Інтелектуально-розважальна гра-змагання «Step Up»

Про матеріал

Інтелектуально-розважальна гра-змагання «Step Up» для учнів 5-7 класів

Мета: узагальнення лексичного і граматичного матеріалу за вивченими темами.

Завдання:

Освітні: розширювати кругозір учнів

Розвиваючі: розвивати пізнавальну активність і вміння застосовувати отримані знання в новій комунікативній ситуації; розвивати інтелектуальні здібності та вміння працювати в команді; формувати мотивацію до вивчення англійської мови.

Виховні: виховувати шанобливе ставлення до іншої культури.

Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна гра-змагання «Step Up» для учнів 5-7 класів

Мета: узагальнення лексичного і граматичного матеріалу за вивченими темами.

Завдання:

Освітні: розширювати кругозір учнів

Розвиваючі: розвивати пізнавальну активність і вміння застосовувати отримані знання в новій комунікативній ситуації; розвивати інтелектуальні здібності та вміння працювати в команді; формувати мотивацію до вивчення англійської мови.

Виховні: виховувати шанобливе ставлення до іншої культури.

Форма проведення: інтелектуальна гра-змагання

Обладнання:

Час: 45 хвилин

Учні: 5-7 класу

Хід гри:

І. Організаційний момент

Teacher: Good afternoon! Dear guests, I am very glad to see you here. Glad to meet you, dear boys and girls. Today we are having a competition, an English quiz and each of you will take part in it as a member of one team or fans. We will not read texts or learn dialogues. Today we will play. And now we are going to have a kind of intellectual game between two teams of the pupils of 5, 6 and 7 grades. I hope it'll be rather interesting for you and you'll have a good time. And now introduce your team, please. (Капітан представляє свою команду: коротке повідомлення про склад команди, її назву).

І team:

Всіх разом нас звуть «Британік»

Йдем до знань ми як «Титанік»

Зусиллями ламаєм кригу,

Заглядаючи у книгу.

 

ІІ team:

Ми всі clever!

Ми -  the best!

Ми покорим Еверест.

Teacher: And now I would like to introduce our jury. (Представлення членів журі і повідомлення правил гри).

ІІ. Основна частина гри

Step 1: «Warmingup». Our first game is «Warming – up». Each team should answer my questions in turn.

  1.                How many letters are there in the English alphabet? (26 letters)
  1.               How many seasons are there in a year? (4 seasons)
  2.               How many days are there in a week? (7 days)
  3.               What day comes after Friday? (Saturday)
  4.                Who is my mother's mother? (My grandmother)
  5.               Who is my mother's daughter? (My sister)
  6.               When do the English celebrate Christmas? (In December)
  7.               When do the Americans celebrate Thanksgiving Day? (In November)
  8.               What is Coca-Cola? (a drink)
  9.          What is a Hot-Dog? (a sandwich)

Teacher: All right, we can stop now. Dear jury, how many right answers have the teams given?

(Журі підводить підсумки першого конкурсу).

Step 2: Do you know the ABC? Put this words in alphabetical order.

1) Food, cat, book, window, dog, sun, red, big.

2) apple, fruit, city, brother, blue, house, ice-cream, zebra.

Step 3: Tell the time.

 

 

 

 

 

 

 

Step 4: I am hungry.

 

 

 

 

 

 

 

Step 5: Parts of Speech Kingdom. (Королівство частин мови. Поділити слова на картках на кожного принца чи принцесу).

Step 6: What is the weather like today?

 

 

 

 

 

 

 

 

Step 7: The best translator. (На дошці-дерево зі словами. Діти швиденько по черзі підходять, зривають листочок і перекладають слово)

 

 

 

 

 

 

 

Step 8: Our teams should guess some riddles. I'll say some words about the famous character of English and American books and cartoons. You should guess whom I mean.

  1.                This character is a funny bear. He is fat but very nice. He likes honey and doesn't like bees. He enjoys to make up rhymes. He likes to visit his friends Rabbit and Piglet. (Winnie-the-Pooh)
  1.                This is a very kind girl. She is very beautiful, much more beautiful than her stepmother. That's why her stepmother sent her to the forest. But the girl found seven friends there. They were seven dwarfs. They all lived very happily together. (Snow White)
  2.                This man is a character of English folk rhymes. He is very fat. He is always hungry. He can eat everything: bread and butter, cheese and meat, churches and people. He says that his stomach is never full. (Robin the Bobbin)
  3.                This funny mouse is a character of the American cartoon. This mouse was created by Walt Disney. The mouse is very clever, but he always has a lot of problem with a cat. He has to make many tricks to run away from this cat. (Jerry)
  4.               This is a boy. He has no parents. His parents were magisians and the angry man killed them. This boy is very clever and talented. He studies at the magic school. He can do a lot of magic tricks. He has got a lot of friends. They help him to fight against angry men. (Harry Potter)
  5.                She is a very kind and nice girl. She has got a father but she hasn't got a mother. Her stepmother and her stepsisters are angry and greedy. This girl has got a godmother, a fairy. The fairy gives her a beautiful dress and crystal shoes to go to the ball. But the girl loses one shoe. (Cinderella)

Step 9: School subjects. (Діти по черзі називають розклад на той день, що їм випав).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Step 10: Irregular verbs.

(Діти мають назвати форми дієслова,

обраного з таблиці).

 

 

 

 

 

Step 11: Riddles.

 

 

 

 

 

 

 

Step 12: English poems.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Підведення підсумків.

Teacher: Dear jury, we are looking forward to our final score.

(Журі оголошує переможця останнього конкурсу і загальний рахунок гри).

The winner of the game is…!

Both teams have tried to do the best to win. You are really very clever and talanted! I hope you will improve your English knowledge. Thank you!

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку