Розважальний конкурс "Математичний КВК"

Про матеріал
Математичні конкурси стимулюють розвиток творчих та аналітичних здібностей здобувачів освіти, підвищують їх інтерес до науки, зокрема до вивчення математики, а також сприяють розвитку комунікативних та соціальних навичок.
Перегляд файлу

Математичний конкурс кмітливих і винахідливих

 

Мета: стимулювати розвиток творчих та аналітичних здібностей здобувачів освіти, підвищити їх інтерес до науки, зокрема до вивчення математики, а також сприяти розвитку комунікативних та соціальних навичок.

 

План заходу

І. Привітання команд (до 5 хвилин):

ІІ. Інтелектуальна розминка.

ІІІ. Художній конкурс.

ІV. Конкурс “Анаграма”.

V. Конкурс “Третій зайвий”.

VІ. Конкурс капітанів.

VІІ. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (до 7 хвилин).

 

Обладнання (використовується у процесі проведення гри): ноутбук та мультимедійний проектор, 30 аркушів формату А4, 2 маркери (чорні), для конкурсу капітанів - 2 столи, 2 стільці, яблука, 2 мішечки, 2 мотузки (для зав’язування мішечків), 2 вази для фруктів, 12 склянок (6 із водою), 2 лінійки, 2 олівці, 2 циркулі, 2 гумки.

Для привітання і домашнього завдання команди готують реквізит самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу:

1-й ведучий: Доброго дня, шановні викладачі, майстри,  учасники та журі і всі, хто завітав до нас!

 

2-й ведучий: Сьогодні ми запрошуємо вас стати свідками боротьби двох команд ІІ курсів, 21 та 22 груп, за звання найкмітливішої у математичному конкурсі веселих і кмітливих.

 

1-й ведучий: Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітать…

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвать.

 

2-й ведучий: Логічна, строга, величава,

Швидка в польоті, як стріла,

Її в віках незгасна слава

Завжди немеркнуча була.

 

1-й ведучий: Тож розум славимо людини,

Справу її чарівних рук,

Надію, віру і єдину

Царицю всіх земних наук.

 

1-й ведучий: Тим, хто вчить математику…

 

2-й ведучий: Тим, хто вчить математиці…

 

1-й ведучий: Тим, хто любить математику…

 

2-й ведучий: Тим, хто знає математику…

 

1-й ведучий: Тим, хто ще не знає, що може любити математику…

 

Разом: Цей КВК присвячується!

 

2-й ведучий: Жодне спортивне змагання не обходиться без суддів. А наш КВК – це «інтелектуальний спорт».

 

1-й ведучий: Представляємо тих, від кого залежатиме визначення переможця сьогоднішнього турніру (Оголошується склад жюрі)

 

2-й ведучий: Члени журі будуть оголошувати оцінки після кожного номеру конкурсної програми, а також будуть виконувати функції лічильної комісії.

 

1-й ведучий: Розпочинаємо конкурсну програму математичного КВК.

І конкурс “Привітання команд”

2-й ведучий: Шановне журі, у конкурсі привітань ви маєте оцінити доцільність назви кожної команди, актуальність девізу, яскравість та цікавість емблеми та зміст привітання. Максимальна оцінка за цей конкурс – 5 балів.

1-й ведучий: На привітання командам відводиться не більше п’яти хвилин. Першою запрошуємо виступити команду 21 групи.

 

2-й ведучий: А тепер своє привітання демонструє команда 22 групи.

 

1-й ведучий: Команди представили нам свої «візитки». Слово надається журі.

(Один із членів журі оголошує оцінки, отримані командами за привітання)

 

ІІ Конкурс «Інтелектуальна розминка»

 

1-й ведучий: Наступний конкурс «Інтелектуальна розминка». Команди відповідають на запитання, які зачитуються вчителем математики для обох команд, відповідає та команда, капітан якої (або ж гравець) першим підніме руку, якщо відповідь невірна, право відповісти отримує друга команда. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Інтелектуальна розминка (запитання ставить учитель математики):

1. Скільки днів народження у людини, яка дожила до 80 років? (Один)

2. Два плюс два помножити на два – скільки буде? (Шість, бо про дужки мови не було, а перша дія – множення)

4. Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося?

(Страуси не літають.)

5. Що спільного у пропорції та рівняння? (Знак рівності)

6. Скільки землі у ямі 2х2х2 метри? (Яма порожня, у ній немає землі)

7. Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)

8. Три мухи літають у кімнаті. Коли вони будуть в одній площині? (Три мухи завжди знаходяться в одній площині, бо через три точки проходить площина)

9. Скільки буде, якщо півтисячі поділити на половину? (1000)

10. До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Жодного)

11. Як називається прилад для вимірювання кутів? (транспортир)

12. Як називається твердження, яке сприймається без доведення (Аксіома)

13. Найменше натуральне число (1)

14. Як називається дія, обернена до дії множення (ділення)

15. Як називаються числа, які діляться на 2 (парні)

16. Що довше: один метр соснового поліна чи один метр залізної труби? (Однакові)

17. Як називають кут з вершиною у центрі кола... (центральний)

18. Скільки прямих можна провести через будь-які дві точки? (одну)

19. Хлопчик ішов до магазину і зустрів двох однокласниць, кожна з

яких їла морозиво. Скільки всього дітей йшло до магазину?(Один хлопчик)

20. Яка тривалість футбольного матчу? (90 хвилин)

 

2-й ведучий: Команди продемонстрували свою ерудицію. Послухаємо, підсумки журі.

 

 ІІІ. Художній конкурс

 

1-й ведучий: Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, наступний конкурс художній. Кожна команда отримує зображення, що відповідає професії. Завдання: використовуючи лише геометричні фігури побудувати максимально схоже зображення на чистому аркуші.

. Максимальна кількість балів – 5.

 

Зображення для команди «Рубіни математики»

Зображення для команди «Векторні титани»

Під Києвом прорвало трубопровід з газом для Європи – Depo.ua

2-й ведучий: Учасники продемонстрували свої художні таланти. Послухаємо, підсумки журі

 

VІ. Конкурс «Анаграма»

1-й ведучий: Учасникам необхідно вірно прочитати слова. За правильну відповідь 1 бал.

 

Слова для І команди

Слова для ІІ команди

ЛОКО (коло)

ДІНААМЕ (медіана)

РЕТАМІД (діаметр)

СИЧОЛ (число)

РИТНИТКУК (трикутник)

МАПРЯ (пряма)

РОХАД (хорда)

СОТАВИ (висота)

ЗОКДРІВІ (відрізок)

МОТКУРЯКПНИ (прямокутник)

 

VIІ. Конкурс «Третій – зайвий»

2-й ведучий: Настав час конкурсу «Третій - зайвий». Кожній команді буде задано по 3 питання, вибрати зайве поняття і пояснити чому! Команди радяться. Відповідь дає капітан. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Команда 21 групи

1. Гектар, сотка, квадратний метр (квадратний метр);

2. 15, 33, 44 (44);

3. Трикутник, прямокутник, ромб (трикутник).

Команда 22 групи

4. Медіана, бісектриса, діагональ (діагональ);

5. Рівняння, нерівність, пропорція (нерівність);

6. Центральний кут, вписаний кут, вертикальний кут (вертикальний кут).

 

1-й ведучий: Команди старанно попрацювали, отже, слово надається журі.

 

2-й ведучий: Дякуємо журі за оцінки та переходимо до конкурсу капітанів.

 

ІV. Конкурс капітанів.

1-й ведучий: Капітани команд повинні продемонструвати свою ерудицію, виконавши завдання, які оголосить їм викладач математики. Всі завдання практичного змісту, тому капітани мусять продемонструвати свою відповідь.

 

2-й ведучий: Журі, як завжди, оцінює правильність виконання завдань. За правильну відповідь – 1 бал. Крім того, журі може додати 1 бал за оригінальність.

(Капітани виходять на сцену для виконання завдань. На сцені стоять два столи, біля них по стільцю, на кожному столі ваза з п’ятьма яблуками, на дні якої у вигляді серветки складений мішечок, а під ним мотузочка, лінійка, олівець, циркуль, гумка, у рядок шість склянок – перші  три з водою, наступні три без води. Капітан кожної команди підходить до свого столу.)

 Завдання капітанам:

1. Показати, як це може бути: шість ніг, дві спинки, одна голова. (Людина сидить на стільці).

2. Необхідно кинути п’ять яблук ведучому так, щоб він зловив їх усі разом. (Кинути яблука у мішечку)

3. На столі лежать лінійка, олівець, циркуль та гумка. На аркуші паперу необхідно накреслити коло. З чого розпочати? (Необхідно взяти аркуш паперу у ведучого)

4. На столі проти кожного капітана стоять 6 склянок. Три з них порожні. А в 3 налито воду. Завдання: Зробіть так, щоб порожні склянки чергувалися з повними. У руки можна взяти тільки одну склянку. (Із середньої склянки з водою перелити в середню порожню склянку)

 

1-й ведучий: А поки капітани працюють, команди можуть трохи розслабитися і відпочити.

А додаткові бали командам можуть заробити вболівальники, взявши участь у конкурсі.

 

Конкурс «Уважність» Рахуємо числа від 1 до 30. Замість чисел, які діляться на 3 і містять 3 кажемо «Ой йо йой». Виграє той, хто порахує більше чисел.

Або казка-питання (вболівальникам).

Йшло троє селян, і вирішили вони зайти пообідати й відпочити до шинку. Замовили на обід вареної картоплі, а самі заснули. Шинкарка зварила картоплю, але не хотіла будити селян, тому поставила миску зі стравою на стіл і пішла. Прокинувся один селянин, побачив картоплю і, щоб не будити інших, порахував її, з’їв свою частину і знову заснув. Невдовзі прокинувся другий. Він не здогадувався, що один із них уже з’їв свою частину, тому він порахував картоплю, з’їв свою частину і теж заснув. Прокинувся третій. Подумавши, що він збудився першим, він теж порахував картоплю і з’їв третю частину. Тут пробудилося двоє інших і побачили, що в мисці залишилося 8 картоплин. Тоді все стало зрозуміло.

Скільки картоплин подала на стіл господиня? (8+4=12+6=18+9=27)

 

1-й ведучий: Для оголошення оцінок конкурсу капітанів надаємо слово журі.

(Виступ члена журі)

 

2-й ведучий: Конкурсна програма добігає до фінішу. Залишилося командам показати своє домашнє завдання.

1-й ведучий: Тема домашнього завдання – «Математика – цариця наук». Максимальна оцінка – 7 балів. Для демонстрації домашнього завдання команди мають не більше семи хвилин кожна.

 

 

 

 

V. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (виступи команд).

 

2-й ведучий: Команди відзвітувалися про виконання домашнього завдання. Отже, завершився останній конкурс нашого інтелектуального змагання.

 

1-й ведучий: Щоб підвести підсумки сьогоднішньої гри, членам журі потрібний певний час. А ми поки що повідгадуємо загадки з математичним ухилом. Беруть участь не тільки уболівальники, а й члени команд-учасниць гри.

 

Математичні загадки

Галки і палки

Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки.Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок? (4 галки і 3 палки)

Два автомобілі

Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль? (120)

Як це могло трапитись?

Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись? (Було 3 особи: батько, син і внук)

Який знак поставити?

Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому)

Чому він такий потворний?

Один учень писав про себе: «…Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять…» Чому він такий потворний? (Учень після слова «двадцять» не поставив дві крапки.)

Швачка

Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? (На п’ятий)

Скільки летіло качок?

Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок? (Летіли одна за одною три качки)

2-й ведучий: Для оголошення оцінок за домашнє завдання та підсумкового результату сьогоднішнього конкурсу слово надається журі.

 

1-й ведучий: Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

 

https://radchenkosuperpoem.wordpress.com/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B8/

 

https://naurok.com.ua/matematichniy-kvk-pozaklasniy-zahid-u-10-mu-klasi-3233.html

 

https://naurok.com.ua/matematichniy-kvk---nayrozumnishi-145905.html

 

https://pick.net.ua/ru/5-class/3295-pick-matematika-navkolo-nas-5-9-belova

 

https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0&client=ms-android-samsung-rvo1&sca_esv=577734576&tbm=isch&prmd=insv&sxsrf=AM9HkKnzbc_g4NWQpchKr7YsVWFNqUB4BA:1698652574917&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjjksz6pZ2CAxXfxAIHHX3xAYEQ_AUoAXoECAQQAQ&biw=384&bih=661&dpr=2.81#imgrc=dXHP51QAEaX-MM

 

https://images.app.goo.gl/zuGAofDz7aeMGMR18

docx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку