Інтегрований урок з української мови, читання, розвитку мови, музики у 2-му класі
Форма: подорож по рідному місту
Тема: “Дніпро - рідне місто”
Мета: Збагачування знань учнів про рідний край.
Застосовувати раніше одержані знання в новій ситуації.
Розвивати усне й писемне мовлення учнів.
Об’єднувати речення в текст.
Виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: види міста, географічна карта, роздатковий матеріал з текстами, опори.
Хід уроку
1. Привітання до дітей.
Перш ніж почати урок, я хочу побажати вам міцного здоров’я, миру та дружби у нашому класі і на всій планеті Земля, та ще хочу побажати, щоб на уроці ви поповнили свою скриньку новими знаннями, навчилися мислити і працювати.
2. Хвилинка каліграфії.
У, у, Уу Україна(що означає це слово? Назва країни) Д, д, Дд Дніпро (це назва нашого міста) Показати на карті, обговорити.
Темою нашого уроку буде “Дніпро - наше рідне місто”
Отже, ми відправляємось з вами в подорож по нашому місту. Але, перш ніж відправитися в любу подорож, ми повинні скласти багаж.
Таким багажем у нас сьогодні будуть знання з української мови.
Щоб ви могли нею вільно володіті, збагатимо словник українськими словами, які потрібні нам будуть на уроці.
Город – місто
Улица – вулиця
Река – річка
Жители – жителі
Больницы – лікарні
Площадка – майданчик
Нові слова
Знаменитые – видатні
Достопримечательности – визначні міста
Подорожуемо по нашому місту за допомогою перегляду відеороликів.
- А для того, щоб ви ще більше узнали про історію нашого міста, до нас завітав екскурсовод з нашого історичного музею Снопков Денис Вячеславович, який розповість вам про минуле і сучасне нашого міста. Запитання дітей до екскурсовода.
- Та ще, діти, чудові люди живуть у нашому місті, відомі на всю державу. Це поети і письменники, музиканти і композитори, політики, спортсмени і винахідники, які звеличують наш чудовий край.
Діти розповідають вірші, співають пісню про Дніпропетровськ
Фізкультхвилинка Руки ставим всі ось так, І виходить в нас літак .
Треба швидше нам рости.
Подивися в небеса
Там літак, немов оса,
Р-г-г-гу, гуде літак,
До польоту, швидше! Старт!
- А тепер всі одержані знання застосуємо на практиці. Ми тільки-но закінчили з вами тему: “Типи текстів”.
Діти називають: Текст-розповідь, текст-міркування, текст-опис. Діти зачитують тексти і визначають їх тип.
1. Ми живемо в місті Дніпро. В нашому місті 8 районів, в яких мешкає більше мільйона жителів.
Останнім часом виросли прекрасні житлові мікрорайони. Нові будівлі гармонічно спілкуються з пам’ятниками архітектури минулого сторіччя, старими будівлями(який це тип тексту? Яке загальне питання можна до нього поставити?) Текст-розповідь. Що робить?
2. Мимо нашого міста протікає річка Дніпро. А видатний революціонер і політичний діяч Григорій Іванович Петровський жив у нашому місті. Тому місто з 26 червня 1926 року було переіменовано з Катеринослава на Дніпропетровськ. Яке загальне питання? (текст-міркування. Чому?)
3. У нашому місті над берегом Дніпра розташований один з найкрасивіших парків – парк імені Т.Г. Шевченка. У цьому парку тінисті алеї, величні будівлі, дитячі майданчики, ігрові автомати, а на Монастирському острові збудовано храм святого Миколая. (Текст-опис. Яке загальне питання? ) Робота в групах та парами
- Прослухайте уважно завдання:
Вам треба скласти самостійно по своєму бажанню невеличкий текст про наше місто.
Це може бути текст-розповідь, текст-міркування, або текст-опис.
Деякі діти можуть скористатися карточками-опорами.
Звертаю увагу, що в словах, в яких вони не знають яку писати орфограму, залишити віконечка.
А Юлі і Вадику таке завдання:
Скласти діалог про наш масив.
Підсумок уроку:
Заслухати 1-2 тексти, прослухати діалог, усна оцінка вчителем робіт учнів.
Домашне завдання:
1. Заповнити віконечка.
2. Намалювати герб нашого міста.