Інтелектуально-розважальна гра "Я люблю Україну"

Про матеріал
Дана розробка позакласного заходу спрямована на перевірку та збагачення знань школярів з української мови, з історії України, на формування почуття патріотизму, а саме: дбайливе ставлення до вивчення рідної мови, історії,культури, традицій. Даний матеріал можна використати на виховній годині в День рідної мови.
Перегляд файлу

 Інтелектуально-розважальна  гра  Я  люблю  Україну“

Звучить пісня  ( Р.Кириченко, запис) ”Я ― Україна“.

Ведучий: Ну що б, здавалося, слова…

  Слова та голос ―  більш нічого.

  А серце б’ється, ожива,

  Як їх почує!

Найцінніший та найбільший скарб, що дав Господь людині,― Слово. Ніхто із земних істот не володіє словом, тільки людина. Із словом людина найбільш подібна до Бога. Тому й володіти словом потрібно правильно і достойно. А для цього ми і вивчаємо  в школі рідну мову.

―Я люблю рідну мову!

―Я люблю Україну!― ось гасла, які підкреслюють нашу національну належність. Ми ― українці!  І сьогоднішньою інтелектуальною грою докажемо, що ми багато знаємо про нашу Україну, про рідну мову. А приурочена ця гра Міжнародному дню рідної мови―21 лютого.

Сьогодні  змагаються дві команди. Запрошую до зали команду  ” Жовтих “ (оплески уболівальників).

А тепер сюди ж запрошую  команду ” Синіх “(оплески уболівальників).

Познайомимось із складом команд. Зліва від мене капітан команди ” Жовтих “. Прошу представити членів команди. (Представляє: весела, розумна, стильна…і т .д.)

Справа від мене капітан команди  ” Синіх “. Прошу представити членів команди. (Представляє).

А зараз девіз команди ” Жовтих “ ―

А тепер ” Синіх “ ―

Приз сьогоднішньої гри:   (його виносить маленька дівчинка) отримає команда-переможець, а наступний приз (гарбуз, виносить великий хлопець) понесе команда, котра програє.

 Тепер запрошую всіх зібратись. Уболівальники команди  ” Жовтих “ мають жовті прапорці, а уболівальники  ” Синіх “ ― сині.

Для ведення правильного чіткого рахунку  оголошую склад лічильної комісії:

1.

2.

3.

І так І раунд гри ” Як я знаю рідну мову“. Зараз прозвучать запитання до всіх членів команд. Правильна відповідь ― 1 бал. Відповідь не обговорюється, віповідає , хто знає. Запитання до команди ” Жовтих“.

1.Державна мова України (українська).

2.Найбільша одиниця мови (текст).

3. Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).

4.Знак у кінці питального речення (знак питання).

5.Чим починається репліка діалогу на письмі ?(тире).

6.Слова з протилежним значенням (антоніми).

7.Перша літера у власній назві (велика).

8.Знак у слові з-поміж (дефіс).

9. Наука про звуки мови (фонетика).

10.Розписне яйце (писанка).

11.Головні члени речення (підмет, присудок)

12.Словниковий склад мови (лексика).

13.Знак у слові В’ячеслав (апостроф).

14.Символ українців, що оберігає (оберіг).

15Частина мови ” Ой! “ (вигук).

16.Реченя з другорядними членами речення (поширені).

17. Префікс у слові прекрасний ( пре -).

18.Стиль художньої літератури (художній).

19.Частина мови а (сполучник).

20.Займенник з однієї букви (я).

Запитання до команди ” Синіх “.

1.Без чого зникає мова? (без мови).

2.Найменша неподільна одиниця мови (звук).

3. Слова спільного кореня (спільнокореневі).

4.Знак у кінці розповідного речення (крапка).

5.Словник про значення слів (тлумачний).

6.Знак у слові пів - Європи (дефіс).

7.Правила спілкування (етикет).

8.Сьомий відмінок мови (кличний).

9.Стиль підручників (науковий).

10.Остання частина слова (закінчення).

11.Розмова двох осіб (діалог).

12.Реченя без другорядних членів (непоширені).

13.Частина мови, що означає кількість (числівник).

14.Опис природи (пейзаж).

15.Помилка в правописі (орфограма).

16.Що стоїть перед коренем? (префікс).

17.Остання літера алфавіту (я).

18 Новостворені слова (неологізми).

19.Речення лише з підметом ( називне).

20.Назва частини мови день (іменник).

Слово лічильній комісії.

Наступне завдання оцінюється  6 балами і складається  з трьох:

1―правопис 2б.   2―переклад 2б. 3―пояснення слова 2б.

1―” Жовтим “

Сказати по черзі по одній букві слово ― шістнадцять

―” Синім “ ― небезпечний

2―Перекласти з російської мови на українську

― ” Жовтим “― поезд дальнего следования (потяг далекого прямування)

― ” Синім “ ―по моим сведениям  (за моїми відомостями).

 

3 ― Пояснити значення слів:

― ” Жовтим “ ― символ (художній засіб, який виразно виокремлює щось дуже важливе, заключаючи в собі глибокий зміст; 2.знак,умовне позначення)

― ” Синім “ ― посаг  (майно, гроші нареченій, що виходить заміж).

 

Зараз прозвучить уривок мелодії пісні. Команди, хто перший подасть сигнал(дзвоник) відповідає і приносить своїй команді 2 бали.(Звучить мелодія…)

Добре! 2  бали одержує команда…

Слово лічильній комісії……

 

Завдання ІІ раунду  ” Як  я знаю українську л-ру “ оцінюється 10 (2х5 )балами.

Для кожної команди прозвучить уривок із знайомого вірша, в якому треба продовжити наступний рядок.

” Жовтим “:

Боже великий, єдиний,

Нам Україну храни,

…………………….(Волі і світла проміння ти її осіни).5б.

 Мені однаково, чи буду

Я жить в Україні, чи ні .

……………………….(Чи хто згадає, чи забуде мене в снігу на чужині―однаковісінько..)

 

” Синім “

Станем, браття, всі за волю,

Від Сяну до Дону,

……………………….(В ріднім краї панувати не дамо нікому)―5б.

Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами!

…………………..(Нащо стали на папері сумними рядами?..)―5б.

 

Конкурс  ” Темна  конячка “― 2б.

Питання команді ” Жовтих “

5 квітня Олександр Довженко нотує в записнику: ” А вчора пишучи спогади про дитинство, про хату, про діда, про сінокіс, один собі у малесенькій  кімнатоньці  сміявся і плакав. Боже мій, скільки ж прекрасного й доброго було в моєму житті…

Про яку кіноповість повідомляє письменник? (” Зачарована Десна “ )

Питання команді ” Синіх “

” Багато я бачив гарних людей, але такого, як він не бачив. Голова в нього була темноволоса, великі, розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку…“

” Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий “. Хто це? (Батько у повісті ” Зачарована Десна О.Довженка).

 

А наразі мелодія укр.. нар. пісні для уболівальників. Угадайте мелодію і підхопіть словами, тобто співайте і принесете своїй команді 2 бали.

2бали одержує команда    ………

Слово лічильній комісії………….

 

Наразі ІІІ раунд . Оцінюється кількістю правильних відповідей. 1відповідь―1бал.

Конкурс ” Крокодил “. У мене 2 конверти. Першими беруть конверт … як лідери на цей час. Завдання: Капітан команди шляхом натяку, пояснення, зіставлення, порівняння, міміки ― одним словом півести команду до правильної відповіді: назвати прізвища видатних людей України. Тут і письменники, і композитори, і художники, і політичні діячі, і спортсмени,  історичні особи.

1 конверт: Микола Лисенко, Тарас Шевченко, Ярослав Мудрий, Леонід Кучма, Олена Пчілка, Станіслав Вакарчук,  Микола Басков, Андрій Малишко, Богдан Лепкий, Влад Яма.

2 конверт: Нестор Літописець, Віктор Янукович, Леонід Глібов,  Михайло Грушевський, Леся Українка, Таїсія Повалій, Григорій Сковорода, Степан Васильченко, Михайло Вербицький, Катерина Білокур.

За підсумками лічильної комісії у цьому раунді  ” Жовті “―           ” Сині “―

Загальний рахунок…….

 

Пропоную перейти до ІV раунду ― ” Вірю ― не вірю “.

До кожного члена команди запитання. Правильна відповідь ― 1бал.

1.Чи віриш ти,що Україна розташована у Східній півкулі, в Європі? (так)

2.Чи віриш ти, що українців за кордоном називають діаспора? (так)

3.Чи віриш ти, що наука про звуки мови називається морфологія? (ні, фонетика).

4.Чи віриш ти, що жіночий рід вареника ― варениця? (так).

5.Чи віриш ти, що найбільший прозовий твір  повість? ( ні, роман)

6.Чи віриш ти, що Тарас Шевченко колись проїжджав  через наше село? (так, 1843р.)

7.Чи віриш ти, що в кінці розповідного речення ставиться знак оклику? (так, якщо воно окличне)

8.Чи віриш ти, що слово пів яблука пишеться через дефіс? (ні, за новим правописом окремо).

 

” Все про рідний край “― наступний  раунд―V.

Запитання до кожного члена команди. Правильна відповідь―1бал.

1.Назви український народний багатострунний музичний інструмент . (Бандура).

2.Різаний або рваний шматок прісного тіста, зварений в юшці. (Галушка).

3.Які страви складали основу козацької кухні? (Борщ і вареники).

4.Яке свято в Україні відзначається 24 серпня? (День Незалежності).

5.Хто був першим Президентом незалежної України? (Л.Кравчук).

6.Хто автор Гімну України? (П.Чубинський).

7.Назвати предмети, рослини, які є національними символами. (Рушники, вишиванки, верба,калина…)

8.Назвати наш обласний центр (Полтава).

 

VІ РАУНД” Родина і Україна “

Завдання до обох команд: сигнал відповіді ― дзвоник. Відгадати кінцівку прислів’я.

1.Яке дерево, такі в нього кісточки, які батьки,…(такі їхні діточки).

2.Який кущ, така й калина, яка мати… (така й дитина).

3.Яка гребля, такий млин,…(який батько, такий син).

4.Який рід, …(такий плід).

5.Яка яблунька,…(такі й яблучка).

6.Сироті без роду ― хоч …(з мосту та в воду).

Слово лічильній комісії.

 

І, нарешті, ми добралися до останнього раунду ― VІІ ” Статистика “

Більше чи менше

Команда - противник замовляє кількість балів віл 1 до 50.

1.Бали замовляє команда ” Синіх “….. балів.

Запитання до команди ” Жовтих “ . Число козацьких куренів не змінювалось майже 200років. Це двохцифрове число.

(” Жовті “ дають відповідь…

” Сині “, а як думаєте ви? Більше чи менше?( Якщо їхня відповідь правильна, то вони одержують замовлені бали, а якщо ні, то бали  ” Жовтим “.)Відповідь ― 38.

2.Бали замовляє команда  ” Жовтих “…… балів.

Запитання до команди  ” Синіх “.

Скільки сторінок містить ось цей ” Орфографічний словник “? Це трьохцифрове число.

” Сині “ кажуть… сторінок.  ” Жовті “, а як думаєте ви? Більше чи менше?

Відповідь… сторінок.

3.Бали  замовляють команда ” Синіх “…. балів.

Запитання до команди ” Жовтих “.

Одна з найвищих точок   України  Роман – Кош  у Кримських горах ― висота над рівнем моря чотирьохцифрове число в метрах.

Команда ” Жовтих “ відповідає….. метрів.

” Сині “, а як думаєте ви? Більше чи менше?  ( Відповідь ―1545м.)                                                                                                                                                              

4.Бали замовляє команда ” Жовтих “…. балів.

Запитання до команди  ” Синіх “.

У селі Сковородинівці  на Харківщині відкрито меморіальний музей письменника Григорія Савича Сковороди. Недалеко біля нього й могила та знаменитий сковородинівський  дуб. Скількохлітній цей дуб?  Це трицифрове число.

” Сині “ кажуть….літній.  ” Жовті “, а як думаєте ви? Більше чи менше?

Відповідь ― 700 – літній.

(Лічильна комісія готує підсумок.)

Учитель:

Мово рідна! Ти, як море ― безконечна, могутня, глибинна. Котиш і котиш свої хвилі, а їм немає кінця – краю. Мільйонноголосно бриниш говірками, а вони  шумлять і дзвенять, і б’ють у наші груди, мов хвилі морські в берег. Бо ти є Вічність. Бо ти є Правда. Бо ти є Добро і Краса нашого народу. Тож такою і будь вічно, мово рідна! А з тобою будемо вічними і ми, твої діти, на розкішних і безконечних берегах твоїх.

 

Лічильна комісія виголошує результат.            Церемонія нагородження.

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку