашому Математичному кафе. Вітаємо всіх тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею.

Я обіцяю, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.

 

- Сьогодні, у ролі шей-кухаря буду я,Грудкова Наталія Володимирівна.

 

- У ролі офіціантів будуть  -

 

- Бухгалтерською конторою-журі будуть –

 

- У нашому кафе «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».

 

- зараз мої помічники-офіціанти покладуть вам на столи МЕНЮ нашого «Математичного кафе».

 

— У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви, гарячі та холодні закуски, незабутні напої та десерти.

 

- Тож, будь-ласка, ознайомтесь і всім  смачного!!! {Офіціанти ставлять на столи команд таблички з написом «Смачного!»)

 

- Але,перш ніж ми перейдемо до споживання наших страв, дозвольте вам зачитати правила харчування. І ТАК!!!!

 

 

 

ПРАВИЛА ХАРЧУВАННЯ

 

  1. за стіл сідайте з чисто вимитими руками та свіжими головами.

 

  1. Їсти слід 4-5 разів на день.

 

  1. Математична їжа повинна бути різноманітною і корисною.

 

  1. Їсти слід не поспішаючи та добре пережовуючи знання.
     

 

 

-         Дозвольте, шановні відвідувачі, дізнатися, хто ви, як зветеся, якою мовою володієте і як збираєтеся розраховуватися.

II. Привітання команд

Команди представляють своє домашнє завдання — назву команди, девіз, привітання.

Далі відбувається замовлення страв із запропонованого меню.

 

-         Які чудові у нас в кафе сьогодні відвідувачі. Розкажіть нам чи все вам сподобалося  з нашого  апетитного меню? Чи все ви хочете скуштувати? (команди відповідають, що хочуть все скуштувати).

-         Як чудово, що вам все сподобалось з  нашого меню. Тож давайте перейдемо до  нашої першої страви.

III. Конкурсні завдання:

  1. Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

-         Так як у нас в кафе сьогодні в гостях і леді і джентльмени – я впевнена, що наші джентльмени пропустять дівчат скуштувати першими наш салат.      

-           -Так !!!! Хлопці???

Командам по черзі ставлять запитання. Команди мають можливість відповісти на питання суперника у разі, якщо представники іншої груп помилилися. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Питання

• Що відрізняє один поїзд від іншого з точку зору математики? (Номер поїзда)

• Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики й математики? (Без дробу)

• Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)

• Яку формулу прославили Шумахери? («Формулу-1»)

• Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей? (Кут)

• Як геометрична фігура товаришує із Сонцем? (Промінь)

• Яку форму має президентський кабінет у Білому Домі США? (Овальну)

• Яка  фігура є основою будь-якої сніжинки? (Шестикутник)

• Геометричне тіло з Єгипту. (Піраміда)

• Географічний конус. (Вулкан)

 

  1. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі). «Хто встиг, той і з’їв»

Відповідає команда, учасник якої першим підвів руку. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

1. Перша координата точки називається

-  Ордината

-  Абсциса

-  Бісектриса

 

2. Трикутник, у якого всі сторони рівні називається

-  Рівнобедреним

-  Рівноногим

-  Правильним

3. Відсоток це-

- Десята частина числа

-  Сота частина числа

-  Тисячна частина числа

4. Трикутник, у якого один з кутів 100°називається

-  Гострокутним

-  Безпутним

-  Тупокутним

5. Відношення протилежного катета до прилеглого катета

-  Синус кута

-  Косинус кута

- Тангенс кута

6. Дві прямі, через які неможна провести площину

-  Паралельні

-  Мимобіжні

 -  Що перетинаються

7. Хто ввів прямокутну систему координат

-  Галілей

-  Декарт

 - Дарвін

8. До числа 2 взаємно оберненим є

 -2

-  0,2

-   

9. Графіком рівняння у = х +5 є

-  Пряма

-  Гіпербола

-  Парабола

10. Квадратний корінь 169

- 14

-  13

-  12

3. «Від нашого столу — вашому столу».

- Я знаю, що кожна команда приготувала свою страву і готова нею поділитися. Вашим домашнім завданням було підготувати запитання для команди-супротивника. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

- Отож,будь-ласка, ваші завдання. 

І команда (хлопці)

1. На підлогу поклали олівець, але ніхто не зміг через нього переступити. Чому? (Олівець поклали біля стіни, далі ступати нікуди)

2. Що не має довжини, ширини, глибини, і що можна виміряти. (температура, час)

3. Воно належить тобі, але інші ним користуються? (ім’я)

4. Син мого батька, а мені не брат. Хто це? (я сам)

ІІ команда (дівчата)

1. Що треба зробити, щоб п’ять парубків, залишились в одному чоботі? (зняти з них другий)

2. Що можна приготувати, але не можна з’їсти? (уроки)

3. Як може кинуте яйце пролетіти 3 метри і не розбитися? (воно пролетіло більше ніж 3 метри, а потім розбилося)

4. Назвати середнє арифметичне жінки і риби. (русалка)

4. Чи не бажаєте ви скуштувати нашу фірмову страву — Рагу «з логічних цікавинок з гострими приправами із уваги та мислення»?

- зараз я знову попрошу допомоги у своїх помічників-офіціантів. Кожній команді офіціанти на стіл покладуть завдання і по коробці сірників для його виконання.

 

Офіціанти розносять на столики команд підготовлені завдання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

 

 

 

  1.     Фігура складається з 12 сірників. Перекладіть три сірники так, щоб утво-рилося три однакові квадрати

 

 

-         Поки наші команди виконують завдання, я пропоную вболівальникам допомогти своїм командам заробити додаткові бали. Як саме ви це робите? Зараз я читатиму питання, а ваша задача  швидко на них відповідати. Відповідає та команда, учасник якої швидше підніме руку.

-         І так. Почнемо!!!!

 

 

• Емблемою якого авто є чотири кільця? («Ауді»)

• Які існують математичні сузір'я? (Трикутник, циркуль)

• Рахує він живо, але не людина. (Годинник)

• Деякі чоловічі імена мають математичне походження. Назвіть їх. (Максим — від лат. найбільший; Костянтин — від лат. постійний)

 

 

  1. Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур». Кожній команді на стіл офіціанти подають завдання

-         Перед вашими очима  картки на яких зображена фігура. Ваша задача визначити скільки квадратів і трикутників зображено на малюнку? За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал . Відповідає команда, учасник якої першим підвів руку.

(Відповідь: 3 квадрати, 18 трикутників)

 

6. — Для тих, хто багато з'їв і погано засвоїв, пропонуємо рухливе завдання «Мезим».

 

 

- Ваша задача  зобразити за допомогою пантоміми (рухів без слів) предмети так, щоб друга команда зрозуміла, про що йдеться. Той,хто найреалістичніше, на думку журі, зобразить предмет – той і переможе. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. І так, будь-ласка, команди визначте, хто буде захищати свою команду?

 

 

І команда:

 

• пристрій, за допомогою якого креслять коло (циркуль);

• чайник, що закипів.

 

ІІ команда:

• пристрій, за допомогою якого вимірюють температуру повітря (термометр);

• машина, що не заводиться.

 

 

7. — Ми підійшли до заключного етапу нашого заходу. Пропоную вам нашу фірмову страву за рахунок нашого закладу:

«Математичний рулет 3 начинкою із кмітливості і дотепності».

 

-         Ваше завдання  дати відповіді на якомога більшу кількість запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує  1 бал. Я, по черзі, ставитиму запитання кожній команді. Якщо відповіді не має – ставиться наступне запитання.

-         Отож, починаємо.

 

Запитання 1-й команді:

 

  • Як називається трикутник, один з кутів якого тупий? (Тупокутний)
  • Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр. (Діаметр)
  • Математичне завдання, що складається з умови й запитання. (Задача)
  • Найменше натуральне число. (не існує)
  • Інструмент для вимірювання довжини відрізка. (Лінійка)
  • Площа квадрата 49 см2. Чому дорівнює периметр цього квадрата? (28 см)
  • Як називаються цифри, якими ми зазвичай користуємося? (Арабські)
  • Чому дорівнює чверть години? (15 хв) 

 

Запитання 2-й команді:

 

  • Як називається трикутник, один з кутів якого прямий? (Прямокутний)
  • Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою його точкою. (Радіус)
  • Рівність, що містить невідому (змінну) величину. (Рівняння)
  • Найменше двоцифрове число. (10)
  • Інструмент для вимірювання маси предмета. (Ваги)
  • Обчисліть площу квадрата, периметр якого становить 40 см. (100 см2)
  • Скільки всього існує арабських цифр? (10)
  • Чому дорівнює третина години? (20 хв)

 

 

8. Цікаві завдання (для вболівальників)

-         Поки  наша «Бухгалтерська контора» підбиває підсумки конкурсів у  вболівальників кожної команди є можливість заробити додаткові бали. Зараз я буду  зачитувати математичні загадки та цікаві задачі. Ваша задача – якнайшвидше відповісти на запитання і не забувати піднімати руку!!!

 

Математичні загадки

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -…(Рівняння)

 

***

Для введення цих чисел

Вагомі є причини:

Вимірювати треба

Нам різні величини.

У прикладі, в задачі

Ділити без остачі —

Допомогти готові

Тут числа нам…( Дробові)

***

Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай же про…(Дужки)

 

***

Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто, як без рук,

І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислень він організатор

Чудовий прилад….(Калькулятор)

 

 

Цікаві задачі

 

1. Звичайно місяць закінчується 30-м або 31-м числом. У якому місяці є 28 число?   (У кожному)

 

2. Обчислити 5+5 х 5=? (30)

 

3. Двоє хлопчиків грали у шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав кожен з них? (40)

 

4. Яке число ділиться на всі числа без остачі? (0)

 

5. У кожному куточку кімнати сидить котик, навкруги кожного котика сидять ще по три котики. Скільки котиків у кімнаті? (4)

 

6. Що буде з козою, коли їй мине 6 років? (Піде 7-й)

 

7. Який кут утворюють велика та мала стрілки годинника о 18.00 годині? (180 градусів)

 

8. Добре відомо, що 5 у квадраті - це 25, а 10 у квадраті – 100. А чому дорівнює «кут» у квадраті? (90 градусів)

 

 

IV. Підбиття підсумків

Нагородження переможців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бавровська Еміля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
1001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку